Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Klein zomerleed


Sociale hierarchie

https://www.machmalgruen.de/sehen-und-erleben/waldsiedlung-wandlitz/

Voor een aantal mensen zal er ook een sociale hiërarchie bestaan in materiele zaken. Vaak afhankelijk ook van je eigen achtergrond en sociale milieu.

Een huisje in Frankrijk, land van verlichting en vanzelfsprekend vakantieland voor Nederlanders, is dan hoger gewaardeerd dan een huisje in Oost Europa dat toch meer een aura heeft van verarmd platteland.

Tenzij je een huisje hebt in Wandlitz, het voormalige elitedorp van de DDR. Dat getuigd juist weer van historisch bewustzijn, hoewel je dan wel wat verdachtmakingen op je laad van links angehauchte sentimentaliteiten. Maar het is in Centraal Europa, je bent zo in het rijke Duitsland en in de cultuurlanden als Oostenrijk en Italie, mogelijk zelfs nog Hongarij, ondanks die Orban, er omheen.

Maar een huisje in Kroatie, klinkt als net te weinig geld, dan maar daar.

Snap het niet

Mag ik vragen waarom jullie in huizen met geluidsoverlast gaan wonen? Er zijn zoveel huizen waar dat minder of niet is

Nou hè, mamaveertigplus

Ik snap het ook niet hoor. Ik had het vinkje 'huis met geluidsoverlast' toch echt niet aangevinkt op Funda maar kennelijk is er iets misgegaan.

skik

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 19:29

De hei

De hei is beschermd natuurgebied. Bovendien heb je daar al die irritante schapen. Die mekkeren zo...

Zo denk ik

Ik snap dat je dingen van te voren niet kan weten. Maar als je dan ergens woont met geluidsoverlast waarom ga je dan niet verhuizen naar n heerlijke rustige woning?

Kopzorg

Kopzorg

25-06-2020 om 19:31

Het huis valt wel mee

Alleen de driedubbel geïsoleerde muren en het dak boven de tuin pasten niet meer binnen ons budget. Dus als ook buiten ben is het afzien op sommige momenten.
Vandaag was het overigens geen straf oom binnen tree blijven. Binnen was 10 graden koeler dan buiten.

Zo denk ik

Ik herken het wel. Heb ooit n appartementje gekocht en daar was veel overlast. Kletsende en rokende mensen boven en onder me op de balkonnetjes. Snel de boel op funda gegooid en rustiger gaan wonen. Stresss is zoooi slecht

Kopzorg

Kopzorg

25-06-2020 om 19:36

Mag ik een stekkie?

Van jouw geldboom? Verhuizen is niet iets dat gratis kan of zo. En dan heb ik het niet eens alleen over de verhuiswagen.

Zo denk ik

Liever wat geld in een verhuizing dan knettergek worden van burenoverlast. En verhuizen hoeft echt niet duur te zijn weet ik uit ervaring.

Triva

Triva

25-06-2020 om 20:01

Ons huis is prima geluiddicht maar wat heeft dat in hemelsnaam te maken met geluidsoverlast van buren als ik in mijn tuin zit en zij ook buiten zijn?

Zo denk ik

T gaat toch om geluidsoverlast van buren die geluiden maken? Dan is verhuizen tich n goede optie

Pirata

Pirata

25-06-2020 om 20:08

Blijft je plaat hangen?

"Zo denk ik" "Zo denk ik"
"Zo denk ik" "Zo denk ik"

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-06-2020 om 20:23

En wie woont er nu in jouw appartementen, dat jij zo gauw weer op Funda gezet hebt? Je hebt toch wel eerlijk bij verteld dat je buren vreselijk veel lawaai maken?

ElenaH

ElenaH

25-06-2020 om 20:29

Mamveertigplus

'Maar als je dan ergens woont met geluidsoverlast waarom ga je dan niet verhuizen naar n heerlijke rustige woning?'

Omdat normale mensen hun kinderen niet steeds willen blootstellen aan verhuizingen.

'Snel de boel op funda gegooid'

En bij de verkoop netjes aangegeven dat er overlast was, toch? Of gewoon de boel belazerd en de volgende koper met de ellende opgezadeld?

'En verhuizen hoeft echt niet duur te zijn weet ik uit ervaring.'

Elke keer rond de 5 % bovenop je koopsom voor de overdrachtsbelasting, notaris en hypotheekakte. Dat is zo 10.000 euro per verhuizing (los van de feitelijke verhuiskosten).

Plaat blijft hangen zo denk ik.

Ja maar gezondheid is ook heel wat waard. Overlast van geluid kan echt heel veel stress opleveren. En zo erg is t niet voor een kind om een keertje of twee keer te verhuizen.

bieb63

bieb63

26-06-2020 om 10:14

Tuurlijk mamaveertigplus

Een jaartje Frankrijk, daarna een jaartje Zweden en vooruit, ook maar een jaartje Duitsland.
Prima plan.

Zo denk ik

Wat heeft dat er nou mee te maken.

Safari

Safari

26-06-2020 om 11:09

#66

Ik woonde in een heerlijk rustig huis en toen kwamen er nieuwe buren met een driejarig kind dat de hele dag krijst en nu in een zwembadje zit terwijl mama binnen zit. Als ik nog één keer het woord mamamamamamamamamamamamamama hoor verdrink ik hem.

