Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Thuiswonend en logerende vriendin


Ik vind de manier van communiceren van je broer heel naar. Hij zegt eigenlijk 'ik kan alles maken, want anders kom ik niet meer dan is mama verdrietig'.
Ja, zo werkt het leven niet. Ik vind het heel gek dat jij na negen maanden nog steeds niet bij je vriendin thuis welkom bent, maar dat zij wel bij jou mag komen van haar ouders. 
Wat Yette en Zonne schrijven ben ik het wel mee eens. Je houdt rekening met elkaar als je samen in een huis woont/verblijft. Dat moet de broer ook als hij met zijn vrienden in een studentenhuis woont. Maar aangezien jij thuis woont, betaalt en bijdraagt en geen andere plek hebt om heen te gaan, snap ik best dat het jou steekt.

Mijn zus mocht in haar 'op kamers' periode ook alles maken bij ons. Die ging doodleuk op zondagochtend twee uur in bad liggen met de deur op slot waardoor ik niet op de badkamer kon voordat ik naar mijn bijbaantje ging. En als ik er wat van zei dan zei mijn moeder 'ja, accepteer het nu maar, anders komt ze misschien helemaal niet meer'. 

--- schreef op 21-10-2022 om 08:54:

[..]

Welkom in de wereld van de huizencrisis en moeder mag blij zijn met zoveel hulp. Anders moet ze iemand betalen.

Heb nou niet het idee dat TO ook maar enige moeite heeft gedaan om iets voor zichzelf te vinden. Volgens mij vindt ie het wel prima zo, lekker goedkoop en makkelijk. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 10:09

Ik verbaas me dan over hoeveel mensen de vriendin van een van hun kinderen verkiezen boven hun eigen kind en hun studerende kind als een soort onwelkome gast beschouwen.

Index224 schreef op 21-10-2022 om 10:04:

[..]

Heb nou niet het idee dat TO ook maar enige moeite heeft gedaan om iets voor zichzelf te vinden. Volgens mij vindt ie het wel prima zo, lekker goedkoop en makkelijk.

Nou hier een kind van 24 jaar, werkt maar heeft geen geld om een huis te kopen of te huren en dan? Zou hij ook achter zijn rug om horen dat het lekker goedkoop en makkelijk is?
Andere kind heeft 'al wel' een etage (voor 1650 per maand) dus dat moet je al met zijn tweeën zijn en goed verdienen anders is het niet te doen.

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 10:09:

Ik verbaas me dan over hoeveel mensen de vriendin van een van hun kinderen verkiezen boven hun eigen kind en hun studerende kind als een soort onwelkome gast beschouwen.

Het studerende kind is helemaal niet onwelkom. Maar het studerende kind hoeft ook niet te verwachten dat het alles kan bepalen in het weekend en dat iedereen naar zijn pijpen gaat dansen.

Als je kinderen allemaal nog thuis wonen en de een heeft vrienden die de ander niet mag, ga je dan tegen één kind zeggen dat zijn vrienden niet welkom zijn omdat de broer of zus dat niet wil? 

Ik vind het allemaal maar erg kinderachtig gedoe van broer die enkel in het weekend naar huis komt en dan privacy eist! Kom op, allemaal 20-plussers, zit jullie dan thuis een heel weekend binnen ofzo en mag moeder ook geen visite ontvangen ivm zoon’s privacy? Wat een ontzettend kinderachtig gemanipuleer. 
En je bent dus niet welkom bij vriendin? Een extra bord aan tafel en bij haar in bed slapen kan niet vanwege ruimtegebrek?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 10:28

MamaE schreef op 21-10-2022 om 10:12:

[..]

Het studerende kind is helemaal niet onwelkom. Maar het studerende kind hoeft ook niet te verwachten dat het alles kan bepalen in het weekend en dat iedereen naar zijn pijpen gaat dansen.

Als je kinderen allemaal nog thuis wonen en de een heeft vrienden die de ander niet mag, ga je dan tegen één kind zeggen dat zijn vrienden niet welkom zijn omdat de broer of zus dat niet wil?

Dan zou ik inderdaad zeggen dat ze in het weekend 1 nacht mag blijven en de rest van het weekend kan ze naar dr eigen huis, ik moet er ook niet aan denken om elk heel weekend een loge te hebben. 

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 10:09:

Ik verbaas me dan over hoeveel mensen de vriendin van een van hun kinderen verkiezen boven hun eigen kind en hun studerende kind als een soort onwelkome gast beschouwen.

