Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


Fransien

Fransien

14-08-2013 om 12:34

Jessica

Fijn dat je weer terug bent, en fijn dat je het zo lekker hebt gehad. Sterkte morgen bij de chirurg, ik hoop dat hij het er nu allemaal in een keer uit krijgt, dan ben je er eens vanaf. Die slijmbeursontsteking in je heup kan daar overigens ook door komen, als je anders gaat lopen kun je een deel van je heup overbelasten, en een slijmbeursontsteking komt over het algemeen door overbelasting. Ik heb hem nogal eens in mijn elleboog gehad, wat ik dan deed was een stootkuur ibuprofen. Bij een ernstige ontsteking 1e dag 6x600, 2e dag 5x600 en zo in 6 dagen afbouwen. Bij een normale ontsteking begon ik met 4x600. Dat is mij indertijd door een niet al te conventionele reumatoloog aangeraden en het werkt als een trein.
Hier balen de kinderen er ook wel van dat ik zoveel uren draai. Ze zien me soms hele dagen niet, 15 uur per dag van huis is nu een paar keer voorgekomen. Maar goed, deze week druppelen alle vakantiegangers weer binnen en wordt het rustiger.
Ik ben net met de kinderen voor controle bij de kinderarts geweest, het gaat gelukkig goed met hun luchtwegen, vooral bij de derde is het risico op een flinke aanval heel erg klein. Pffft, is voor de rest van het gezin ook wel erg fijn.

jessica 5

jessica 5

14-08-2013 om 23:37

Fransien

Ik moest vandaag niet naar die chirurg, krijg volgende week (bel afspraak) pas de uitslag maar maak nu wel alvast en afspraak bij mijn pedicure. Die spuit werkt super geen pijn meer, natuurlijk is dat een overbelasting, maar had al heel wat pillen geslikt maar niets hielp. Werken was eigenlijk super gezellig, lekker bij gekletst met collega's en de cliënten waren blij om me weer te zien. Ik draai nu in de vakantie ook wat extra uren wegens personeels- te kort. Ben wel lekker om een uur weer vrij, kan dan wel wat leuks gaan doen met de kinderen. Ga morgen naar het kinderboeken museum.
Echt balen dat het voor jou van die lange dagen zijn die je nu maakt. Mooi dat het goed gaat met de luchtwegen van de kinderen. Gebruiken ze nog wel die pufjes?.Hier moeten ze blijven puffen anders gaat het niet goed. Moet ook weer een afspraak maken bij de long verpleegkundige voor hen.

Fransien

Fransien

15-08-2013 om 14:56

Lang weekend

Gelukkig heb ik morgen, het weekend en maandag vrij kunnen nemen/houden. Het is het laatste weekend van de vakantie en we willen nog iets leuks gaan doen en het is natuurlijk wel heel fijn als je de eerste schooldag niet direct naar de BSO moet maar gewoon thuis kunt vertellen hoe het was.
Het wordt wel weer wennen, school. De vakantie beviel wel.

Fransien

Fransien

15-08-2013 om 14:59

Puffen

Hier moeten ze echt wel blijven puffen, en jongste dochter ook niet met een kinderachtige dosering, anders gaat het finaal mis, ligt ze weer met een stootkuur prednison in het ziekenhuis. Voorlopig wordt de dosis ook niet afgebouwd, de meivakantie met logeerpartij bij opa en oma (je geeft een gezond kind geen medicijnen) heeft dat meer dan aangetoond.

jessica 5

jessica 5

16-08-2013 om 23:39

Fransien

Dat is wel lekker voor jullie dat je de komende vier dagen ook even lekker met je gezin kan doorbrengen. Voor jullie zit het er al weer op, balen!.
Ben ook lekker vier dagen vrij. De tweeling is Dinsdag jarig.

neteret mut

neteret mut

17-08-2013 om 10:48

Jessica

alvast fijne verjaardag voor ze, jongste dochter hier was afgelopen dinsdag jarig

