Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

07-10-2010 om 10:31

Kinderschoenen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

07-10-2010 om 16:46

Hier gaat het steeds beter

Beide kinderen hebben smalle voeten. Vroeger liep ik nog veel andere winkels af op zoek naar niet-merkschoenen die toch smal genoeg waren. Dat kostte enorm veel tijd. Dan toch maar de duurdere.

Maar ik word wel steeds handiger, zoals via marktplaats schoenen kopen van een merk en breedtemaat waarvan ik weet dat die passen. Ik kijk zo ongeveer 1x per 3 weken of er iets bij zit. En soms heb ik dan geluk.
Oudste (12) groeit nog maar langzaam in de voeten. Voor haar koop ik makkelijk in het vooruit in de opruiming.
Jongste (8) wil in de zomer geen dichte schoenen aan. voor hem is in het vooruit kopen daarom moeilijker.
Ik ga schoenen kopen als de groeispurt achter de rug is. Dus niet afhankelijk van het seizoen. Helaas betekent dat inderdaad dat er maar weinig keus is.

Zoon doet een heel seizoen (minimaal) met 1x paar schoenen.

vlinder72

vlinder72

07-10-2010 om 16:49

Yta

Dat snap ik. Dat opmeten is ook het probleem niet. Alleen sommige schoenen vallen groter of juist kleiner. Of zijn te wijd of juist te smal. Inmiddels weet ik dat Geox groot valt terwijl Lelly Kelly juist weer klein valt (ik weet het vreselijke schoenen maar mijn dochter vindt ze prachtig). Dus opmeten alleen is niet voldoende. En ik heb deze zomer bij zoon 2 gemerkt dat foute schoenen wel degelijk consequenties kunnen kan hebben. Die arme jongen heeft de hele zomer last gehad van zijn voeten als hij zijn Geox schoenen aan had. Tja, wist ik veel dat hij zulke ontzettend smalle voeten had.

Nog een truukje....

Veel schoenen hebben losse binnenzolen die je er zo uit kunt wippen. Gewoon even doen in de winkel, kind op het losse binnenzooltje zetten en je ziet precies wat er qua lengte voor ruimte is. En ook qua breedte geeft het je al een beetje een idee...

Ingrid

Vera*

Vera*

07-10-2010 om 17:45

Zelf meten

Je kunt ook goed meten door je kind op een blad op papier te zetten en dan de voet rondom af te tekenen. Zonde schoen is een voet meer uitgezakt en het gaat vooral om de lengte. Je knipt de voet uit en vouwt de buitenste randen eventueel wat om. Je legt de papieren voetafdruk in de schoen en je kunt zo zien of de lengte (nog) goed is.

Cobi

ja en diegene die dus als puber de hele tijd rondlopen op slechte kwaliteit schoenen gaan dat vroeg of laat gewoon merken.

Polly Shearman

Polly Shearman

07-10-2010 om 19:44

Weet je hoe ik het doe

Ik trek de voeten van mijn zoons over op papier, knip die uit en stop in mijn tas,
Dan doe ik in de winkel, bij voorkeur scapino, het papieren voetje in een schoen, past het? mooi! meenemen... ik koop nooit schoenen boven de 25 euro!

Mijn zoons groeien enorm, maar gelukkig zijn het alle 3 zoons, dus oudste krijgt de meeste nieuwe schoenen, en die schuiven gewoon keurig door.
Mijn heren hebben allemaal hele makkelijke voeten, passen overal in, geen smalle of brede voeten, geen hoge wreef ofzo.. gewoon normaal.

Ik heb vriendinnen die idd hele zaterdagen met hun kinderen wel 10 winkels aflopen om uiteindelijk schoenen/laarzen te kopen van 150 euro! want de andere zaten "niet lekker". Pffff ja lekker denk ik dan, dan zitten ze maar niet lekker hoor...! oi ik ben een hardzak.

Maylise

Maylise

07-10-2010 om 19:45

Manda

Daar hoef je echt geen last van te krijgen. Ik droeg vroeger altijd de meeste goedkope gymschoenen in fluorescerende kleuren en ik heb nog nooit last gehad van mijn voeten. Ik denk eigenlijk dat goede schoenen helemaal niet zo noodzakelijk zijn. Slappe goedkope schoenen geven misschien geen steun maar normale voeten hebben ook niet zoveel steun nodig.