Ik ook. Ik kan me goed voorstellen dat de broer zich nog thuis voelt in het ouderlijk huis. Dat is vaak een periode zo. Dan vliegen ze uit maar hebben ze de rust van thuis nog wel nodig in het weekeinde. 

Je kan ook doordeweeks een avond en nacht met je vriendin zijn in jullie huis. En dan 1 nacht in het weekeinde. En het echte probleem is natuurlijk dat jij niet welkom bent bij haar. De meeste jongeren die ik ken en nog thuis wonen, slapen 1 nacht bij hem en 1 nacht bij haar. 

je kan ook de conflictvermijdende oplossing verkiezen;  zeggen ja broer ik zal proberen er rekening mee te houden en af en toe naar vriendin gaan

en verder niets veranderen.  Stelt de discussie weer een paar maanden uit en wellicht komt hij dan sowieso al niet meer thuis in het weekend 

Battle-Royale schreef op 21-10-2022 om 10:28:

[..]

Dan zou ik inderdaad zeggen dat ze in het weekend 1 nacht mag blijven en de rest van het weekend kan ze naar dr eigen huis, ik moet er ook niet aan denken om elk heel weekend een loge te hebben.

Op die leeftijd hoef je de vrienden van je kinderen niet meer te entertainen, het is hun bezoek niet dat van jou.

Bij mij zijn ze jonger maar wel bijna elk weekend bij mij. Ik ga mijn gang, zij de hunne en als we in de gemeenschappelijke ruimten zijn houden we rekening met elkaar. En als ik last van ze heb als ze in zoon's vertrekken zijn dan geef ik gewoon een gil.

Het begon met een praktisch probleem, hoe vinden we een compromis dat voor allebei werkt, maar door de reactie van je broer is het nu een heel ander dilemma, hoe ga je om met emotionele chantage of manipulatie. Want dat is wat je broer doet, zijn way of the highway.

De manier om hiermee om te gaan is heel duidelijk grenzen aangeven, we gaan aan tafel om afspraken te maken en zo niet, dan verandert er niets en is het jouw keuze om weg te blijven. Maar dat zou natuurlijk van je moeder moeten komen, je zit in een lastige situatie.

bijzonder ook dat jij niet welkom bent in vriendin huis. Is ze minderjarig? 

Moxxie schreef op 21-10-2022 om 10:37:

Het begon met een praktisch probleem, hoe vinden we een compromis dat voor allebei werkt, maar door de reactie van je broer is het nu een heel ander dilemma, hoe ga je om met emotionele chantage of manipulatie. Want dat is wat je broer doet, zijn way of the highway.

De manier om hiermee om te gaan is heel duidelijk grenzen aangeven, we gaan aan tafel om afspraken te maken en zo niet, dan verandert er niets en is het jouw keuze om weg te blijven. Maar dat zou natuurlijk van je moeder moeten komen, je zit in een lastige situatie.

Ts doet precies hetzelfde: ik doe meer klusjes dus ik heb het recht te bepalen dat ik per se het hele weekeinde mijn vriendin wil laten logeren. Terwijl er tal van compromissen zijn.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 10:55

Ysenda schreef op 21-10-2022 om 10:35:

[..]

Op die leeftijd hoef je de vrienden van je kinderen niet meer te entertainen, het is hun bezoek niet dat van jou.

Bij mij zijn ze jonger maar wel bijna elk weekend bij mij. Ik ga mijn gang, zij de hunne en als we in de gemeenschappelijke ruimten zijn houden we rekening met elkaar. En als ik last van ze heb als ze in zoon's vertrekken zijn dan geef ik gewoon een gil.

Het gaat me niet om het entertainment maar om het feit dat ik me dan aan moet passen in mn eigen huis. Gelukkig hebben we maar 1 kind.

Demax

Demax

21-10-2022 om 11:04 Topicstarter

Kersje schreef op 21-10-2022 om 10:15:

Ik vind het allemaal maar erg kinderachtig gedoe van broer die enkel in het weekend naar huis komt en dan privacy eist! Kom op, allemaal 20-plussers, zit jullie dan thuis een heel weekend binnen ofzo en mag moeder ook geen visite ontvangen ivm zoon’s privacy? Wat een ontzettend kinderachtig gemanipuleer.
En je bent dus niet welkom bij vriendin? Een extra bord aan tafel en bij haar in bed slapen kan niet vanwege ruimtegebrek?

Mijn moeder bracht ooit een paar keer een zelfde date naar huis, en mijn broer vond dit ook not done, en zo geschiedde ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.