Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Ehm, natuurlijk kiest hij voor zijn kinderen. En ja, het is je eigen schuld dat je buitengesloten wordt. Hij mist zijn kinderen en daar zou je best meer begrip voor kunnen opbrengen.
Ik snap ook niet wat jouw eerdere relatie hier mee te maken heeft. Fijn dat hij jouw kinderen accepteert, maar het lijkt wel of je hem verwijt dat hij om zijn eigen kinderen geeft. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 13:03 Topicstarter

Rozi schreef op 01-08-2021 om 12:57:

Leuk toch als hij een cadeautje voor ze wil uitzoeken. Ik ben ook niet de meest geduldige, maar dat kan je toch makkelijk oplossen door hem alleen naar de stad te laten gaan?

Ja, dat kan. Maar dan word ik compleet buiten gesloten. Dat heb ik meegemaakt bij een vorige relatie, waarbij mijn toenmalige partner uiteindelijk veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. 

Uiteindelijk hingen mijn kinderen er maar een beetje bij. 

 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 13:05

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:03:

[..]

Ja, dat kan. Maar dan word ik compleet buiten gesloten. Dat heb ik meegemaakt bij een vorige relatie, waarbij mijn toenmalige partner uiteindelijk veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen.

Maar dat is toch volkomen normaal?  Het zijn zijn kinderen. 

Hij ziet zijn kinderen bijna nooit en wanneer jij een uurtje voor ze uittrekt om een cadeautje te kopen dan ben je jaloers...echt wtf...waar bemoei je je mee? Wanneer het contact met zijn kinderen zo weinig is en zo moeizaam is, dan hoef jij er toch niet ook nog tussen te gaan zitten. Kun je niet gewoon een paar keer per jaar je fatsoen houden en je vriend laten gaan zonder dat jij je er mee bemoeit?

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:03:

[..]

Ja, dat kan. Maar dan word ik compleet buiten gesloten. Dat heb ik meegemaakt bij een vorige relatie, waarbij mijn toenmalige partner uiteindelijk veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen.

Uiteindelijk hingen mijn kinderen er maar een beetje bij.

En nu hangen zijn kinderen er maar bij. Sterker nog, ze zien hun vader nauwelijks. Maakt dat dan niks uit? Hoe hebben jullie dit besproken voordat hij de keus maakte om te verhuizen? Hoe zagen jullie het voor je? Hoe is dat overlegd met zijn ex?

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:03:

[..]

Ja, dat kan. Maar dan word ik compleet buiten gesloten. Dat heb ik meegemaakt bij een vorige relatie, waarbij mijn toenmalige partner uiteindelijk veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen.

Uiteindelijk hingen mijn kinderen er maar een beetje bij.

Maar daar zorg je toch zelf voor. Je kan ook gewoon meegaan en je mond houden. Hij wil een cadeautje voor zijn kinderen kopen. Waarom mag hij daar geen drie uur over doen. Als iemand mij op die manier aan de kop zou lopen zeuren, kan diegene ook thuisblijven.

Is dit echt?
Jeetje. Ik snap hem volledig en hem een stuk minder. 
Probeer je eens te verdiepen in hem! Hoe zou jij het vinden dat jij je kinderen nauwelijks meer zag en dat ze huilend aan de telefoon waren? Ben je echt moeder?

Ik heb geen kinderen, maar kennelijk toch wat meer empathie dan jij. 

Waarom moet jij mee met kadootjes halen als je daar geen zin in hebt? Blijf lekker thuis. Langzaamaan gaat hij je minder vertellen, op emotioneel gebied ben je er niet voor hem. De snelste weg om een relatie te beeindigen. 

PriceyRook54

PriceyRook54

01-08-2021 om 13:09

Dus in feite heeft hij zijn kinderen gedumpt voor jou en als hij wat leuks voor ze wil doen/kopen dan erger jij je daaraan. 

Zie je zelf niet hoe bezopen dit is? En vooral, wat doet hij zijn kinderen aan?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 13:09

Klinkt iig alsof je hem zoveel mogelijk los probeert te weken van zijn kinderen in het voordeel van je eigen kinderen.

A12345

A12345

01-08-2021 om 13:09 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 13:05:

[..]

Maar dat is toch volkomen normaal? Het zijn zijn kinderen.

Kinderen zien dat niet zo. Die vinden het vooral vervelend als wanneer zij een keer naar de kermis wilden, dat dat dan niet kon, maar dat als zijn kinderen er waren hij wel tijd had, niet moe was, etc. Dat is erg lullig voor kinderen. 

Goed, dat was toen. Mijn huidige vriend maakt wel tijd voor uitstapjes, dingen met de kinderen doen, etc. 

MevrouwJack schreef op 01-08-2021 om 13:01:

[..]

En toen kwam jij en heeft hij zijn kinderen aan de kant geschoven voor jou?

Nou hier ben ik dus ook benieuwd naar.

Van meer dan 50% naar vooral in de vakanties?

Hoe is dat zo gekomen?

Er ís toch ook een verschil? De ene zijn z’n eigen kinderen, de andere niet. Logisch dat hij voor z’n eigen kinderen meer moeite doet. Dat doe jij toch voor die van jou?

Ik vind het overigens best een heftige keuze van je partner om zover weg te verhuizen dat het van co-ouderschap een weekendregeling wordt. (Dat begrijp ik toch goed?). Ik was blijven latten en snap het goed als hij daar alsnog toe beslist.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 13:14

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:09:

[..]

Kinderen zien dat niet zo. Die vinden het vooral vervelend als wanneer zij een keer naar de kermis wilden, dat dat dan niet kon, maar dat als zijn kinderen er waren hij wel tijd had, niet moe was, etc. Dat is erg lullig voor kinderen.

Goed, dat was toen. Mijn huidige vriend maakt wel tijd voor uitstapjes, dingen met de kinderen doen, etc.

Wat dacht je van zelf naar de kermis gaan met je EIGEN kinderen? Dat hij iets met jou heeft wil niet zeggen dat hij meteen de vaderrol toebedeeld moet krijgen voor jouw kinderen he. Hij is geen ouder van jouw kinderen, en dat wordt ie ook niet.

Wil jij uberhaupt wel een relatie of dient hij alleen als vadermateriaal voor jouw kinderen?

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 13:15

Gun je vriend het contract met zijn kinderen.  Hij heeft heel veel opgegeven om bij jou te zijn.  en dan ga je de boze stiefmoeder spelen?  Je mag blij zijn dat hij nog bij je is.  

A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:09:

[..]

Kinderen zien dat niet zo. Die vinden het vooral vervelend als wanneer zij een keer naar de kermis wilden, dat dat dan niet kon, maar dat als zijn kinderen er waren hij wel tijd had, niet moe was, etc. Dat is erg lullig voor kinderen.

Goed, dat was toen. Mijn huidige vriend maakt wel tijd voor uitstapjes, dingen met de kinderen doen, etc.

 Heel vervelend voor jouw kinderen dat dit gebeurt is, maar eigenlijk doe jij precies hetzelfde. De kinderen van jouw partner en zijn relatie met zijn kinderen als minder belangrijk zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.