Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oppas tarief


15 euro per avond hoeft niet weinig te zijn, ligt er aan hoe lang het is natuurlijk. Voor 2 a 3 uurtjes is het prima.

Mijn dochter krijgt 5 euro per uur. Zij volgt een opleiding voor pedagogisch medewerker en vind het erg leuk om op te passen en actief bezig te zijn met kinderen. Zij is 16.
Ze neemt spelletjes van ons huis mee om te doen of bedenkt van te voren een activiteit. Ik denk dat de ouders bij wie ze oppast echt boffen.

krulliebollie schreef op 02-02-2023 om 11:33:

Mijn dochter krijgt 5 euro per uur. Zij volgt een opleiding voor pedagogisch medewerker en vind het erg leuk om op te passen en actief bezig te zijn met kinderen. Zij is 16.
Ze neemt spelletjes van ons huis mee om te doen of bedenkt van te voren een activiteit. Ik denk dat de ouders bij wie ze oppast echt boffen.

Absoluut. Doe mij zo'n oppas ❤️. Ik vind €5 dan niet heel veel, zeker als iemand pedagogisch geschoold wordt. Maar als zij er blij mee is is het prima. En dit staat voor later ook mooi op haar cv. 

Meisjesmoeder schreef op 02-02-2023 om 09:20:

Oh, ik denk dat wij het getroffen hebben met onze oppas. Wij hebben een afspraak gemaakt van € 15,00 per avond (voor 2 kinderen). Bij oppas 1 betaalde we eerst 12,50 (maar ze was toen net 13), hier hebben we zelf 15,00 van gemaakt en inmiddels is ze (bijna) 18 en krijgt ze nog steeds € 15,00. 2e oppas is 14 en krijgt hetzelfde.
We hebben dus een vaste afspraak per avond/ keer. De ene keer is het korter dan de andere keer. En het wisselt ook of de kinderen al op bed liggen of dat ze ze nog naar bed moet brengen. De kids gaan wel op tijd naar bed (half 8/ 8 uur), dus ze kan daarna wel doen en laten wat ze wil.

Pardon? 15 Euro per avond om op jouw 2 kinderen te passen? Wauw....dat is echt uitbuiting. Ik zou mij doodschamen in jouw plaats!

Ik woon niet in Nederland maar ik vind het heel vreemd dat de poetshulp 15 Euro/ uur betaald wordt en de oppas slechts enkele schamele Euro's per uur/ voor meerdere kinderen. 
Schiet me maar af!

nichtje van 16 past hier wel eens op als de al op bed liggen en betalen 5 euro per uur maar ronden af naar boven. Vanavond is de 1e keer dat ze ook beide kinderen naar bed brengt en helaas is er 1 ziek dus ga er wel een hoger bedrag van maken, rond bedrag afgerond naar boven.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-02-2023 om 14:24

zwaankip schreef op 02-02-2023 om 13:33:

Ik woon niet in Nederland maar ik vind het heel vreemd dat de poetshulp 15 Euro/ uur betaald wordt en de oppas slechts enkele schamele Euro's per uur/ voor meerdere kinderen.
Schiet me maar af!

Daarmee zeg je al alles. 
Wordt maar een beetje gewend aan hetgeen ze ginds jongeren betalen en vergeet dan niet dat ze daar op hun 13 mogen beginnen werken voor 2 à 3 euro per uur.  

zwaankip schreef op 02-02-2023 om 13:33:

Ik woon niet in Nederland maar ik vind het heel vreemd dat de poetshulp 15 Euro/ uur betaald wordt en de oppas slechts enkele schamele Euro's per uur/ voor meerdere kinderen.
Schiet me maar af!

Ik ben het met je eens. Ik woon zelf ook in het buitenland en de oppassers verdienen hier goed. Ik ben altijd verbaasd hoeveel men over heeft voor een goede oppas. 

Raccoon schreef op 02-02-2023 om 14:45:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik woon zelf ook in het buitenland en de oppassers verdienen hier goed. Ik ben altijd verbaasd hoeveel men over heeft voor een goede oppas.

Mijn kind betaalt de oppas voor mijn 2 jongste kleinkinderen 16 Euro/ uur.( Ongeveer 2 keer/ maand bij een avondje uit).  Of de kleintjes wel of nog niet slapen maakt niks uit. De verantwoordelijkheid blijft even groot. 

Ik gun het de oppas dat ze goed verdient hoor. Ze offert er wel haar vrije avond voor op.





Valdemar schreef op 02-02-2023 om 14:24:

[..]

