Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nog een kind? Kosten/milieu


Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 21:12:

[..]

Ah, zo zie ik dat niet. Ik zie het gedeeld voor zijn en mijn ouders samen, als je maar lang genoeg samen bent, geef je ook om die van je partner toch . Er zijn geen broers en zussen in het spel.

Ik doelde er meer op dat in een aantal gevallen de vrouw parttime werkt en de man voltijds en dat hiermee de (mantel) zorg taken (automatisch) meer bij de vrouw terecht komen. 

Dat ook zeker, toch vind ik dat partner dan de regie neemt bij zijn ouders. 

Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 20:15:

[..]

Jawel, maar in potentie vier ouders om te verzorgen (geen andere mantelzorgers), terwijl de zorg steeds minder wordt. Ze wonen ook nog eens verspreid. En een baan waarin je wel voltijd moet blijven werken. Dus die bezuinigingen op de zorg en de vermindering van die welvaart, die voel ik wel erg in mijn toekomstperspectief. Ik heb wel zorgen in hoe ik het qua tijd moet bolwerken.

Hier waren 3 van de 4 ineens of binnen een paar weken overleden. Ik zou me daar dus niet al te druk om maken nu.

Valeria schreef op 16-08-2022 om 21:18:

[..]

Hier waren 3 van de 4 ineens of binnen een paar weken overleden. Ik zou me daar dus niet al te druk om maken nu.

Goh, dat is ook een "geruststellend" bericht...? 

Poezel_en_Wip schreef op 16-08-2022 om 21:25:

[..]

Goh, dat is ook een "geruststellend" bericht...?

Dat is ook heel persoonlijk en bij iedereen anders, kun je moeilijk vergelijken voor zover dat al gaat.

Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 20:15:

[..]

Jawel, maar in potentie vier ouders om te verzorgen (geen andere mantelzorgers), terwijl de zorg steeds minder wordt. Ze wonen ook nog eens verspreid. En een baan waarin je wel voltijd moet blijven werken. Dus die bezuinigingen op de zorg en de vermindering van die welvaart, die voel ik wel erg in mijn toekomstperspectief. Ik heb wel zorgen in hoe ik het qua tijd moet bolwerken.

Misschien kan je man dan minder gaan werken. En wat hier al gezegd wordt, misschien gaat dat nooit gebeuren!!

redbulletje schreef op 16-08-2022 om 15:44:

[..]

Mijn vader vond één kind druk genoeg. Daar kan ik m alleen maar gelijk in geven. Bovendien vond mijn vader het niet meer dan logisch zelf de verantwoordelijkheid te nemen en niet mijn moeder op te zadelen met hormonale anticonceptie waar in die tijd nog niet zoveel over bekend was over de mogelijke risico's.

Was jij zo'n druk kind of leek je vader op jou qua hoeveelheid prikkels verdragen? Had je moeder wel meer kinderen willen hebben? (Ik weet het,  zijsprong)

Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 19:59:

Overigens is er nog wel een zorg die ik heb in relatie tot kinderen: hoe kunnen we hen voldoende blijven bieden in termen van tijd en aandacht. Ik ben wel een beetje bang voor de fase dat ik moet mantelzorger, fulltime werken en kind opvoeden tegelijkertijd. En dat in combinatie met onderwijs dat steeds lastiger rond te krijgen wordt. Ik hoop ook heel erg dat mijn kindje geen zorgen ontwikkelt waardoor ze extra hulp nodig heeft, want dat is er niet. Dat is voor mij wel een overweging in een kindje erbij: wie zegt dat hij of zij gezond is, en hoe bolwerk ik het in de werk/privé/zorg balans. Ben benieuwd of anderen dit ook hebben.

Deels wel, want je weet nooit wat het leven brengt als het gaat om gezondheid. Wat als een van mijn kinderen iets krijgt of ik of mijn partner. Maar het leven heeft al heel wat modder naar me gegooid en ik geloof dat als die situatie zou ontstaan dat we daar ook een weg in weten te vinden. En dat er geen hulp is vind ik erg stellig. 
Maar verder zit ik niet in een situatie waarin ik fulltime moet werken (man ook niet), heb ik geen contact met mijn ouders en de zorg voor mijn schoonouders wordt verdeeld. Die angst wat betreft de balans heb ik dus niet. 

De opmerking over onderwijs snap ik niet zo goed. Waar ligt daarin je angst?

