Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
TP

TP

17-05-2018 om 14:17

Naam van kind en spijt van die naam


J-en

J-en

31-05-2018 om 21:38

Jan

Mijn moeder had vier ooms die Jan heetten, drie daarvan waren ook nog eens broers. Grote Jan, Jan en kleine Jan. De kinderen waren allemaal vernoemd naar opa's, oma's en daarna naar de verschillende ooms en tantes, met een vaste regel in volgorde, dat kon niet van worden afgeweken.

Pabo moeder

Pabo moeder

01-06-2018 om 13:31

geweldig

Dat verhaal van die Jannen. Wel in een vriendenkring meegemaakt dat er twee Jannen "ene Jan" en "andere Jan" werden genoemd.

Ik heb een (aangetrouwde) tante, die uit zo'n groot gezin kwam dat de inspiratie voor namen op een gegeven moment op was. Ze had zodoende twee zussen met dezelfde naam (de oudste en de jongste zus), die "groot Aaltje" en "klein Aaltje" werden genoemd.

Ooms

Hier hebben we ooms en tantes getrouwd met dezelfde naam bij man in de familie. Fried en friedje samen, jo en jo etc.
Ons Fried (wat moest ik daar aan wennen toen ik man leerde kennen)werd er dan gezegd en dan vroegen wij..welke... oom ....of tante?
Ze hadden inderdaad allemaal dezelfde doopnamen en verschillende roepnamen.
Of een wel eeneigen naam krijgen en dan heel je leven toch broer of zus genoemd worden.

T gekke spellen hoor ik nu op t werk veel minder. Is een tijd geweest dat gewone namen zo moeilijk mogelijk gespeld werden. Of hele moeilijke namen waar je steeds over na moest denken . Hoe t ook al weer was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.