Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Stenna

Stenna

08-10-2009 om 10:15

Ouders en sportvereniging

Hoi,

Mijn zoon zit sinds een poosje op een balsport. Zelf heb ik nooit zoiets gedaan, dus ik wordt voor het eerst geconfronteerd met het zgn “sportverenigingsleven”. Pfff. Wat een lawine aan regeltjes, taken, verplichtingen voor leden en vooral ook ouders van de leden. Denk aan “verplicht” vergaderen, scores bijhouden, fluiten, tenues wassen, rijden natuurlijk, loten verkopen, bardiensten etc. Nou is het zo dat ik met alle liefde naar een teamouderoverleg kom, clubactie loten verkoop ten bate van de vereniging, of een keer scoor. Maar zodra er bijstaat dat dit verplicht is, is het voor mij klaar: dan heb ik er geen zin meer in (van wie zou puberzoon die rebellie toch hebben??). Twee vragen aan medeouders:

1. Is dat eigenlijk normaal? Gaat dat in alle verenigingen zo?

2. Is het mogelijk balsporten zonder verenigingsverband te doen, in een sportschool tegen betaling bijvoorbeeld? Zelf sport ik (fitness en aerobics) in een sportschool, weliswaar tegen een flink bedrag maar daarvoor dan wel professioneel les/training en geen verplichte taken en verplichtingen in mijn schaarse vrij tijd (ben al blij als ik uberhaupt kan sporten). Zoiets heb ik echter voor balsport nog niet gevonden: bestaat het?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
voetbalbestuurder

voetbalbestuurder

08-10-2009 om 10:26

Hier niet

Bij onze vereniging is niets verplicht. Wel is dit al enige tijd onderwerp van discussie. Want ja voor alles geldt dat toch iemand het moet doen. Vaak betekent dit dat als niemand het wil doen degenen die toch al erg veel doen het dan toch maar doen. Dit heeft soms zelfs huwelijkscrisissen of burn-outs tot gevolg. Ik weet niet over welke balsport je praat. Ik weet wel dat bij hockey bijvoorbeeld het normaal is dat alle ouders bardienst draaien. Bij voetbal zijn al die mensen die je ziet rondlopen inclusief bestuur vrijwilligers. Bij hockey worden de trainers vaak wel betaald. Het gekke is dat bij hockey de contributie vele malen hoger ligt dan bij voetbal en toch wordt bij de eerste veel meer verlangd van de ouders dan bij de tweede. Bij voetbal vind ik de regeltjes wel mee vallen hoor. Buiten normale maatschappelijke regels (niet schelden, slaan, schoppen, stelen, pesten etc) kan ik alleen bedenken dat je geen glas mee naar buiten mag nemen. Dat vind ik ook niet zo raar. Verder legt de KNVB de club wel ontelbaar veel regels op, maar daar merk je als willekeurige ouder niet zoveel van. Als er sprake is van gesponsorde tenues worden die meestal bij toerbeurt gewassen, dat lijkt me ook niet zo'n probleem toch, moet je eens in de 14 weken ofzo.
Ik geloof niet dat je een balsport buiten verenigingsverband kunt beoefenen. Dan kun je in ieder geval geen wedstrijden spelen. Zo'n vereniging is weer aangesloten bij de bond en daardoor kun je tegen andere verenigingen spelen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-10-2009 om 10:26

Geen herkenning

Mijn zon doet geen balsport, maar zit al jaren op atletiek. Ook daar zijn trainingen, wedstrijden etc. en vrijwilligers nodig (jury, rijden, bardienst etc.). Maar wat jij beschrijft herken ik absoluut niet. In het verenigingblad staat wel eens een oproepje voor vrijwilligers, daar blijft het bij. En bij aanmelding voor wedstrijden krijg je de vraag of je zou kunnen rijden. Maar er ligt geen enkele druk op.