Maylise

Maylise

Maylise

07-10-2010 om 19:52

Meetpersoon

Ook bij de Scapino of de Bristol wil het personeel best helpen met voeten opmeten. De mevrouw van de dure winkel met de orthopedische schoenen deed dat niet anders dan de mevrouw van de Scapino. En uiteraard kan opmeten ook prima zelf. Ondanks dat ik goedkope schoenen koop wil ik wel dat ze lekker zitten. Schoenen die vervelend zitten zijn gewoon heel vervelend. Ik heb zelf ook wel eens hele avond lopen te strompelen op hele mooie schoenen die gewoon echt niet lekker zaten. Vreselijk, dat wil je niet op dagelijkse basis.

Maylise

Nasha 1st

Nasha 1st

07-10-2010 om 20:42

Nooit dure schoenen

altijd bij Scapino of Schoenenreus of van Haren. Prima schoenen en betaalbaar...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-10-2010 om 21:24

Hier

koop ik voor de zomer goedkope sandalen, want die dingen raken kwijt in de speeltuin of ze liggen in de gang. Dochter loopt als het kan op blote voeten, ook op straat. Alleen naar school moet ze wel schoenen aan.
Daarintegen koop ik voor de winter altijd wel dure leren laarzen voor haar. Ik vind ze nou eenmaal mooier dan die je bij de schoenenreus koopt. Daar zie je vaak het goedkope vanaf.
Veterstrikken leren ze hier trouwens in groep 2 en dan krijgen ze het strikdiploma.

Dendy

Kari1

Kari1

07-10-2010 om 22:41

't is niet moeilijk

Een kinderschoen moet passen in de lengte (met groeiruimte) en de breedte, soepel zijn, de voet goed op zijn plaats houden in de schoen en voor het kind lekker lopen. Hoeft niet nieuw te zijn, gebruikt mag ook best. Dat op zijn plaats blijven van de voet gebeurt meestal door een kleine verhoging aan de binnenzijkant (die dus niet bedoeld is om de voet te -ondersteunen- want dat kan de voet prima zelf) en/of door een goede sluiting, en dat is nodig omdat de voet door de groeiruimte anders gaat schuiven binnen de schoen.
Kinderschoenen hoeven niet duur te zijn om goed te zijn, zeker niet als je een kind hebt met een confectievoet. Zijn de voeten vrij breed of smal dan kun je een merk nodig hebben dat breedtematen voert en die zijn vaak wel wat duurder, maar overdreven hoeft dat niet te zijn.
http://www.kinderorthopedie.nl/content/kinderorthopedie/schoenenensteunzolen.asp
Kari

Maylise

Maylise

07-10-2010 om 22:41

Pelle

Schoenenreus kom ik eigenlijk nooit dus dat weet ik niet maar Bristol heeft ook wel leren schoenen van hele redelijke kwaliteit. Ze hebben ook een grote afdeling sportschoenen en daar zit ook van alles tussen, plastic schoenen van 5 euro maar ook goed redelijk geprijsde leren schoenen. Ik heb regelmatig schoenen voor mezelf en de kinderen daar gekocht en ik was zeker niet ontevreden. Vorig jaar had mijn dochter hele leuke schoenen van de Bristol voor rond de 25 euro. Ze zijn ook maar een seizoen meegegaan en waren daarna echt af maar voor een kind in de groei maakt dat natuurlijk niks uit want ze had ze toch nauwelijks langer kunnen dragen. Misschien dat Scapino wel betere kwaliteit heeft maar heel veel vind ik het elkaar niet ontlopen. Service weet ik niet want heb dat nooit nodig gehad.

Voor de kinderen kom/kwam ik altijd veel bij Scapino, Van Haren, Bristol, V&D....