Fransien

Fransien

17-08-2013 om 14:15

Gefeliciteerd

Jessica met je tweeling en Neteret met je jongste dochter.
Wij zitten eraan te denken om komend weekend een nachtje te gaan kamperen, maar ik heb nu al de bibbers. Mijn kinderen zijn prima slapers, maar niet in andere omgevingen en ik vrees het slapen op luchtbedden nu al. Nu nog mijn man zover krijgen, hij laat de dingen graag op zijn beloop.
En die activiteiten op campings, ik heb er zo'n hekel aan. We hebben toen ik nog klein was een keer met mijn ouders op zo'n camping gestaan. De activiteiten waren echt kinderachtig en niets aan voor mijn zusjes en mij maar mijn ouders wilden niets ondernemen (ze hadden eindelijk vakantie en kwamen hun stoel niet meer uit) en de andere kinderen op de camping gingen allemaal iedere dag braaf naar de animatie. Ik heb nog nooit zo'n nare vakantie gehad en ben zelden zoveel door mijn moeder uitgescholden.

neteret mut

neteret mut

17-08-2013 om 14:56

Fransien

Toch proberen om de dingen een beetje op z'n beloop te laten gaan, je kunt er niet veel aan veranderen door je nu al zorgen te maken (kinderen pikken spanningen ook op en slapen dan ook weel slechter is mijn ervaring). Uiteraard kun je wel enkele scenario's bedenken voor hoe iets op te lossen.
Zoals ik het nu lees zit er bij jezelf ook een trauma achter wat betreft activiteiten. Het is altijd iets waar je niet aan hoeft te deelnemen. Wij hebben toen de kinderen jong waren nooit op campings gestaan met animatie. Wel de afgelopen jaren een paar keer en dan deden ze bv mee aan een dropping of aan levend stratego en de laatste vakantie vooral aan het kampvuur. Jij bent niet je moeder en de animatie op de ene camping is niet dezelfde als die op een ander. Daarvoor hangt het ook teveel af van wie de leiding van de animatie is. Ik zou een camping niet meteen afwijzen omdat er ook animatie is, al moet ik wel bekennen dat het voor ons vroeger ook geen aanbeveling was dat er animatie was.

jessica 5

jessica 5

20-08-2013 om 23:33

Neteret mut

Jij ook nog gefeliciteerd met je dochter. Wanneer moeten ze bij jou weer naar school ?.

jessica 5

jessica 5

20-08-2013 om 23:37

Fransien

En nog lekker wezen kamperen afgelopen weekend?. Hoe is de eerste schooldag bij jullie verlopen?.

jessica 5

jessica 5

20-08-2013 om 23:41

Hier

Vandaag de verjaardag van de tweeling (11) gevierd, ze zijn weer lekker verwent.
Morgen weer werken, ben blij dat ik lekker de middagen vrij ben, kunnen we lekker naar het zwembad of strand met dit mooie weer.

neteret mut

neteret mut

21-08-2013 om 12:44

Jessica en meer

2 september beginnen de scholen weer. Voor de 1 betekent dat nog een korte dag, voor de ander een gewone dag. De tweeling kreeg vandaag al de boeken binnen (per post), oudste dochter moet volgende woensdag boeken ophalen en jongste zoon vrijdag. Sommige boeken moesten nu al betaald zijn, andere krijgen we nog een rekening van en weer andere gaan gedeeltelijk contant volgende week (boekenfonds van school). Verder nog een tandarts rekening van jongste dochter, wortelkanaalbehandeling.
Het grote evenement van de stad dit jaar, de cavalcade (1x in de 25 jaar), begint bijna. En dat geeft overlast rond parkeren bv. Zondag kan er bv niet geparkeerd worden in de buurt vd kerk, niet in de parkeergarage in de buurt en niet in die niet eens meer in de buurt. We zullen wel fietsen maar ik denk dat er niet veel kerkgangers zullen zijn zondag en de zondag erop (cavalcade rijd 2x uit)