Minet

Minet

08-10-2009 om 10:46

Volledige herkenning

Stenna, ook hier ervaring met verschillende verenigingen voor Voetbal en Waterpolo.
Bij waterpolo werd verwacht dat je altijd klaar stond om te rijden, bij toerbeurt weliswaar, maar elke uitwedstrijd was ver!!! buiten onze woonplaats. Daarnaast ben ik destijds gestrikt om de inkoop en verkoop van de zwemkleding te doen, en stond ik op trainingsavonden en wedstrijddagen regelmatig achter de bar.
Bij de voetbalverenigingen van onze kinderen al precies hetzelfde leidje. Rijden gewoon bij toerbeurt, verplicht, daarnaast ook bij toerbeurt wassen. Mijn man zit in de redactie van het clubblad, en ik draai eens in de 14 dagen een bardienst.
Elke vereniging draait omdat er veel mensen vrijwilligerswerk doen. En....vele handen maken licht werk, en ik vind het ook belangrijk om betrokken te zijn bij het sportleven van mijn kinderen.

Ook herkenning hoor

Het voordeel vind ik dat de jongens (ik heb er twee) een keer zien dat ze helemaal door volwassenen mannen worden omringd, en die mannen doen dat ook nog vrijwillig! Bij de training staan er acht of tien teams tegelijk op een paar velden met per team 1-3 trainers en coaches, allemaal vrijwillige ouders. Voornamelijk vaders.

Het kan er in onze gezinsdynamiek maar moeilijk vanaf, bij de suggestie van nog een extra trainingsdag konden wij alleen maar lachen...

Bij sommige dingen zet ik wel vraagtekens hoor, het gaat wel ver af en toe.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2009 om 11:26

Een verplichting

Wij zijn betrokken bij 2 voetbalverenigingen en bij die verenigingen is de enige verplichting dat je eens in de zoveel tijd de voetbaltenues moet wassen. Om eerlijk te zijn zucht ik daar ook een beetje bij omdat ik niet zoveel waslijn heb en ik dan dus niet aan onze eigen was toekom, maar alla, die enkele keer hoort er gewoon bij. Mensen met een auto zullen vaker aangesproken worden dan zonder auto. Kinderen zullen toch van het een naar het ander gebracht moeten worden. Ik hoor vaak dat dezelfden steeds de klos zijn, dat is natuurlijk wat minder.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2009 om 11:28

Rodebeuk

Die vaders doen dat toch vrijwillig en niet omdat het moet? Mijn man is ook actief bij 'zijn' voetbalvereniging en hij vindt dat maar wat leuk. Anders zou hij het niet doen.

Fiegel

Fiegel

08-10-2009 om 11:33

Geen herkenning

Ik herken er helemaal niks van, en ik vind het eigenlijk absurd dat jullie als ouders zoveel moeten doen. Je kínd sport daar toch, jíj niet?

Mijn zoon volleybalt, en het enige dat van de ouders verwacht wordt, is dat je af en toe rijdt naar wedstrijden. Nou zijn die wedstrijden hooguit 1 keer per 5/6 weken, dus dat valt heel erg mee. Bovendien, als je niet kunt of wilt rijden, dan kan je kind altijd met een ander mee, en dan betaal je gewoon een beetje benzinevergoeding. Gaat allemaal erg relaxt, in overleg.

Teamshirts krijgt ieder kind in bruikleen, en dat gaat gewoon mee naar huis. Niemand die alles in één keer hoeft te wassen.
Teamouderoverleg? Wat bespreek je daar dan? Afspreken over wie rijdt gaat hier per mail of gewoon voor of na de training. En de volleybalclub doet niet mee aan de grote clubactie, heerlijk!
Voor fluiten en scores bijhouden zijn er tijdens de wedstrijden trainers die dat doen, geen ouders.

Al met al: een heel relaxte sportclub hier!

