Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
neteret mut

neteret mut

31-05-2013 om 16:28

Groot gezin deel zoveel

Hier maar verder


Fransien

Fransien

31-07-2013 om 16:22

Jessica

Hoe is het gegaan bij de chirurg vandaag? En is dochter alweer thuis of wilde ze toch op de camping blijven?
Ik hoop dat je snel van de pijn af bent.

Fransien

Fransien

31-07-2013 om 16:24

Rymcke

Lekker hoor, nu voltijds en straks 30+9 dus ook voltijds in totaal. Dan heb je tenminste ook een inkomen en dat is ook wel handig.
Hoe gaat het onderhand met de vakantieplannen? Ga je nog of ga je ergens in het najaar?

Fransien

Fransien

31-07-2013 om 16:31

Neteret

Jemig, het lijkt mij echt onhandig om ineens zoveel meer of minder mensen aan tafel te hebben. Ik ben best flexibel maar eten koop ik altijd voor het aantal mensen dat ik verwacht, eentje meer of minder is geen punt, maar bij zoveel zou ik echt even een sprintje naar de winkel moeten trekken. En ook logistiek qua bedden... Zoveel kamers hebben we niet. Wen je hier aan of is het aangeboren?

Fransien

Fransien

31-07-2013 om 16:37

Hier

Hier genieten de kinderen van de vakantie. Op de bso hebben ze weinig kinderen maar wel het nodige aan workshops dus dat is best leuk. Lekker op een djembe zitten trommelen enzo.
Thuis organiseren ze ineens zelf spelletjesmiddagen en zitten lekker te knutselen en tot rust te komen.
Opa en oma doen pastoraat op een camping en hebben daar een sta-caravan voor toegewezen gekregen. Waarschijnlijk gaan we dit weekend even langs.
Op het werk moet ik nu de diensten helemaal zelfstandig draaien, en vrijdag is dat dus 12 uur achter elkaar. Zaterdag waarschijnlijk de hele ochtend, met pech de middag erbij. Komende week moet ik zo'n 50 uur draaien (contract voor 32 uur), helemaal alleen, dus ik baal wel even. 't Verdient leuk hoor, maar het is ook vakantie en ik wil ook tijd met de kinderen.

neteret mut

neteret mut

01-08-2013 om 23:34

Fransien

tja, ik ken het van vroeger bij mijn ouders dat er altijd ruimte gemaakt werd voor een extra persoon. Met slapen gaat het makkelijk, 1 zoon slaapt alleen op een stapelbed, de tweeling heeft een tweepersoons bed en een 1 persoons in hun kamer en de meiden hebben 2 1 persoons en een zit/slaapbank ( 2persoons) in hun kamer. Dan hebben we nog een heerlijke bank in de woonkamer en een paar losse matrassen. Met eten kan het lastig zijn, soms valt het mee zoals vandaag. Was toch al van plan pasta te eten en daar kunnen dan best 2 extra van mee-eten. Morgen en zondag "mag" ik weer eens rijden. De dochters gaan samen met een aantal vrienden naar Reggae Geel.
Ik ben nog nooit op een camping geweest met pastoraat, wel ken ik advertenties van camping die op zondag een dienst houden en daar voorgangers voor zoeken.

