Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Poni schreef op 18-09-2021 om 18:14:

[..]

Twee mannen en twee vrouwen kunnen geen kinderen krijgen, dus dat is geen optie.
En de vrouw kan heus wel buitenshuis werken, maar de kinderen komen eerst. Dus voor ze naar school kunnen, zorgt de vrouw voor hen en de man zorgt voor het gezin.

De emancipatie is de natuur voorbij gestreefd. Jullie vinden het oke om kleine kinderen uit te besteden, wij vinden van niet.

Ikzelf heb geen kinderen, dus ik werk parttime, want het is de man die de taak heeft om het geld te verdienen. Als mijn man door ziekte, gebrek of iets anders wegvalt, zal ik meer moeten gaan werken of toeslagen aan moeten vragen.

De emancipatie is de natuur voorbijgestreefd? Want de vrouwen in de oertijd werkten niet? 😂

De 'natuur' waar je op doelt is korter geleden ontstaan dan je misschien denkt.

Fiorah schreef op 18-09-2021 om 18:30:

[..]

De emancipatie is de natuur voorbijgestreefd? Want de vrouwen in de oertijd werkten niet? 😂

Nee natuurlijk niet. Weet je wel hoeveel er te stoffen was in zo'n grot?

dan

dan

18-09-2021 om 18:32

MevrouwJack schreef op 18-09-2021 om 18:31:

[..]

Nee natuurlijk niet. Weet je hoeveel er te stoffen is in een grot?

en al die dieren die de mannen vingen gaar stoven op een vuur?

Ik ben zo blij dat ik in een tijd leef waarin ik die traditionele invulling aan me voorbij kan laten gaan. Echt vrijwel alles eraan staat me tegen. Ik denk dat ik liever een 'ouwe vrijster' was geworden dan een traditionele moeder de vrouw. 

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:14:

[..]

Twee mannen en twee vrouwen kunnen geen kinderen krijgen, dus dat is geen optie.
En de vrouw kan heus wel buitenshuis werken, maar de kinderen komen eerst. Dus voor ze naar school kunnen, zorgt de vrouw voor hen en de man zorgt voor het gezin.

De emancipatie is de natuur voorbij gestreefd. Jullie vinden het oke om kleine kinderen uit te besteden, wij vinden van niet.

Ikzelf heb geen kinderen, dus ik werk parttime, want het is de man die de taak heeft om het geld te verdienen. Als mijn man door ziekte, gebrek of iets anders wegvalt, zal ik meer moeten gaan werken of toeslagen aan moeten vragen.

Aha je bent vastbesloten, vermoedelijk door religieuze indoctrinatie. Duidelijk!

Gr Angela

Fiorah schreef op 18-09-2021 om 18:30:

[..]

De emancipatie is de natuur voorbijgestreefd? Want de vrouwen in de oertijd werkten niet? 😂

Dit ook. Vrouwen hebben altijd gewerkt. Niet alleen in de oertijd, in de gehele geschiedenis. Alleen voor de upper class was het weggelegd om niet te werken. En die vrouwen zorgden vaak ook niet voor hun eigen kinderen, die werden gewoon uitbesteed. Zelfs de borstvoeding werd uitbesteed. 

Mijn moeder was thuisblijfmoeder en was van plan om weer aan de slag te gaan als de jongste naar school ging. Toen waren we inmiddels weer ruim 10 jaar verder en is ze nooit meer aan de bak gekomen.

Ik werk zelf 3 dagen en mijn man 4. Dit omdat we allebei tijd thuis willen doorbrengen en verantwoordelijkheid willen zijn voor de inkomsten. Ik ben zelf heel tevreden met deze balans en zou het niet anders willen. 

