Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
MamavanSenH

MamavanSenH

26-01-2015 om 12:36

Armbandje bij een jongen

Wij en onze beste vriendin hebben een beetje een traditie neergezet van zilveren naamarmbandjes uitwisselen. Onze dochter kreeg van haar een naamarmbandje en wij hebben vervolgens toen haar dochter geboren werd haar een naamarmbandje gegeven. Nu hebben we sinds begin deze maand een zoon en is de vraag: kan ze hem ook een naamarmbandje geven?

Ik vind zelf een armbandje bij meisjes hartstikke leuk maar ik twijfel of een armbandje bij een jongen niet wat aso staat. Wat vinden jullie, kan het of kan het niet, een armbandje bij een jongen?

En zo niet, wat zou dan een ander idee zijn, iets vergelijkbaars? De band tussen ons is heel hecht (zo hecht dat we de voogdij over elkaars kinderen hebben vastgelegd mocht ons of haar en haar partner iets overkomen). Dus we zoeken een bijzonder en blijvend cadeau...


Nur

Nur

26-01-2015 om 12:39

Ja hoor

Een armbandje bij een jongen kan best. Mijn zonen kregen ook zo'n armbandje bij de geboorte. Natuurlijk passen die allang niet meer maar het is een mooie herinnering. Mijn jongens zijn nu al ouder en mijn oudste zoon draagt regelmatig een armband.

nee

Maar ik vind sieraden dan ook sowieso niet bij kleine kinderen passen, jongen noch meisje.

En bedenk dat het als ze ietsje groten worden ook nog gevaarlijk kan zijn: ze kunnen er ergens mee achter blijven hangen. Zeker als je een beetje klimgrage types hebt kun je daar beter niets om- of aanhangen.

Karin

Karin

26-01-2015 om 12:49

alternatief

Armbandjes bij baby's is niet mijn smaak. Een alternatief kan zijn een kindvriendelijk schilderij, voor op de kinderkamer maar ook later als blijvende herinnering.

Zoveel mogelijkheden

Tegenwoordig is er zoveel mogelijk. Ze zou bijvoorbeeld ook een mooie geboortetegel kunnen geven of beker, bord, eerste kinderbestek, opbergkist voor speelgoed et cetera met zijn naam kunnen laten maken

Margret

Margret

26-01-2015 om 14:21

ook niet

Ook niet, baby's zijn al mooi genoeg, versiering is voor mij over de top en zeker bij jongens. Ik heb overigens een jaar geleden zo'n armbandje gevonden en nog steeds heb ik de rechtmatige eigenaar niet gevonden.

Ik vind een armbandje met je eigen naam erop net zo vreemd als een tattoo met je eigen naam erop (vergeet je hem anders ofzo)?

Tijgeroog

Tijgeroog

26-01-2015 om 14:26

Als jullie het leuk vinden

Als jullie het leuk vinden en er blij van worden is het toch goed?
Ik ziu het niet doen, maar ik vind het bij meisjes ook niet leuk, maar dat geeft toch niet? Het gaat om jullie, jullie kind.

MamavanSenH

MamavanSenH

26-01-2015 om 14:32

Ik weet het niet

Ik kan me niet goed voorstellen of ik zo'n armbandje bij een jongen nu wel of niet leuk vind. Wat ik leuk vind is de traditie die we nu hebben onder elkaar en die ik wel wil voortzetten. Maar ik twijfel ook over hoe het overkomt op anderen. Ik wil niet het stempeltje aso krijgen omdat onze zoon een armbandje draagt en daar ben ik wel wat angstig voor. Stomme vooroordelen maar helaas zijn ze er wel dus daar wil ik rekening mee houden. Vandaar mijn vraag: leuk of toch wat aso?

We kunnen natuurlijk ook voor iets anders gaan maar ik wil dan wel iets gelijkwaardigs aan een zilveren armbandje. Onze dochter heeft er tenslotte wel een gekregen. Dat is mijn grootste twijfel. Ik bedoel, een persoonlijk schilderijtje voor in zijn kamer is best leuk (behalve dan dat hij nu nog geen eigen kamer heeft) maar staat het gelijk aan een zilveren armbandje?

