Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Altijd lawaai flat met tuin.


Nou... Ik werk momenteel thuis en schuin tegenover zit een gastouder met in de tuin een trampoline. Het geluid komt direct naar mij toe. Als er kinderen aan het spelen zijn (wat zeer regelmatig gebeurt), dan maakt dat geluid. En dat is soms hinderlijk of lastig, maar dat hoort erbij. Maar het is ook wel eens gebeurd dat er kinderen stonden te schreeuwen en gillen - gewoon, om het lawaai maken. En dat is toch echt van een andere orde. Dus niet uit plezier, maar om het gegil

Dat gillen om het gillen kan ook spel zijn voor die kids. 

Tja, prima: je lekker uit te leven, maar als een ander daar veel overlast van heeft dan gaat het te ver/is de plek niet juist. Daar mag je kinderen ook wel in opvoeden vind ik.

Voor mij is dat een belangrijke waarde: rekening houden met elkaar. En daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen

Dat gaat twee kanten op. Je kan niet van kids verwachten dat ze nooit eens vreselijke teringherrie maken. 

Nee, maar je kunt ze dan wel corrigeren. Of een plek zoeken waar anderen er geen last van hebben. 

Eens met Jippox. Ja, spelende kinderen maken geluid, dat is ook niet erg. Maar als het hinderlijk is, mag je er best wat van zeggen. Ook dat is opvoeding. Gillen om het gillen of 'vreselijke teringherrie' vind ik echt niet oké. En anders ga je dat maar ergens op een afgelegen stuk doen, maar niet in een woonwijk waar tien tuinen dicht bij elkaar liggen. Andere mensen moeten ook werken en leven. 
Maar goed, in een flat is dat natuurlijk lastiger omdat het veel kinderen uit verschillende huishoudens zijn. 

Hier in de buurt is dat niet. Ik hoor de buurkinderen wel eens lachen en iets roepen naar elkaar, of ze zijn bezig met een spel, maar echt gillen en krijsen? Dat gelukkig zeer zelden. 

Mijn eigen kinderen voed ik daarin streng op. Lol maken en lachen mogen ze uiteraard wel en ze maken best eens wat lawaai in de tuin (als ze met water achter elkaar aan rennen bijvoorbeeld) maar gillen om het gillen is niet nodig. 

Aan de andere kant blijven kinderen wel kinderen, dus je ontkomt er niet aan dat ze iets van geluid en onrust veroorzaken. 

Ik erger me meer aan de buurvrouw die luid werkgerelateerd gaat bellen in de tuin dan aan het geluid van spelende kinderen.  Lange leve mijn blue tooth koptelefoon. DIt gezegd hebbende mag de opmars van de trampoline wel gestuit worden. Onze huizen zijn voorzien van wat makelaarstermen optimistisch een intieme stadstuin heet, in werkelijkheid is het een plaatsjen van hooguit 12 vierkante meter.  En aan weerszijden hebben de buren sinds een paar weken een joekel van een trampoline staan . Tot voor een  paar jaar terug zag je die toch vnl in het buitengebied. Dat gebonk vind ik nou niet heel sfeerverhogend als wij buiten willen eten.(af en toe gaat de koptelefoon nog wel eens af)

Jippox schreef op 15-07-2021 om 13:36:

Nee, maar je kunt ze dan wel corrigeren. Of een plek zoeken waar anderen er geen last van hebben.

Waarom moet het altijd eenrichtingsverkeer zijn? 

DanGun schreef op 15-07-2021 om 14:41:

[..]

Waarom moet het altijd eenrichtingsverkeer zijn?

Gewoon spelen is niets mis mee. Expres de longen uit je lijf schreeuwen wel.

Ook dat is spel. Waarom moet de ene zich altijd aanpassen aan de ander? Waarom denk jij niet af en toe eens 'lekker laten gaan' ? 

DanGun schreef op 15-07-2021 om 16:52:

Ook dat is spel. Waarom moet de ene zich altijd aanpassen aan de ander? Waarom denk jij niet af en toe eens 'lekker laten gaan' ?

Ik heb ze niet als buren he, ben niet de to.

Ik heb het over wat ik op straat of verderop zie.

irmama schreef op 15-07-2021 om 17:02:

[..]

Ik heb ze niet als buren he, ben niet de to.

Ik heb het over wat ik op straat of verderop zie.

I know. Maar wat is er mis mee om die kids eens lekker te laten gaan? 

kenfan schreef op 15-07-2021 om 14:03:

Ik erger me meer aan de buurvrouw die luid werkgerelateerd gaat bellen in de tuin dan aan het geluid van spelende kinderen. Lange leve mijn blue tooth koptelefoon. DIt gezegd hebbende mag de opmars van de trampoline wel gestuit worden. Onze huizen zijn voorzien van wat makelaarstermen optimistisch een intieme stadstuin heet, in werkelijkheid is het een plaatsjen van hooguit 12 vierkante meter. En aan weerszijden hebben de buren sinds een paar weken een joekel van een trampoline staan . Tot voor een paar jaar terug zag je die toch vnl in het buitengebied. Dat gebonk vind ik nou niet heel sfeerverhogend als wij buiten willen eten.(af en toe gaat de koptelefoon nog wel eens af)

Hoe dan?

DanGun schreef op 15-07-2021 om 17:04:

[..]

I know. Maar wat is er mis mee om die kids eens lekker te laten gaan?

Daar is niks mis mee, maar het is wel handig om daarvoor een geschikte plek uit te kiezen. Kleine tuintjes in woonwijken zijn dat niet, de supermarkt evenmin.
Of vind jij het oké als je kind overal tussendoor rent en staat te gillen in de rij bij de kassa?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.