Heeeeeeet

Pfffff afgelopen dagen dus echt giga warm. 34 tot 36 graden. Nu was er daar Kinder vakantie werk en kwamen de groepen om ste beurt zwemmen. Ja althans dat was de afspraak. Ingedeeld zoals in de schoolgroepen. Bijv. onze jongste deed afgelopen jaar groep 3 dus zou hij daar in groep 3 meedoen. Maar elke groep heeft dan 40 kids + 5 staf !!!! Nou om ste beurt gebeurde dus niet.
KVW (zwembad heeft giga veld) heeft deel veld afgehuurd. En niet dus om ste beurt maar alles tegelijk. Dus woensdag hadden we groep 4 t/m 8 erin liggen. Das ruim 225 personen + de gewone gasten, dus bijna 400 ! Donderdag herhaalde ze dit 'grapje' maar het was nog veel warmer. Dus ook veel meer gewone gasten dus haalde we 478!! Dan is het wel erg druk hoor.
Kleintjes bij het grote bad weghouden, jeugd uit de zandbak verbieden erin te springen. Eerst compleet afspoelen ! Pfff anders krijgen we modder zwembad. Krijg het zand nu al niet weggezogen.
Donderdag moest ik eerst AquaFit geven, halver wege kwam dus groep 3, 5 en 6 binnen ! Was wel effe heffie hoor.
Maar weer overleefd.
Vandaag nog dagje, morgen vrij omdat 2e (19 aug) en 3e (5 aug) de verjaardag doen en 2e ook zijn slaagfuif. Had hij uitgesteld. Dus druk druk weekend.
Ja nu heb ik lekker werk, in september val ik weer in een gat. Wil eigenlijk niet weer als brandveiligheidswacht weer gaan uitstaan. Heb het zwembad nu wel weer geproefd. Dit is wat ik wil. Maar 9 uur per week tja is niet genoeg.
Dus kijken of wij dat weer kunnen vermeerderen.
Gr Rymcke

Neteret mut

pfffff maak je de ene dag eten voor 6 schuiven er 9 aan. Heb hier altijd genoeg in huis, winkel is ook in de buurt maar toch. En slapers, tja dat is hier altijd luchtbedjes en matrasjes bijschuiven of in de woonkamer op de grond. Kermisbedjes zeg maar.
Inprovisatie zijn wij (moeders) als groot gezin meestal wel goed in. Gezinnen met 1 of 2 kinderen hebben daar veel meer moeite mee merk ik hier bij vriendjes.
Er kan er altijd wel eentje bij.
Gr Rymcke

Fransien

50 uur das wel effe trekken zeg. Ik ben het wel gewend.
12 uurs dienst pittig toch.
Succes ermee.
Ja die leuke dingen op de naschoolse ken ik. Jongste gaat om die reden ook erg graag op de woensdag en vrijdag. Doen zoveel leuke dingen. Maar djembe goh das super zeg. Hier meer dingen zoals speeltuin, kinderboerderij, ijsje eten, schilderen, pizza bakken, taarten bakken.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

05-08-2013 om 17:45

Neteret

Mijn moeder was altijd panisch voor mensen die kwamen eten, laat staan logeren. Speelafspraakjes waren al amper welkom. Ik ken het plaatsmaken juist niet van huis uit. Bij ons kan er altijd wel iemand onverwacht mee-eten/blijven slapen, maar zoveel tegelijk ben ik niet gewend. Overigens hebben wij dus amper bedden over (eentje, plus een logeermatras) en dat is niet altijd handig.
Ik wou dat mijn moeder zo laconiek was geweest als jouw ouders vroeger, had het een stuk gezelliger gemaakt thuis.

Fransien

Fransien

05-08-2013 om 17:52

Rymcke

Die 50 uur op zich was niet zo'n probleem, maar relatief onervaren dat grotendeels alleen moeten draaien, dat kost bakken met energie. En een 12-uursdienst moet je je op instellen, dan is hij wel te doen. Ik heb wel eens 20 uur achter elkaar gemoeten, volkomen onverwacht, en dat is echt niet fijn, dan ben je zo moe dat je daardoor fouten gaat maken.
Bij ons op de BSO worden vaker leuke dingen gedaan, ze gaan ook naar de geitenboerderij en mogen dan zelf geitjes melken, ze zijn een keer naar het eiland Pampus geweest, gaan soms naar het Muiderslot, zijn deze vakantie naar de dierentuin gegaan, naast de normale dingen zoals schilderen, pizza bakken, high tea maken, en naar het zwembad gaan. Komende week hebben ze ook een workshop streatdance en wordt er ook nog weer het nodige georganiseerd. De oudste groep (10-12) heeft ook wel eens een keer geklommen in een klimhal, workshop graffiti, dj die ze leert plaatjes draaien en nog veel meer. Onze BSO is een stichting en dat scheelt in wat er allemaal kan, alle winst moet geinvesteerd worden in de kinderen.