Fransien

Fransien

21-08-2013 om 13:43

Eerste schooldag

De kinderen zijn weer naar school. Jongste zoon is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal, ging heel goed, had lekker gespeeld.
Jongste dochter is in groep 3 begonnen en zit alweer helemaal onder te duiken, kan ineens amper meer lezen terwijl ze thuis ondertussen als een trein leest, rekenen idem, op school moeite met optellen/aftrekken terwijl ze thuis dat rustig met getallen met 3 of 4 cijfers kan. Dus dat wordt weer een gesprek aanvragen...
Oudste zoon zit lekker z'n toetsen te maken, mocht de eind-6 rekencito maken en kwam terug dat het best moeilijk was, hij had over twee sommen echt even na moeten denken. De juf had als welkom in groep 4 zo'n leuke kleurplaat op tafel gelegd van een klas met schoolbord waar een som op staat, zo'n som met de wortel uit een breuk waarin nog machtsverheffen en dergelijke zit. Hij kwam bijna met het goede antwoord, het was 63 rest 19, had moeten zijn 63 wortel 19. Zijn nieuwe juf voelde zich even niet helemaal zeker van zichzelf.
Oudste dochter heeft gisteren de hele middag en avond huilbuien gehad, het pesten is weer begonnen, dus dat wordt ook een gesprek met de juf aanvragen.
Ik wou dat het nog vakantie was, geen van de kinderen gaat echt graag naar school, oudste dochter niet vanwege het gepest, oudste zoon omdat hij zijn grote zus wil beschermen maar niet weet hoe hij zijn populariteit in kan zetten om het leven van zijn zus makkelijker te maken (komt met de meest wilde plannen), jongste dochter omdat ze het niet leuk vindt op school. Ik hoop dat het jaar beter gaat verlopen dan het begonnen is. Ze moeten nog zo lang...

Fransien

Fransien

21-08-2013 om 14:05

Neteret

Leuk, zo'n cavalcade. Het zal waarschijnlijk inderdaad rustig zijn in de kerk, maar het lijkt me nog steeds leuk om mee te maken.
Arme jongste dochter, wortelkanaalbehandelingen zijn niet leuk. En inderdaad sterkte voor je portemonnee, ze zijn ook aardig prijzig. En dat net nu alle boeken betaald moeten worden.

Neteret mut

Heb het net opgezocht. Is toch een hele happing.
1 x in de 25 jaar dan is het toch speciaal. Zal dan idd. niet al te druk worden in de kerk. Meer in de stad zelf en het zal die week idd veel fietsen worden.
Veel plezier, wij horen het wel denk ik.
Gr Rymcke

Fransien

Wat een gedoe bij jullie. Jongste dochter wilt denk ik niet uit de toom vallen, en doet zich 'dommer' voor. Om niet op te vallen ? Tja is niet denk ik de manier die werkt.
hahaha leuke begin zet van jullie oudste zoon. Hoop dat de juf hem ook zo waardeert. Knappert.
Hmmm vervelend voor jullie oudste dochter. Had gehoopt nieuw schooljaar nieuw begin en geen gepest! Nu de hoop dat juf het goed aanpakt. En dat het werkt. Anders misschien eens gaan praten met ouders van betreffend kind.
Gr Rymcke