Poetin heeft de titel "Moeder de heldin" (of zoiets) weer in het leven geroepen. Die krijg je als je 10de kind een aantal maanden is en je andere kinderen nog leven of een heldheftige dood gestorven zijn in 1 van zijn oorlogen of zoiets, zoek het zelf even op, 16.000 euro, Redbulletje dat is toch een schijntje als je ziet wat een kind opvoeden kost  

PS er is weer een nieuw record uitgegeven op terrasjes enzo dus die crisis is er wel maar gewoon vertrouwen houden.

Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 19:59:

Overigens is er nog wel een zorg die ik heb in relatie tot kinderen: hoe kunnen we hen voldoende blijven bieden in termen van tijd en aandacht. Ik ben wel een beetje bang voor de fase dat ik moet mantelzorger, fulltime werken en kind opvoeden tegelijkertijd. En dat in combinatie met onderwijs dat steeds lastiger rond te krijgen wordt. Ik hoop ook heel erg dat mijn kindje geen zorgen ontwikkelt waardoor ze extra hulp nodig heeft, want dat is er niet. Dat is voor mij wel een overweging in een kindje erbij: wie zegt dat hij of zij gezond is, en hoe bolwerk ik het in de werk/privé/zorg balans. Ben benieuwd of anderen dit ook hebben.

Als dat het toekomstbeeld is: Mantelzorgen, fulltime werken en kinderen opvoeden, dan zou ik niet voor meer kinderen gaan.

Ons perspectief is anders (fulltime werken geen must, hulp van opa en oma, mantelzorg voor max 2 ouders en daarbij steun van broer en zus), dus dat weegt voor ons niet mee. Een kindje met extra zorgbehoefte (medisch) zou ik wel heel moeilijk vinden, maar er is nog niets dat wijst op verhoogde kans. Dus dat is voor ons ook geen reden om nee te zeggen.

Die recorduitgaven op terrasjes ligt denk ik vooral aan de prijzen van tegenwoordig en niet zo zeer aan dat we vaker gaan.

Verder kun je nooit alles voorzien in het leven. Ook ziekte, beperkingen etc. niet. Dat overkomt je en meestal vinden mensen hun weg daar wel in.

We gaan misschien niet vaker maar we geven het wel uit.
Of "we", ik drink niet dus dat scheelt een slok op een borrel, maar wij drinken ook regelmatig een dure cappucino op een terras.

redbulletje schreef op 16-08-2022 om 10:22:

[..]

De wereld en de natuur kan zich juist prima herstellen zonder de mens.

Natuurlijk, maar zonder mens is er geen belevenis van die natuur. En dat is de paradox in de discussie met mensen die van mening zijn dat het menselijke ras maar beter uit kan sterven. De aarde draait al miljarden jaren rond, soms was het er heet, soms was het wat kouder en geen mens kom er aan te pas. Wat is het dan voor gekke gedachte dat de mens maar uit moet sterven om de aarde te redden?

De aarde draait wel door, het gaat er om dat het voor ons aangenaam blijft.

De mens hoeft niet uit te sterven maar als de mens zo door gaat ben ik er bang voor.

JohnnyC. schreef op 17-08-2022 om 20:36:

[..]

Natuurlijk, maar zonder mens is er geen belevenis van die natuur. En dat is de paradox in de discussie met mensen die van mening zijn dat het menselijke ras maar beter uit kan sterven. De aarde draait al miljarden jaren rond, soms was het er heet, soms was het wat kouder en geen mens kom er aan te pas. Wat is het dan voor gekke gedachte dat de mens maar uit moet sterven om de aarde te redden?

De aarde draait wel door, het gaat er om dat het voor ons aangenaam blijft.

Binnen 50 jaar zijn de meesten van ons er toch niet meer dus wat is toch die drang om de mensheid in stand te willen houden? Soorten komen en gaan, misschien komt er na de mens wel een veel ontwikkeldere soort. 

redbulletje schreef op 17-08-2022 om 20:39:

[..]

Binnen 50 jaar zijn de meesten van ons er toch niet meer dus wat is toch die drang om de mensheid in stand te willen houden? Soorten komen en gaan, misschien komt er na de mens wel een veel ontwikkeldere soort.

Haha, jullie kletsen over het laten uitsterven van de mens, draai de zaak nou niet om, die drang ligt bij jullie

De meesten van ons zijn maar wat blij met de wereld die onze voorouders aan ons achter hebben gelaten, for better or worse. En we hopen de wereld een klein beetje beter achter te laten voor ons nageslacht.



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.