Fransien

Fransien

05-08-2013 om 18:45

Hier

Afgelopen weekend lekker in het gooimeer wezen zwemmen met de kinderen, heerlijk ondiep op de plek waar wij gingen tot groot verdriet van oudste, ze kon niet lekker snorkelen. Maar ze hebben zich met z'n allen heerlijk vermaakt. Jongste geeft niets om water en wou er niet in. De kinderen zijn best blij dat het vakantie is, ze hebben veel meer invloed op de dagindeling en dat bevalt ze absoluut.

neteret mut

neteret mut

07-08-2013 om 12:06

Fransien

dat wij zoveel slaapplekken over hebben komt met andere wensen van de kinderen , eens een andere kamerindeling, verhuizen van klein naar iets groter met meer kamers en dan de stapelbedden maar weer opzetten.
Overigens wil ik nu 1 stapelbed wel kwijt, ligt al een tijdje achter het zolderschot en we hebben nu ook een hoogslaper (vradal van Ikea) over.
Dat laatste komt omdat de vriendin van oudste bij hem intrekt (bij ons) en zijn slaapkamer nu wel iets veranderd moet worden. Blij ben ik niet met deze ontwikkeling, en stiekem hoop ik dat het niet lang zal duren. Bij ons, omdat ze geen geld hebben om echt ergens samen te gaan wonen en zij in september hier in de buurt naar school zal gaan (en dus ergens moet kunnen slapen).

Fransien

Fransien

07-08-2013 om 17:30

Samenwonen bij je ouders

In de tijd van onze opa's en oma's gebeurde dat regelmatig, woningnood enzo. Maar ook toen zijn de huwelijken behoorlijk onder druk komen te staan vanwege dat inwonen.
Zie je de vriendin van oudste wel zitten?

neteret mut

neteret mut

07-08-2013 om 21:01

Ja en nee

ja omdat ze geregeld uit zichzelf meehelpt zonder zeuren of morren. Maar ik vind de relatie niet gelijkwaardig, zij geeft makkelijk geld uit ( heeft ieg tot nu toe meer geld gehad en heeft veel voor hem gekocht als dure monitor, bureaustoel, een hele stapel boxershorts). Ik vind het bv zonde van het geld (haar moeders geld in dit geval) om een bureau van ruim 200 euro te kopen waar ze met 2 aan kunnen zitten als je ook een tafelblad bij Ikea kunt kopen voor een paar tientjes en dan nog een stel poten. Ze is wat overheersend/ dwingerig. Hij laat zich (te-)veel overheersen, aanleunen en is eigenlijk niet zelfstandig genoeg. Ik twijfel of zoon wel gelukkig met haar zal blijven maar ben bang dat hij haar geen verdriet zal willen doen en er daarom geen einde aan zal maken. Zij heeft al eerder een relatie gehad (meen zelfs met samenwonen) en heeft bovendien een psychiatrisch verleden (zelfverminking)

Fransien

Maar ach, je schrijft meer, dus zand. Dan zal hij zich best vermaakt hebben met het zand en modder (water halen).
Ieder kind is gelukkig anders.
Gr rymcke

neteret mut

oef heftig. zelfverminking.
Hoop dus dat het goed blijft gaan.
200 euro vind ik nog wel gaan voor een bureau. Of bedoel je 2000 ?
Hier gelukkig nog niet uitwonend/kamers aan de orde. Oudste moet, volgend jaar pas, in het derde jaar, een uur enkele reis. Maar is redelijke verbinding met trein, 1 overstap. Zal hij echt niet voor op kamers gaan.
Succes ermee.
Gr Rymcke