Daarmee zeg je al alles.
Wordt maar een beetje gewend aan hetgeen ze ginds jongeren betalen en vergeet dan niet dat ze daar op hun 13 mogen beginnen werken voor 2 à 3 euro per uur.

Erg vind ik dat. Dat is echt uitbuiting van kinderen.Hier mogen kinderen van 13 en 14 nog echt niet werken.

Vanaf ze 15j zijn héél beperkt als 'jobstudent' (enkele weken per jaar) maar ze worden dan fatsoenlijk betaald. Zoals iedereen. No way dat die jobstudenten hier voor 2_3_4_5_6_7 enz Euro per uur moeten werken. 

zwaankip schreef op 02-02-2023 om 15:43:

[..]

Erg vind ik dat. Dat is echt uitbuiting van kinderen.Hier mogen kinderen van 13 en 14 nog echt niet werken.

Vanaf ze 15j zijn héél beperkt als 'jobstudent' (enkele weken per jaar) maar ze worden dan fatsoenlijk betaald. Zoals iedereen. No way dat die jobstudenten hier voor 2_3_4_5_6_7 enz Euro per uur moeten werken.

Nou ja, de waarheid ligt ergens een beetje in het midden dunkt me. 15 euro voor een hele avond oppassen is wel erg onder de maat. Maar ik zou ook niet gauw een euro of 10 neerleggen, dan wordt een avondje uit toch al gauw een nog duurdere aangelegenheid dan die nu al is.

30 euro op een avond, er van uitgaande dat je dan voor 23:00/24:00 weer in huis bent is wel redelijk toch? 

Elpisto schreef op 02-02-2023 om 15:51:

[..]

Nou ja, de waarheid ligt ergens een beetje in het midden dunkt me. 15 euro voor een hele avond oppassen is wel erg onder de maat. Maar ik zou ook niet gauw een euro of 10 neerleggen, dan wordt een avondje uit toch al gauw een nog duurdere aangelegenheid dan die nu al is.

30 euro op een avond, er van uitgaande dat je dan voor 23:00/24:00 weer in huis bent is wel redelijk toch?

Tja....als je geen 2-3 tientjes kunt missen om iemand te betalen die op JOUW kinderen past mag je natuurlijk gewoon thuisblijven. 

zwaankip schreef op 02-02-2023 om 16:08:

[..]

Tja....als je geen 2-3 tientjes kunt missen om iemand te betalen die op JOUW kinderen past mag je natuurlijk gewoon thuisblijven.

Ik bedoel natuurlijk geen 10 euro per uur. Wat reageer je geprikkeld trouwens. 

Overigens lijkt het me voor 14/15-jarigen toch gewoon een win/winsituatie? Je verdient 30/35 euro voor een avond niks doen? Ik zou het wel weten hoor als 14-jarige. 

Je mag de hoofdletters achterwege laten hoor, het is niet alsof we je dan meer serieus gaan nemen. 

Elpisto schreef op 02-02-2023 om 16:22:

[..]

Ik bedoel natuurlijk geen 10 euro per uur. Wat reageer je geprikkeld trouwens.

Overigens lijkt het me voor 14/15-jarigen toch gewoon een win/winsituatie? Je verdient 30/35 euro voor een avond niks doen? Ik zou het wel weten hoor als 14-jarige.

Je mag de hoofdletters achterwege laten hoor, het is niet alsof we je dan meer serieus gaan nemen.

Hoezo niks doen? Je hebt als oppas gewoon de verantwoordelijkheid over de kinderen. Ze kunnen wakker worden, ziek worden, iets anders hebben. Bijvoorbeeld in bed plassen. Het is niet even lekker niks doen. En ook als ze niet wakker worden zit je toch saai in andermans huis beetje tv te kijken of als je oppas gezin het goed vind huiswerk te maken. Zo leuk is dat allemaal niet. 

En daarbij gaat het niet alleen over avonden hier maar ook overdag. Dan zijn ze sowieso wakker. 

Elpisto schreef op 02-02-2023 om 16:22:

[..]

Ik bedoel natuurlijk geen 10 euro per uur. Wat reageer je geprikkeld trouwens.

Overigens lijkt het me voor 14/15-jarigen toch gewoon een win/winsituatie? Je verdient 30/35 euro voor een avond niks doen? Ik zou het wel weten hoor als 14-jarige.

Je mag de hoofdletters achterwege laten hoor, het is niet alsof we je dan meer serieus gaan nemen.

Niks doen, als dat zo was dan konden ouders hun kinderen ook alleen thuis laten want er gebeurt toch niks. Ik vind het vreemd dat overal geld voor wordt uitgegeven, maar voor hun allerbelangrijkste bezit moet het zo goedkoop mogelijk gebeuren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.