Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoevaak mag jouw partner ‘s avonds weg

er.is.maar.1.Pino schreef op 15-10-2025 om 11:43:

Hear, hear Ginerva en Pippeltje! (Verder geen inhoudelijke toevoeging in dit topic, maar een simpele like is te weinig voor iets wat zo waar is!)

Precies. En ik heb niet eens kinderen en waarom dat onder andere is is de reden van TO. Het gros van mannen vinden het nu nog in 2025 wel best.

Er komen kinderen maar ze leven gewoon hun leven voort. En de vrouw maar regelen, opvoeden, koken, en de rest van het huishouden doen.

Als ik man was geweest dan had ik misschien wel kinderen gewild. 

Grindelwald schreef op 15-10-2025 om 17:07:

[..]

Precies. En ik heb niet eens kinderen en waarom dat onder andere is is de reden van TO. Het gros van mannen vinden het nu nog in 2025 wel best.

Er komen kinderen maar ze leven gewoon hun leven voort. En de vrouw maar regelen, opvoeden, koken, en de rest van het huishouden doen.

Het gros van de mannen? Ik zal wel in een enorme bubbel leven dan maar ken 1 zo’n man en de rest zijn allemaal fijne toegewijde mannen.   
ik ken overigens ook 1 zo’n vrouw die de benen nam

Diezijnvanmij schreef op 15-10-2025 om 14:45:

[..]

Ik ben het eens met je post, maar dit specifieke voorbeeld schuurt dan wel. TO is niet verantwoordelijk voor het bedritueel en hoeft daar geen ondersteuning bij. Je draagt beide verantwoordelijkheid in de zorg van de kinderen en man draagt bij het naar bed brengen zijn deel niet. Zit 'm voor mij dus in 'ondersteuning'.

Juist. “Ik mis ondersteuning bij het bedritueel” betekent: het bedritueel is mijn taak en jij bent het hulpje. 
Ik zou de verhouding met de vader van mijn kinderen toch echt anders willen verwoorden. Bovendien geef je hem dan alle ruimte om te zeggen “hoezo ondersteuning, wat kun je daar niet zelf aan?”

[..]

Huh? In welke wereld leef jij? Totaal niet herkenbaar

[..]

Totaal niet herkenbaar in mijn omgeving. Gelukkig.

Miepjecody schreef op 15-10-2025 om 17:56:

[..]

Huh? In welke wereld leef jij? Totaal niet herkenbaar

Helaas kan ik er zo een aantal op noemen in mijn omgeving. En afgaand op het aantal topics die hier over gestart worden komt het toch wel voor. Op het viva forum is de derde shift heel regelmatig besproken de afgelopen jaren. 

Toen de kinderen nog klein waren, was mijn man ivm voetbal twee avonden in de week naar training en op zaterdagmiddag had hij zijn wedstrijd. Ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt.  Mede omdat toen ik hem leerde kennen, hij vrijwel dagelijks met voetbal bezig was. Mijn man heeft van mij geen toestemming nodig om in de avond op pas te mogen. Ik ben zelf 's-avonds opk wel eens weg. Dat gaat in onderling overleg  

Ben dus van mening dat je als partners samen afspraken moet kunnen maken als het gaat om eigen vrije tijd. Je partner heeft van jou geen toestemming hiervoor nodig en jij ook niet van hem.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.