neteret mut

neteret mut

08-08-2013 om 11:05

Rymcke

Op zich is 200 ( ik meen dat het 280 kost) geen gek bedrag voor een stevig bureau, maar...Het gaat hier om een heel diep blad, te diep voor de kamer denk ik en ze willen alleen maar een blad. Dus zonder kastjes of planken of wat dan ook. Neem dan een tafelblad van Ikea voor 30 euro en neem 4 ( of 5 ivm extra steun ) tafelpoten van 2,50 per stuk en dan heb je hetzelfde en kun je de rest vh geld bewaren.
Eigenlijk wilden ze de kamer van zoon G hebben, die is groter (maar dan hadden ze dat netjes moeten vragen, niet door de telefoon en alleen maar aan ons en zeker niet door later telefonisch tegen G te zeggen "ik wil dat je de kamer aan ons geeft en anders spreken we= je broer en ik niet meer tegen je") Het halve huis staat nu op z'n kop omdat de kamer van oudste bijna leeggehaald wordt en uitgezocht wat mag blijven. Bureau moet eruit, boekenkasten eruit. Bureau kan naar jongste, die heeft er geen en eigenlijk wel nodig, boekenkasten + inhoud zijn we mee bezig (ergens anders opruimen en plaats maken). Alleen de klerenkast mag blijven staan maar de inhoud niet helemaal ( slaapzakken bv). Goed ik ga maar eens aan het werk, ruimte maken en opruimen zodat er plek komt voor het bureau in kamer van jongste enz.
Je ziet de littekens op haar armen nog zitten, is al wel een flinke tijd geleden, ben wel bang dat het mede reden is voor oudste om haar geen verdriet te willen doen.

Fransien

Fransien

08-08-2013 om 17:05

Je geeft mij nu of anders

Dat soort gedrag ben ik heel erg allergisch voor. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n opmerking van je schoondochter tegen zoon G je compleet in het verkeerde keelgat geschoten is.
En onder de plak zitten van je zoon is ook al niet de gezelligste situatie, zeker als er nog dingen meespelen waardoor hij haar geen verdriet wil doen en zich verantwoordelijk voelt voor haar welzijn.
Wat snijden betreft, vaak is het een schreeuw om aandacht, maar een nogal beangstigende.
Bah, ik benijd je niet met zo'n stel in jouw huis aan het samenwonen. Ik kan me je gemengde gevoelens en weerstand behoorlijk voorstellen.

Fransien

Fransien

08-08-2013 om 17:06

Meer en zand

Ja, jongste heeft zich prima vermaakt met schepje en emmertje, en vooral met alle schelpjes en steentjes lekker in het water gooien.
Dan maar niet zo'n waterrat, kan ook geen kwaad, maar ik let evengoed wel vreselijk op hem.

Fransien

Fransien

08-08-2013 om 17:09

Hier

Voor tweede via marktplaats een leuk koopje op de kop getikt, tenorblokfluit en sopranino voor ongeveer een tiende van de nieuwprijs voor een goedkope.
Ok, het zijn geen top-modellen en ze zijn duidelijk gebruikt, maar hij kan er de eerste tijd uitstekend mee overweg en tegen de tijd dat hij echt veel speelt en echt lang bezig is kunnen we wel eens naar vervanging kijken.
Tweede is helemaal gelukkig, maar minder blij dat hij hem niet mee mocht naar de BSO, de fluiten hebben behoorlijk wat olie nodig en als hij er direct op fluit hebben we kleddernat hout en dat was nou net niet de bedoeling.

neteret mut

neteret mut

08-08-2013 om 17:49

Fransien

De opmerking over de kamer van G. viel zeker ook hem in het verkeerde keelgat, ze gooide meteen de hoorn er nog op ook. Wij wilden hem niet dwingen zijn kamer op te geven, in het begin had ik nog wel met hem gepraat over enkele voordelen voor een ruil (warmer en zijn kamer niet uithoeven als Pake komt logeren). Maar na dat laatste telefoontje wil ik me er al helemaal niet mee bemoeien. Ze hebben daarna dus gekozen om in de kamer van oudste te blijven, zo ongeveer de kleinste slaapkamer van het huis. Eigen schuld , hadden ze maar wat vriendelijker tegen G moeten zijn (iets van vliegen en stroop...). Bij nood kunnen ze ook naar de caravan uitwijken maar dat wil oudste niet, "slaapt niet goed". Het leek mij een plek om ze wat privacy te geven. Op zich is zij wel aardig tegen ons, helpt meteen als er iets gedaan moet worden. maar eens zien of dat zo blijft.

