Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgangsregeling jongvolwassen kinderen


Moirmel schreef op 30-12-2023 om 17:10:

@Poezie & Dweedledee:
To geeft aan dat de moeder zelf koos voor deze oplossing waarbij de vader amper de kinderen zag en ze de gezamenlijke kosten voor de kinderen deelden.
Voor mij is de partner van To gekloot omdat hij al die jaren wel heeft mogen betalen voor de kinderen zonder dat hij de kans kreeg om een band met hen op te bouwen.
En nu ze volwassen zijn staan ze plots wel aan zijn deur en verwachten ze dat dit hun thuis is? Ik ben vooral verbaast door de reacties die To krijgt.

Die kinderen kwamen daar altijd al in de weekenden en de helft van de vakanties. Dus hoezo 'stonden ze plots aan zijn deur'. Daarnaast heeft vader ooit zelf voor deze kinderen gekozen maar weigert hij verantwoordelijk te nemen. 

Moirmel schreef op 30-12-2023 om 17:10:

@Poezie & Dweedledee:
To geeft aan dat de moeder zelf koos voor deze oplossing waarbij de vader amper de kinderen zag en ze de gezamenlijke kosten voor de kinderen deelden.

Als ik het goed lees, hoefde hij juist niet te betalen, want de kinderkosten werden van de kinderbijslag betaald. Vader gaf wel grote cadeaus (fiets, auto), maar vrijwillig, als ik het goed lees. Een auto voor je kind kopen is best decadent in mijn ogen, en misschien steekt dat moeder wel. Dat weten wij niet.

Hij stortte af en toe wel bij, maar dat deden beide ouders, als ik het goed lees. Per saldo had moeder dus veel meer kosten aan de kinderen (aan onderdak, eten). En dan weten we nog niet of vader en moeder ongeveer evenveel verdienen en wie de belastingaftrek krijgt. Als moeder meer verdient en belastingaftrek geniet, is dit misschien wél een eerlijke regeling.

Dus of de ouders dat wel of niet goed/eerlijk geregeld hebben in de echtscheidingsovereenkomst, weten we niet. Hoe het ook zij, daar waren ze samen bij.

Het punt is dat moeder naar de kinderen (al dan niet terecht) doet uitschijnen dat vader het financieel veel beter heeft dan zij en dat de kinderen daarom meer alledaagse kosten bij vader moeten neerleggen. Ik raad TO aan daar absoluut niet moeilijk over te doen, tenslotte gaat dat om peanuts vergeleken met wat een fiets of een auto kost. Verspilde moeite om je daar druk over te maken.

@Moirmel: Waarom reageer jij eigenlijk zo agressief op die kinderen en hun moeder? Die hebben niets verkeerd gedaan behalve een paar onschuldige dingen die TO irriteren. 
Sterker nog: die kinderen zijn al heel lang de dupe van de keuzes die hun ouders hebben gemaakt. 
TO en jij moeten boos zijn op vader, die heeft namelijk alle steken laten vallen!

Ik denk echt dat jij niet goed gelezen hebt, Moirmel. Of dat je er zelf een draai aangeeft.

Het probleem ligt bij de vader, die niet op durft te treden en mijns inziens ook bij TO, die nogal in het verleden en in haar slachtofferrol blijft hangen.

Het gedrag van beiden is weinig constructief.

Poezie schreef op 30-12-2023 om 15:12:

[..]

Zelf gekozen? Wat een dooddoener. TO heeft voor deze man plus zijn kinderen gekozen. De vader is helemaal niet 'gekloot', hij heeft niet voor de helft de zorg gehad maar heeft wel maar de helft financieel hoeven bijdragen. Dus wie is hier nou 'gekloot'?!

Maar mss wilde vader wel de zorg en zijn kinderen vaker bij zich in huis, maar hield moeder dat tegen?

Kataravrouw schreef op 30-12-2023 om 18:08:

[..]

Maar mss wilde vader wel de zorg en zijn kinderen vaker bij zich in huis, maar hield moeder dat tegen?

Maar misschien vonden vader en TO het wel prima zo. Tot nu dan, nu is het ineens niet prima meer.

Kataravrouw schreef op 30-12-2023 om 18:08:

[..]

Maar mss wilde vader wel de zorg en zijn kinderen vaker bij zich in huis, maar hield moeder dat tegen?