Lys Lionne

Lys Lionne

08-10-2009 om 11:37

Verplicht

Tja, als er niemand (of bij lange na niet genoeg) mensen reageren op oproepjes om vrijwilligerswerk aan te pakken, dan zit er voor een vereniging helaas weinig anders op dan een en ander te 'eisen' van (ouders van) leden....Daar kun je boos of verontwaardigd over zijn, maar je kunt ook de handen uit de mouwen steken en proberen om dan in ieder in het team dingen goed te regelen. Tja, kost je ook tijd natuurlijk, regelen, maar je ergeren kost je energie....

Guinevere

Guinevere

08-10-2009 om 11:42

Semi-verplicht

Hier bij de sportvereniging van zoon: een mail dat er trainingen zouden gaan vervallen als zich niet een x-aantal ouders zouden aanmelden om bij toerbeurt te helpen bij de trainingen. Tja, er moet toch íemand zijn die de kinderen begeleidt. Dus sta ik nu op zaterdag op het sportveld een horde kinderen te vertellen hoe ze moeten atletieken. Gelukkig hebben ze nog niet door hoe weinig ik ervan weet.
Het is trouwens nog leuk om te doen ook, dus ik mopper niet. En die tijd van de training waren we toch al kwijt aan op en neer rijden naar de training, dus dan kunnen we die tijd beter nuttig besteden.

Annet

Annet

08-10-2009 om 12:18

Deels herkenning

Hier een hockeyvereniging.
Algemene verplichtingen:
Ouders van jeugdleden zijn verplicht om bardiensten te draaien. Ik geloof 2 bardiensten per paar per kind.
Alle leden (jeugd vanaf 12 jaar) zijn verplicht om scheidsrechter te worden dmv cursus.
Alle leden krijgen verplicht 2 clubloten en mogen zelf weten of ze die zelf houden of verkopen. Jeugd onder 12 jaar krijgt het verzoek om loten te verkopen.
Jeugdleden wordt gevraagd of ze vanaf een bepaalde leeftijd training aan jongste jeugd willen geven. Dit is vrijwillig. Ze krijgen er een vergoeding voor.
Ouders wordt gevraagd of ze scheidsrechter willen worden. Dit is vrijwillig.

Teamverplichtingen:
Ouders moeten bij toerbeurt rijden bij uitwedstrijden.
Er is 1 ouder coach. 1 ouder regelt vanalles om de wedstrijden heen (rijschema, koekdienst, sinterklaasfeestje, etc).
Shirts moet iedereen zelf kopen en zelf wassen.

De verplichtingen die we hebben, vind ik heel logisch. Het blijft een vereniging die draait op leden. Dit in tegenstelling tot de sportschool. Dat is een bedrijf.

Holiday

Holiday

08-10-2009 om 12:50

Pff!

Ik ben stomverbaasd, wat een gedoe zeg. Je zult vijf kinderen hebben! Hier een voetbalclub. De ouders rijden om de beurt naar de uitwedstrijden. Kijk, dat rijden, dat kan niet anders. Hoe wil je anders je kind bij die wedstrijd krijgen. Dus in dat rooster draai ik natuurlijk mee.

Maar bardiensten, loten verkopen, vergaderen? Kom op zeg. Daarvoor kun je je hier aanmelden als vrijwilliger en ik heb zelf een paar jaar in de jeugdcommissie geholpen met sinterklaasfeesten en zo. Heel leuk, eigen keus, vrije wil. Maar dat hadden ze me niet moeten verplichten, dan had ik bedankt.

Geen herkenning qua bardiensten...

De kinderen doen hier aan atletiek & golf. Bij de atletiek zit ueberhaupt geen clubhuis , en bij de golf hebben we een 'echt' clubhuis, en wordt je bestelling keurig opgenomen door een heuse ober.

Wel 2 uitersten, ik geef het toe...

Verder valt het wel mee qua verplichtingen. Bij de golf wordt er nog wel eens wat hulp gevraagd, maar aangezien man en ik zelf ook golfen voelt dat niet als een zware belasting.