neteret mut

neteret mut

08-08-2013 om 17:55

Oh ja

leuk tenor en sopranino. De klank van een tenor is zo mooi, nog mooier dan die van de alt. Sopranino vind ik niks, al heb ik er wel eentje. Sopraan ben ik ook geen fan van. En ik kan merken dat ik al lang bijna niet meer fluit, heb duidelijk minder lang lucht dan vroeger. De basfluit speel ik het minst (sopraan en sopranino al helemaal bijna nooit), heeft te maken met weinig muziek en weer omschakelen naar andere "noten". Veel plezier

Fransien

Fransien

09-08-2013 om 07:37

Blokfluit

Leuk dat je ook blokfluit speelt, mijn zoon vindt de klank van de alt ook erg mooi, maar speelt ook graag op sopraan. Sopranino is met name handig om in een groepje er even bovenuit te komen (letterlijk en figuurlijk) en is een handig instrument voor kleine handen. Sopraan kan hij ook goed mee overweg, is een prima grootte. Alt is al aan de grote kant en tenor is redelijk hopeloos, hij kan er net bij maar daarmee speel je niet echt ontspannen. Nou ja, dat komt wel, hij is nog flink in de groei. De tenor heb ik met name gekocht omdat ik er tegenaan liep, een houten tenor voor minder dan 50 euro is een koopje wat je niet vaak tegenkomt.
Beide meiden willen nu ook meer varianten van hun eigen instrument, maar alt/bas-klarinetten zijn aardig wat prijziger dan blokfluiten en een altviool heeft een andere strijktechniek nodig en daarvan weet ik niet of haar huidige juf die in de vingers heeft (nog afgezien van de kosten, zo'n altviool is ook niet gratis).

neteret mut

neteret mut

09-08-2013 om 11:00

Instrumenten

Ik begrijp de reactie van je meiden wel, ineens meer mogelijkheden zien, ruimere keus in klank. Dat zal dan niet makkelijk worden met het vinden van iets betaalbaars. Spelen ze bij hun instrument al op de volwassen versie? Van mijn dochters heb ik de halve en de driekwart viool nog steeds liggen (ook de grote uiteraard nog)
Tenorblokfluit is idd al behoorlijk groot, het komt wel een keer goed met de grootte van zijn handen. Mijn handen zijn redelijk klein (beetje worstenvingers) en soms helpt een minieme verandering van handstand om er toch soepeler bij te kunnen. Ook een kwestie van vaker gedaan hebben. Met dank aan mijn suikertante heb ik die blokfluiten, anders had ik ws alleen een eenvoudige alt gehad. Nu een moeck van palissanderhout (en ook een tenor van datzelfde hout, bas is van gewoner hout)

Fransien

Fransien

09-08-2013 om 14:02

Instrumenten

De oudste speelt wel op een volwassen klarinet, een gewone Bb-klarinet. Alleen de alt- en bas-klarinetten worden weinig aangeboden en tegen behoorlijke prijzen, dan is 500 euro een absoluut koopje en moet je eigenlijk op het dubbele rekenen. Voor de blokfluiten van mijn zoon ben ik nooit meer dan 45 euro kwijt geweest. Het zijn geen top-instrumenten, maar ze zijn van hout, hebben een heel behoorlijke klank en ze doen het best goed.
Wat heb jij een mooie instrumenten, palissanderhout, dat moet prachtig klinken. Mocht mijn zoon echt doorgaan, zou ik ook wel willen kijken of we zulke instrumenten voor hem kunnen aanschaffen, maar ze zijn wel heel erg prijzig.
Jongste dochter heeft een achtste viool en is nog volop in de groei, voor haar zouden we een altviool erbij moeten huren en dat is ook niet gratis. Vanaf een halve of 3/4 viool zou ik ook gaan kopen. Mocht dochter overigens richting halve viool gaan, kom ik wel eens vragen of ik die van jou over zou kunnen nemen.

