Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Niet mee bemoeien of even appen

Nou. Gelukkig maar. En wellicht verstandig om te kijken hoe je hier in het vervolg mee om kan gaan. Ze is al 20. Het wordt tijd om op haar en op je eigen opvoeding te gaan vertrouwen. 

Ze zouden ook beiden dezelfde metro kunnen nemen en samen op hetzelfde adres slapen zodat geen van beiden het laatste stuk alleen hoeft te reizen.

Edit: en nu lees ik de laatste post van to. Fijn dat het nu zo loopt.

Kampeerder schreef op 15-08-2026 om 21:14:

[..]

Prima, ik ben dat wel. Mijn ouders (85+) zijn dat ook over mij (60+).

Mijn zoon (22) kwam vannacht op de fiets naar huis ongeveer 15km, stukje midden door de velden. Onweer, regen, zeker weten had hij meer dan 1 biertje gehad. Dan ben ik blij dat ik hem binnen hoor komen.

Hier ook zo, mijn moeder wilde ook graag weten als we waren aangekomen als we op vakantie gingen en idem bij thuiskomst (zelfde leeftijd ongeveer). Onze zoon is een aantal jaar geleden 's nachts zo'n 10 km lopend naast zijn fiets naar huis gekomen door lekke band, wilde ons niet wakker maken, ook onweer. Daardoor lag ik ook niet op mijn gemak in bed dus had hem dan liever opgehaald. Hij besloot echter om onderweg maar met een vriend te bellen in het buitenland (met tijdsverschil). 

Poezekat schreef op 16-08-2026 om 13:20:

[..]

Hier ook zo, mijn moeder wilde ook graag weten als we waren aangekomen als we op vakantie gingen en idem bij thuiskomst (zelfde leeftijd ongeveer). Onze zoon is een aantal jaar geleden 's nachts zo'n 10 km lopend naast zijn fiets naar huis gekomen door lekke band, wilde ons niet wakker maken, ook onweer. Daardoor lag ik ook niet op mijn gemak in bed dus had hem dan liever opgehaald. Hij besloot echter om onderweg maar met een vriend te bellen in het buitenland (met tijdsverschil).

Wij hebben ze altijd op het hart gedrukt dat ze ons altijd mogen bellen. Ook in de nacht, komen hun telefoontjes wel door de nachtstand heen. Ook de nummers van de schoondochters zitten daarin. Die kunnen ons ook bereiken als er iets is. Dat weten ze ook. 

linn19

linn19

16-08-2026 om 14:51 Topicstarter

Dweedledee schreef op 16-08-2026 om 12:18:

Nou. Gelukkig maar. En wellicht verstandig om te kijken hoe je hier in het vervolg mee om kan gaan. Ze is al 20. Het wordt tijd om op haar en op je eigen opvoeding te gaan vertrouwen.

Dat komt wel goed. Ik gun mezelf maar gewoon mijn beren op de weg momentjes zolang ik het maar niet naar haar ventileer. En dan met humor en relativeren er achteraf op terug kijken werkt voor mij prima. 

De laatste metro is vermoedelijk juist drukker dan de paar ervoor (voor de volgende keer )

Dweedledee schreef op 16-08-2026 om 12:18:

Nou, ik schiet ook regelmatig in de mom-modus zo wij het dan noemen. Het is niet dat ik mijn kind (en de opvoeding) niet vertrouw, maar de rest vertrouw ik niet zeg ik dan. 

Linn, ik snap je angst. Wat heb je gedaan? Heb je ge-appt, of laat je het los. Misschien kan ze haar locatie met je delen zodra ze op weg naar huis gaat?

Als ze de metro mist gaat er vast nog wel een nachtbus ergens in de buurt en anders kan ze op zoek gaan naar een taxi. En anders wacht je haar op bij het station en puzzelen jullie samen hoe jullie terugkomen.

Kan ze niet op Schiphol in de vertrek/aankomsthal even haar ogen voor een paar uur dicht doen? Overal loopt beveiliging dus daar is ze gewoon veilig. Heb ik ook gedaan rond die leeftijd.

Ze vloog gisteren en had niet goed naar de tijd gekeken, dus niks aan de hand, vergissing

linn19

linn19

17-08-2026 om 10:39 Topicstarter

Yumi schreef op 17-08-2026 om 10:33:

Ze vloog gisteren en had niet goed naar de tijd gekeken, dus niks aan de hand, vergissing

Ja gedoe om niks eigenlijk maar ja hoort er soms ook bij. 

linn19

linn19

17-08-2026 om 10:45 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 16-08-2026 om 20:18:

[..]

Nou, ik schiet ook regelmatig in de mom-modus zo wij het dan noemen. Het is niet dat ik mijn kind (en de opvoeding) niet vertrouw, maar de rest vertrouw ik niet zeg ik dan.

Linn, ik snap je angst. Wat heb je gedaan? Heb je ge-appt, of laat je het los. Misschien kan ze haar locatie met je delen zodra ze op weg naar huis gaat?

We hadden elkaar gisterochtend even aan de telefoon maar toen werd mij al gelijk duidelijk dat ze veel vroeger thuis zou zijn dan ik dacht dus heb het verder daar niet meer over gehad want was niet meer nodig. Locatie delen was in dit geval ook niet nodig. 

Nou om je aanvankelijke vraag dan te beantwoorden: Niet mee bemoeien!

En iets meer op het gezonde verstand van je dochter vertrouwen. Die kan volgens mij meer dan je denkt. 😉

Ze is trouwens in Nederland, niet Afghanistan. En ik weet dat Rotterdam niet de veiligste plek is, maar wat is nou het ergste wat kan gebeuren. 

FruitMoeder schreef op 17-08-2026 om 10:51:

Ze is trouwens in Nederland, niet Afghanistan. En ik weet dat Rotterdam niet de veiligste plek is, maar wat is nou het ergste wat kan gebeuren.

Verkracht en vermoord worden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.