Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ophalen en brengen kind


De reistijd is nu 1.5 uur voor heen en terug, dus 45 min enkele reis, en straks wordt dat 2.5 uur, dus 75 min enkele reis..tenminste zo begrijp ik het..

Ik heb niet alles gelezen, maar toen ik met de kinderen naar Nederland verhuisde, vond de rechter dat ik prima de kinderen in de vakanties naar hun vader kon brengen (en halen) 800 km verderop.
Van de rechter zou ik dus niet teveel verwachten.

Eens dat de ouders in gesprek moeten en dat jij er buiten zou moeten blijven TO. Je kunt een steun zijn voor je partner maar probeer neutraal te blijven. Ik lees bij jouw veel verontwaardiging, oordelen en boosheid naar de ex en zijn nieuwe partner, maar het is niet jouw verhaal en niet jouw strijd. Ik zou me er wat van distantiëren en alleen een luisterend oor zijn voor je partner. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 12:54 Topicstarter

Persephone schreef op 14-11-2022 om 11:52:

[..]

Maar waarom is de enkele reis dan voor jullie ineens een uur langer als de andere partij maar 20 minuten minder rijdt?

Omdat we dan nog moeten wachten op een bus en dan nog half uur moeten , het is gewoon zo vreemd dat ze het op deze manier doen en zo opeens. we willen hem gewoon zoveel mogelijk zien en wij hebben ook gezegd omdat we nu nog langer moeten reizen of het mogelijk is hem 2x in de maand een weekend te nemen of desnoods ene maand 1 weekend meer maar dat mag dan ook niet want dan mist hij zijn '' weekend tijd met zijn zusje ''  ( wat dus eigenlijk zijn nichtje is ) vreemde reden mijn inziens. wellicht is het toch beter om een mediator in te schakelen

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 12:55 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 12:54:

Eens dat de ouders in gesprek moeten en dat jij er buiten zou moeten blijven TO. Je kunt een steun zijn voor je partner maar probeer neutraal te blijven. Ik lees bij jouw veel verontwaardiging, oordelen en boosheid naar de ex en zijn nieuwe partner, maar het is niet jouw verhaal en niet jouw strijd. Ik zou me er wat van distantiëren en alleen een luisterend oor zijn voor je partner.

Weet ik wel ik bemoei me er ook amper mee eerlijk gezegd , tijdens dat gesprek ook niet maar mijn vriendin klapt dan helemaal dicht en hij laat zijn vrouw er ook bij dus sja.. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 12:55 Topicstarter

Evaluna schreef op 14-11-2022 om 12:46:

Ik heb niet alles gelezen, maar toen ik met de kinderen naar Nederland verhuisde, vond de rechter dat ik prima de kinderen in de vakanties naar hun vader kon brengen (en halen) 800 km verderop.
Van de rechter zou ik dus niet teveel verwachten.

oh dat is heftig zeg

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 12:56 Topicstarter

Mamali schreef op 14-11-2022 om 12:42:

De reistijd is nu 1.5 uur voor heen en terug, dus 45 min enkele reis, en straks wordt dat 2.5 uur, dus 75 min enkele reis..tenminste zo begrijp ik het..

nee ik bedoel 2,5 heen en 2,5 terug op vrijdag en hetzelfde op zondag 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 12:56:

[..]

nee ik bedoel 2,5 heen en 2,5 terug op vrijdag en hetzelfde op zondag

Jullie reizen met het ov, kunnen jullie de reistijd verkorten door gebruik te maken van een deelauto of het lenen van een auto? 

Of hebben jullie geen van beiden een rijbewijs?

Dus je partner en jij halen en brengen het kind met het OV, is dat het ? Zo had ik het nog niet bekeken, zegt veel over de notoire autorijder die ik ben  
Ik lees weer een oordeel over het zusje dat eigenlijk een nichtje is. Ik zou het loslaten. Echt, wat heb je eraan ? Het is zoals het is. Het is de keuze van twee mensen waar jij verder niets mee te maken hebt. Is het pijnlijk voor je partner ? Dat zal best, maar sla dan een arm om haar heen en blijf neutraal. Hierover oordelen en je erin mengen geeft alleen maar ruis en extra drama en gedoe. En dat kun je missen als kiespijn toch ? Is het het conflict over de reistijd al niet moeilijk genoeg ? 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:06 Topicstarter

Ysenda schreef op 14-11-2022 om 12:59:

[..]

