Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 13:50:

[..]

Op zich wel hoor, maar ik zou wel iets meer tijd willen krijgen om echt iets te betekenen voor klanten. Het is echt zo druk dat het hersenloos stampwerk is. Alhoewel..hersenloos zeker niet. Het is continu schakelen. Bij een wijziging moet je alles weer omgooien en dan blijft de rest liggen.

Mijn ex vond altijd dat hij meer recht had op moe zijn na een werkdag omdat hij fysiek werk doet. Maar mijn brein staat volcontinu op aan en schakelmodus. Dat is mentaal en fysiek vermoeiend. Ook als je mentaal druk bent kun je fysiek moe worden, maar leg dat maar eens uit aan mensen die denken dat alleen fysiek werk lichamelijk zwaar is.

We zoeken nog goed personeel voor op kantoor

Ik begrijp het wel hoor dat ook mentaal werk vermoeiend kan zijn. Mijn man zegt ook altijd dat mensen niet begrijpen dat hij moe kan zijn na "een hele dag zitten", hij is chauffeur maar zit echt niet de hele dag op zijn krent in de vrachtwagen, moet er regelmatig uit en het is constant gefocust zijn op het steeds drukker wordend verkeer op de weg. 

Verder denk ik dat jij toch te ver uit de buurt woont voor een kantoorbaan bij jullie

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 14:15

Poezekat schreef op 05-08-2022 om 14:11:

[..]

Ik begrijp het wel hoor dat ook mentaal werk vermoeiend kan zijn. Mijn man zegt ook altijd dat mensen niet begrijpen dat hij moe kan zijn na "een hele dag zitten", hij is chauffeur maar zit echt niet de hele dag op zijn krent in de vrachtwagen, moet er regelmatig uit en het is constant gefocust zijn op het steeds drukker wordend verkeer op de weg.

Verder denk ik dat jij toch te ver uit de buurt woont voor een kantoorbaan bij jullie

Ik werk in Gelderland. Woonde jij niet ergens in de omgeving van Zeeland? Of ben ik in de war met iemand anders. 

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 14:15:

[..]

Ik werk in Gelderland. Woonde jij niet ergens in de omgeving van Zeeland? Of ben ik in de war met iemand anders.

Gelderland is nogal uit de buurt, wij wonen inderdaad in het Zeeuwse.

Bij de Rijksoverheid zijn juist per 1/7 de laatste schalen opgehoogd naar 14 euro per uur. Dat zijn functies waarvoor je geen opleiding hoeft te hebben. Een gerichte opleiding hebben en dan maar 13.68 verdienen is wel schunnig dan.

MMcGonagall schreef op 05-08-2022 om 14:44:

Bij de Rijksoverheid zijn juist per 1/7 de laatste schalen opgehoogd naar 14 euro per uur. Dat zijn functies waarvoor je geen opleiding hoeft te hebben. Een gerichte opleiding hebben en dan maar 13.68 verdienen is wel schunnig dan.

Wat voor functies zijn dat dan? Heb je vacaturevoorbeelden? 

Aiden schreef op 05-08-2022 om 14:46:

[..]

Wat voor functies zijn dat dan? Heb je vacaturevoorbeelden?

Ik neem aan de schoonmakers en facilitaire dienst. Vacatures zou je moeten kunnen vinden bij werkenvoornederland.nl.

Ik weet niet of het callcenter, waar veel uitzendkrachten werken, is meegegaan met de nieuwe CAO-lonen. Dat zou wel moeten volgens mij.

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 16:58

het topic is ineens een stuk rustiger zonder ons nootje. 

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 16:58:

het topic is ineens een stuk rustiger zonder ons nootje.

Ja, dat is wel zeker. Ik vind het niet erg als iemand er een andere mening op na houdt maar zij heeft de neiging mensen in de verdediging te dringen en daar hou ik niet van. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 17:32

Poezekat schreef op 05-08-2022 om 17:00:

[..]

Ja, dat is wel zeker. Ik vind het niet erg als iemand er een andere mening op na houdt maar zij heeft de neiging mensen in de verdediging te dringen en daar hou ik niet van.

