karenm2
22-08-2025 om 18:41
Klacht tegen juf
Ik wil een klacht indienen tegen de juf van mijn jongste zoon van 5. Ze had al problemen met hem in de klas van bij de start, ze wilde hem er gewoon niet bij. Hij is doorverwezen naar een observatiegroep om te kijken wat hij nodig heeft maar de juf heeft die groep allemaal negatieve dingen over mij als moeder verteld. Dus nu kunnen we geen goede start maken en dat is echt haar schuld. Ook ze moet niet als juf allemaal oordelen over mij als moeder uitspreken en die niet met mij bespreken maar wel aan de nieuwe groep doorgeven, Dat is gewoon echt fout van haar. Daarom wil ik klacht indienen want dat is echt heel fout en zo zorgt ze er ook oor dat ik en mijn zoon niet een nieuwe start kunnen maken. Kunnen jullie me helpen hoe ik dat ken adoen Ik wil echt serieucs genomene worden dat die juf gewoon niet meer kan werken ofzo want ze maakt echt grote fouten
Ysenda
11-04-2026 om 15:10
linn19 schreef op 11-04-2026 om 13:57:
Iemand al geschreven dat het juist ondermijnend is om de alcoholverslaving en behandeling daarvan geheim te willen houden voor de behandelaar van zoontje? Het is juist helpend voor Karen om daar open kaart over te spelen met behandelaar zoontje, dat zij er actief moeite voor doet zal een plus voor haar zijn.
Veel woorden hier over mijn post maar het is Karen zelf die ondermijnend bezig is daar heeft ze mijn posten niet voor nodig.
Behandelaar had al gezegd dat er zaken bij Karen thuis moeten veranderen. Het "wil niet, kan niet" over de voorstellen van haar ( echt meedenkende) therapeut is ondermijnend.
Reacties zoals deze ondermijnen juist de stappen die ze wel zet. En maken dat ze andere stappen niet meer durft te zetten.
3 stappen vooruit en 2 achteruit is netto nog steeds vooruit.
Als je met kleine stapjes vertrouwen kunt krijgen ben je daarna in staat grotere te zetten.
Het is niet een griepje: pilletje er in, weekje wachten en het is weer over. Dut is een proces van jaren want bijzonder complex.
Joszy
11-04-2026 om 15:43
Ysenda schreef op 11-04-2026 om 15:10:
[..]
Reacties zoals deze ondermijnen juist de stappen die ze wel zet. En maken dat ze andere stappen niet meer durft te zetten.
Als je met kleine stapjes vertrouwen kunt krijgen ben je daarna in staat grotere te zetten.
Het is niet een griepje: pilletje er in, weekje wachten en het is weer over. Dut is een proces van jaren want bijzonder complex.
Maar, is er tijd voor een proces van jaren? Er zijn kinderen betrokken!
Ik zou het TO echt gunnen dat er jeugdzorg komt. En nee, niet om de kinderen uit huis te plaatsen maar wel omdat zo te lezen iedereen in dit gezin zijn of haar eigen grote problemen heeft en iedereen wel hulp kan gebruiken om daarmee om te gaan. Het lijkt me voor TO heel fijn om iemand te hebben die kan meedenken, tot steun kan zijn etc
linn19
11-04-2026 om 15:51
Ysenda schreef op 11-04-2026 om 15:10:
[..]
No way dat ik het ondermijnende gedrag van Karen in mijn schoenen laat schuiven Ysenda.
linn19
11-04-2026 om 15:53
Joszy schreef op 11-04-2026 om 15:43:
[..]
Maar, is er tijd voor een proces van jaren? Er zijn kinderen betrokken!
Ik zou het TO echt gunnen dat er jeugdzorg komt. En nee, niet om de kinderen uit huis te plaatsen maar wel omdat zo te lezen iedereen in dit gezin zijn of haar eigen grote problemen heeft en iedereen wel hulp kan gebruiken om daarmee om te gaan. Het lijkt me voor TO heel fijn om iemand te hebben die kan meedenken, tot steun kan zijn etc
Eens.
Max88
11-04-2026 om 16:51
Ik denk zomaar dat er hier erg weinig kennis is over borderline.
Er zijn kinderen betrokken om die te redden is er geen tijd voor jarenlang kleine stapjes.
En daarmee zijn heel wat posts ten nadele van de kinderen, al denkt men dat de techniek van meebewegen helpend is.
Die kinderen zijn in de jaren dat ze gevormd worden erg kwetsbaar en afhankelijk. Dus níet wachten met grote stappen, anders is er ook voor hen geen weg meer terug.
Ook ik zou Jeugdzorg betrekken, juist om de kinderen thuis te kunnen houden, maar met veel meer controle en vooral ondersteuning en een basis leggen voor vertrouwen. Dat is, als dat al mogelijk is.
En daar is openheid van zaken voor nodig, óók en juist over alcoholisme.
Ysenda
11-04-2026 om 17:38
linn19 schreef op 11-04-2026 om 15:51:
[..]
No way dat ik het ondermijnende gedrag van Karen in mijn schoenen laat schuiven Ysenda.
Karin ondermijnt zich zelf, en jij helpt het ondermijnen met je reacties.
Je bereikt precies het tegenovergestelde van wat je zou willen.
Wat we hier allemaal willen. Harder schoppen gaat niet het gewenste resultaat leveren.
Ninoea
11-04-2026 om 17:46
linn19 schreef op 11-04-2026 om 14:11:
[..]
Het gaat hier over een kwetsbaar en zorgelijk gezin met 2 jonge kinderen en dan kom jij met zo"n reactie( persoonlijke sneer)? Focus.
Als je dit topic zorgvuldig had gelezen had je ontdekt dat er vele zorgvuldige adviezen gegeven zijn. Had je gezien dat ik dat ook heb gedaan meermaals. Had je ook gezien dat ik en anderen ervaring met de doelgroep hebben. Enige wat jij doet is verontwaardigd roepen en veroordelen en je niet echt verdiepen. Dus ja, ik gaf even een sneer terug.
Ik laat het hier verder bij want ik vind het verder niet helpend in dit topic.