Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


irmama schreef op 23-09-2021 om 12:35:

[..]

Fijn dat dat kind zoveel aandacht krijgt dan. Echt je bent zo nep als wat.

Hij ligt al de hele dag als een kacheltje tegen me aan en gistermiddag ben ik er eerder voor uit mijn werk gekomen. Hij krijgt inderdaad veel aandacht, de kippensoep staat hier op en we knuffelen wat af   

Julali schreef op 23-09-2021 om 12:37:

[..]

Hij ligt al de hele dag als een kacheltje tegen me aan en gistermiddag ben ik er eerder voor uit mijn werk gekomen. Hij krijgt inderdaad veel aandacht, de kippensoep staat hier op en we knuffelen wat af

Echt hoe kun je zo blijven liegen

PreciousJay68

PreciousJay68

23-09-2021 om 12:47

Duiveninhetnieuws schreef op 23-09-2021 om 10:57:

[..]

Dan ben je als man toch gewoon een complete slapjanus? Bij mij op het werk werkt niemand fulltime, op één vrouw na. Bij mijn man werkt niemand parttime, behalve hij. En op ouderschapsverlof heb je gewoon recht, dus als je dat al niet voor elkaar kunt krijgen wíl je het gewoon niet.

Vast, maar zo werkt het dus wel. Bijna niemand heeft zin om de paden te effenen. Dus als je moeder vroeger thuis was, en alle vrouwen in je omgeving dat doen en al je mannelijke collega's blijven ft werken en je baas laat een beetje doorschemeren dat je een mietje bent met een ongebruikelijke wens, dan laten de meesten dat wel uit hun hoofd.

Hoe vaak hoor ik niet van moeders die ook veel shit over zich heenkrijgen van hun omgeving omdat ze blijven werken? Voor hen werkt het ook zo. Iedereen blijft thuis of werkt hooguit 12 uur? Dan ben je nog net niet ontaard als je dat anders doet. De communicatie vanuit school en kdv is meestal ook erg op moeders gericht.  Of ze organiseren met feestdagen gezellige knutselmiddagen. Uhm....ik moet werken, daarom neem ik uren op een kdv af. In welke wereld kan ik dus een middagje komen knutselen?

Verrek Julali, jij hebt echt ongezond veel gepost  

Ongelooflijk. Ruim 2200 berichten in iets meer dan 2,5 maand. 

Gaat het wel met je?  

Julali schreef op 23-09-2021 om 08:05:

[..]

Maar is dat een reden om alles te doen thuis? Dat de man dat heerlijk vindt? Je bent er zelf toch ook nog?

Ik denk dat iedereen het wel heerlijk vindt als alle kutklussen voor je worden gedaan en geregeld, maar om daarom nu de ander in het keurslijf van (onbetaalde) huishoudster te drukken? Dat is nogal wat....

Ik gun mijn man ook zijn ambities en zou niet willen dat hij voor mij alleen nog maar aan het schoonmaken is thuis, mijn overhemden strijkt en voor mij kookt elke avond. Hoe fijn dat ook voor mij zou zijn, ik vind zijn behoeften en belang even belangrijk als de mijne en zou er dus niet van kunnen genieten.

Maar als die vrouw nu graag thuis alles regelt en doet en die man vindt dat heerlijk....opgelost.

Of andersom natuurlijk.

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2021 om 13:00:

[..]

Maar als die vrouw nu graag thuis alles regelt en doet en die man vindt dat heerlijk....opgelost.

Of andersom natuurlijk.

Nee, dat zie je verkeerd, dan neem je als vrouw geen deel meer aan de volwassen wereld.........

Julali schreef op 23-09-2021 om 12:28:

[..]

Ik zit thuis met een ziek kind. We wachten nog op de uitslag van de coronatest. Mijn man was vanochtend blij dat ik deze (onverwachte) zorgtaak op zich nam, zodat hij gewoon naar zijn werk kon.

Wat naar, ik duim dat de test negatief is en hopelijk  knapt de kleine snel op!

Vialiva schreef op 23-09-2021 om 13:02:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd, dan neem je als vrouw geen deel meer aan de volwassen wereld.........

Oooooow.... hè weer verkeerd begrepen 

julali geef gewoon eens toe dat je gewoon zit te trollen.

-Jutta- schreef op 23-09-2021 om 12:47:

[..]

Vast, maar zo werkt het dus wel. Bijna niemand heeft zin om de paden te effenen. Dus als je moeder vroeger thuis was, en alle vrouwen in je omgeving dat doen en al je mannelijke collega's blijven ft werken en je baas laat een beetje doorschemeren dat je een mietje bent met een ongebruikelijke wens, dan laten de meesten dat wel uit hun hoofd.

Hoe vaak hoor ik niet van moeders die ook veel shit over zich heenkrijgen van hun omgeving omdat ze blijven werken? Voor hen werkt het ook zo. Iedereen blijft thuis of werkt hooguit 12 uur? Dan ben je nog net niet ontaard als je dat anders doet. De communicatie vanuit school en kdv is meestal ook erg op moeders gericht. Of ze organiseren met feestdagen gezellige knutselmiddagen. Uhm....ik moet werken, daarom neem ik uren op een kdv af. In welke wereld kan ik dus een middagje komen knutselen?

Ik hoor dat allemaal nooit. Op de school van mijn kinderen staan evenveel vaders als moeders, de OC en de MR zijn 50/50. Alleen de klassenouder is iets vaker een vrouw. Als er ouders worden gevraagd voor een middag zijn dat even vaak vaders. Op de peuterspeelzaal worden überhaupt nergens ouders voor gevraagd. Echt, in wat voor achtergebleven gebied wonen sommigen hier?

irmama schreef op 23-09-2021 om 13:16:

julali geef gewoon eens toe dat je gewoon zit te trollen.

Hmmmm ze had het over "onze overhemden worden gestreken" Misschien is het wel een man met een echtgenoot.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

23-09-2021 om 13:20

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2021 om 13:19:

[..]

Hmmmm ze had het over "onze overhemden worden gestreken" Misschien is het wel een man met een echtgenoot.

Dat viel mij ook op!

OrganicDeer76

OrganicDeer76

23-09-2021 om 13:37

Jutta en Julali delen exact dezelfde mening dus ik stel voor dat hun lekker verder kletsten in dit topic. Kunnen wij verder forummen met andere gelijk gestemden.

RodeKrullenbol schreef op 23-09-2021 om 10:57:

Wat een prachtige en krachtige beeldspraak, ToetieToover.

Dank je wel 

Keetie schreef op 23-09-2021 om 13:37:

Jutta en Julali delen exact dezelfde mening dus ik stel voor dat hun lekker verder kletsten in dit topic. Kunnen wij verder forummen met andere gelijk gestemden.

Jut en Jul. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.