Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


ja hoor als dat voor jezelf werkt waarom niet? 

Iedereen moet gewoon lekker doen wat voor hun werkt en wat hun fijn vinden voor hun zelf. En diegene die dat niet willen doen doen het niet, heel simpel 😁

Julali schreef op 23-09-2021 om 11:03:

[..]

Tijdens een kerstborrel kwam dit ter sprake toen ik net was bevallen van de oudste. Ik raakte in gesprek met een van de vrouwen van mijn collega's en zij vroeg hoe ik het had geregeld met mijn fulltime baan en kind.

Toen ik zei dat ik vier dagen werkte was ze erg verbaasd. Dit heeft erin geresulteerd dat haar partner ook terugging in uren en toen was het hek van de dam

Deze anecdote en het artikel onderschrijven dat er én bij sommige werkgevers nog een cultuuromslag plaats moet vinden én dat sommige mannen minder werken niet bij hun werkgever aankaarten omdat ze niet durven of willen.

Dit alles is niet zoveer te wijten aan de tbm wat jij in dit topic zo probeert te framen. Het model eenverdiener of anderhaverdiener is eerder een gevolg van deze keuzes. Niet dat die tbm haar man vrije tijd ontzegt.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

23-09-2021 om 11:25

Julali schreef op 23-09-2021 om 11:03:

[..]

Tijdens een kerstborrel kwam dit ter sprake toen ik net was bevallen van de oudste. Ik raakte in gesprek met een van de vrouwen van mijn collega's en zij vroeg hoe ik het had geregeld met mijn fulltime baan en kind.

Toen ik zei dat ik vier dagen werkte was ze erg verbaasd. Dit heeft erin geresulteerd dat haar partner ook terugging in uren en toen was het hek van de dam

Julali schreef op 23-09-2021 om 11:03:

[..]

Tijdens een kerstborrel kwam dit ter sprake toen ik net was bevallen van de oudste. Ik raakte in gesprek met een van de vrouwen van mijn collega's en zij vroeg hoe ik het had geregeld met mijn fulltime baan en kind.

Toen ik zei dat ik vier dagen werkte was ze erg verbaasd. Dit heeft erin geresulteerd dat haar partner ook terugging in uren en toen was het hek van de dam

Fijn dat je weer de hoofdrolspeelster kon zijn 😀

Littledragon schreef op 23-09-2021 om 11:18:

[..]

Deze anecdote en het artikel onderschrijven dat er én bij sommige werkgevers nog een cultuuromslag plaats moet vinden én dat sommige mannen minder werken niet bij hun werkgever aankaarten omdat ze niet durven of willen.

Dit alles is niet zoveer te wijten aan de tbm wat jij in dit topic zo probeert te framen. Het model eenverdiener of anderhaverdiener is eerder een gevolg van deze keuzes. Niet dat die tbm haar man vrije tijd ontzegt.

De acties van de ene hebben in een gezin consequenties voor de ander. Vaak is het de man die aangeeft dat hij absoluut niet minder kan werken. Vervolgens komt de vrouw tot de conclusie dat zij daardoor niet meer kan worden, of veel minder zal moeten werken om het allemaal rond te krijgen met de kinderen en het huishouden. 

In hoeverre dit vrije keuzes zijn is maar zeer de vraag. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

23-09-2021 om 11:31

Ik krijg steeds meer bewondering voor de man van Julali. Die kerel werkt zich echt de ballen uit zijn broek met werk èn zorgt voor de kinderen blijkbaar.

Heb je door dat je gisteren zo'n 42 berichten gedurende de dag hebt uitgepoept en je nu al sinds vanmorgen 7.15 op iets van 20 berichten zit? Elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, bijna non-stop online. Moet je niet werken, moet je geen bammetjes smeren voor de kinderen, breng je de kinderen niet naar school of sport en help je niet het huiswerk, verzorg je geen avondeten voor hen en zit je niet met je gezin tegelijk aan tafel voor het avondeten. En hoe combineer je al die spontane etentjes met lange avonden online.

Echt, er klopt geen hout van je verhaal. Blijf op z'n minst hier dan weg in de typische "spits-tijden" van een gezin.

Ben wel benieuwd welke geweldige fantasie-draai je hier nu weer aan gaat geven.

AcidicShark11

AcidicShark11

23-09-2021 om 11:33

ShaunTheSheep schreef op 23-09-2021 om 11:31:


Heb je door dat je gisteren zo'n 42 berichten gedurende de dag hebt uitgepoept en je nu al sinds vanmorgen 7.15 op iets van 20 berichten zit? Elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, bijna non-stop online. 

Ben wel benieuwd welke geweldige fantasie-draai je hier nu weer aan gaat geven.

george-russell.gif

ShaunTheSheep schreef op 23-09-2021 om 11:31:

Ik krijg steeds meer bewondering voor de man van Julali. Die kerel werkt zich echt de ballen uit zijn broek met werk èn zorgt voor de kinderen blijkbaar.

Heb je door dat je gisteren zo'n 42 berichten gedurende de dag hebt uitgepoept en je nu al sinds vanmorgen 7.15 op iets van 20 berichten zit? Elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, bijna non-stop online. Moet je niet werken, moet je geen bammetjes smeren voor de kinderen, breng je de kinderen niet naar school of sport en help je niet het huiswerk, verzorg je geen avondeten voor hen en zit je niet met je gezin tegelijk aan tafel voor het avondeten. En hoe combineer je al die spontane etentjes met lange avonden online.

