Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Last van de oren met dragen bril

Onze dochter S van 9 heeft een bril. Maar ze heeft veel last van pijn aan haar oor vooral achter het oor, we maken het altijd goed schoon achter het oor want ze heeft ook lang haar. We dachten door het afstellen van de bril maar dat werkt ook niet.

Wie is er ook mee bekend.


Klaagt ze alleen over pijn of is de huid daar ook rood? Wellicht is er sprake van een allergie en is dat hetgene wat de irritatie veroorzaakt. Een goed afgestelde bril zou normaal gesproken geen pijn mogen veroorzaken.

Ik zou er zeker mee naar de opticien gaan, misschien is het montuur te klein?
Heeft ze aan beide oren pijn?

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:05 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 03-01-2022 om 19:01:

Klaagt ze alleen over pijn of is de huid daar ook rood? Wellicht is er sprake van een allergie en is dat hetgene wat de irritatie veroorzaakt. Een goed afgestelde bril zou normaal gesproken geen pijn mogen veroorzaken.

Ja over pijn en het lijkt een beetje rood te kleuren, inderdaad zal geen probleem moeten zijn.

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:06 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 03-01-2022 om 19:03:

Ik zou er zeker mee naar de opticien gaan, misschien is het montuur te klein?
Heeft ze aan beide oren pijn?

We hebben bij de opticien de bril op haar breedte van hoofd en oren gekocht zo dat zal geen probleem zijn. Ja beide oren pijn.

MoederVera schreef op 03-01-2022 om 19:06:

[..]

We hebben bij de opticien de bril op haar breedte van hoofd en oren gekocht zo dat zal geen probleem zijn. Ja beide oren pijn.

Ik zou er toch mee terug gaan. Een bril mag geen pijn doen. Of hij is te klein of misschien toch niet goed afgesteld. 

Een allergie voor het materiaal zou ook nog kunnen.

Ik zou de pootjes afplakken met antiallergisch tape (ik gebruik vaak fysiotape) en kijken of de klachten dan weggaan.

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:16 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 03-01-2022 om 19:12:

Ik zou de pootjes afplakken met antiallergisch tape (ik gebruik vaak fysiotape) en kijken of de klachten dan weggaan.

Ga eens Google en kopen, misschien dat het inderdaad helpt. Bedankt

PriceyRook54

PriceyRook54

03-01-2022 om 19:22

Ik had ook altijd pijn op mijn oren en op mijn neus. Ik bleek gewoon overgevoelig te zijn voor letterlijk het gewicht van de bril en volgens de opticien was ik geen uitzondering.
Inmiddels een suuuuperlicht frame en de lenzen ook zo dun mogelijk en nergens meer last van. Nu draag ik hem veel vaker dan altijd maar mijn contactlenzen. 

MoederVera schreef op 03-01-2022 om 19:06:

[..]

We hebben bij de opticien de bril op haar breedte van hoofd en oren gekocht zo dat zal geen probleem zijn. Ja beide oren pijn.

Ook een op maat gemaakte bril moet wel eens bijgesteld worden. Ik heb ook pas een nieuwe bril en in de winkel vond ik het wel prima zitten. Maar na een paar dagen ging mijn hoofd op de plek waar het pootje tegen aanzat toch erg pijn doen. Is toen in de winkel opnieuw afgesteld en nu geen pijn meer. Dus je kunt ook even de opticien er naar laten kijken.

Ik had dit bij mijn vorige brillen wel eens en dat lag altijd aan de afstelling. Inmiddels heb ik een titanium montuur en daar heb ik dit nog nooit mee gehad (aan die ervaring heb je nu niet zoveel natuurlijk, maar misschien in de toekomst wel). 

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:34 Topicstarter

Zijn de opticiens open in deze lockdown? Even na kijken en misschien toch even langs, kids hebben toch nog kerstvakantie.

MoederVera schreef op 03-01-2022 om 19:34:

Zijn de opticiens open in deze lockdown? Even na kijken en misschien toch even langs, kids hebben toch nog kerstvakantie.

Als het goed is zijn ze idd open 

MoederVera schreef op 03-01-2022 om 19:34:

Zijn de opticiens open in deze lockdown? Even na kijken en misschien toch even langs, kids hebben toch nog kerstvakantie.

Ja zij vallen onder essentieel.

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 19:44 Topicstarter

Dan gaan we morgen we morgen langs, maar ook kijken voor die tape. Onze dochter vindt het wel heel vervelend naast pijnlijk want ze wilt graag haar bril op. 

Ik zou ook eerst even naar de opticien gaan. Heb zelf ook wel eens dat het in de winkel goed lijkt te zitten, maar dat de bril na een tijdje dragen toch pijn doet, bijvoorbeeld achter een oor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.