Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nog een kind? Kosten/milieu


redbulletje schreef op 17-08-2022 om 20:39:

[..]

Binnen 50 jaar zijn de meesten van ons er toch niet meer dus wat is toch die drang om de mensheid in stand te willen houden? Soorten komen en gaan, misschien komt er na de mens wel een veel ontwikkeldere soort.

Nou ik gun mijn kind en straks wellicht kleinkind het om goed op te groeien en oud te worden in een gezonde wereld. Helaas denken andere mensen daar anders over fokken door, rijden grote auto's, gebruiken bergen energie en grondstoffen.

JohnnyC. schreef op 17-08-2022 om 20:50:

[..]

Haha, jullie kletsen over het laten uitsterven van de mens, draai de zaak nou niet om, die drang ligt bij jullie

De meesten van ons zijn maar wat blij met de wereld die onze voorouders aan ons achter hebben gelaten, for better or worse. En we hopen de wereld een klein beetje beter achter te laten voor ons nageslacht.



De wereld beter achter laten kunnen we enigszins doen door stevige bevolking krimp op wereldschaal, daar zullen we straks eventuele nadelen van ondervinden maar op lange termijn is het alleen maar goed. 

De ontwikkelingen die nu spelen zijn ook niet goed sociale economische zaken staan nu al onder druk, al helemaal niet op te lossen door mensen/geboren of migrant. 

JohnnyC. schreef op 17-08-2022 om 20:50:

[..]

Haha, jullie kletsen over het laten uitsterven van de mens, draai de zaak nou niet om, die drang ligt bij jullie

De meesten van ons zijn maar wat blij met de wereld die onze voorouders aan ons achter hebben gelaten, for better or worse. En we hopen de wereld een klein beetje beter achter te laten voor ons nageslacht.



Als het zo doorgaat moet jouw nageslacht in de toekomst uitwijken naar Mars.

Draceana schreef op 16-08-2022 om 22:29:

[..]

Deels wel, want je weet nooit wat het leven brengt als het gaat om gezondheid. Wat als een van mijn kinderen iets krijgt of ik of mijn partner. Maar het leven heeft al heel wat modder naar me gegooid en ik geloof dat als die situatie zou ontstaan dat we daar ook een weg in weten te vinden. En dat er geen hulp is vind ik erg stellig.
Maar verder zit ik niet in een situatie waarin ik fulltime moet werken (man ook niet), heb ik geen contact met mijn ouders en de zorg voor mijn schoonouders wordt verdeeld. Die angst wat betreft de balans heb ik dus niet.

De opmerking over onderwijs snap ik niet zo goed. Waar ligt daarin je angst?

Wat ik bedoel is dat ik het een reëele optie vind dat door de personeelstekorten onze kinderen minder vaak naar school gaan kunnen, wat je dan als ouder dicht moet gaan lopen. Dus nog meer druk op je thuissituatie zeg maar. Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt  

Zonnebloem17 schreef op 18-08-2022 om 19:36:

[..]

Wat ik bedoel is dat ik het een reëele optie vind dat door de personeelstekorten onze kinderen minder vaak naar school gaan kunnen, wat je dan als ouder dicht moet gaan lopen. Dus nog meer druk op je thuissituatie zeg maar. Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt

Die situatie is er al vele scholen geven inmiddels standaard 4 dagen les in plaats van 5 en bij ons op de school zijn je kinderen bij bij ziekte van de docent gewoon thuis. Tot nog toe mazzel met niet zoveel zieke docenten maar er zijn klassen die het afgelopen jaar meerdere weken thuis hebben gezeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.