Biovader
22-11-2025 om 11:35
Jeugdzorg ervaringen
Beste lezer,
Ik heb mijn dochter nooit gezien en is nu 14. Bijna 15. Ik weet dat ze mij al een paar jaar zoekt. Maar ik ben dus gaan nadenken en heb gekozen voor jeugdzorg. Om dit goed te begeleiden. Haar welzijn staat voorop en wil dit gewoon goed aanpakken. Ik had ze maandag avond gemaild en dinsdag ochtend werd ik al gebeld voor 11 uur door jeugdzorg. Via een 06 nummer van een dame. Binnen 10 min waren wij klaar met het gesprek en ging direct mensen inschakelen. Ze melde dat ze over 2 weken of langer zou terug koppelen. Gaat dat altijd zo snel? Ze vroeg niet eens mijn contact gegevens of vroeg door wie ik exact was. Wel vroeg ze 3x... Wat wil je van ons. 3x... En zouden ze dan al een dossier hebben van mijn dochter en ik? Of is dit normaal?
Ik wil ook trainingen volgen hoe is "vader" moet zijn omdat ik zelf geen kinderen buiten haar heb. Want dit gaat nog wel een hoop gesprekken worden ben ik bang.
Anoniemvoornu
30-11-2025 om 17:56
tsjor schreef op 30-11-2025 om 08:33:
[..]
En al die beweringen in deze en vorige posts kun je doen zonder dat je de dynamiek kent van de relatie en het kind. Lekker los gaan, heerlijk je gram kwijtraken. Nou ja, misschien levert het je op dat jij je weer beter voelt.
TO heeft gelijk: zijn situatie en zijn vraag is niet iets voor dit forum, maar meer iets voor professionals. Ik begreep dat die gesprekken ook al lopen.
Welke gram?, ik zou me zeker beter voelen als to door adviezen van dit forum een andere mindset zou krijgen en uit zijn slachtofferrol zou stappen daar zou zijn kind een hoop aan hebben! Zou toch zonde zijn als je na 15 jaar die stap zet dit je verhaal is voor je dochter .
haarklover
30-11-2025 om 21:17
Het is op dit forum gebruikelijk dat als iemand een probleem heeft, er verwijten worden gemaakt die verpakt worden als vragen. (Een voorbeeld dat vaak terugkomt is "en waarom ben je ooit aan kinderen begonnen in deze situatie?")
Dus ik ben niet overtuigd dat iedereen op dit forum wil helpen om problemen op te lossen.
Nehalennia
30-11-2025 om 22:12
haarklover schreef op 30-11-2025 om 21:17:
Het is op dit forum gebruikelijk dat als iemand een probleem heeft, er verwijten worden gemaakt die verpakt worden als vragen. (Een voorbeeld dat vaak terugkomt is "en waarom ben je ooit aan kinderen begonnen in deze situatie?")
Dus ik ben niet overtuigd dat iedereen op dit forum wil helpen om problemen op te lossen.
Ik zie jou dit narratief volgens mij vaker herhalen, en je zult in andere topics gelijk hebben, maar specifiek in dit topic denk ik dat het juist belangrijk is dat to een spiegel wordt voorgehouden, het gaat om het welzijn van een pubermeisje en hij legt alles buiten zichzelf.
Yumi
30-11-2025 om 22:30
Anoniemvoornu schreef op 30-11-2025 om 17:56:
[..]
Welke gram?, ik zou me zeker beter voelen als to door adviezen van dit forum een andere mindset zou krijgen en uit zijn slachtofferrol zou stappen daar zou zijn kind een hoop aan hebben! Zou toch zonde zijn als je na 15 jaar die stap zet dit je verhaal is voor je dochter .
Dit
Nehalennia schreef op 30-11-2025 om 22:12:
[..]
Ik zie jou dit narratief volgens mij vaker herhalen, en je zult in andere topics gelijk hebben, maar specifiek in dit topic denk ik dat het juist belangrijk is dat to een spiegel wordt voorgehouden, het gaat om het welzijn van een pubermeisje en hij legt alles buiten zichzelf.
En dit
To heeft het 7 blz lang alleen over zichzelf en hoe moeilijk hij het heeft, niet over zijn dochter.
Ninoea
01-12-2025 om 03:27
Veel succes met de gesprekken en voorbereiding @biovader. Ik denk dat je de kern zelf wel te pakken hebt gezien je duidelijke hulpvraag.
Anoniemvoornu
01-12-2025 om 14:53
haarklover schreef op 30-11-2025 om 21:17:
Een probleem oplossen is 1 ding ' voorkomen dat je weer met dat probleem zit een 2de en dat doe je door jezelf de vragen te stellen hoe kwam het dat ik zo in de problemen raakte.. bij to is het terugkerende thema zijn gevoelens en behoeftes zijn belangrijker als die van een ander en met die mindset is hij zijn dochter al kwijt voor hij haar ontmoet heeft.