Ingrid

Julia64

Julia64

08-10-2009 om 15:45

Voetbal

Op welke sport zit je kind? Zoonlief hier sinds kort op voetbal. Op het inschrijfformulier stond ook een hele lijst met "verplichte" activiteiten waaronder bardienst (zie ik mezelf echt niet doen) of trainer/leider/coach/scheidrechter (vriend en ik weten NIETS van voetbal dus dat was ook geen optie).
Heb op het formulier ingevuld dat we geen van beiden aanleg hebben voor de genoemde activiteiten, maar dat ik met plezier administratieve klusjes wil opknappen en dat mijn vriend (semi proffotograaf) hele mooie foto's kan maken indien gewenst. Nog geen reactie gehad overigens... in een teamouderoverleg zou ik echt geen zin hebben (wat bespreken ze daar dan in vredesnaam?).

Overigens; rijden naar wedstrijden vv kom je niet onderuit als ouder lijkt me. Dat vind ik ook niet echt een extra taak of verplichting, hoe moeten die kinderen anders op de plek van bestemming komen?

groet
Julia

Puck2

Puck2

08-10-2009 om 15:54

Balsporten zonder verenigingsverband?

Ik heb geen idee wat je je daarbij voorstelt, maar volgens mij is dat er niet. Balsporten zijn toch teamsporten en dus zit je al snel aan een vereniging.
Hier ook een kind op een balsport en verplicht vergaderen heb ik nog nooit hoeven doen al wordt er wel verteld dat het wel op prijs gesteld wordt als er bij de jaarvergadering ook ouders van jeugdleden zijn. Maar ik ben nog nooit aangesproken dat ik er niet was. Vanaf de D's moeten de ouders ook meedraaien als lijnrechter bij de thuiswedstrijden, dat komt dan neer op ongeveer 1 wedstrijd per seizoen. En verder vind ik het volkomen normaal dat je meedraait in het rooster van wassen en rijden. Jouw kind maakt toch ook die kleren vuil en wil toch naar een uitwedstrijd gebracht worden. En ieder voor zich is niet efficient, zowel wat wassen als rijden betreft. Overigens is er bij onze sportvereniging wel een vergoeding mogelijk voor het rijden, maar wij laten dat altijd in de pot zitten en gaan daar met alle gezinnen van de spelers aan het eind van het seizoen gezellig van barbecuen.
Wat bardiensten betreft: daar hebben we een betaalde kracht voor, aangevuld met vrijwilligers. Bij de tennisvereniging mag je kiezen: of meedraaien in het barrooster of flink wat meer contributie betalen zodat ze voor jouw beurten een betaalde kracht kunnen neerzetten. Want daar komt het eigenlijk altijd op neer: ouders worden ingezet om het allemaal betaalbaar te houden. Wil je daar niet in meedraaien dan wordt de sport voor de kinderen tamelijk onbetaalbaar en kan je de koffie voor 80 cent in de kantine ook wel vergeten.

voetbalbestuurder

voetbalbestuurder

08-10-2009 om 16:10

Ook geen verstand van voetbal

Ik heb ook helemaal geen verstand van voetbal, maar ben wel lid van het hoofdbestuur. Zo'n vereniging is een middelgroot bedrijf en er zijn talloze werkzaamheden te bedenken waarvoor je geen verstand van voetbal hoeft te hebben: boekhouden, sponsors werven, Sinterklaasfeest organiseren, kamp organiseren, feestavond organiseren, barrooster maken, inkoop doen, schilderen, schoonmaken, wc ontstoppen, lijnen trekken en nog veel meer.

Julia64

Julia64

08-10-2009 om 16:19

Voetbalbestuurder

Nouja, daarom heb ik ook aangeven dat ik best andere dingen wil doen (waar ik wél goed in ben) dan scheidsrechteren, trainen etc.
Maar dan nog is het de vraag of je dergelijke activiteiten verplicht moet stellen.