Maylise

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

07-10-2010 om 23:05

Blote voeten

Mij is verteld dat op blote voeten lopen alleen het beste is als dat op een onregelmatige bodem gebeurt, op gras, zand of mos. Dan worden de voeten voortdurend geactiveerd, alle voetspiertjes zijn dan in werking. Maar blote voeten op een platte, gladde vloer, dat schijnt dus juist niet goed te zijn - daarvan gaan de voeten juist inzakken.
De vorm in een schoen is niet om de voet te steunen, het is dus niet een soort steunzool-light, maar dient om de voet te activeren (net als de onregelmatige bodem).
Inderdaad vind ik het zelf niet prettig als ik lang thuis op blote voeten loop, en geeft buiten in het gras/zand op blote voeten lopen een heel ander, beter gevoel.
Steunzolen zijn niet goed voor voeten die dat niet nodig hebben, die hebben dan een averechts effect. Maar de voetvorm in schoenen is dus geen steunzool.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2010 om 02:53

Vroeger en later

Toen de kinderen net begonnen te lopen kocht ik schoenen bij o.a. Dolcis. Dure schoentjes die er prachtig uitzagen. Ik was ook nog niet zo gewend om naar winkels als Scapino, Bristol en de Schoenenreus (die heette toen nog niet zo geloof ik) te gaan. Tot ik min of meer gedwongen werd minder voor schoenen uit te geven, toen wel naar genoemde winkels ging en daar ontdekte dat goedkopere schoenen niet automatisch sléchte schoenen zijn. Vooral met groeiende voeten hoeven schoenen maar 1 seizoen mee te gaan en vind ik het best zonde om daar veel voor uit te geven, behalve als kind een moeilijke maat heeft en daardoor in duurdere schoenenwinkels moet winkelen uiteraard. Maar de eerlijkheid gebied mij wel om te zeggen dat schoenen die wat meer kosten vaak wel zichtbaar mooier zijn. Als ik meer te besteden had zou ik absoluut duurdere schoenen kopen dan ik nu doe.

Pubers

Nou er is volgens mij geen 1 puber die op 'goede schoenen'loopt(nou ja, misschien een paar jongens die een verlate puberteit hebben). Pubers kopen het liefste véél schoenen. En véél schoenen=goedkope schoenen. Wat dat betreft is dochter met d'r schoenenreus schoenen geen uitzondering, alleen moet zij het doen met 1 paar en daarnaast gympen.
En je kan er ook nog e.a.aan veranderen. Je kan b.v. de plastic inlegzool eruit halen en er een fatsoenlijke stevige leren bij de schoenmaker in laten zetten. Doen wij altijd om zweetvoeten tegen te gaan.En de meeste schoenen/laarzen bij goedkope winkels zijn ook gewoon leer hoor.
En tot mijn verbazing waren bij die dure schoenwinkels ook zéér overvloedig laarzen met hakken te koop voor tieners. En daar kwam mw. verkoopster ook in eerste instantie voor oudste mee aanzetten. En die wil ze zelf niet eens...Want dan 'steekt'ze tussen iedereen uit, volgens haarzelf.Je gaat mij écht niet wijsmaken dat dat zó goed is voor pubers....Zélfs niet met een goed voetbed.
En tot laatste wemelt het de laatste tijd van bekende tieners in de schoenenwinkels. Oud-buurmeisje (17) en oud-klasgenootjes kwamen wij tegen op onze tocht door schoenenland. En die zouden verstand hebben van schoenen opmeten??? Ze zagen er wel verbazingwekkend 'keurig' uit moet ik zeggen..zo keurig zie ik ze zelden.Ik heb ze zelfs nog gecomplimenteerd ermee waarop ze met de ogen gingen rollen en mompelden met enigzins rood hoofd : "voorschrift van de baas, maar het verdient goed!"
Ja,ja én die moeten goed kunnen opmeten???
Dat geloven jullie toch niet werkelijk?
groeten albana

Scapino website

ik heb eens gekeken, ik zie op de website van scapino in dochters maat het met dr. visser, nog nooit van gehoord. Verder veel schoenen en laarzen die niet van leer zijn.

DUs nee ik heb nog niet de behoefte om uit te zoeken waar de scapino zit hier.

Pippin

Pippin

08-10-2010 om 09:14

Manda

Van mij hoef je niet naar Scapino voor je dochter hoor! Maarre, Dr. Visser is geen merk. Het is een keurmerk. Alle schoentjes bij Scapino met Dr Visser hebben een flexibele zool, een stevig stuk bij de hak, zo'n ding in de zool dat hij goed veerkrachtig is en niet te slap, de pasvorm. Dat zijn de punten waar je bij kinderschoenen altijd op moet letten. Mij is opgevallen dat ook bij de duurdere schoenenwinkels, veel kinderschoentjes niet aan die kenmerken voldoen. Dan is de zool echt veel te stug.

