Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Opa/oma & kleinkinderen: waar elkaar zien? Brengen/halen?


Lieveheersbeest schreef op 05-09-2021 om 19:06:

Nee dat was het zeker niet. Komt anders over geloof ik?

Klopt, structureel oppassen is de vraag niet! Geloof dat ik vooral op zoek ben naar wat bevestiging dat het heel normaal is dat grootouders ook wel eens op visite komen en/of zich inspannen (in de vorm van langskomen/zich schikken naar de wensen en mogelijkheden van de ander) om contact te onderhouden

Zoals gezegd passen wij structureel op maar het eerste halfjaar heb ik dat bij kleinkind thuis gedaan. Nu ze wat ouder zijn vind ik het in mijn eigen huis veel fijner.

Overigens worden ze door ons thuisgebracht. Dus allebei een ritje.

En we gaan tussendoor wel eens even om een bakje koffie maar we willen onze kinderen ook niet teveel storen in hun privéleven en vrije tijd.

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

05-09-2021 om 19:16 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 05-09-2021 om 19:08:

[..]

Zoals gezegd passen wij structureel op maar het eerste halfjaar heb ik dat bij kleinkind thuis gedaan. Nu ze wat ouder zijn vind ik het in mijn eigen huis veel fijner.

Overigens worden ze door ons thuisgebracht. Dus allebei een ritje.

En we gaan tussendoor wel eens even om een bakje koffie maar we willen onze kinderen ook niet teveel storen in hun privéleven en vrije tijd.

Mooie post  straalt liefde uit. Hier zou ik zo voor tekenen. 

Lieveheersbeest schreef op 05-09-2021 om 19:16:

[..]

Mooie post straalt liefde uit. Hier zou ik zo voor tekenen.

wat lief

Hier is het contact met beide kanten heel wisselend terwijl we allemaal in dezelfde stad wonen. 
Mijn ouders zien we soms 3x per week en soms 3 weken niet en de schoonouders gemiddeld 1x per 2 maanden waarvan ik ondertussen vindt dat ze de kinderen te weinig zien. Voorheen zagen we elkaar nog met verjaardagen met regelmaat maar sinds Corona niet meer. Bedacht me gisteren dat ze de oudste met Vaderdag voor het laatste gezien hebben en de jongste met Moederdag😬
Pech is dat ik al heel close was met mijn moeder en ook alleen regelmatig even langsging en man is niet zo close met zijn ouders. Daarnaast is mijn moeder op mijn vrije dag meestal thuis en werkt schoonmoeder dan juist. Ze is wel vrij op man z’n vrije dag maar dan past ze bijna altijd op bij der andere kind. Helaas weet ik dat ze wel eens daar klaagt dat ze onze kinderen weinig ziet maar ze vraagt nooit of we eens komen en wanneer ze ze kan zien. 

Wel kan er door beide altijd opgepast worden en vinden beiden kanten het prima om hier op te passen of bij hun zelf thuis. Het bij ons oppassen is meestal wanneer ze ook in de avond oppassen en de kinderen dan niet meer van bed hoeven te wisselen. Is het overdag en maar een uurtje of 2/3 dan eigenlijk altijd hij opa en oma. Kunnen ze al het speelgoed dat daar staat ook tevoorschijn halen.

dan

dan

05-09-2021 om 20:00

mijn ouders pasten destijds 1 ochtend per week op bij hen thuis, wat op de route lag naar mijn werk. Mijn zus paste in het begin ook op totdat ze een andere baan had, dit deed ze dan om en om met mijn ouders en dit dan ook bij haar thuis, ze haalde onze zoon op en bracht hem terug thuis (wonen in de polder). 

een oma hier: op maandagochtend rond half 11 haal ik jongste kleinzoon op (nog net niet 1 jaar), hij blijft bij ons tot en met dinsdagmiddag, na zijn groentehap. Dan wordt hij opgehaald óf ik ga hem brengen, ligt beetje aan files Op donderdagmiddag haal ik oudste kleinzoon op bij kdv en hij  blijft tot en met zaterdagochtend/middag, dan wordt hij opgehaald óf ik ga hem brengen. Zoon en schoondochter wonen ca 25 minuten van ons vandaan. Ik vind 't écht heel speciaal dat wij er zoveel mogen zijn voor kleinzoons

Wij gingen liever zelf op bezoek bij de grootouders omdat we dan zelf de tijd konden bepalen. En we konden het vaak combineren met andere activiteiten in hun woonplaats. Ze woonden resp. 20 en 15 minuten van ons huis af. 
Moet er niet aan denken dat ze aldoor hier op visite zouden komen, dus zo zie je maar, iedereen heeft verschillende wensen

Wij wilden ook niet dat er structureel opgepast zou worden door opa's en oma's en al helemaal niet als we daar twee uur per dag voor zouden moeten rijden. Als mijn ouders incidenteel een middag of avond (en eventueel nacht) oppassen gaat dochter daar heen. Ik wil geen mensen in ons huis als niet een van ons er is. Ook mijn ouders niet. Dat vind ik niet prettig. Ze wonen er niet dus ze kunnen op bezoek komen als minimaal een van ons er is en andersom ook. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.