Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Niet mee bemoeien of even appen

Kampeerder schreef op 15-08-2026 om 21:14:

[..]

Prima, ik ben dat wel. Mijn ouders (85+) zijn dat ook over mij (60+).

Mijn zoon (22) kwam vannacht op de fiets naar huis ongeveer 15km, stukje midden door de velden. Onweer, regen, zeker weten had hij meer dan 1 biertje gehad. Dan ben ik blij dat ik hem binnen hoor komen.

Je gaf aan 'wij zijn allemaal bezorgd' dus geef ik aan dat ik dat niet ben. Ik ben niet bezorgd over iedere twintigjarige die naar huis moet met het OV. Zou niet gezond zijn. 

joh, laat gaan. Ik vind dit echt ontzettend overdreven. Je projecteert je eigen angsten en zou haar ermee opzadelen. Laat het daar waar het hoort (bij jou).

linn19

linn19

15-08-2026 om 22:13 Topicstarter

Diezijnvanmij schreef op 15-08-2026 om 21:40:

joh, laat gaan. Ik vind dit echt ontzettend overdreven. Je projecteert je eigen angsten en zou haar ermee opzadelen. Laat het daar waar het hoort (bij jou).

Jij kent dit metrostation met tunnel en hangjongeren en de metrolijn die ze neemt naar huis? 

Overleg even met haar vader, aangezien je je zo bezorgd voelt. 
Vind je dit metrostation sowieso niks, of in het bijzonder eng omdat het ongeveer de laatste rit zou zijn, op die zondagavond? Vind je het vroeger op de avond minder eng? Stations hebben sowieso camera’s en een noodknop, zover ik weet.

Praat later eens met dochter hoe zij zich erbij voelt.

linn19 schreef op 15-08-2026 om 22:13:

[..]

Jij kent dit metrostation met tunnel en hangjongeren en de metrolijn die ze neemt naar huis?

Misschien wel. Ik verhuisde naar Rotterdam toen ik 18 was en toen was er niemand meer die toezicht had. Of überhaupt wist waar ik uithing. Uit je reacties blijkt dat je het niet gaat oplossen, alleen een appje gaat dat enge tunneltje ook niet wegnemen. Dus ik zou het laten gaan. 

Ik zou gewoon appen: als ik het goed zie, is jullie aansluiting krap. Ik zou het niet fijn vinden als je alleen op dit metrostation zou staan. Laat je t weten als ik even met je mee kan denken? Goede reis!

Als moeder kan dat hoor,  tenminste ik kan dat naar mijn kinderen. Zij snappen best dat ik sommige dingen spannend vind. Ik leg ze niets weg, dat niet.

Kan je niet aanbieden haar op te halen van het dichtsbijzijnde treinstation zodat ze alleen maar met de trein van Schiphol naar jullie woonplaats hoeft? Of dat als alternatief aanbieden voor als ze de metro niet meer gaat halen? 
Ik zou me er alleen mee bemoeien als je haar een alternatief kan aanbieden? En het zo brengen dat het lijkt alsof je het oppert vanuit aardigheid en niet vanuit bemoeienis.

To heeft geen auto, en een twintigjarige achterop de fiets meenemen met al haar bagage zit er ook niet in

Ze is 20 en zelfstandig op reis. Ik zie dan geen probleem met het laatste stukje naar huis. zeker omdat dat bekend terrein is. 
Metrostations en treinstations hebben een noodknop. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.