Gerdina

Gerdina

08-10-2010 om 09:39

Pippin

Wij kopen ook vaak schoenen bij de Scapino voor de kinderen. Maar ik vind die van DR. Visser lang niet altijd de beste. Heel vaak zijn die zolen ook keihard, krijg ik ze maar met moeite een beetje gebogen. Ik snap dan vaak ook niet waarom ze dat keurmerk hebben gekregen.

amk

amk

08-10-2010 om 09:45

Een aantal jaar geleden

ìs er eens een item bij kassa geweest over de kwaliteit van kinderschoenen. En wat bleek de anatomisch best gevormde schoenen kwamen bij Scapino vandaan idd het dr Visser keurmerk. Veel dure schoenen zijn namelijk te stug in de zool en beperken daardoor de goede afwikkeling van de zool of buigen zelfs op de verkeerde plaats.

sindsdien ben ik genezen van de dure kinderschoenen winkel. Dat meten kan ik zelf ook wel, want de nonchalance waar ze het bij diezelfde kinderschoenenwinkel deden vond ik ook niet geruststellend. Het aflezen van een meter is niet zo heel moeilijk.

Vic

Vic

08-10-2010 om 10:10

Tja

Ik heb wel van die kinderen die in een half jaar 2 maten groeien. Oudste heeft werkelijk jarenlang maat 28 gehad en sprong toen in drie maanden naar maat 30. Ook maat 34 jarenlang gehad, en toen in een jaar naar maat 37 (!). Ik hoop dat ze nu uitgegroeid is. Jongste heeft nu alweer een tijd maat 30, maar die heeft dan weer het vermogen om schoenen in een mum van tijd af te raggen.
Het grootste probleem hier zijn trouwens de ritsen van laarzen, en wat dat betreft maakt het geen bal uit of die laarzen 30 of 80 euro kosten. Ik durf onderhand niet meer terug naar Leemans omdat je je niet drie keer per jaar kunt gaan beroepen op het conformiteitsbeginsel. Hoewel ik niet vind dat jongste raar of sloperig doet, zijn toch iedere keer die ritsen na twee maanden al aan gort ;-(
Na jarenlange ervaring kan ik wel beamen dat 'dure' schoenen (> 60 euro) langer mooi blijven, maar voor dat geld heb je ook twee paar goedkope schoenen dus per saldo maakt het niet zoveel uit. Ik let altijd wel op de soepelheid van de zool en of er bij de hiel versteviging zit (de kinderen hebben allebei de neiging om 'naar binnen' te lopen).

emma43

emma43

08-10-2010 om 10:14

Piedro en kinderschoenen

Ooooh,Guinevere,ik moest vroeger ook Piedro schoenen,want daar paste mijn steunzolen in.In mijn herinnering had je die alleen in het donkerblauw en bordeauxrood.Dichte schoenen met veters,vreselijk.
Voor mijn dochter kocht ik altijd dure schoenen,weet niet meer welk merk hoor,dat maakte ook niet uit,maar in en echte kinderschoenenzaak.Nu wil mijn dochter juist niet het juiste merk schoenen dragen,ik vind dit eigenlijk heel erg super van haar.Mijn zoon stelt zo zijn eigen eisen aan schoenen,ze moeten lekker zitten en waterdicht zijn.Dus nu zijn we naar de Decathlon geweest en hebben daar wandel-bergschoenen voor hem gekocht,40 euro.Nog een paar reserveschoenen van 20 euro en hij kan er weer tegen.Dochter heeft er ook nog soort wandelschoenen gekocht ,met een blauw label,roze ,20 euro en die gaat ze dragen met het paardrijden.
Bij Scapino heb ik ook een poos schoenen gekocht,daar hebben ze echt wel stevige,goede leren kinderschoenen.Ik heb ook weleens dure merkschoenen gehad ,waar na 2 weken de tenen van zoon uitstaken.Hij had op zijn knieen op het plein gezeten,daar kunnen ook dure schoenen niet tegen.Ik heb geleerd te kijken naar de schoen ,wat goed zit en stevig is.Daar hoeft echt geen merk aan vast te zitten.Scapino heeft dan misschien niet veel keus in leren schoenen,maar ze zijn wel goed.

