Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Welke MBO-opleiding past bij mij?


De tip van werken op een BSO vind ik een goede, dan maak je kortere dagen. Heb je daar weleens naar gekeken?

 

Giggly schreef op 18-04-2022 om 08:36:

ik zou zelfs reeds informeren of je al eerder de overstap kunt maken naar een andere opleiding.

Enerzijds denk ik dat je nu wellicht vanuit een soort koudwatervrees geen grote wijzigingen moet doorvoeren. Anderzijds zou ik liefst zo snel mogelijk een opleiding gaan oppakken waarin ik toekomst zie.

ICT is een zeer analytisch beroep. Een beroep dat wel veel toekomstmogelijkheden en carrièreperspectief kan bieden. Echter of het bij je past kan ik niet zeggen.

De gehandicaptenzorg werd al aangehaald, ook een beroep met toekomstperspectief. De hele zorg/welzijnstak heeft dat perspectief. Er is veel werk in te vinden. Maar werkdruk zijn ook daar aan de orde van de dag.

Dat is dus wel het laatste wat ik nu zou doen, ze zit als het goed is in de laatste paar maanden van de opleiding, ik zou zorgen dat ik dat diploma binnen heb. 

De bso tip wilde ik ook geven. Misschien 1 of 2 lange dagen en 2 of 3 korte bso dagen of iets in die richting?

Sommige mbo's nemen aan het begin van de opleiding een AMN-test af. Dat geeft een goede indicatie van je vaardigheden en welke opleidingen bij je passen. Heb je iets soortgelijks gemaakt? Je mag dan het volledige dossier opvragen en kijken welke andere opleidingen als goed passend staan vermeld. 

Ik zou sowieso nu deze opleiding afmaken. Je kunt ook een jaartje gaan werken, misschien op een bso (zijn ook oudere kinderen dus al zelfstandiger) en dan je uitgebreid gaan oriënteren op eventueel iets anders. Of juist niet als je het toch erg leuk gaat vinden.
Ik zou niet in de ict iets gaan doen als je niks met wiskunde hebt. 
Je hebt blijkbaar wel iets met werken in de sociale sector. Dan is iets als onderwijsassistent, maatschappelijk werk, dat soort dingen misschien meer iets voor jou.

Maak dit af, an heb je je diploma, ga dan eerst eens werken en kijk dan of het echt zo zwaar is. Ja je moet eraan wennen want het is heel de dag reuring om je heen,maar dat went wel hoor. Echt. Ik moet na een vakantie ook er weer even inkomen. Je geeft aan dat je de eerste 2 jaar wel hebt genoten van de stages, dus t werk op zich vind je wel leuk? Is nu de druk van de examens en de GO ook iets wat mee speelt?
Als je als invalkracht werkt heb je minder taken dus wie weet kun je dat doen? Je kunt dan ook beter beslissen hoeveel uren je die week wil werken( bij ons tenminste) Bso zijn minder lange dagen. PSZ alleen de ochtenden. 
Vanuit daar kun je dan verder kijken en evt al in september starten, of na een jaar?

Ik ben werkzaam als docent op een MBO. Zou zeker via je mentor een beroepskeuze test laten aanvragen. Wellicht geeft je fit een beter beeld van wat je zou willen doen en bij je opleidingsniveau past. Ik neem aan dat je hulp hebt voor je sociale angst? 
In elke baan is er natuurlijk een bepaald e werkdruk, dat is ook iets waar je aan moet wennen. Ga voor nu maar eerst in gesprek met je mentor en kijk wat deze voor je kan regelen. Als je nog op MBO studeert, is zo’n beroepskeuze test nog gratis aan te vragen voor je

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.