Nee, ze schrijft zelf dat het een behoorlijk drama zou zijn geworden als de kinderen vaker bij hen waren geweest.

Pief schreef op 30-12-2023 om 18:16:

[..]

Nee, ze schrijft zelf dat het een behoorlijk drama zou zijn geworden als de kinderen vaker bij hen waren geweest.

Dat drama kan toch ook komen door moeder, hoeft niet door de kinderen te zijn, hoeft ook niet aan TO te liggen, we nemen allemaal wel van alles aan in dit topic.

Dweedledee schreef op 30-12-2023 om 17:49:

Het probleem ligt bij de vader, die niet op durft te treden en mijns inziens ook bij TO, die nogal in het verleden en in haar slachtofferrol blijft hangen.

Het gedrag van beiden is weinig constructief.

Met betrekking tot de vader, ben ik het met je eens. Maar (!!!) Ana heeft hem -zoals ik het interpreteer- tot nu toe uit de wind gehouden door zijn taken mbt zorg en opvoeding op zich te nemen. Voor zover je dat voor elkaar krijgt als nieuw gezinslid. Zo gaat dat helaas vaker bij gescheiden vaders. En dat kan best goed gaan zolang die vriendin of vrouw van vader niet uitvalt door bijv. ziekte of een relatiebreuk. Want met een vader die zijn verantwoordelijkheid voor zijn eigen kinderen al járen zo makkelijk heeft uitbesteed, is het maar de vraag of hij ineens gaat doen wat hij al had moeten doen. 

Ik vind dat er hier te fel op Ana wordt gereageerd. Ze heeft inderdaad verantwoordelijkheden op zich genomen, maar dat wil niet zeggen dat het haar verantwoordelijkheden zijn. Ze kan niet op deze manier verder en het is heel goed dat ze dat aan geeft. Maar zij is niet degene die hoeft te bedenken hoe ze het verder oplossen. Vind ik. 


Poezie schreef op 30-12-2023 om 17:40:

@Moirmel: Waarom reageer jij eigenlijk zo agressief op die kinderen en hun moeder? Die hebben niets verkeerd gedaan behalve een paar onschuldige dingen die TO irriteren.
Sterker nog: die kinderen zijn al heel lang de dupe van de keuzes die hun ouders hebben gemaakt.
TO en jij moeten boos zijn op vader, die heeft namelijk alle steken laten vallen!

Je mag menen dat ik agressief reageer. 
Wat ik zie zijn twee volwassenen die zich plots een huis toeëigenen zonder dat ze daarvoor deel uitmaakten van dit huishouden. Daarnaast spreken velen hier over kinderen terwijl je het wel over een 18 en 24 jarige hebt. 

Ana123! schreef op 30-12-2023 om 11:27:

[..]

Opmerkingen gegeven ; niet direct tegen ons maar achter onze rug tegen andere mensen van de familie bv of onderling onder hun

Klinkt ook alsof de onderlinge verstandhouding wankelt. Voelt het veilig in je eigen huis? Ook met dat verhaal over die ex die jullie huis binnenkwam...dat moet zijn sporen hebben nagelaten bij jou/jullie? Hebben jullie aangifte gedaan? Al snap ik dat het moeilijk is ivm de kinderen, waar doe je goed aan...

Waarom lees je niet gewoon even goed Moirmel? De kinderen zijn er in weekenden en tijdens vakanties. Ze maken zeker wel deel uit van het huishouden! Al jaren! 

@Yette; dat is jouw mening. Net zoals iedereen hier een (andere) eigen mening mag hebben. Ik vind dat TO teveel in het verleden blijft hangen, steeds hetzelfde blijft herhalen en hierdoor weinig constructief gedrag laat zien.  
Dat kan wat mij betreft los staan, van wat ze allemaal gedaan heeft in het verleden. We hebben het immers over de huidige situatie. 

Dweedledee schreef op 30-12-2023 om 19:55:

Waarom lees je niet gewoon even goed Moirmel? De kinderen zijn er in weekenden en tijdens vakanties. Ze maken zeker wel deel uit van het huishouden! Al jaren!

Als jij ergens bent tijdens het weekend en soms tijdens de vakantie, dan ben je plots deel van het huishouden? 
Neen, in mijn ogen ben je dan nog steeds een gast. 
(Wil trouwens nog wel eens van TO lezen dat ze er elk weekend zijn, en niet om de twee weken zoals vaak een regeling hier is.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.