Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Margotje

Margotje

21-05-2019 om 17:17

Welk cadeau voor slagen eindexamen?

Geven/gaven jullie een cadeau bij het behalen van het eindexamen? Zo ja, wat dan?

bvd


Hoezo?

Waarom wil je dat weten?

Margotje

Margotje

21-05-2019 om 17:52

Knurf

euh nou om ideeën op te doen wat ik aan mijn zoon kan geven als hij geslaagd is.

Pirata

Pirata

21-05-2019 om 18:04

Rijbewijs

Een rijbewijspakket. En hij weet het nog niet, hij houdt nergens rekening mee.

margaretha

margaretha

21-05-2019 om 18:09

van ons

kregen de kinderen 50 euro.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-05-2019 om 18:09

Nee

Ze heeft een midweek weg gekregen voor het doen van eindexamen cq 18e verjaardag. Bij het slagen heb ik volgens mij niets gegeven, alleen bloemen (en vlaggen, en taart). Wel grappig, voor de zekerheid had ik ook gebakjes gekocht zonder ‘hoera geslaagd’ erop, hoewel ze er heel goed voor stond.

Kado

Ik hoor dat vriendinnen van mijn dochtert flinke kados gaan krijgen: een auto, en reis naar New York met een van de ouders, en Apple laptop....

Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-05-2019 om 21:04

Dochter

Kreeg een mooie ring voor haar, net als ik vroeger van mijn ouders.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-05-2019 om 22:37

Hier

Oudste kreeg de toezegging dat hij een laptop zou krijgen bij het begin van zijn studie.
Middelste heeft getwijfeld tussen een keyboard + les of een sieraad maar wil toch graag een sieraad.
Jongste denkt dat de portemonnee oneindig is en het geld op moet en komt met allerlei onrealistische wensen en is vervolgens boos dat we daar niet in mee gaan. Voor dit kind weet ik het nog niet.
Grootouders doen mee met het cadeau zodat we echt iets moois kunnen geven.

inderdaad

was een draadje van mij onder een andere nick.

Margotje

Margotje

22-05-2019 om 08:31

Bedankt ennuh Knurf...

Fijn alle reacties als ook de link naar het andere draadje.

Tja en dan Knurf: op een hele gewone vraag met een bot "he, waarom wil je dat weten" reageren om vervolgens, na een gewoon beleefd antwoord helemaal niet meer te reageren. Hm ja ik vind het een beetje, ik weet niet, knurftig?

hier

kreeg zoon (vorig jaar) een luchtbuks

Margotje

Niet iedereen zit 24/7 op OOL ...

Mijn tip is: vraag het je zoon. Hij weet zelf vast wel wat hij leuk vindt.

Lou

Lou

22-05-2019 om 09:23

Geld telefoon ring

Wij zijn weinig origineel dit jaar, maar pakken wel flink uit omdat de dame ook nog 18 is geworden. Ze heeft een nieuwe telefoon gekregen, een mooie ring die ze zelf heeft uitgezocht en dan krijgt ze nog een paar honderd euro op haar rekening om iets leuks mee te gaan doen deze zomer. Nou ja, vergeleken bij een weekje New York is het niet echt uitpakken natuurlijk dit !

Ketting

Een mooie ketting en bloemen. Verder betalen we de komende vijf jaar 5000 euro per jaar voor haar studie dus dat lijkt me ook best een aardige investering. Haar rijbewijs hebben we ook betaald.

Margotje

Margotje

22-05-2019 om 09:31

Knurf

"Vraag het je zoon" Ja duh dat heb ik natuurlijk al lang gedaan. Hij wist niets.

Wat jongens willen...

* longboard, omdat ze nu toch genoeg tijd over hebben om met een longboard te rijden.
* wireless speaker, hoef je niet altijd die oortjes in..
* vliegles in een Cessna op vliegveld in Flevoland!
* horloge
* horloge met sportfuncties
* goede fiets

Kind, hier, vroeg een zakflacon voor sterke drank. Geen idee waarom, meer als souvenir en aandenken aan een tijd waarin lln op schoolfeesten stiekem drank meesmokkelden. Maar de wens is ingevuld.
De ander wilde de slaapkamer een nieuwe look geven.
Ook die wens is ingevuld.

rode krullenbol

rode krullenbol

22-05-2019 om 14:04

Wat dacht je van ...

