karenm2
22-08-2025 om 18:41
Klacht tegen juf
Ik wil een klacht indienen tegen de juf van mijn jongste zoon van 5. Ze had al problemen met hem in de klas van bij de start, ze wilde hem er gewoon niet bij. Hij is doorverwezen naar een observatiegroep om te kijken wat hij nodig heeft maar de juf heeft die groep allemaal negatieve dingen over mij als moeder verteld. Dus nu kunnen we geen goede start maken en dat is echt haar schuld. Ook ze moet niet als juf allemaal oordelen over mij als moeder uitspreken en die niet met mij bespreken maar wel aan de nieuwe groep doorgeven, Dat is gewoon echt fout van haar. Daarom wil ik klacht indienen want dat is echt heel fout en zo zorgt ze er ook oor dat ik en mijn zoon niet een nieuwe start kunnen maken. Kunnen jullie me helpen hoe ik dat ken adoen Ik wil echt serieucs genomene worden dat die juf gewoon niet meer kan werken ofzo want ze maakt echt grote fouten

karenm2
22-08-2025 om 23:38
Tipdemuis schreef op 22-08-2025 om 22:45:
[..]
Instabiel en heftige emoties.. precies wat iedereen hier constateert, met woorden strooien als haten, en “zij is fout”.. toegeven dat je een paar wijntjes drinkt. Erg instabiel en je vertoont zeer heftige emoties, die niet volwassen zijn.
Ik vind dit dan nog aardig mild genoemd in het verslag.. werk ajb aan jezelf, je hebt kinderen..
- knip -

TrefleQ
22-08-2025 om 23:38
Ik ga nu slapen. Misschien kun jij dat ook doen? Morgen of overmorgen is er nog tijd genoeg om hierover na te denken
Weltrusten, ik hoop dat je wat rust vindt en een goede nacht hebt🧡

felija
22-08-2025 om 23:40
is er iets, behalve drank, waarvan je rustig wordt? Bepaalde muziek? Of ontspanningsoefeningen?

Poezie
22-08-2025 om 23:41
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 23:38:
[..]
jij snapt er niks van jij bent gewoon een slecht mens
Leg die fles wijn nou eens weg en ga je roes uitslapen. Het is niet normaal en daarnaast flink onverantwoord hoor, om je in je eentje te gaan bezatten met een paar jonge kinderen in huis.

felija
22-08-2025 om 23:41
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 23:38:
[..]
jij snapt er niks van jij bent gewoon een slecht mens
Morgen heb je spijt.

karenm2
22-08-2025 om 23:42
Annaniem2023 schreef op 22-08-2025 om 22:45:
Karin, als je echt borderline persoonlijkheidsstoornis hebt, zoals iemand in dit draadje ergens zegt, dan laat je nu precies de symptomen zien. Je zegt: maar ik merk wel dat ze de oude juf volgt dat ik instabiel en heftige emoties heb en. Wij zien dat hier nu ook.
Probeer morgen terug te kijken op deze dag als een eenmalige uitglijder. Gooi de fles wijn leeg in de gootsteen als je die niet helemaal leeg hebt, zet je schouders eronder en ga weer door op de goede weg die je weken geleden bent ingeslagen. Je was zo kwetsbaar, je hebt het zelf gered om de fles te laten staan een paar weken en wij geloven dat je dat weer gaat lukken!
En ga alsjeblieft geen negatieve energie verspillen aan de oude juf. Dan haat ze jou en je zoon. Wat kan het jou schelen, hij zit nu toch op een andere school.
Overigens geloof ik absoluut niet dat een leerkracht zo dom is om in een mail te zetten dat ze je haat. Zij wil gewoon haar baan houden.
Ja ze schrijft ook niet echt dat ze mij haat denk ik maar daar komt het wel op neer. Dat ik instabiel ben en onvoorspelbaar als moeder. soms heel afwezig en soms heel boos soms gewoon normaal. terwijl dat is een leugen ik ben altijd normaal. ze doet net of ik iemand ben die op de psychiatrie thuis hoort dat is echt fout zij is niet een psychiater zij weet er niks van.

