Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Uit huis

Zoonlief heeft eindelijk iets voor zichzelf gevonden! Hij blijft in ons dorp gelukkig.
Maar wat heeft hij allemaal nodig? Hij heeft straks best wel de ruimte.
Ik kom niet verder dan stofzuiger, strijkplank, strijkijzer


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-10-2022 om 11:59

Aiden schreef op 17-10-2022 om 11:34:

https://www.wasmachines.nl/nieuws/op-hoeveel-graden-moet-je-wassen/

Wassen op 90 graden: Voor vaatdoekjes en onderhoudsbeurt

Wassen op 90 graden werd vroeger ook wel de kookwas genoemd. Luiers werden bijvoorbeeld altijd op deze hoge temperatuur gewassen. Tegenwoordig is dit niet meer nodig door de moderne wasmiddelen en kost het wassen op 90 graden alleen maar heel veel energie. Het is misschien nog een fijn en fris idee bij vaatdoekjes en theedoeken. Toch is de 90 graden knop geen overbodige optie. Hij is zelfs noodzakelijk om je wasmachine om de 12 weken een onderhoudsbeurt te geven. Gewoon een lege wasmachine laten draaien op 90 graden en alle drab (dat zich na enige weken vormt door schimmels, bacteriën en zeepresten) lost op. Na de kookwas is je wasmachine weer heerlijk fris!


Ik denk dat het beter is om de vaatdoekjes snel te wassen, een snijplank te gebruiken die direct in de vaatwasser gaat en zo te voorkomen dat je vaatdoekje besmet raakt met bacteriën.

Ik ga niet wachten tot er drab aan de trommel zit. Ik was mijn witte/lichte beddengoed op 90 graden. Daarmee voorkom ik drab.

Ik gebruik de gele sorbo-doekjes ook om vochtig af te stoffen. Dan wring ik ze heel goed uit tot klam en neem ik alle oppervlakken er mee af. Gaat prima en andere doeken krijg ik niet zo droog uitgewrongen.

Tickel schreef op 17-10-2022 om 11:59:

[..]

Ik ga niet wachten tot er drab aan de trommel zit. Ik was mijn witte/lichte beddengoed op 90 graden. Daarmee voorkom ik drab.

Mijn Miele heeft nooit drab en het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing. Pas op dat we niet in ons hoofd hebben om vaak kookwassen te draaien die nergens voor nodig zijn. Lees dus wat er in de aanwijzing staat. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-10-2022 om 16:27

Aiden schreef op 17-10-2022 om 15:48:

[..]

Mijn Miele heeft nooit drab en het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing. Pas op dat we niet in ons hoofd hebben om vaak kookwassen te draaien die nergens voor nodig zijn. Lees dus wat er in de aanwijzing staat.

Ik ben opgegroeid tussen de wasmachines en trek m'n eigen plan. 

In handleidingen van Miele machines staat wel dat je regelmatig je trommel moet reinigen op 60+ graden.

Tickel schreef op 17-10-2022 om 16:27:

[..]

Ik ben opgegroeid tussen de wasmachines en trek m'n eigen plan.

In handleidingen van Miele machines staat wel dat je regelmatig je trommel moet reinigen op 60+ graden.

Je zou eens kunnen kijken naar energieverbruik en je eigen plan ook daarop baseren.

Gr Angela 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-10-2022 om 16:52

Angela1967 schreef op 17-10-2022 om 16:34:

[..]

Je zou eens kunnen kijken naar energieverbruik en je eigen plan ook daarop baseren.

Gr Angela

Wil je ook nog weten hoe vaak ik was en hoeveel lampen ik aan heb? Of hoe hoog de verwarming staat?

Tickel schreef op 17-10-2022 om 16:52:

[..]

Wil je ook nog weten hoe vaak ik was en hoeveel lampen ik aan heb? Of hoe hoog de verwarming staat?

Jij bent degene die zijnhaarhet eigen plan wil trekken, wat let je om energie te besparen? Of is dat een raar idee omdat iemand op een forum dat zegt en jij het niet zelf al deed?

Het is jouw portemonnee, niet de mijne.

Gr Angela 

🎵Kumbaya mylord kumbaya🎵

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-10-2022 om 21:02

Angela1967 schreef op 17-10-2022 om 19:14:

[..]

Jij bent degene die zijnhaarhet eigen plan wil trekken, wat let je om energie te besparen? Of is dat een raar idee omdat iemand op een forum dat zegt en jij het niet zelf al deed?

Het is jouw portemonnee, niet de mijne.

Gr Angela

Wie zegt dat ik geen energie besparende maatregelen neem? Weet jij of mijn huis energielabel A of G heeft? 

Gr Tickel

Tickel schreef op 17-10-2022 om 21:02:

[..]

Wie zegt dat ik geen energie besparende maatregelen neem? Weet jij of mijn huis energielabel A of G heeft?

Gr Tickel

Het is gezegend!

Gr Angela 

Tickel schreef op 17-10-2022 om 16:27:

[..]

Ik ben opgegroeid tussen de wasmachines en trek m'n eigen plan.

In handleidingen van Miele machines staat wel dat je regelmatig je trommel moet reinigen op 60+ graden.

Niet in die van mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.