Hier

Ja hier de laatste loodjes van het buitenbad. Nog 1 week officieel.
Verder veel getouwtrek over uren. Één bad is er gesloten en mogen de andere twee voor inleveren. Minder leuk. Dus hoop dat de andere onderhandeling van de andere tak goed gaan en dat ik per januari daar veel uren mag krijgen. Maar tja dan val ik helaas weer flink in een gat va september. Ja zal op contract net voldoende uren hebben maar werk nu 30-35 uur gemiddeld en straks nog maar gemiddeld 8 per week. Tja is verschil. Moeten we maar effe afwachten. Heb morgen wel een gesprek in ander bad over mogelijkheden. Ben nou eenmaal niet zo'n type van ik wacht wel af.
Oudste is gisteren weer begonnen, 2de jaars CIOS.
Tweede, maandag into, dinsdag rustdag en woensdag inroductie programma. Maar ging weer een keer iets giga mis met trein incheck. Grrrrrrrr hij ziet groen lampje zegt hij, dus ingecheckt. Controle en conducteur zegt NEE. Dus flinke bon grrrrrrrrrrrrrr. Is net 18 (maandag) krijgt pas in oktober de OV kaart en stuvie. Dus betalen we ons scheel aan reiskosten. Ja hij gaat met de bus (soms trein voor enkele dingen zoals woensdag) en gaat nu al mis. Was minder begin. Heeft vandaag alleen 's middags les.
Derde race'te net de deur uit, hahaha 3e jaars VMBO. Vind het tot nu toe leuk.
Vierde zit alweer bijna 2 weken in groep 4. Bevalt hem super. Helemaal op zijn plek. Alleen vervelende opmerking van zo'n grote lummel. (tja jongste is klein, net 1,19 en voorste tanden nog niet gewisseld)
"He wat doet dat kleintje hier, he Baby je hoort aan de andere kant, ben je verdwaald op je eerste dag?". Grrrrr Ik heb maar niets gezegd. Zulke gasten kan ik wel wat. Jongste vond het verreweg van leuk. Hij wordt echt al bijna 8 en ja hij is laat met wisselen, nou en.......
Hier doen ze ook flauw dus.
Gelukkig heeft hij wel een kei leuke klas, die van vorig jaar.
Hmmmm de roosters zijn dit schooljaar flut. Krijg ik op donderdag probleem. Tweede die vorige schooljaren veel onze jongste oppakte heeft nu een rooster dat hij niets meer kan. Heeft ook uur reistijd dus steeds tussen 4 en half 6 pas thuis. En andere tja net op de donderdag dus flut, tot 8e en 9e. Pffff moet ik nog kijken hoe ik dat ga doen.
Deze week heeft manlief een paar daagjes vrij. Had het effe gehad daar. Laten hem grote afstanden reizen. verplicht in een gehuurd huis (150 km enkel, naar huis is nog verder (Alkmaar). En dat huis is kei duur in huur en krijgen niets ervoor. Verhuurder 'vergeet' steeds rekeningen te betalen, geen internet/tv, dan geen elektriciteit, water ed. Ze zijn het zoooo zat maar bedrijf wilt het steeds nog weer aanzien. Zucht.
Dus geniet nu van paar lekkere vrije dagen. Alleen ik moet wel werken. Pffff jammer.
Gr Rymcke

Jessica

Nog proficiat met de jongens. 11 alweer. Kleine jongens worden groot.
Ja lekker weer. Heerlijk na die knudde week van afgelopen week en afgelopen maandag !
Geniet maar lekker van jullie vrije dagen nog.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

25-08-2013 om 16:37

Rymcke

Balen dat je uren zo naar beneden gaan, ja dan zou ik ook kijken of ik naar een ander zwembad kon voor een tweede baan. En nou hopen dat het een beetje rond te breien is met halen en brengen van je jongste...
Je man heeft ook wel pech met zijn verhuurder en met zijn baas. Ik weet dat je nu blij moet zijn dat je een baan hebt, maar dat wil niet zeggen dat de baas je maar overal heen kan sturen ongeacht afstand en reistijd.
Fijn dat je oudste en je derde zo lekker op hun plek zitten en met plezier naar school gaan. Nou hopen dat die ov-kaart van de tweede snel komt, want reizen is zo vreselijk duur.
Mijn groep 4 kind zit overigens ook in een leuke klas, die van vorig jaar ook inderdaad, en hij is 1.17 dus nog net iets kleiner en heeft ook nog niet gewisseld. Hij is niet de kleinste van de klas en krijgt deze opmerkingen ook niet. Overigens zijn de meeste kleuters tussen de 1.00 en 1.10 als ze binnenkomen, dus dat 'lollige' kind kon niet eens goed kijken.

