Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Ik vind het zo zonde. Mijn vriend kan zo goed koken! Boodschappen doen vindt ie leuk. Strijken kan ie ook veel beter dan ik. Het wasmachine bediende hij al 20 jaar voor hij mij leerde kennen. Moet ik hem die klussen dan allemaal gaan afpakken? Sneu.

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:39:

[..]
Jullie praten over afhankelijkheid. Maar jullie begrijpen toch wel dat als een man werkt dat hij afhankelijk is van zijn vrouw? Wat als een man na 40 uur werken thuiskomt en hij moet nog boodschappen doen, het huis schoonmaken, de tuin onkruidvrij maken, de was doen, de was strijken, de kinderen van schoolhalen, eten geven, in bad stoppen, in bed?
Die afhankelijkheid gaat twee kanten op.

Dat wil je misschien graag geloven, maar dat is niet zo. Bij een scheiding gaat het leven van die man gewoon door, met minimaal inkomenverlies. Het huishouden naast je baan doen is niet moeilijk, dat lukt miljoenen mensen iedere dag. En met zijn inkomen kan hij hulp inhuren. En eten laten bezorgen.


De vrouw valt terug naar bijstandsniveau en blijft waarschijnlijk hoofdverantwoordelijk voor de zorg van de kinderen, maar nu zonder de middelen die ze gewend is.

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 18:45

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 18:32:

Ik ben zo blij dat ik in een tijd leef waarin ik die traditionele invulling aan me voorbij kan laten gaan. Echt vrijwel alles eraan staat me tegen. Ik denk dat ik liever een 'ouwe vrijster' was geworden dan een traditionele moeder de vrouw.

Same!

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:47 Topicstarter

Emancipatie en feminisme is het nieuwe keurslijf. Vrouwen moeten als mannen zijn. Mannen moeten zorgen. En als zo'n leefwijze je niet past, dan ben je een gekkie of heb je last van religieuze indoctrinatie.
Waarom moet iedereen leven zoals de staat dat wil?

Ik begrijp dat je met dit topic hooguit je mening wilt komen verkondigen i.p.v. een waardevolle discussie te starten?

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:47:

Emancipatie en feminisme is het nieuwe keurslijf. Vrouwen moeten als mannen zijn. Mannen moeten zorgen. En als zo'n leefwijze je niet past, dan ben je een gekkie of heb je last van religieuze indoctrinatie.
Waarom moet iedereen leven zoals de staat dat wil?

Neehoor je bent geen gekkie omdat jij dat wilt. Je bent een gekkie omdat je beweerd dat het onze natuur is en het volgens jou in zijn algemeenheid zo joort.

Ik wil geen kinderen. Ik ben nu vast een hele slechte vrouw

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:50:

Ik wil geen kinderen. Ik ben nu vast een hele slechte vrouw

Dan zijn we dat samen 😂

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 18:53

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 18:45:

Ik vind het zo zonde. Mijn vriend kan zo goed koken! Boodschappen doen vindt ie leuk. Strijken kan ie ook veel beter dan ik. Het wasmachine bediende hij al 20 jaar voor hij mij leerde kennen. Moet ik hem die klussen dan allemaal gaan afpakken? Sneu.

Mijn man is beter en netter in naaien (huhu) dan ik. Strijken vertik ik. Wil hij een overhemd aan doet hij dat mooi zelf, kan hij prima. Koken is hij net zo goed in als ik, net als boodschappen doen. En hij draait meestal de was, ik stofzuig dan weer. Bakken (taart, brood, koekjes oid) is zijn pakkie an. Ik bak er niks van (huhu) en hij is ex-banketbakker. Ik heb geen groene vingers maar wel bruine en doe meestal de tuin, hij heeft zwarte vingers en bij hem gaat echt alles dood of overwoekerd.

Twee ADHD-ers bij elkaar, ik vind dat we het wel aardig voor elkaar hebben.

dan

dan

18-09-2021 om 18:53

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:39:

[..]

Mannen zijn niet gemaakt om zorgtaken op zich te nemen.
Dus jullie vinden vrouwen die mannenwerk doen logisch, en dan heb ik het over zwaar lichamelijk werk?
Mannen en vrouwen zijn inderdaad gelijkwaardig, maar zijn verschillend.
Jullie willen eigenlijk vooral mannentaken doen omdat jullie vrouwentaken minachten en minderwaardig vinden.
En waarom zou het een slecht voorbeeld zijn voor de kinderen?
Een man en een vrouw nemen hun verantwoordelijkheid.
Jullie praten over afhankelijkheid. Maar jullie begrijpen toch wel dat als een man werkt dat hij afhankelijk is van zijn vrouw? Wat als een man na 40 uur werken thuiskomt en hij moet nog boodschappen doen, het huis schoonmaken, de tuin onkruidvrij maken, de was doen, de was strijken, de kinderen van schoolhalen, eten geven, in bad stoppen, in bed?
Die afhankelijkheid gaat twee kanten op.

Ja, maar daar kan hij eventueel hulp voor inkopen, hier bedoel ik dan de huishoudelijke klussen mee. 

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:50:

Ik wil geen kinderen. Ik ben nu vast een hele slechte vrouw

Same! 

Poni

Poni

18-09-2021 om 18:54 Topicstarter

Oceane schreef op 18-09-2021 om 18:45:

[..]

Dat wil je misschien graag geloven, maar dat is niet zo. Bij een scheiding gaat het leven van die man gewoon door, met minimaal inkomenverlies. 

Scheiden, scheiden, scheiden...
Eén op de drie huwelijken strandt.
Mensen scheiden om elke scheet. Dat was wel te lezen op het Viva forum. Mensen praten niet meer, maken ruzie via de Whatsapp. Doen geen moeite om elkaar echt te leren kennen. Alles gaat gehaast, allebei 40 uur werken, wie gaat de boodschappen doen, nee doe HelloFresh maar, wie gaat er koken, laten we maar afhalen. 

En wie zijn de dupe... de kinderen.
En het leven van een gescheiden man gaat niet gewoon door, hij zal dan alimentatie moeten betalen en zal de kinderen één keer in de zoveel tijd in huis hebben.
Kinderen worden heen en weer gesleept en worden een speelbal van twee volwassenen.

Doornroosje75 schreef op 18-09-2021 om 18:53:

[..]

Same!

En ik ben ook nog eens heel slecht in het huishouden. Echt schandalig

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-09-2021 om 18:55

Ik heb het zien gebeuren bij een kennis.  Jong getrouwd,  alleen voortgezet onderwijs af gemaakt.  Zij zorgde voor de kinderen, hij werkte.

Ze zijn gescheiden en tot op de dag van vandaag heeft zij nog geen nagel om haar kont te krabben.  Dát is de realiteit.  En kom niet aan met dat gewauwel dat de man eigenlijk afhankelijk is van de vrouw,  hoe kom je er bij?

Genoeg alleenstaanden zonder kinderen die ook 40 uur per week werken en zelf boodschappen/de was/ onkruid wieden etc moeten doen. 

Ik knijp me in mijn handjes dat ik na een relatie breuk een baan had zodat ik mijn eigen broek kon ophouden en dochter(en mezelf) een goed thuis kon bieden, zonder financiële zorgen.  

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:50:

Ik wil geen kinderen. Ik ben nu vast een hele slechte vrouw

#metoo

Echt... ik weet niet wat ik lees anno 2021

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.