(Misschien wel een idee voor "onze" vereniging om nog een categorie "overig" op het formulier te zetten, dat levert vast meer op, maar dit terzijde),

groet
Julia

Hillary

Hillary

08-10-2009 om 17:30

Julia64

Ja ik haakte inderdaad in op jouw posting. Ik heb ook altijd geroepen, ik wil best wat doen als het maar niet met voetbal te maken heeft en op een bepaald moment weten ze je best te vinden. Er zijn zat mensen die wel verstand van voetbal hebben (of vinden dat ze dat hebben). Verplicht stellen is lastig vind ik. Dan kom je bij Semi-verplicht zoals Guinevere (dacht ik) zei. Ale een team geen leider heeft kunnen ze geen competitie spelen. Dan moet het toch binnen zo'n team opgelost worden. Ik moet zeggen dat onze vereniging doorgaans zo gezellig is dat we wel eens nee moeten verkopen aan vrijwilligers omdat we teveel hebben. Maar de ene activiteit is wel meer geliefd dan de andere. Ik zie ze niet zo snel in de rij staan om de boekhouding te doen of de wc schoon te maken, terwijl we nee moeten verkopen aan de vrijwilligers die mee willen als kampbegeleider (anders wordt het kamp te duur).

Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

08-10-2009 om 17:30

Oeps

Nick vergeten te wijzigen

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2009 om 20:00

Fiegel

Niemand die alles in één keer hoeft te wassen.====
Doordat iedereen een ander wasmiddel heeft e.d. is het risico dat de tenues afwijkend van kleur worden groter. Daarom is het beter om ze allemaal tegelijk te wassen. Bij voetbal is dat heel normaal.

Lietje

Lietje

08-10-2009 om 20:00

Verschillend

Hier verschillende sporten, met overal wel wat verplichtingen. Ik vind het best wel meevallen Maar als je zou willen zou je een dagtaak eraan kunnen hebben
Badminton: om de beurt rijden bij uitwedstrijden, en dan ben je meteen begeleider, bij thuiswedstrijden moeten de kinderen zelf het veld klaar zetten en de telling bijhouden, en wij voor koffie zorgen.
Zwemmen: rijden bij uitwedstrijden heel soms, maar er zijn per wedstrijd een heleboel officials nodig (tijdopnemers) en daar moet je dan een opleiding voor hebben die de vereniging aanbiedt voor ouders en oudere (jeugd)zwemmers, maar is niet verplicht. Trainers zijn vrijwilligers en oudere jeugdzwemmers, een aantal met diploma.
Honkbal: rijden om de beurt, en dan ben je meestal ook begeleider (er is vaste trainer/coach). Bij thuiswedstrijden heb je soms bardienst, maar dan kun je de wedstrijd ook meteen volgen, vind ik dus prima. Dingen zoals veld uitzetten doen de jongens zelf. Af en toe is er een scheidsrechter/scoorders-training, maar is niet verplicht.
En ze kunnen bij alle sporten ook bestuursleden en andere mensen gebruiken, daar wordt dan af en toe een oproep voor gedaan.
Lietje

Fraz

Fraz

08-10-2009 om 20:58

Geen herkenning

bij de een (volleybal) koop en was je je eigen spullen en rijden de ouders zelf naar de wedstrijden (soms rijd er eens eentje met een ander mee maar dat regel je onderling). Je hebt geen bardiensten (want sporthal met uitbater). Wel moet er iemand van het team 1 wedstrijd fluiten. Man is coach maar wilt zeker niet fluiten.

Bij de ander (voetbal) hebben de leden (dus niet de ouders) vanaf c junioren (13 jaar) 1 a 2 x per jaar bar of terreindienst. Men koopt (of wordt gesponsord) de eigen kleding en wast die ook zelf. Ouders regelen onderling vervoer.