Lena55
22-08-2025 om 23:43
Ik zou hier even een week lang heel rustig over nadenken en de emoties laten zakken voordat je ook maar iets onderneemt richting de school. Pas wanneer de boosheid weg is, zou ik dit eventueel bespreken. Als je op deze manier tekeer gaat op de school, breng je jezelf en je kind alleen maar in de problemen.
Ik lees steeds dat je denkt dat de juf een kind 'haat'. Zo'n sterke emotie vergt een vrij diepe band met iemand en ik kan je zeggen (ik ben zelf ook docent) dat je dit niet ontwikkelt richting een leerling. Die juf is helemaal niet bezig met jouw zoon, zij heeft wel andere dingen aan haar hoofd. Ze wil hem wellicht niet meer in de klas, omdat zij van mening is dat ze hem niet de juiste aandacht en begeleiding kan geven. Wellicht voelt ze zich handelingsverlegen of op zijn meest voelt ze geen klik met hem. Maar een kind 'haten' heb ik werkelijk waar nog nooit gehoord of gezien. Dit is een emotie die jij er zelf aan opgeplakt hebt. Goed om je dit te beseffen.
Een klacht indienen gaat je niets helpen. Op zijn meest krijgt de juf een tikje op haar vingers dat het niet netjes was om haar overdracht zo te formuleren. Aangezien jouw zoon is doorverwezen door de school, is een overdracht een onderdeel van het traject. Ik snap dat je de manier waarop niet leuk vind. Het is ook niet netjes van haar. Maar je maakt het veel groter dan het is. Dit gaat je helemaal niet helpen. Concentreer je op je kind en op de zorg die hij nodig heeft. En op jouw eigen proces. Dat gaat je veel meer helpen in het leven dan een vendetta tegen een docent.

karenm2
22-08-2025 om 23:47
MamaE schreef op 22-08-2025 om 23:32:
We maken allemaal fouten in het leven, aan de lopende band zelfs. En we proberen ook allemaal om het goede te doen. Voor onszelf en vooral voor onze kinderen.
Je denkt misschien zelf dat een paar wijntjes niet zo erg is, maar als je gedronken hebt is dat meteen heel erg merkbaar in je manier van communiceren op het forum. Echt een verschil van dag en nacht.
Zorgen hebben om je kinderen is zwaar. Ik begrijp ook wel dat je je zoon wil beschermen, maar de vraag is of dat nodig is in de mate dat je dat nu doet. Bescherm je hem als je een klacht indient? Bescherm je hem door tegen de nieuwe juf te zeggen dat de oude juf liegt? Of tegen haar te praten op de toon zoals je dat hier nu doet? Dat lijkt me niet. Geef je kind vertrouwen mee dat hij naar een plek gaat waar ze hem beter kunnen helpen om minder boos te worden en ruzie te krijgen met andere kinderen.
Je schreef in de vakantie dat hij met buitenspelen ook vaak ruzie had met andere kinderen. Dat ligt dan echt niet alleen maar aan al die andere kinderen, maar ook voor een deel bij hem. En ja, spanningen kunnen dit gedrag verergeren, daar wordt niemand een leuker mens van. Jij niet en hij ook niet. En ik ook niet en mijn kind ook niet.
Dit forum zit vol met lieve en behulpzame mensen. Ik vind het echt heel pijnlijk dat je ons als dom en onbegripvol afschildert. Dat zijn we niet.
Zoek eens wat andere draadjes van ouders van kinderen met problemen van allerlei aard, lees ze en de adviezen die gegeven worden en stel dan je mening bij.
Ja sorry ik weet wel dat jullie het goed bedoelen ik wil jullie niet kwetsen.
Maar ik ben echt heel erg overstuur. ik voel me waardeloos als moeder en ik wil een nieuwe start voor mijn kind en die juf verpest dat.

karenm2
22-08-2025 om 23:51
felija schreef op 22-08-2025 om 23:40:
is er iets, behalve drank, waarvan je rustig wordt? Bepaalde muziek? Of ontspanningsoefeningen?
j
TrefleQ schreef op 22-08-2025 om 23:38:
Ik ga nu slapen. Misschien kun jij dat ook doen? Morgen of overmorgen is er nog tijd genoeg om hierover na te denken
Weltrusten, ik hoop dat je wat rust vindt en een goede nacht hebt🧡
ja probeer ik wel hoor om rustig te worden nu en te slapen maar het lukt niet.
ik heb oefeningen van de therapeut en ook hem gemaild maar het helpt niet

karenm2
22-08-2025 om 23:52
Poezie schreef op 22-08-2025 om 23:41:
[..]
Leg die fles wijn nou eens weg en ga je roes uitslapen. Het is niet normaal en daarnaast flink onverantwoord hoor, om je in je eentje te gaan bezatten met een paar jonge kinderen in huis.
wat weet jij daarvan ik ben niet onverantwoordelijk jij weet niks