Echt, er klopt geen hout van je verhaal. Blijf op z'n minst hier dan weg in de typische "spits-tijden" van een gezin.

Ben wel benieuwd welke geweldige fantasie-draai je hier nu weer aan gaat geven.

Ze verzint alles bij elkaar rondom haar stokpaardjes, erg jammer, want het onderwerp an sich is interessant om echte ervaringen over uit te wisselen. 

Julali schreef op 23-09-2021 om 10:47:

[..]

Van alle vaders met kinderen tot twaalf jaar werkt 14 procent in deeltijd (minder dan 35 uur per week).

86% blijft dus na de geboorte van de kinderen fulltime werken (aldus cijfers van het cbs).

Dat schrijf ik toch? 
ze gaan wel thuiszitten voor de kinderen, maar doen of ze werken. 

Julali schreef op 23-09-2021 om 11:03:

[..]

Tijdens een kerstborrel kwam dit ter sprake toen ik net was bevallen van de oudste. Ik raakte in gesprek met een van de vrouwen van mijn collega's en zij vroeg hoe ik het had geregeld met mijn fulltime baan en kind.

Toen ik zei dat ik vier dagen werkte was ze erg verbaasd. Dit heeft erin geresulteerd dat haar partner ook terugging in uren en toen was het hek van de dam

En ze zijn je eeuwig dankbaar. 

DanGun schreef op 23-09-2021 om 10:56:

[..]

Ze hadden dus gewoon de ballen niet om het te gaan regelen. En toen ging jij naar 4 dagen en konden ze er niet meer onderuit.

En vervolgens zijn alle vrouwen die niet fulltime werken de schuld van dit alles. 

Vialiva schreef op 23-09-2021 om 11:41:

[..]

Ze verzint alles bij elkaar rondom haar stokpaardjes, erg jammer, want het onderwerp an sich is interessant om echte ervaringen over uit te wisselen.

Als je op haar naam klikt, kun je precies zien hoe laat ze op het forum zit en hoe vaak ze reageert. Dus ze liegt alles bij elkaar wat ze allemaal doet.

ShaunTheSheep schreef op 23-09-2021 om 11:31:

Ik krijg steeds meer bewondering voor de man van Julali. Die kerel werkt zich echt de ballen uit zijn broek met werk èn zorgt voor de kinderen blijkbaar.

Heb je door dat je gisteren zo'n 42 berichten gedurende de dag hebt uitgepoept en je nu al sinds vanmorgen 7.15 op iets van 20 berichten zit? Elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, bijna non-stop online. Moet je niet werken, moet je geen bammetjes smeren voor de kinderen, breng je de kinderen niet naar school of sport en help je niet het huiswerk, verzorg je geen avondeten voor hen en zit je niet met je gezin tegelijk aan tafel voor het avondeten. En hoe combineer je al die spontane etentjes met lange avonden online.

Echt, er klopt geen hout van je verhaal. Blijf op z'n minst hier dan weg in de typische "spits-tijden" van een gezin.

Ben wel benieuwd welke geweldige fantasie-draai je hier nu weer aan gaat geven.

Ik zit thuis met een ziek kind. We wachten nog op de uitslag van de coronatest. Mijn man was vanochtend blij dat ik deze (onverwachte) zorgtaak op zich nam, zodat hij gewoon naar zijn werk kon. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

23-09-2021 om 12:35

ShaunTheSheep schreef op 23-09-2021 om 11:31:

Ik krijg steeds meer bewondering voor de man van Julali. Die kerel werkt zich echt de ballen uit zijn broek met werk èn zorgt voor de kinderen blijkbaar.

Heb je door dat je gisteren zo'n 42 berichten gedurende de dag hebt uitgepoept en je nu al sinds vanmorgen 7.15 op iets van 20 berichten zit? Elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, bijna non-stop online. Moet je niet werken, moet je geen bammetjes smeren voor de kinderen, breng je de kinderen niet naar school of sport en help je niet het huiswerk, verzorg je geen avondeten voor hen en zit je niet met je gezin tegelijk aan tafel voor het avondeten. En hoe combineer je al die spontane etentjes met lange avonden online.

Echt, er klopt geen hout van je verhaal. Blijf op z'n minst hier dan weg in de typische "spits-tijden" van een gezin.

Ben wel benieuwd welke geweldige fantasie-draai je hier nu weer aan gaat geven.

giphy.gif?cid=ecf05e479tp1nby7n4gxs6z9meyj2rl641lbjg2u7oqjvg61&rid=giphy.gif&ct=g


Ik bracht het nog vriendelijk met mijn 'wat ben je onzeker' opmerkingen maar waarschijnlijk zit jij er dichter bij.  😂

Julali schreef op 23-09-2021 om 12:28:

[..]

Ik zit thuis met een ziek kind. We wachten nog op de uitslag van de coronatest. Mijn man was vanochtend blij dat ik deze (onverwachte) zorgtaak op zich nam, zodat hij gewoon naar zijn werk kon.

Fijn dat dat kind zoveel aandacht krijgt dan. Echt je bent zo nep als wat.

Nou leuk voor je zieke kind, een moeder met haar neus op haar telefoon de ganse dag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.