Over het algemeen gaan wij allebei graag mee om te kijken bij de kinderen en ze aan te moedigen. Maar bardiensten, trainingen etc hebben wij geen zin in. Ook loten verkopen zijn niet verplicht.

Al met al geen tot weinig verpichtingen dus.

Maylise

Maylise

08-10-2009 om 21:16

Verschilt

Mijn ervaring is dat het erg verschilt per sport en per vereniging. De voetbal vereniging waar een van mijn jongens jaren bij heeft gevoetbald maakte een rooster voor rijden met betrekking tot uitwedstrijden. Dat vond ik ook heel normaal en juist efficiënt want dan hoef je zelf niet mee. Ik heb een grote auto dus mij zetten ze altijd graag in voor rijden. Ik vond het dan ook niet erg om een keer extra te rijden mits in overleg.
Wassen van kleding gebeurde door 1 ouder van het team die deze taak zelf op zich had genomen. Ik meen dat ze hier een kleine vergoeding voor kreeg in de vorm van een korting op de contributie. In andere teams van dezelfde vereniging deden ze dit per toerbeurt of zelfs ieder voor zich. Geen algemeen beleid dus binnen die verenging.
Trainen ed. was echt vrijwillig want daarvoor wilde ze ook mensen die iets van verstand van voetbal hadden.
Verder moesten we ook om de beurt bar dienst draaien. Hier hebben wij nooit aan meegedaan. Mijn man uit principe omdat er in die bar ook alcohol werd geserveerd en hij vanuit zijn geloof dit niet wilde. Ik deed het niet omdat mijn man dat niks vond als ik achter een bar zou staan. Overigens had ik vooral geen zin.

Bij basketbal hoef je alleen maar te rijden naar uitwedstrijden en die zijn maar 1x in de 4 weken dus ik ben 1x per 3 maanden gemiddeld aan de beurt. Dit is wel te doen. Basketbal is in een sporthal met professionele bar. De sporthal zorgt voor alle logistieke zaken. Wassen van sportkleding doen alle ouders voor zich. Verder geen taken behalve het organiseren van sinterklaasfeest en dergelijke. Hier is een commissie van ouders voor maar dit is puur vrijwillig en er zijn genoeg enthousiaste ouders.

Kaaskopje

Kaaskopje, dat meen je toch niet! We hebben het toch niet over het eerste van AZ?
Je maakt mij niet wijs dat bij slecht waspoeder die kleuren zo doorlopen dat straks de blauwgele F'jes van AFC34 niet meer van de roodwitte F'jes van Alcmaria Victrix te onderscheiden zijn...
Het lijkt mij ook veel handiger om iedereen gewoon de kleren van zijn eigen kinderen te laten wassen eerlijk gezegd.

Terzijde: nog naar de optocht geweest vandaag? Het was er weer voor (en is er nog steeds Groot Schitterend Vuurwerk?)

Groeten,

Temet

Stenna

Stenna

08-10-2009 om 21:20

Beetje doorgeschoten bij ons dus

Nou, als ik het zo lees schiet zoon's vereniging wel door in regeltjes en verplichtingen. Dat gevoel had ik al een beetje. Rijden en om de beurt wassen vind ik op zich trouwens geen probleem. Maar wel al die andere dingen daar nog bovenop en vooral het woordje "verplicht" er altijd bij. Dat staat mij zo tegen. Snap best dat ze mensen te kort hebben, maar zo creeer je echt niet de betrokkenheid.
Paar voorbeelden van de verplichtingen die wij nog hebben naast wassen en rijden:

-leden vanaf 16: scheidsrechtercursus en fluiten
-jeugdleden vanaf 14 en ouders van onder 14 jaar: scoren (en verplichte scoor-cursus!)
-ouders: ouderbijeenkomst dus. Wat dit is: een lijst van regels en verplichtingen die bestuur/coach aan de ouder opleest, en verdelen van de taken (teamouder enzo). Reuze gezellig ;(
-verplicht aantal loten afnemen bij clubactie
En zo gaat het maar door.