ElenaH

ElenaH

26-06-2020 om 11:17

Safari

'Als ik nog één keer het woord mamamamamamamamamamamamamama hoor verdrink ik hem'

Proest!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

26-06-2020 om 12:21

schreeuwen

een familielid van mij woont naast een buurvrouw die constant op schreeuwniveau met haar kinderen communiceert. Kennelijk berispingen (in een voor ons onverstaanbare taal) die niet helpen, want het gaat de hele dag door.
Familielid boft met hoekwoning, aan de andere kant alleen een hoge muur van berging appartementenblok.

Mamaveertigplus zou in deze omstandigheden verhuizen, maar daar heeft familielid geen geld voor. Dus nu maar heel mindfull dat gegil doorstaan, en blij zijn met alle uren waarop de kinderen naar school zijn.

Zo denk ik

Ok das jammer dat ze daar geen geld voor hebben.

Bolderbast

Tja jammer als je geen geld hebt en helemaal jammer dat zelfs als je geld hebt je niet weet wat er boven je hoofd hangt.
Heb je een geschikt plekje gevonden en komt de herrie toch naar je toe in de vorm van een nieuw vliegveld, een bredere weg of nieuwe buren. Donald Duck is ook nog nooit van Bolderbast afgekomen.

Zo denk ik

Ok nou lekker blijven zitten dan toch!!

Zonnehoed

Zonnehoed

26-06-2020 om 18:22

Aanspreken

Ik zou toch echt de buren aanspreken op de overlast die ze geven. Misschien hebben ze het wel helemaal niet door en passen ze hun volume aan. Niet geschoten is altijd mis.

Veel

Je ziet ( ook hier) dat als je hierover begint heel veel mensen wel in meer of mindere mate overlast van buren ondervinden. Ik denk dat (allemaal?) verhuizen helemaal niet helpt, tenzij je naar een vrijstaand huis kunt met niets lawaaiigs in de buurt. Maar dan word je vast weer gek van de vogeltjes die om 4 uur beginnen te zingen

Af en toe even klagen en verder zo veel mogelijk accepteren, dat is denk ik de enige optie. Niet altijd even makkelijk...

Toen wij in ons huidige huis kwamen woonden rondom ouderen en mensen met al grote kinderen. Heerlijk rustig was het. Inmiddels zijn die allemaal dood of verhuisd en zitten we al jaren in voortdurend verbouw-geweld en horden gillende kindertjes.

Jammer. Maar de plussen wegen nog altijd op tegen de minnen, en bovendien is een vergelijkbaar huis op een rustiger plek absoluut onbetaalbaar. Dus we doen het er maar mee.

Pluk

Pluk

27-06-2020 om 17:27

Kikkers

Wij zitten op zo'n rustige plek, met hooguit een keer een grasmaaier of snoeischaar of bladblazer op afstand. Heerlijk is het (nog maar kort geleden woonden we veel meer ingebouwd, maar wel in een dorpje, dus vast rustiger dan de meeste van jullie). Inderdaad maken de vogels hier behoorlijk herrie en savonds de krekels. Maar vooral de kikkers zijn enorm luidruchtig. Het zijn wel veel prettiger geluiden dan de verbouwing van de buurman met altijd André Hazes op de radio

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2020 om 22:13

Jippox

Jammer. Maar de plussen wegen nog altijd op tegen de minnen,===

Ja zo zie ik het ook. Het is soms een kwestie van adem in adem uit, naar ik betwijfel of dat ergens anders beter zou worden. Je kunt stellen dat we nu erg onvrij en lawaaierig wonen. Altijd kinderen naast en over het hek. Gegil, gekrijs, beppende ouders, door de 1.5 afstandregel nu zelfs in onze tuin. Waar gáát het over, kun je vinden, maar ik erger me groen en geel. Man kon laatst niet eens zélf met de juiste afstand de tuin in, omdat iemand wortel geschoten had in het midden van ons tuinpaadje. Ik zou hier toch iets van gezegd hebben, man was denk ik met stomheid geslagen.

Maarrrr...we wonen best riant voor een huurhuis. Flinke tuin al met al, zeer knap aantal m2 woonruimte. Een gelijkwaardig, iets kleiner alternatief moet nog gebouwd worden. We hebben geen haast.

Triva

Triva

28-06-2020 om 14:53

Pluk

'Maar vooral de kikkers zijn enorm luidruchtig. '

Hier bleef lang een boerenslootje liggen middenin de vinex. Nu al heel lang weg. Je raadt het al. Geen stukje natuur te vinden maar wel een maand lang kikkerlandje. Gelukkig hebben wij er weinig last van maar de dwarsstraat heel erg.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-06-2020 om 09:41

kikkers eten toch muggen?

nuttige bijdrage in de zomer. Ze wonen niet alleen in een slootje, ook in vijvers. Afwegen dan maar, last van kikkers of last van muggen.

schreeuwen in onverstaanbare taal

Wilgenkatje : "een familielid van mij woont naast een buurvrouw die constant op schreeuwniveau met haar kinderen communiceert. Kennelijk berispingen (in een voor ons onverstaanbare taal) die niet helpen, want het gaat de hele dag door."
Ik kan me eerder afsluiten voor geluidsoverlast als ik het niet versta. Zeker als het geschreeuw naar kinderen ook nog gepaard gaat met de nodige scheldwoorden en gevloek. Ik zou willen dat de dochter van mijn achterbuurman dat deed in het Turks of Fins, dan zou mijn hart wat minder ineen krimpen, als ik hoor hoe de kinderen worden toegesproken. Deze dochter komt overigens niet heel lang op bezoek, ik denk dat haar ouders haar geschreeuw ook maar beperkt trekken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.