Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

naamspelling

Peiling

Moet ik er iets van zeggen dat ze mijn naam verkeerd schrijven?
156 stemmen
12%
88%

Fiorah schreef op 22-02-2023 om 16:03:

[..]

Ja altijd. Vooral als iemand iets zegt als: mijn kind heeft een tijdloze internationale naam die weinig voorkomt maar altijd goed wordt geschreven. Dat je denkt: welke naam voldoet aan die categorie??


Ik denk dan aan Tom of Ben. Hoewel Thom ook mogelijk is. 

Mevrouw75 schreef op 22-02-2023 om 15:10:

[..]

Dat is niet zo moeilijk? Al die docenten die jaarlijks 200+ namen hebben, in alle varianten mogelijk. Namen die je wel 3x per week uitspreekt, maar nooit schrijft, behalve die ene keer op een kladje terwijl je ondertussen nog 4 andere leerlingen te woord moet staan en dat je dan meteen een groots verwijt krijgt dat het JozefienE met een E erachter!!!!! En het uur erna Neehee, Josephine, zonder E en PH!!! En dan gaan we verder met Susan, Susanne, Suzanne,Suzan, Janiek, Yannick, Yanniek etcetera etcetera.

Nou ja, zo ongeveer keer 100 ofzo.

Je schrijft al die namen niet heel vaak. Dus als je het een keer verkeerd schrijft en gecorrigeerd wordt, geen probleem. Als je bijvoorbeeld rapporten moet schrijven, dan check je dat in het systeem en zorg je dat je dat goed doet.

Op een basisschool schrijf je namen waarschijnlijk vaker maar daar heb je ook geen 200 leerlingen.

Dezelfde collega die al jaren keer op keer je naam verkeerd blijft spellen terwijl hij er meermaals op gewezen is, vind ik toch echt getuigen van desinteresse.

Mijn naam wordt ook bijna altijd verkeerd gespeld. Het is een veelgehoorde naam, maar je kunt m op veel manieren spellen. Ik zit al jaren in een app groep met een aantal goede vriendinnen, en werkelijk geen van allen spelt mijn naam goed in die groep, en ze spellen m allemaal nog verschillend ook! Ik kan me er niet druk om maken. Zelfs mijn eigen man heeft er jaren over gedaan om m goed te spellen, dat werd op een gegeven moment wel irritant...

Dave, Bob, Joe.

Ik denk dat Amerikaanse namen het minst "verkeerd" worden geschreven omdat ze relatief veel voorkomen in de media.

Poezenmeisje schreef op 23-02-2023 om 09:04:

Dave, Bob, Joe.

Ik denk dat Amerikaanse namen het minst "verkeerd" worden geschreven omdat ze relatief veel voorkomen in de media.

Daave, rijmend op have(n) 

Bob, daar kun je inderdaad weinig anders op verzinnen

Joe kan rijmen op koe. Niet iedereen wordt de hele dag ondergedompeld in Amerikaanse cultuur. 

Rhonda schreef op 23-02-2023 om 15:06:

[..]

Daave, rijmend op have(n)

Bob, daar kun je inderdaad weinig anders op verzinnen

Joe kan rijmen op koe. Niet iedereen wordt de hele dag ondergedompeld in Amerikaanse cultuur.

Sem

Tim

Kim

Anne

Maria

Peaches schreef op 23-02-2023 om 15:30:

[..]

Sem

Tim

Kim

Anne

Maria

Sem-- maar dan geschreven als Sam.



Ik ken een Oane uitgesproken als Anne. En Marya is er ook.



Overigens zullen er ook ouders zijn die Dave als Deef schrijven dat is namelijk lekker origineel. Ff de facebook check gedaan en inderdaad ✅

En Thim bestaat ook en Kym ook. Mensen kunnen in hun obsessie met origineel zijn echt ver gaan.


Decembermamma schreef op 23-02-2023 om 17:11:

[..]

Ik ken een Oane uitgesproken als Anne. En Marya is er ook.

Is het niet andersom? Hier in Friesland ken ik veel mannen die Anne heten, maar waar je de naam als Oane uitspreekt. Die uitspraak is volgens mij alleen voor Friezen goed uit te spreken fonetisch is het zoiets als Ône de ô dan langgerekt en de n ook langer dan gewoonlijk.

Mijn kinderen moeten altijd hun naam spellen, zowel voor als achternaam, het zijn geen exotische namen, maar je kunt ze op meerdere manieren schrijven, denk aan t of th, ch of g. Alleen jongste heeft een naam die standaard zoals haar naam wordt gespeld, maar dan nog willen mensen het veranderen.

Yoja schreef op 23-02-2023 om 19:10:

[..]

Is het niet andersom? Hier in Friesland ken ik veel mannen die Anne heten, maar waar je de naam als Oane uitspreekt. Die uitspraak is volgens mij alleen voor Friezen goed uit te spreken fonetisch is het zoiets als Ône de ô dan langgerekt en de n ook langer dan gewoonlijk.

Mijn kinderen moeten altijd hun naam spellen, zowel voor als achternaam, het zijn geen exotische namen, maar je kunt ze op meerdere manieren schrijven, denk aan t of th, ch of g. Alleen jongste heeft een naam die standaard zoals haar naam wordt gespeld, maar dan nog willen mensen het veranderen.

Ik heb zelf Frieze roots en inderdaad heet hij Oane maar noemt zich Anne 

Ja, je kunt van elke naam een gekke spelling maken, maar er zijn waarschijnlijk maar weinig mensen die uit zichzelf iets als Kym, Thim/Timm, Marya of Oane gaan spellen. 
Dan wil je als ouders gewoon iets aparts, waar je kind waarschijnlijk niet op zit te wachten en de omgeving ook niet. 

MamaE schreef op 24-02-2023 om 09:09:

Ja, je kunt van elke naam een gekke spelling maken, maar er zijn waarschijnlijk maar weinig mensen die uit zichzelf iets als Kym, Thim/Timm, Marya of Oane gaan spellen.
Dan wil je als ouders gewoon iets aparts, waar je kind waarschijnlijk niet op zit te wachten en de omgeving ook niet.

Juist maar dan moet je collegas die misschien nog 5 Tim's kennen niet aanrekenen dat ze even vergeten zijn dat jij Thym bent en niet zomaar een Tim.

Decembermamma schreef op 24-02-2023 om 10:47:

[..]

Juist maar dan moet je collegas die misschien nog 5 Tim's kennen niet aanrekenen dat ze even vergeten zijn dat jij Thym bent en niet zomaar een Tim.

Nee das waar. Als je zo'n ongebruikelijke spelling hebt bij een naam die veel voorkomt, dan kan wel eens verwarring optreden. En eigenlijk hadden je ouders dan gewoon normaal moeten doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.