Fransien

Fransien

25-08-2013 om 16:47

Hier

Langzamerhand beginnen alle clubjes, sport etc weer, het wordt weer drukker. Oudste is voor het eerst naar scouting geweest, na alle zwemdiploma's vond ze dat wel welletjes geweest. Ze vond het erg leuk. Komend jaar gaat ze ook bij het beginnersorkest spelen van de plaatselijke muziekvereniging, daar kijkt ze naar uit maar ze is de enige nieuweling en de rest is samenspelen al gewend dus daar is ze wel bang voor. We zien wel hoe het gaat.
Tweede mag deze week weer naar schaken, hij is dolgelukkig. Zijn zwemlessen kunnen hem wat, daar is hij bepaald geen ster in en lol heeft hij er ook niet in, maar van mij moet hij t/m C. Hij krijgt een nieuwe blokfluitjuf en ziet er naar uit om te beginnen.
Derde gaat vrolijk verder met viool en met frisse tegenzin met zwemles, ook geen natuurtalent. Het onderduiken en zich dommer voordoen dan ze is doet ze al vanaf de eerste kleuterklas maar het wordt steeds erger en het is geen goede strategie. Ik wil graag dat ze zichzelf durft te zijn. Het is niet erg dat je niet goed kunt zwemmen en je diploma nog niet hebt, het is niet erg dat je wel goed kunt lezen en de dikke boeken krijgt. Ze mag er gewoon zijn, maar ze wil zo graag niet opvallen...
Vierde heeft alleen maar logopedie, en ik ben ook niet van plan om daar nog allerlei clubjes en dergelijke mee te gaan bezoeken, ik ben al zo'n taxi-bedrijf bij tijden.
Overigens hoop ik ook dat de juf van de oudste het gepest goed aanpakt, de vorige meester heeft het ook geprobeerd, de juf daarvoor ook, zonder resultaat. Ik heb ook al eens met de ouders van het meisje gepraat, maar hun dochter deed dat niet. En sommige kinderen, die maakten het er ook wel zo naar, dat was geen pesten, die vroegen er zelf om. Overigens heeft dochter dat achterbakse en leugenachtige van moeder, die strooit ook roddels in de rondte over mensen die haar niet bevallen.

jessica 5

jessica 5

25-08-2013 om 22:17

Neteret mut

Hier alleen Dochter die schoolboeken moest hebben (150 euro). Van zoon komt in de loop van het schooljaar wel denk ik. Zoon met eindexamen dit jaar krijgt de boeken gelukkig nog gratis op school. Hier beginnen ze ook 2 september weer. Lekker rustig in huis.
En was het nog rustig in de kerk ?.

neteret mut

neteret mut

25-08-2013 om 22:36

Ja rustig

wij waren zelf op fiets (zonder kinderen, die lagen nog te slapen en ik denk niet dat die op fiets zouden willen ook al zijn hun scholen niet veel dichterbij), verder een handjevol. Tegenover de kerk stonden 2 grote tribunes, verder in de stad nog een flink aantal. Toen we 's middags opnieuw de stad ingingen konden we al bijna niet meer door de mensenmassa heenkomen, we wilden onze fietsen in de kerk zetten en dan een staplek opzoeken. Op het nieuws van de vrt (de redactie.be) was er ieg een nieuwsitem aan gewijd. Veel info ook op de site van de stad Mechelen en op gva.be (gazet van Antwerpen). Gelukkig droog weer. Zeer mooie walvis en draak, leuke voorstellingen van bijbelse en kerkelijke dingen (Mozes, Egypte, Paulus, bouw van de basiliek) en van de geschiedenis van de stad (hof van Margarethe van Oostenrijk) en dan de historische optochtdelen als de reuzen, ros beiaard, rederijkerskamer, allerlei dieren. Maar eens zien of het volgende week ook mooi weer is, kan ik nog een keer, ga ik misschien op een andere plek staan.
Boeken jongste zoon 170 euro, jongste dochter bijna 300, oudste dochter 190, tweeling zal een euro of 80 pp zijn. Daar komen nog andere rekeningen overheen als schoolbijdragen en schoolreizen maar dat is meer gedurende het jaar.

