Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Altijd lawaai flat met tuin.


Dangun, je stopt niet met opvoeden als je beeb buiten loopt toch? Spelen en lol hebben is prima maar krijzen is nooit oké lijkt me, dus snap niet dat ouders daar niks van zeggen.

Rockstar schreef op 10-09-2021 om 13:38:

Dangun, je stopt niet met opvoeden als je beeb buiten loopt toch? Spelen en lol hebben is prima maar krijzen is nooit oké lijkt me, dus snap niet dat ouders daar niks van zeggen.

Je staat toch niet overal met je neus bovenop? Hoop ik dan voor die kids  

DanGun schreef op 10-09-2021 om 09:36:

Maar kinderen zijn toch ook gewoon kinderen? Ook klieren hoort bij opgroeien.
Voor mijn les begint mogen de kids altijd vrij spelen. Natuurlijk is er dan een volwassene bij (meestal ik) Die grijpt echt wel in als dat nodig is maar echt niet bij ieder wissewasje. Er wordt gerend, met een bal gespeeld, ‘kunstjes’ gedaan, gestoeid. Daar hoort herrie bij, daar horen kleine ruzietjes en soms wat traantjes bij. Negen van de 10 keer is ingrijpen helemaal niet nodig want ze lossen het zelf wel op en corrigeren elkaar. Ik zorg dat er geen ongelukken gebeuren (en zelfs dat kun je niet voorkomen want als je rent en je valt en je komt verkeerd neer dan kun je ook je arm breken) dat er geen verkeerde machtsverhoudingen ontstaan (groten moeten op de kleine kids letten en er wordt niet gepest. Maar een beetje plagen dat mag wel)
Dat gaat buiten ook zo. Spelen is soms ook gewoon ruw. Ouders die continue ingrijpen, daar snap ik dan weer niks van. Kids moeten dat ook zelf kunnen uitvogelen. En daar hoort dan herrie bij.
En daarbij, als die kids de hele dag binnen gamen en tv kijken is het ook niet goed 😉

Mijn buurkinderen gillen en krijsen de hele dag (alsof ze vermoord worden) en gaan pas om 23.30 uur naar bed (met een hoop kabaal). Bij feestjes gillen ze na middernacht nog op de trampoline.Er is nooit een volwassene bij, soms een opa en die moedigt het gillen aan.  Sommige kinderen zijn gewoon onopgevoed tuig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.