elektronische woordenboeken?
bepaalde fitness attributen als een halterstang met gewichten, losse gewichten, rekstok, matje, yogawiel, zandzak(ken), balanskussen of -bord, elastieken, springtouw, suspension sling, hoela hoep, oefenwiel, gymbal, boksbal met bokshandschoenen, handknijpers, massage roller of een of andere homestrainer?
een abonnement bij een sportschool?
sportkleding?
zo'n weegschaal die jouw gehele lichaamssamenstelling meet of een eenvoudiger model?
een fotocamera met hoes en/of statief?
een drie- of tweedelig maatpak?
een duikcursus bij een betrouwbare duikschool?
een vaart met een luchtballon?
een regenpak van zeer goede kwaliteit en van die overschoenen erbij?
huishoudelijke artikelen als serviesgoed, bestek , keukenmachine, tosti-ijzer of ander huisraad zoals bed, kasten, televisie, lamp(en) of antieke dekenkist?
een wanstaltig duur parfum naar zijn eigen keuze?
een abonnement op De Groene Amsterdammer?
de algehele 'Russische bibliotheek' van Van Oorschot of een boek daaruit?
een barbecue?
een hond of kat?
een volledig ingericht aquarium van flinke omvang?
een luxueuze aktentas?
een degelijke rugzak met laptopvak?
een high tech slaapzak?
kampeerbenodigdheden in het algemeen, zoals een tent, kookstel, speciaal servies en bestek, isolerende slaapmatjes, zaklantaren, hangmat?
een bijzondere kamerplant?

rode krullenbol

rode krullenbol

22-05-2019 om 14:31

Aduh!

Vergeet ik nog de elektrische bodygroomer en een scheermes met dassenharen scheerkwast!

Zonnige insteek

Of een goede zonnebril.

Horloge

Ik zit te denken om de oudste kinderen een mooi horloge of een armband te geven en verder wil ik samen met de kinderen een eind examen reis maken.
Ik heb zelf toen een mooie armband gekregen die ik nog vaak draag.

rode krullenbol

rode krullenbol

22-05-2019 om 16:57

Daar zeg je wat, Flan ...

Ik zou daar dan wel een ruim geassorteerde, robuuste 'outdoor survival kit' bij doen.

Dees

Dees

22-05-2019 om 17:46

Niet duur

Ikzelf zou voor mijn HBO diploma een armband krijgen maar mijn moeder vond de 280 euro toch te duur en besloot bij de juwelier dat ik de armband zelf maar moest kopen dan zou zij er een bedel aan doen.

Ik vond het een bizarre situatie want ik had voor geen enkel diploma iets gekregen zodat ik iets groots zou kunnen krijgen bij mijn HBO diploma. Heb zelf ook al mijn volledige studie (vanaf mbo) betaald en kocht vanaf mijn 11e mijn eigen kleding van mijn krantenbaan en later bijbaan. Datzelfde jaar was mijn moeder 50 geworden en had ze van mij en mijn zus een acquarium van dik 3000 euro gekregen.

Maar goed ik persoonlijk vindt dure cadeaus voor middelbare school diploma's onzin. Lekker uit eten of iets dergelijks en klaar.

rode krullenbol

rode krullenbol

22-05-2019 om 18:57

Tsja ...

Op z'n Rotterdams gezegd? "Breek me de bek niet open!" Ik ben er wel blij mee dat het andere tijden waren. Maar goed. Als ik een compromis zou willen bedenken, dan kom ik uit op wollen ondergoed.

rode krullenbol

rode krullenbol

22-05-2019 om 18:58

P.S.

Dat gaat wat langer mee dan een etentje ...

Pirata

Pirata

22-05-2019 om 19:01

Wat naar Dees

Wat een rotervaring, Dees. Echt heel naar, zoiets moet je flink geraakt hebben.
Hier wel een rijbewijs, dat is dus duur maar ik vind het onderdeel van de "basisopleiding".

Margotje

Mijn dochter zou heel blij zijn met een nieuwe longbow. Maar die tip heeft weinig zin als jouw zoon niet van boogschieten houdt.
Stedentrip? Rijlessen? Eerste autootje?

rode krullenbol

rode krullenbol

22-05-2019 om 22:14

Ongetwijfeld een raar idee, maar ...

Zou een Sonicbrush misschien een geschikt cadeau kunnen zijn? Dat is immers eveneens een soort van investering in de toekomst?

Margotje

Margotje

23-05-2019 om 10:28

wat fijn en Knurf... en Dees...

Wat veel en constructieve ideeën, spoilt for choice zeg maar. Het wollen ondergoed van RK is ook een vondst haha. En knurf, die longbow is nou eens een heel goed idee, ik ga zijn vriendin eens vragen hem te peilen.

Dees wat een nare ervaring zeg. Heb je toen zelf die armband gekocht. Doet me wel denken aan mijn eigen moeder hoor. Had nooit wat voor mijn verjaardag.

Cadeau

Onze zoon houdt van meerdere talen dus na het behalen van zijn eindexamens hebben wij een reis geboekt voor hem naar Spanje. Tijdens deze "vakantie" krijgt hij elke ochtend Spaanse les en dan heeft die de rest van de dag tijd om lekker te genieten van de zon!

Je moet weten wat je kind leuk vindt en speel hierop in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.