Instrumenten

Hier spelen de kids niets. Tenminste af en toe keyboard. Oudste voor school opdracht.
Ikke heb altijd sopraan blokfluit vroeger gespeeld. Begeleiding koor ed. En later overgestapt naar Bes klarinet, in harmonie gezeten.
Leuke instrumenten.
Heb nog een alt sax en dwarsfluit gehad maar dat was niets voor mij.
Leuk tenor en sopranino. Vroeger wilde ik altijd de kleinste kopen. Eigenlijk nooit wat van gekomen.
Had stiekum gehoopt dat mijn kids beetje van mijn muzikale gevoel hadden meegekregen. Niet op instrumenten gebied helaas. Hier strooien de muziek vereningen je met folders om de oren om kids te werven voor harmonie en fanfare. Jongste riep spontaan ja. Maar voorlopig vind ik 1 sport wel effe genoeg. Anders heeft hij naast BSO 2 x ook geen tijd meer voor speelafspraakjes om maar niet te spreken over flinke kosten (muziekschool is hier best prijzig). En het instrument wat hij wilde : (Jaaa hmmmmm) trommel hahaha. Vind het wel leuk op om mijn klarinet te blazen maar echt spelen nehhh. Niet echt iets voor hem. Helaas.
Gr. Rymcke

Orkestje

Kunnen ook nog OOL grote gezinnen orkest vormen hahaha.
Gr Rymcke

Fransien

Fransien

11-08-2013 om 15:50

Orkestje

Hmm, hier een viool, blokfluit, klarinet en orgel, Rymcke een klarinet, Neteret heeft twee violen en blokfluit in de aanbiedingen (of nog meer?). Ergens nog een gitaar en wat andere instrumenten?
De kinderen zitten zo nu en dan elkaars muziek te proberen, en dan samen spelen, soms klinkt het leuk, soms klinkt het vreselijk, maar ze hebben lol en dat is ook belangrijk.
Hier net een weekend achter de rug met twee keer werken, deze week nu al ruim 60 uur gewerkt, niet leuk.

Fransien

hmmmm 60 uur tja met een gezin is het natuurlijk wel minder.
Nietermin laat je nu wel flexibiliteit zien en alles wat je kan. Hoop dat jouw werkgever dat ook op prijs stelt. Goede beoordeling enzo. Dat is natuurlijk ook wel leuk.
Ik weet er alles van, maar effe doorbijten nu.
Hier gaat 1 van de 3 baden dicht, niet de onze maar toch. Wij moeten het personeel opvangen van het bad wat dicht gaat samen met die andere. En dus gaan er uurtjes vloeien. Ik ben al een dag kwijt dus. Houd niets over nadat hier het buitenbad dicht gaat. Dus dat is helemaal piep! Nu zijn ze wel van de SA (mijn zaterdag zwembad) bezig een bad hier in de buurt over te nemen. Is deze maand uitsluitsel over en dan is het per 1 januari. Maar in de tussentijd werk ik zwaar onder contract. Slechts de helft maar daar kan ik weer niet van leven. Dus ben weer aan het kijken voor aanvulling of ik moet weer 3 a 4 dagen terug als brandwacht. Eigenlijk liever niet, zwembad is veel leuker.
Gr Rymcke

jessica 5

jessica 5

12-08-2013 om 23:11

Weer terug

Heerlijke vakantie gehad met mooi weer, helaas moet ik morgen ook weer beginnen. Met mijn voet gaat het nog steeds niet goed, zit geen glas in wel iets anders te zien op de ego, hoor ik woensdag van de chirurg. Mijn heup is gelukkig niet versleten, maar heb een slijmbeurs ontsteking, vandaag heeft de orthopeed er een spuit in gezet met een pijnstiller en een ontstekings- remmer. Ik hoop dat het daar mee over gaat.
Rymcke. Wat balen dat je die uren nu weer moet inleveren, je was net zo lekker bezig.
Fransien. Pff ik moet er niet aan denken om zo veel uren te draaien in de week, en balen dat dit nu net in de schoolvakantie is.
neteret mut, En is het bij jullie al wat rustiger met de logees en mee eters?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.