Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:07

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:04:

[..]

Hoe bedoel je dit dan? Ben je echt verbaasd dat ik dacht dat je wilde zeggen dat mensen die stoppen met werken hun kinderen zelf opvoeden, daarmee stellend dat werkende mensen dat niet doen (waarom zou je anders dat verschil benoemen, tenslotte).

Nee dat bedoelde ik er niet zo expliciet mee als jij het nu voor wilt doen. Maar lees zoals jullie het willen lezen. 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:07

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 16:05:

[..]

Ik heb niet gezegd dat alleen hoogopgeleiden komen reageren.

Wel dat het je stoorde dat het alleen over hoogopgeleiden gaat. Ik kan het niet helpen dat ik hoogopgeleid ben, net als veel andere mensen hier. Het is een beetje gek om te doen alsof je iemand anders bent als je hier reageert.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:08

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:06:

[..]

Tadaa!

Nou waar staat dat zinnetje dan letterlijk volgens jou? 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:08

Nose schreef op 11-08-2021 om 16:05:

[..]

Nee jullie interpreteren het niet goed! Ach twinning is winning toch?

Wat insinueer je nu precies? 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:09

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:07:

[..]

Wel dat het je stoorde dat het alleen over hoogopgeleiden gaat. Ik kan het niet helpen dat ik hoogopgeleid ben, net als veel andere mensen hier. Het is een beetje gek om te doen alsof je iemand anders bent als je hier reageert.

Buiten dat. Wat is de toegevoegde waarde om te benoemen dat je hoogopgeleid bent vraag ik me dan af. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:09

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:08:

[..]

Wat insinueer je nu precies?

Helemaal niks. Waar maak je dat uit op dan? Het is net hoe je het leest denk ik. 

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:07:

[..]

Wel dat het je stoorde dat het alleen over hoogopgeleiden gaat. Ik kan het niet helpen dat ik hoogopgeleid ben, net als veel andere mensen hier. Het is een beetje gek om te doen alsof je iemand anders bent als je hier reageert.


Nou dat zou wel heel gek zijn...en toch bestaan dat soort gekkies 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:11

Nose schreef op 11-08-2021 om 16:09:

[..]

Buiten dat. Wat is de toegevoegde waarde om te benoemen dat je hoogopgeleid bent vraag ik me dan af.

Oh, gaan we dat doen?

Geen enkel. Maar wel als hier gezegd wordt dat het een eenzijdig beeld is. Ik kan alleen over mijn eigen positie spreken en die is verbonden aan mijn eigen leven, het is niet anders. Ik ben niet beter of slechter dan iemand anders, maar in een topic over werk en gezin zal het toch het handigste zijn vanuit je eigen positie te redeneren.


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:12

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:11:

[..]

Oh, gaan we dat doen?

Geen enkel. Maar wel als hier gezegd wordt dat het een eenzijdig beeld is. Ik kan alleen over mijn eigen positie spreken en die is verbonden aan mijn eigen leven, het is niet anders. Ik ben niet beter of slechter dan iemand anders, maar in een topic over werk en gezin zal het toch het handigste zijn vanuit je eigen positie te redeneren.


Ze heeft geschreven: het lijkt......

Meer niet. 

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:13

Tover-Feetje schreef op 11-08-2021 om 16:11:

[..]


Nou dat zou wel heel gek zijn...en toch bestaan dat soort gekkies

Ja. En ik kan ook wel een chagrijnige buschauffeur uit Alblasserdam zijn of een medewerker in een viswinkel of Gerard Spong of Orgeljoke. Je weet het nooit op internet.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 16:14

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:13:

[..]

Ja. En ik kan ook wel een chagrijnige buschauffeur uit Alblasserdam zijn of een medewerker in een viswinkel of Gerard Spong of Orgeljoke. Je weet het nooit op internet.

Ben blij dat je het zelf aandraagt. Ik dacht al iets in die trant. 

Julali

Julali

11-08-2021 om 16:14 Topicstarter

Nose schreef op 11-08-2021 om 16:09:

[..]

Buiten dat. Wat is de toegevoegde waarde om te benoemen dat je hoogopgeleid bent vraag ik me dan af.

Als iemand zegt dat je toch net zo goed thuisblijfmoeder kunt zijn en er dan een leuke cursus naast kunt doen in de avonduren om jezelf te blijven ontwikkelen, dan vind ik het wel relevant om te benoemen. 

Voor mij (en ik spreek nu alleen voor mezelf) is mezelf intellectueel uitdagen op niveau echt iets totaal anders dan een leuke cursus volgen waar verder geen voorkennis voor nodig is. Ook hartstikke leuk om af en toe te doen, maar niet te vergelijken met mijn werk. Dat gaat wat betreft denkniveau een behoorlijke stap verder. 

Dat is wat ik bedoel met mezelf uitdagen en blijven ontwikkelen. Niet die LOI cursus van drie maanden die je online op je eigen tempo mag volgen, of die workshop bloemschikken in de plaatselijke bloemhandel. 

Julali schreef op 11-08-2021 om 16:14:

[..]

Als iemand zegt dat je toch net zo goed thuisblijfmoeder kunt zijn en er dan een leuke cursus naast kunt doen in de avonduren om jezelf te blijven ontwikkelen, dan vind ik het wel relevant om te benoemen.

Voor mij (en ik spreek nu alleen voor mezelf) is mezelf intellectueel uitdagen op niveau echt iets totaal anders dan een leuke cursus volgen waar verder geen voorkennis voor nodig is. Ook hartstikke leuk om af en toe te doen, maar niet te vergelijken met mijn werk. Dat gaat wat betreft denkniveau een behoorlijke stap verder.

Dat is wat ik bedoel met mezelf uitdagen en blijven ontwikkelen. Niet die LOI cursus van drie maanden die je online op je eigen tempo mag volgen, of die workshop bloemschikken in de plaatselijke bloemhandel.

Thuis kun je ook een cursus op niveau doen. Je kunt zelfs hele studies doen....

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 16:17

Nose schreef op 11-08-2021 om 16:14:

[..]

Ben blij dat je het zelf aandraagt. Ik dacht al iets in die trant.

Spong, toch? 

Jij lijkt te denken dat ik een trol ben, geloof ik?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.