Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Help! Ik ben 43, we hebben al pubers en ik ben overtijd!


Ad Hombre

Ad Hombre

21-02-2015 om 06:57

Onomkeerbare oplossingen

Ongeveer de helft van de mensen (mannen en vrouwen) heeft een ingebouwde hekel aan onomkeerbare beslissingen. Ze houden graag hun opties open. De andere helft is juist dol op knopen doorhakken (no pun intended). Als je een knopen doorhakkende vrouw (J) combineert met het afwachtende type man (P) heb je een groot probleem in dit soort gevallen. En er zijn blijkbaar meer P-mannen dan vrouwen.

http://www.statisticbrain.com/myers-briggs-statistics/ (J - Judging, P - Perceiving)

Mijn vriendin en ik zijn allebei P-tjes dus (?) is sterilisatie van de een of de ander hier geen issue.

Leeftijd.

De leeftijd dat je alle opties nog open wilt houden is hier al lang voorbij. Ik zou het ook niet op de weegschaal leggen en alleen kijken wat voor mezelf het beste werkt. Ik heb de menstruaties met bijbehorende schommelingen, ik loop het risico een oude moeder te zijn, ik heb de angst iedere maand als ik overtijd zou zijn. Als er een nakomertje gekomen zou zijn staat mijn leven het meest op de kop, dat is hier zo in de praktijk.
Geen discussie, ik wil geen kind meer en zeker geen tweede leg, ik ben te oud.
Een oude meid is op haar toekomst voorbereid.

Fiorucci

Fiorucci

21-02-2015 om 11:06

100%

Peenvogel, niet blijven zoeken naar een methode die 100% zekerheid geeft. Die methode bestaat niet, alleen niet vrijen werkt.
Ik ken zo al een paar babies die geboren werden ondanks spiraal, en mijn jongste werd ook geboren ondanks goed pilgebruik. Maar de genoemde methodes alhier zijn altijd beter betrouwbaar dan onthouding rondom de ovulatie.

Wendy

Wendy

16-06-2018 om 09:26

gesteriliseerd en echt wel zwanger

Ik ben 43 en 7 jaar geleden gesteriliseerd. Nu dacht ik doordat ik klachten had dat ik in de overgang was, maar dat was het dus niet ik ben echt in verwachting. positieve test en volgende week naar de verloskundige voor onderzoek. Ik zit nu meer van het idee van als het maar goed gaat met het kindje. Verder zie ik het als alles goed mag zijn als een groot geschenk waar wij met liefde voor zullen zorgen.

lieverdje

lieverdje

22-06-2018 om 13:27

Wendy

O tjonge, wat een verrassing zeg... kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken! En gefeliciteerd!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2018 om 23:29

Fijn dat het zo welkom is

Gefeliciteerd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.