Lena55
22-08-2025 om 23:52
Je kunt ook best aangeven richting de juf dat dit jou heel erg gekwetst heeft. Ik denk dat je hier veel meer mee bereikt dan boos worden en een klacht indienen.
Ik denk niet dat het zo zwart-wit is. Mijn oudste zoon is ernstig meervoudig beperkt en over hem en ons gezin worden ook constant overdragen en verslagen geschreven. Soms ben ik het ook niet eens met wat er staat. Maar dan praten we erover. Mensen leren je kennen en dan zullen ze hun eigen mening vormen. Die paar woorden van de juf raken op een gegeven moment op de achtergrond. En mocht er wel een kern van waarheid inzitten, is er ook helemaal niets ergs aan om je kwetsbaar op te stellen. Ik heb zo vaak huilend voor zorgverleners gezeten, totaal ingestort. Ik heb altijd alleen maar heel veel begrip en liefde ontvangen. Ik hoop dat jij dit ook mag ervaren.

karenm2
22-08-2025 om 23:53
Lena55 schreef op 22-08-2025 om 23:43:
Ik zou hier even een week lang heel rustig over nadenken en de emoties laten zakken voordat je ook maar iets onderneemt richting de school. Pas wanneer de boosheid weg is, zou ik dit eventueel bespreken. Als je op deze manier tekeer gaat op de school, breng je jezelf en je kind alleen maar in de problemen.
Ik lees steeds dat je denkt dat de juf een kind 'haat'. Zo'n sterke emotie vergt een vrij diepe band met iemand en ik kan je zeggen (ik ben zelf ook docent) dat je dit niet ontwikkelt richting een leerling. Die juf is helemaal niet bezig met jouw zoon, zij heeft wel andere dingen aan haar hoofd. Ze wil hem wellicht niet meer in de klas, omdat zij van mening is dat ze hem niet de juiste aandacht en begeleiding kan geven. Wellicht voelt ze zich handelingsverlegen of op zijn meest voelt ze geen klik met hem. Maar een kind 'haten' heb ik werkelijk waar nog nooit gehoord of gezien. Dit is een emotie die jij er zelf aan opgeplakt hebt. Goed om je dit te beseffen.
Een klacht indienen gaat je niets helpen. Op zijn meest krijgt de juf een tikje op haar vingers dat het niet netjes was om haar overdracht zo te formuleren. Aangezien jouw zoon is doorverwezen door de school, is een overdracht een onderdeel van het traject. Ik snap dat je de manier waarop niet leuk vind. Het is ook niet netjes van haar. Maar je maakt het veel groter dan het is. Dit gaat je helemaal niet helpen. Concentreer je op je kind en op de zorg die hij nodig heeft. En op jouw eigen proces. Dat gaat je veel meer helpen in het leven dan een vendetta tegen een docent.
ja een tik op haar vingers dat wil ik een hele harde tik. dat verdien ze, het is een hele slechte juf die kinderen gewoon haat

karenm2
22-08-2025 om 23:57
Lena55 schreef op 22-08-2025 om 23:52:
Je kunt ook best aangeven richting de juf dat dit jou heel erg gekwetst heeft. Ik denk dat je hier veel meer mee bereikt dan boos worden en een klacht indienen.
Ik denk niet dat het zo zwart-wit is. Mijn oudste zoon is ernstig meervoudig beperkt en over hem en ons gezin worden ook constant overdragen en verslagen geschreven. Soms ben ik het ook niet eens met wat er staat. Maar dan praten we erover. Mensen leren je kennen en dan zullen ze hun eigen mening vormen. Die paar woorden van de juf raken op een gegeven moment op de achtergrond. En mocht er wel een kern van waarheid inzitten, is er ook helemaal niets ergs aan om je kwetsbaar op te stellen. Ik heb zo vaak huilend voor zorgverleners gezeten, totaal ingestort. Ik heb altijd alleen maar heel veel begrip en liefde ontvangen. Ik hoop dat jij dit ook mag ervaren.
Ja kwetsbaar opstellen dat kan ik niet denk ik. ik durf het ook niet. vanbinnen ben ik soms ook zo, totaal ingestort. maar ik laat het niet zien vanbuiten, gelukkig maar want die juf doet nu al zo lelijk over mij.
maar wel goed dat jij dat wel kan hoor ik denk dat als je kind een ernstige beperking heeft dat dat heel heftig is. dat heeft mijn zoon niet alleen soms problemen met zijn gedrag maar dat was ook ondat zijn oude juf zo slecht was.
ik hoop dat het goed gaat met jouw kind.

Poezie
23-08-2025 om 00:00
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 23:52:
[..]
wat weet jij daarvan ik ben niet onverantwoordelijk jij weet niks
Ik heb genoeg bezopen mensen in mijn leven gezien, en die gedragen zich behoorlijk onverantwoordelijk. Jij hebt notabene kleine kinderen in je huis en je gaat jezelf lopen bezatten omdat je boos bent op een juf.

Ted68
23-08-2025 om 00:00
Sorry Karen; maar met jouw gedrag maak je voor je Kind best veel kapot. Het gaat hier niet over jouw gevoelens….