Heb je helemaal gelijk in. Ik laat me niet snel op de nek zitten hoor. Ze denkt maar van mij wat ze wil. Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je het doet, er is altijd wel iemand die vind dat je het niet goed doet. 

Ik hoor al bijna 40 jaar dat ik niets goed doe, dus dan kan ik haar er ook wel bij hebben. Heb inmiddels een heel dik olifanten huidje.

On topic; hoeveel ik uitgeef hou ik niet bij. Maar voor mijn boekenwurm van 9 net 4 van zijn lievelings boeken( Geronimo Stilton) kunnen scoren bij de kringloop. Kind kan weer even vooruit, altijd leuk😁

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 17:56

Gingergirl schreef op 05-08-2022 om 17:52:

On topic; hoeveel ik uitgeef hou ik niet bij. Maar voor mijn boekenwurm van 9 net 4 van zijn lievelings boeken( Geronimo Stilton) kunnen scoren bij de kringloop. Kind kan weer even vooruit, altijd leuk😁

Oh die zijn leuk hè!

Oudste gaat daar ook regelmatig kijken voor strips en boeken. 

Gingergirl schreef op 05-08-2022 om 17:52:

On topic; hoeveel ik uitgeef hou ik niet bij. Maar voor mijn boekenwurm van 9 net 4 van zijn lievelings boeken( Geronimo Stilton) kunnen scoren bij de kringloop. Kind kan weer even vooruit, altijd leuk😁

Dat is zeker leuk.  Wij hadden van de week boeken voor de studie van oudste besteld. Heel gedoe om dan ook digitale toegang goed te krijgen......

Komt 1 boek vandaag binnen,  we moesten ID gereed houden én tekenen sinds in de mail van post nl.

Propt die $@#:;; postbode het pakket door de brievenbus. Boek ziet er nu al niet meer nieuw uit  .... zucht.

Bij verkoop levert dat dus ook weer minder op.

Bakblik schreef op 05-08-2022 om 18:17:

[..]

Dat is zeker leuk. Wij hadden van de week boeken voor de studie van oudste besteld. Heel gedoe om dan ook digitale toegang goed te krijgen......

Komt 1 boek vandaag binnen, we moesten ID gereed houden én tekenen sinds in de mail van post nl.

Propt die $@#:;; postbode het pakket door de brievenbus. Boek ziet er nu al niet meer nieuw uit .... zucht.

Bij verkoop levert dat dus ook weer minder op.

Dat is dus het moment dat je aangeeft dat het boek beschadigd is aangekomen.

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 18:32

Bakblik schreef op 05-08-2022 om 18:17:

[..]

Dat is zeker leuk. Wij hadden van de week boeken voor de studie van oudste besteld. Heel gedoe om dan ook digitale toegang goed te krijgen......

Komt 1 boek vandaag binnen, we moesten ID gereed houden én tekenen sinds in de mail van post nl.

Propt die $@#:;; postbode het pakket door de brievenbus. Boek ziet er nu al niet meer nieuw uit .... zucht.

Bij verkoop levert dat dus ook weer minder op.

Oh echt drama altijd.

Had een poos terug mijn prepaid kaart die ik al sinds mijn 18e heb, omgezet naar een abbo. Ik dacht dat ze gewoon het nummer zouden omzetten, maar er werd dus een compleet nieuwe simkaart bezorgd. Wist ik veel. Ik was nog niet verhuisd, maar had al wel het factuur adres op mijn nieuwe adres gezet. Zaterdag omgezet, dus dacht maandag of dinsdag wel nieuwe sim. 

Krijg ik Zaterdag mail dat die simkaart op zondag wordt bezorgd per courier.. zondag! 

Moest ID laten zien en tekenen.

Dus ik hier om 8u smorgens gaan zitten, denk dan schilder ik nog maar ff wat. Hij zou rond 9u komen. Werd uiteindelijk half 11. Zie die auto aanrijden, ik leg mijn kwast neer en voordat ik überhaupt halverwege de trap ben ligt die simkaart op m'n deurmat..

Euh ID? Tekenen? Dan zakt je broek echt af hoor. Op je vrije zondag expres vroeg op en dan dit. . 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.