Jullie reizen met het ov, kunnen jullie de reistijd verkorten door gebruik te maken van een deelauto of het lenen van een auto?

Of hebben jullie geen van beiden een rijbewijs?

Klopt maar afstand blijft hetzelfde en je bent met auto nog langer onderweg ( spits) 

Wat wil zoon zelf

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 12:54:

[..]

Omdat we dan nog moeten wachten op een bus en dan nog half uur moeten , het is gewoon zo vreemd dat ze het op deze manier doen en zo opeens. we willen hem gewoon zoveel mogelijk zien en wij hebben ook gezegd omdat we nu nog langer moeten reizen of het mogelijk is hem 2x in de maand een weekend te nemen of desnoods ene maand 1 weekend meer maar dat mag dan ook niet want dan mist hij zijn '' weekend tijd met zijn zusje '' ( wat dus eigenlijk zijn nichtje is ) vreemde reden mijn inziens. wellicht is het toch beter om een mediator in te schakelen

Je schrijft dat ze ook iets (meer) aan hun weekend willen hebben. Het kind naar het station brengen vinden ze, na twee jaar proberen, blijkbaar een te grote belasting van hun vrije tijd. Dat kan de reden zijn dat ze het terug willen draaien. Zijn er andere kinderen in het gezin dan alleen het zusje/nichtje?) Als de andere kinderen in het gezin ouder worden zal het ook wel een probleem worden om steeds naar het station te reizen ivm wegbrengen en halen van het andere kind/ kinderen naar wedstrijden en andere activiteiten. En misschien is dat al zo en is dat ook de reden dat ze het anders willen. Het is natuurlijk wel zo dat zij zich in bochten moeten wringen omdat moeder zo ver weg is gaan wonen. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:11 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 13:01:

Dus je partner en jij halen en brengen het kind met het OV, is dat het ? Zo had ik het nog niet bekeken, zegt veel over de notoire autorijder die ik ben
Ik lees weer een oordeel over het zusje dat eigenlijk een nichtje is. Ik zou het loslaten. Echt, wat heb je eraan ? Het is zoals het is. Het is de keuze van twee mensen waar jij verder niets mee te maken hebt. Is het pijnlijk voor je partner ? Dat zal best, maar sla dan een arm om haar heen en blijf neutraal. Hierover oordelen en je erin mengen geeft alleen maar ruis en extra drama en gedoe. En dat kun je missen als kiespijn toch ? Is het het conflict over de reistijd al niet moeilijk genoeg ?

Ja dat klopt maar we hebben het ook wel eens met auto gedaan en ben je nog langer onderweg. 

weet ik wel maar ik zeg dat ook niet tegen hun natuurlijk. is inderdaad heel pijnlijk allemaal en wil uberhaupt geen conflicten maar hij is gewoon te manipulatief op elk gebied en dat is oneerlijk. hij wil altijd overal de controle over houden in plaats van samen tot een oplossing te komen. maar je hebt gelijk

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 13:01:

 Het is de keuze van twee mensen waar jij verder niets mee te maken hebt. 

Dat is natuurlijk niet waar, ze hebben er wel mee te maken. Ook een nieuwe partner heeft op de een of andere manier iets te maken met de ex-partner als er een kind in het spel is. En daar een goede modus in vinden is voor alle partijen lastig en al helemaal als het een zeer uitzonderlijke situatie is als deze. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:13 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 13:08:

[..]

Je schrijft dat ze ook iets (meer) aan hun weekend willen hebben. Het kind naar het station brengen vinden ze, na twee jaar proberen, blijkbaar een te grote belasting van hun vrije tijd. Dat kan de reden zijn dat ze het terug willen draaien. Zijn er andere kinderen in het gezin dan alleen het zusje/nichtje?) Als de andere kinderen in het gezin ouder worden zal het ook wel een probleem worden om steeds naar het station te reizen ivm wegbrengen en halen van het andere kind/ kinderen naar wedstrijden en andere activiteiten. En misschien is dat al zo en is dat ook de reden dat ze het anders willen.

Ik vind persoonlijk 20 min meer rijden niet onoverkomelijk ze hebben inderdaad ook al issues met het nichtje want de broer van mijn vriendin moet ook alleen maar naar hun pijpen dansen.. zo lastig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.