Wat iemand anders doet moet ieder voor zich maar uitmaken maar zelf zou ik niet kiezen om financieel afhankelijk te zijn van iemand anders. Niemand heeft de garantie dat je samen 100 wordt of dat hij nooit zn baan verliest

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:39 Topicstarter

RosaMontana schreef op 18-09-2021 om 18:18:

Ik ben een voorstander van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, en deze ‘traditionele’ constructies dragen daar niet aan bij. Ik vind het ook een slecht voorbeeld voor de kinderen, dat je als vrouw blijkbaar niet hoeft te werken en de man niet hoeft te zorgen. 

Mannen zijn niet gemaakt om zorgtaken op zich te nemen. 
Dus jullie vinden vrouwen die mannenwerk doen logisch, en dan heb ik het over zwaar lichamelijk werk? 
Mannen en vrouwen zijn inderdaad gelijkwaardig, maar zijn verschillend.
Jullie willen eigenlijk vooral mannentaken doen omdat jullie vrouwentaken minachten en minderwaardig vinden.
En waarom zou het een slecht voorbeeld zijn voor de kinderen? 
Een man en een vrouw nemen hun verantwoordelijkheid.
Jullie praten over afhankelijkheid. Maar jullie begrijpen toch wel dat als een man werkt dat hij afhankelijk is van zijn vrouw? Wat als een man na 40 uur werken thuiskomt en hij moet nog boodschappen doen, het huis schoonmaken, de tuin onkruidvrij maken, de was doen, de was strijken, de kinderen van schoolhalen, eten geven, in bad stoppen, in bed?
Die afhankelijkheid gaat twee kanten op.

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:40 Topicstarter

Angela1967 schreef op 18-09-2021 om 18:32:

[..]

Aha je bent vastbesloten, vermoedelijk door religieuze indoctrinatie. Duidelijk!

Gr Angela

Wij zijn geenzins religieus als in Christelijk of Islamitisch.

Nou soms denk ik weleens ‘Hadden we niet gewoon voor twee kids kunnen gaan, man n normale baan en ik lekker thuis met m’n luie reet?’ Maar zo’n bui duurt nooit lang 😂

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:39:

[..]

Mannen zijn niet gemaakt om zorgtaken op zich te nemen.
Dus jullie vinden vrouwen die mannenwerk doen logisch, en dan heb ik het over zwaar lichamelijk werk?
Mannen en vrouwen zijn inderdaad gelijkwaardig, maar zijn verschillend.
Jullie willen eigenlijk vooral mannentaken doen omdat jullie vrouwentaken minachten en minderwaardig vinden.
En waarom zou het een slecht voorbeeld zijn voor de kinderen?
Een man en een vrouw nemen hun verantwoordelijkheid.
Jullie praten over afhankelijkheid. Maar jullie begrijpen toch wel dat als een man werkt dat hij afhankelijk is van zijn vrouw? Wat als een man na 40 uur werken thuiskomt en hij moet nog boodschappen doen, het huis schoonmaken, de tuin onkruidvrij maken, de was doen, de was strijken, de kinderen van schoolhalen, eten geven, in bad stoppen, in bed?
Die afhankelijkheid gaat twee kanten op.

Dus als moeder de vrouw overlijdt, moet vader zo snel mogelijk een nieuwe vrouw regelen, anders zijn de kinderen reddeloos verloren...?

(Ik zou dus n onwijs luie thuisblijf-moeder zijn geworden hè, ik zeg niks over andere thuisblijf-moeders. Ieder zijn / haar / hen ding) 

Oh een gekkie, daar ga ik geen energie in steken.

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:43 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 18:41:

[..]

Dus als moeder de vrouw overlijdt, moet vader zo snel mogelijk een nieuwe vrouw regelen, anders zijn de kinderen reddeloos verloren...?

Dan helpen we elkaar.
Toen mijn schoonzus ziek was heb ik zoveel mogelijk geholpen in het huis.

Angela1967 schreef op 18-09-2021 om 18:32:

[..]

Aha je bent vastbesloten, vermoedelijk door religieuze indoctrinatie. Duidelijk!

Gr Angela

Wat heeft religie er nu weer mee te maken? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.