Angela67

Angela67

26-01-2015 om 14:44

Aso

Misschien bedoel je ordi als van ordinair en niet aso van asociaal?
Als je het over 'hokjes' hebt dan denk ik wel dat je je zelf ermee in een hokje plaatst. Vraag is hoe erg je dat vindt
Gr Angela

Margret

Margret

26-01-2015 om 14:49

ordi

Inderdaad, het is niet aso maar ordi. Ik zie dat bij laaggeschoolden, bij gipsy achtigen maar niet bij voetbalhooliganbaby's.

MamavanSenH

MamavanSenH

26-01-2015 om 14:50

Ja dat bedoel ik dus

Dat laaggeschoold, ordinair, gipsy... Niets mis met mensen die dat zijn, ieder zijn eigen leven, maar wij zijn dat niet dus wil ik ook niet dat beeld creeëren...

Juno

Juno

26-01-2015 om 15:00

Zilveren lepel

Zilveren lepel met zijn naam er in of een zilveren spaarpot of tandendoosje.

Lusithania

Lusithania

26-01-2015 om 15:03

enkelbandje

In plaats van een armbandje vind ik voor een jongetje dan eerder nog een enkelbandje leuk, dit om in het zelfde genre te blijven.

Juno

Juno

26-01-2015 om 15:27

Nee

Geen enkelband! Het kind is toch niet veroordeeld?! Heb zelfs nog nooit een enkelbandje gezien bij een jongen. Net bij puber gevraagd, ook hij is onbekend met dit fenomeen. Niet doen, echt heel fout.

idd ordi

Wij kregen een zo'n naam armbandje van m'n schoonouders bij de geboorte van ons eerste kind. Samen met een paar mini Nike Air Max (!!). Lief bedoeld, maar niet onze smaak (ze hadden beter moeten weten) en dus bleef alles netjes in de doosjes bewaard. Bij ons 2e kind kregen we ook een ander cadeau.

Wij hebben dan wel 2 zoons, maar eerlijk gezegd hou ik ook niet van baby meisjes met armbandjes en oorbellen.

Ely

Ely

26-01-2015 om 17:53

Gegraveerde zilveren rammelaar

Of zilveren bestekje
Of idd schilderijtje, speciaal voor hem gemaakt.

Armbandje associeer ik niet zozeer met iets maar ik hou ook niet van baby's / kleine kinderen met sieraden. Oorbellen bij kleine kinderen vind ik ook beetje zielig. Schieten ze zomaar een gat in je lijf, lekker dan.

MamavanSenH

MamavanSenH

26-01-2015 om 18:08

Oeps

(Onze dochter heeft al oorbellen sinds ze 6 maanden was, zijn we dan toch ordi?

Een gegraveerde zilveren rammelaar klinkt erg leuk trouwens, ik ga eens kijken of ze dat ergens doen. Aan de andere kant is dat wel weer moeilijk om altijd bij zich te hebben zoals met een armbandje wel het geval is. En dat idee, van altijd bij je hebben, vind ik ook wel mooi. Blijft een hele lastige keuze.

Angela67

Angela67

26-01-2015 om 18:18

altijd bij je hebben?

ook naar de creche en in de zandbak? ik snap dat ik misschien teveel beren zie maar echt handig klinkt anders
gr Angela

Nur

Nur

26-01-2015 om 18:18

Nee hoor

Ik vind het helemaal niet ordinair. Ik vond die armbandjes erg schattig staan bij mijn babies en nu zijn het mooie herinneringen. Ik vind het ook voor jochies ook een leuk cadeautje. Mijn zoons dragen ook gewoon sieraden. Niet iedereen zal dat mooi vinden maar ik vind het ook niet ordinair verder. En als mensen het wel ordinair vinden maakt ook niks uit.

Margret

Margret

26-01-2015 om 18:24

oorbellen

Ja, ik vind oorbellen bij babymeisjes net zo ordinair maar is het niet heel normaal in Spanje/spaanstalige landen?

Altijd bij je hebben, pas je de maat dan steeds aan als de baby groeit? Ik vind altijd wel erg lang hoor.

Ik zou een spaarpot doen ofzo en dan niet van een babyachtig beertje, dan doet je zoon er langer mee dan je dochter.

altijd bij je?

Nou, doe een tattoo!

MamavanSenH

MamavanSenH

26-01-2015 om 19:15

Onze dochter

Zij heeft nooit last van het armbandje. Ze is nu bijna 2 en heel actief maar dat armbandje zit nooit in de weg. Het sluit mooi aan. En vrij makkelijk langer te maken door er ringetjes tussen te zetten bij het sluitinkje dus het gaat ook lang mee.