En Pelle: wie er dan bar moet draaien? Niemand wat mij betreft. Ik zie het verband niet tussen sporten en in de bar zitten: Helemaal afschaffen dus. In elk geval niet verplicht stellen aan mensen die nooit in die bar komen, toch?

Maylise

Maylise

08-10-2009 om 21:26

Badminton

Vroeger zat ik zelf op badminton. Op een hele leuke kleine vereniging die ontstaan was uit een studenten verenging en waar een deel van de leden na hun studententijd meer door wilden gaan en dus hun eigen verenging oprichten. Binnen die verenging regelden we echt alles met elkaar als leden. De wekelijkse huur van de sporthal voor de trainingen, de inkoop van materiaal, contacten met andere verenigingen voor wedstrijden, extra trainingen en uitstapjes. Ook geen professionele bar dienst maar gewoon thermoskannen met koffie en thee mee bijvoorbeeld.
Ik vond het een hele gezellige goedkope verenging en ik vond het prima om zelf overal voor te zorgen. Maar ik merk dat ik er als ouder anders in sta. Ik vond het leuk daar omdat badminton echt mijn keuze was en die verenging ook echt mijn keuze.
Voetbal bijvoorbeeld is de keuze van mijn zoon geweest en door gebrek aan interesse in de sport ben ik ook minder enthousiast om mee te helpen op de vereniging. Bovendien sprak de verenging mij veel minder aan.Het was een grote verenging met weinig ruimte voor individuele inbreng.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2009 om 22:38

Haha temet

Nee zeg, niet bij AZIk wilde typen 'mocht ie willen, maar ik vraag me af of hij dat zou willen. Hij is veel te trouw aan zijn eigen cluppie! En tjoh, dat ik het nu toch ook nog eens ga gebruiken...: voor de herkenbaarheid laat ik maar even in het midden welke voetbalvereniging het is. Volgens man is het risico op kleurverschillen door de verschillende wasproducten toch echt de reden van dit gebruik.
... We zijn inderdaad bij de optocht geweest. Best leuk, niet spectaculair. En weet je wat zo gek is? Doordat jij over het vuurwerk begint bedenk ik me opeens dat ik helemaal geen knallen e.d. heb gehoord om 10 uur. Het vuurwerk is hier altijd goed te horen en als het hoog komt ook te zien. Vreemd... Ik zal mijn dochters zo vragen hoe dat kan. Ik heb ook helemaal geen wegversperringsdingen gezien toen we er langskwamen vanmiddag. Nou ja, ik hoor het wel. Beide dochters zijn nu in de stad om te feesten.

Ik wel kaaskopje

ik zat een half uur geleden geschrokken op de bank
: wat krijgen we nou? onweer? onee ,het vuurwerk
misschien stond de wind onze kant op?

Iris

Iris

08-10-2009 om 23:35

Valt reuze mee

Hier een voetballende zoon. Het enige wat we moeten doen is af en toe rijden. Wassen hoeft nooit, want ze worden gesponsord en de sponsor of zo zorgt daarvoor.
Met scouting worden er wel eens dingen gevraagd om mee te helpen, schilderen, schoonmaken, iets samen doen. Er is echt nooit iets verplicht, ze vragen het. En ik doe mee omdat ik het ook best leuk vind. Zie het niet als verplichting.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2009 om 23:42

Cobi

Ik heb het twee keer uitgelegd Twee voetbalclubs, beide met dezelfde gewoonte... het lijkt wel normaal.
Hoewel... er zijn blijkbaar ook sponsors die het klusje klaren. Wat een luxe!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2009 om 00:03

Sus-anne o.t.

Wonderlijk dat ik niks gehoord heb, het zal inderdaad aan de wind liggen denk ik. Man lag al in bed en heeft ook niks gehoord. Normaal gesproken schrik ik net als jij van de eerste knal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.