Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Explosieve relatie, kind in gevaar?

Als moeder hier mee zou schrijven zou ik zeggen grow up en neem je verantwoordelijkheid. Je bent geen tiener of jongvolwassene meer. Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen en feesten, zeker niet wanneer er een kind in het spel is. 

Ga aan jezelf werken door middel van therapie, ga uitzoeken wat de reden van je onvolwassen vluchtgedrag is, en denk ook eens aan je partner en vooral aan het welzijn van je dochter. 

Het is, zoals riony ook beschrijft, door jouw vrij starre en rigide bril beschreven allemaal. De manier waarop je wil dat zij zich aanpast klinkt me onprettig in de oren. Wat jij als afspraken ziet, ziet zij wellicht als regels die jij probeert op te leggen. Relatietherapie en therapie voor jezelf om het op een rijtje te krijgen zijn een goede start. 

Ninoea schreef op 13-03-2026 om 21:24:

Het is, zoals riony ook beschrijft, door jouw vrij starre en rigide bril beschreven allemaal. De manier waarop je wil dat zij zich aanpast klinkt me onprettig in de oren. Wat jij als afspraken ziet, ziet zij wellicht als regels die jij probeert op te leggen. Relatietherapie en therapie voor jezelf om het op een rijtje te krijgen zijn een goede start.

Precies zo voel ik het ook, vandaar dat ik in een eerder bericht schreef;  Je komt nogal dwingend over, overleg ipv te drammen, want dat werkt niet.

Het zijn regels die door to zijn vastgesteld, en waar zij zich naar moet gedragen. 

Yumi schreef op 13-03-2026 om 22:37:

[..]

Precies zo voel ik het ook, vandaar dat ik in een eerder bericht schreef; Je komt nogal dwingend over, overleg ipv te drammen, want dat werkt niet.

Het zijn regels die door to zijn vastgesteld, en waar zij zich naar moet gedragen.

Ik denk dat dat echt een kwestie is van interpretatie vanuit een eigen referentiekader. Ik lees TO juist heel anders. En ik begrijp heel goed, dat hij inmiddels klaar is met het grenzeloze en egoïstische gedrag van moeder. 

Ik zie een destructieve relatie met 3 heel ongelukkige beschadigde mensen. Jouw vrouw wil dit leven niet. Ze zal vast van haar kind houden. Maar dit gezinsleven is haar teveel. Dan kan je eisen dat ze van alles moet. Of allerlei regels opleggen. Ze gaat zich er niet aan houden. En het veroorzaakt alleen maar conflicten. Daarnaast heb jij geen zeggenschap over haar. Ze is ook duidelijk geweest. Ze wil dat jij de zorg op je neemt. 

Jij probeert aan alle kanten nog iets te redden. Maar ik lees geen relatie met liefde voor elkaar. Alleen stress en ellende en psychische problemen bij jullie alle 3. 

Belangrijke les: je kunt alleen jezelf veranderen. En niet een ander. 

Ik zou hiermee stoppen. Ga zelf voor dochter zorgen met goede hulpverlening. Kijk wat moeder kan doen maar verwacht niets. Kijk of het sociale netwerk kan ondersteunen. En werk aan je eigen problemen. Die therapie is volkomen zinloos op dit moment. Want jullie gezinssituatie is schadelijk voor alle 3. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.