Oorbellen is trouwens heel normaal inderdaad in Spanje en Latijns Amerika, je word zelfs raar aangekeken als je het niet doet. En mijn partner komt uit Guatemala. Dus vandaar de oorbellen . Armbandjes is een ander verhaal vandaar mijn vraag dus ook.

Ik twijfel nog steeds. Sowieso zolang er twijfel is doen we het niet.

Nur

Nur

26-01-2015 om 19:20

Het is maar een armbandje

Ik zou er niet heel veel tijd aan besteden verder om dit te beslissen. Het is maar een armbandje. Of het wel of niet kan bepalen jullie zelf. Als jullie het mooi vinden doe je het toch gewoon? En als je het niet ziet zitten doe je het niet. En als je wel een armbandje koopt en uiteindelijk draagt je zoon hem nauwelijks is het ook niet erg. Dan doe je het armbandje in een mooi lijstje en dan zet je het neer.

Ander idee

Misschien is een schilderijtje maken op canvas van het geboortekaartje net zo'n leuke blijvende herinnering?

Ely

Ely

26-01-2015 om 21:39

Bij de juwelier

Zo'n echte ouderwetse kun je vaak zilveren rammelaars vinden die je kunt laten graveren

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-01-2015 om 22:01

Nee niet ordi

Mijn dochter heeft ook zo'n armbandje gekregen van mijn zus. En mijn zus is verre van ordi...

Mijn jongens hebben dit trouwens nooit gekregen. Eigenlijk ook nooit over nagdacht.
Ik denk dat niks het armbandje kan vervangen, juist omdat ze dit altijd om hebben.
Rammelaar, spaarpot of bestek is ook mooi, maar is van een andere orde. Oorbelletjes trouwens ook.

Ik denk eerlijk gezegd dat voor kinderen onder de 2-3 jaar alles kan. Het is een kwestie van smaak, en er zullen best mensen zijn die hem gaan aanzin voor een meisje met zijn armband, maar ik zou het denk ik best schattig vinden zo'n manneke met een armband.

Er zijn trouwens ook mannensieraden in de omloop, dus wie weet is er ook wel een kleine jongenslijn. Een stoere gevlochten leren veter met naamplaatje ofzo iets.

Katniss

Katniss

26-01-2015 om 22:16

Leuk hoor

Mijn oudste heeft ook een baby-armbandje met haar naam erin gegrafeerd. Men kan hooguit denken dat de baby een meisje is Ik vind het helemaal niet ordinair.

Wat is ordi?

Persoonlijk vind ik oorbellen bij een baby meisje erger dan een baby jongen met een armband. Oorbellen zijn blijvend, althans de gaatjes, daar zou ik een kind op oudere leeftijd zelf voor laten kiezen.
Gewoon doen, die armband, als jullie het leuk vinden en een traditie willen opbouwen. Wel een beetje stoere jongensuitgave en stoer lettertype.

creabea

creabea

27-01-2015 om 13:28

lekker belangrijk weer

als je zelf zo'n armbandje nu leuk vindt, wat maakt het uit wat een ander ervan vindt? Vermoeiend hoor, en wat beperkend ook om bij alles te bedenken of het wel bij je eigen 'hokje' past.

En verder: zo'n armbandje kan het kindje maar heel kort dragen en op deze leeftijd is er toch nauwelijks verschil tussen jongens en meisjes. Ik zou het gewoon doen, om die traditie voort te zetten. Een zilveren rammelaar lijkt me weer kostbaar (en alsof dat niet 'ordi' is) en een schilderijtje laten maken (ook kostbaar) is misschien weer 'bekakt'? Zo kun je bezig blijven.....

prutje

prutje

29-01-2015 om 11:27

Hier twee meiden met armbandje

Met naam. Maar dus ook bestek, wat ze nu nog gebruiken (ze zijn 12 en 13) maar dan als theelepel.

Voor een jongen vind ik het niet raar hoor. Wat jammer om daar het stempel ordi op te plakken. Lekker veroordelend weer.

Wel zijn beide meiden het armbandje kwijt geraakt. Dat is ook iets om rekening mee te houden. En ook waren ze allebei heel verdrietig erom.

Jessica O

Jessica O

29-01-2015 om 12:41

man

Heeft vroeger een ketting gekregen met zijn naam, met zijn doop (daar in de fam traditie)
Toen wij verkering kregen heb ik dat kettinkje gekregen. 25 jaar geleden was dat nog vrij normaal

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.