jessica 5

jessica 5

25-08-2013 om 22:50

Rymcke

Fijn dat de jongens weer met plezier naar school gaan. Nog gefeliciteerd met je tweede zoon, weer een volwassene er bij!. Wat heeft hij dat laat die ov en stuvie, hier heeft dochter het al gehad en kan haar reisproduct ook al ophalen op haar ov. Hier moet dochter ook met de bus en zoon met de tram en trein. Zoon had het wat later aan gevraagd, maar zal het wel krijgen voor dat hij naar school moet hoop ik, anders hier ook een duur grapje. Zonde van dat geld voor die bon!.
En hoe is het vrijdag gegaan met dat gesprek?. Wat een gedoe met je man en dat wonen!.

jessica 5

jessica 5

25-08-2013 om 23:04

Fransien

Wat vervelend dat het op school met de oudsten nog steeds niet lekker loopt. Tjee zeg de jongste ook al weer naar de peuterspeelzaal, wat gaat de tijd toch snel. Leuk hoor al die muzikale kinderen bij jullie. Hoe gaat het op je werk?.

jessica 5

jessica 5

25-08-2013 om 23:08

Hier

Nog een week vakantie voor de kinderen. Zelf veel uren gewerkt maar ook leuke dingen gedaan met de kinderen. Vrijdag was het heerlijk op het strand. Morgen met de tweeling en een paar vriendjes naar het zwembad. Ik ben blij nog even niet die school en sport verplichtingen te hebben, heerlijk!!. Maar aan de andere kant verheug ik me ook wel op de rust hier in huis als iedereen weer naar school is.

jessica 5

jessica 5

25-08-2013 om 23:10

Neteret mut

Ga wel even kijken of ik er ook beelden van kan zien. Wat een bedragen voor die boeken!.

Fransien

Hier zijn er twee speelplaatsen. Één is voor groep 1, 2 en 3 en andere voor 4 t/m 8. Hier dus speelplaats gebouw speelplaats. En dan valt hij natuurlijk wel op. Hij is wel bijna 8 (november). Maar is gewoon flauwe opmerking.
Gr Rymcke

Jessica

tweede is van augustus en krijgen dan pas kwartaal later einde van KB en overgang naar stuvie. Nietermin zorgverzekering maalt niet om o heb je wel geld genoeg. Die plukt gewoon.
De bon viel gelukkig mee. Hij heeft gezegd (stond op bon) dat het automaat het niet deed. En dat hebben ze geaccepteerd (allehoeja). Dus alleen de enkele reis naar het station waar die heen moest. pfffff weer zorg minder.
Jouw dochter is toch al 18 ?
Hoop dat hij het alleen idd in oktober krijgt.
Anders raak ik blut !
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

26-08-2013 om 18:09

Op tv

elke dag deze week (ma/ vr) een kleine itempje in de uitzending van 1000 zonnen (na het nieuws op belgie 1 / vrt van 19.00, dus rond 19.35). Op y-tube staan ook filmpjes van vroeger en van gisteren, niet alles zo mooi als in het echt en vooral die van de draak waren heel tam (toen wij hem zagen waren de dragers nog fris en maakten ze er een hele show van ipv gewoon rechtdoor te lopen)

jessica 5

jessica 5

27-08-2013 om 00:23

Rymcke

Oja natuurlijk, dan duurt dat even dat je zoon die net 18 is geworden die stuvie krijgt. Tja die zorgverzekering. Leg ze wel goed uit hoe het zit met die eigen bijdrage, ging hier bij ze ook al mis, moesten flink wat bij betalen. Dochter is 19. Kreeg in die tijd een tegemoetkoming omdat ze die vavo deed. We hebben afgelopen jaar wel van de belasting geld terug gevraagd omdat ze zo weinig inkomsten had. Doen we voor dit jaar ook weer tot augustus. De baantjes liggen hier niet voor het oprapen. Ik hoop dat ze een zaterdag baan krijgt bij het tuin centrum waar ze ook stage gaat lopen dit jaar.
Dat studeren hakt er behoorlijk in. Zoon 1700 school geld plus nog de boeken, Dochter 150 boeken en 500 schoolgeld. Zoon 16 zijn die boeken nog gratis, schoolgeld is niet veel. Al met al zal het wel een 4000 kosten dit schooljaar als het niet meer is. Ben blij dat ik weer aan het werk ben, anders waren wij ook allang blut.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.