Puck

Puck

08-10-2010 om 10:22

Wat onze orthoeed zegt

Goede schoenen hoeven niet duur te zijn. Waar je met kinderschoenen op moet letten zijn:
1. een soepele zool
2. een hak die niet lager mag zijn als het voetbed is nietgeschikt om dagelijks op te lopen (dunne gympen etc. dus)
3. de controfort (dat gedeelte rond de hak) moet goed stevig zijn.
4. Voldoende ruim (ik meet het ook altijd zoals Yta doet, werkt goed)
Voldoet een schoen van 10 euro hieraan dan is het prima, koop je een schoen van 100 euro die daaraan niet voldoet dan is hij niet geschikt voor dagelijks gebruik.
En wat groei betreft: ook hier 2 kinderen die echt van die gigantische spurtsurts hebben. Jongste had voor de zomervakantie nog maat 35, nu heeft ze maat 37. Oudste is in een half jaar tijd van 37 naar bijna 40 gegaan. Ook toen ze kleiner waren kwamen dit soort sprongen regelmatig voor.

Regels

Ik ben altijd voor de winkels gegaan met de goede service, vooral toen ik nog onervaren was. Schoenen waren wel wat prijziger vaak. Nu weet ik zelf al hoe ik goed kan meten, dus heb ik wat meer keuze uit winkels. Ik houd een paar regels aan:
1- geen onervaren personeel laten meten
2- van te voren afspreken met kinderen: mama en papa hebben veto recht (zo voorkom ik dat ze lieve roze te kleine prutschoentjes kiest omdat die zo mooi zijn, of de duurste schoen uit de winkel)
3- papa (die altijd mee gaat) in de gaten houden, want die vergeet regel 2 wel eens zodat dochter vorig jaar op peperdure laarzen liep die binnen een paar weken afgetrapt waren
4- deugdelijk materiaal (leer) want wij houden niet van zweetpatatten
Overigens vallen de meetmevrouwen wel mee: ooit kwam dochter (het is altijd dochter, zoon is zooo makkelijk, die vindt alles goed met vrij prijzige schoenen aan. De meetmevrouw raadde deze af: ze hadden niet de goede pasvorm, ik kon betere het goedkopere paar nemen. Ik kom dus vaker in die winkel!
De Scapino, daar ga ik dan ook maar eens vaker heen, na de verhalen van hier, ik heb er overigens twee hele fijne gymoutfits + schoenen gehaald voor dit schooljaar.
En tot slot: ode aan de Birckenstock voor de zomer

Dure schoenen: romagnoli

Voor het eerst dit jaar voor mijn zoon de volle mep betaald voor een paar schoenen (90 euro). Voorheen wachtte ik altijd op de uitverkoop. Maar goed, hij paste echt niet meer in zijn schoenen na de vakantie, dus á la.

Laat nou net dit paar (van Romagnoli) al na 4 weken volledig zijn versleten aan de voorkant. Gelukkig gaf de schoenwinkel mij gelijk dat dit te gek was (de fabrikant niet) en mocht ik een nieuw paar uitzoeken.

Ik heb daarnaast ook een paar Adidas-sneakers gekocht voor hem van 40 euro. Die zien er na 4 weken voetballen op het plein nog prima uit...

Chris

En on topic

Pelle, ik heb ook wel eens het idee dat de prijs van schoenen kunstmatig hoog is. Het maakt natuurlijk voor het aantal handelingen niet uit of je een kinderschoen of een schoen voor volwassenen maakt, dus ik snap ook wel dat kinderschoenen niet per definitie goedkoper zijn.

Toen begin deze eeuw de BSE-crisis uitbrak schoot de prijs van schoenen opeens omhoog vanwege de schaarste aan leer. Daar is nog een keer de komst van de euro overheen gegaan. Ik heb echt een tijd gehad dat ik uit een soort 'protest' geen nieuwe schoenen meer kocht.

Maar ja, een mens heeft toch schoenen nodig en ik houd niet van synthetische troep. Maar ik ben het met je eens dat 90 euro voor een paar kinderschoenen eigenlijk absurd veel geld is, net zoals 160 euro voor een paar dameslaarzen dat ook is.

Chris

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 16:45

En eigenlijk

is het nog heel gemeen ook, om onze bloedjes van kinderen te verplichten altijd op nieuwe schoenen te lopen. Als ik nou érgens zere voeten van krijg, dan is het wel van nieuwe schoenen. En kinderen moeten die meteen de hele dag aan naar school, ocherm.
Overigens: de voeten van mijn zoon groeiden drie maten per seizoen. Dat kan gewoon. Hij begint nu af te remmen, zit op 43. Maar klaagde van de week toevallig (sinds een half jaar) over zijn schoenen die te klein werden. Gaan we weer

Tirza

Terpi

Terpi

08-10-2010 om 20:53

Lengtegroei

Zonder iets over de rest van de discussie te zeggen wil ik alleen toevoegen dat het *echt* kan inderdaad, mijn net twaalfjarige zoon heeft nu maat 42... en begon als premature kleine baby Zo schiet hij dus wel degelijk soms door 2 schoenmaten heen in 3 of 4 maanden.

Tops

De plaatselijke Dolcis is zolang mijn kinderen kindermaten hadden ook mijn favouriete winkel geweest. Ze hebben verschillende breedtematen én hoogtematen en vooral dat laatste hebben wij nodig.En het is betaalbaar en goede kwaliteit. Helaas houd die hoogtemaat op zodra je uit de kinderschoenen bent gegroeid. En de betaalbaarheid laat op een paar modellen na ook te wensen over. Ja voor mij...maar ik ben dan ook tevreden met 1 model per jaar. Dat oudbuurmeisje van 17 is wél bij de Dolcis aangenemen voor de zaterdag. Niet dat ik daar zo'n groot probleem mee heb,want ik mag haar erg graag en denk zelfs dat zij best een potentiele schoenendame zou kunnen worden/willen zijn.Maar om nu te zeggen dat ze er 'verstand' van heeft,nou nee. Maar misschien krijgt ze dat nu..door d'r bijbaantje.
Alstars zijn erg geschikt voor pubers want je kan er járen mee doen. En ze kunnen in de wasmachine.Dus hier staan ze alweer klaar voor volgend jaar. Oudste heeft er zelfs 3, in 3 kleuren.Maar nu in deze tijd van het jaar draagt ze hoogstens de zwarte nog en dan moet het ook nog droog blijven want waterdicht zijn ze bepaald niet.Dus die vallen (zelfs voor de meeste pubers) onder de zomerschoenen. Ik weet niet wat alernatieve schoenen zijn, tenminste niet als ik het bij pubers moet aan zien. Klompen,teenslippers of crocks en dan houd het alternatieve schoeisel wel zo'n beetje op(zomer dus). Verder is het sportschoenen, sneakers en nog 's sneakers en voor meiden laarzen. Wel lekker veel varaiatie dan weer in de laarzen, hoog,laag en allerlei modellen zie ik bij pubers. Zonder hak en met hak,met punt en zonder punt en ook ronde neus. Ik zie zelfs jongens met laarsjes....(oke een enkeling)
groeten albana

Schoenmaten

Ja dat kan. Hier heeft oudste dame nu 40. En toen ze 11 was maat 36 en een half jaar later had mevrouw 39. De schoenen van voor de grote vakantie pastten haar na de grote vakantie écht niet meer toen ze naar het v.o. ging. En ik dacht het de eerste puberkunsten waren. Maar het was écht zo.Jongste heeft nu maat 36 (12) maar daar voorzie ik binnenkort ook een enorme groei want die staat nu al een jaartje of 2 stil qua voetengroei en ze is zelf wel 30 cem gegroeid.
groeten albana

Grote voeten

Hou op, schei uit. Middelste zoon heeft van 't voorjaar beide voeten gebroken en heeft dus een poosje op bergschoenen gelopen, de eerste echte schoenen nadien waren ineens 2 maten groter (12 jaar toen, schoenmaat 45, is toch niet meer normaal?). Voorddel van die grote voeten is wel dat je al snel naar de herenschoenen kunt kijken en die zijn over het algemeen niet duurder dan kinderschoenen en ook nog met grotere keus. De lastigste schoenmaat voor jongens is maat 39-40 vind ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.