Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders geven baby mee aan politie, ze willen niet meer zorgen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/812092036/ouders-geven-7-maanden-oud-kind-mee-met-politie-na-conflict

Alsof het over een puppy gaat.
Ik vind het echt niet te begrijpen.


moeder is niet mobiel staat er. Mogelijk gaat het niet om niet willen, maar over niet kunnen. Het is wel een krant die clicks wil genereren met dit soort koppen. Ik vermoed dat er een ander verhaal achter zit..

ik vermoed dat de moeder dit uit liefde voor het kindje heeft gedaan.  Soms is een verschrikkelijke keuze wel de beste

artikel in de telegraaf,  dus spanning en sensatie. We weten niets van deze ouders,  hun overwegingen en hun achtergrond. Moeder is niet mobiel.  Zit ze in een rolstoel? Kan ze de zorg niet meer aan? Is er sprake van stoornissen bij één of beide ouders?  Verslaving? Zwakbegaafdheid?

Heel verdrietig inderdaad, dat vind ik ook.  Verder heb ik geen idee en dus geen mening. 

Ambra schreef op 10-05-2023 om 23:44:

moeder is niet mobiel staat er. Mogelijk gaat het niet om niet willen, maar over niet kunnen. Het is wel een krant die clicks wil genereren met dit soort koppen. Ik vermoed dat er een ander verhaal achter zit..

Zoiets denk ik ook ja. Er zit een groot verschil tussen willen en kunnen. En wie weet hoe de ouders er aan toe zijn psychisch. Misschien speelt er nog een pnd mee ofzo. 

voor jou wellicht onbegrijpelijk omdat je niet in de schoenen van deze ouders staat en niets van de context weet.
Het rellerige karakter van het artikel van de Telegraaf en deze post snap ik dan weer niet ….

Heel verdrietig inderdaad. Ik begrijp dat niet, maar ik hoop ook dat ik het nooit zal begrijpen omdat ik nooit hoop in die situatie terecht te komen.
Er speelt vast het een en ander, maar dan nog...nog niet eens zo lang geleden hebben de ouders hier samen voor gekozen. Natuurlijk kan iedereen ziek worden of iets overkomen, maar het kind heeft twee ouders. Je kunt ook vooraf de inschatting maken of je voor een kind kunt zorgen. Soms is het, hoe moeilijk, zwaar en pijnlijk ook, verstandig en misschien zelfs noodzakelijk om te beslissen dat iets buiten je vermogens ligt.

We weten helemaal niet wat hier aan de hand is, dus kun je ook niet (ver)oordelen. Het is wel de Telegraaf. 

Telegraaf of niet, in het algemeen staan praktisch dezelfde teksten elders, in de kranten die wel " goedgekeurd maar net zo gekleurd" zijn.
Blijft een feit dat ondanks wel of niet kunnen, dit kind is afgestaan en dat is gewoon rotnieuws, in wat voor vorm of tekst je het ook giet.

Ysenda

Ysenda

11-05-2023 om 05:48 Topicstarter

Als je niet zelf voor je baby kunt zorgen hoef je je kind niet op deze manier af te staan.
Of zou het niet op deze manier moeten gaan. 
Het voelt voor mij alsof het over een puppy gaat. 
Bij een scheiding met een zorgtaak vermijdende ouder wordt de andere ouder gedwongen tot blijven zorgen ook als je dat eigenlijk niet aan kunt. Wat maakt dat het hier lijkt of zorg in een paar uur geregeld kan worden?  

Artikel uit het ad beter dan?
https://www.ad.nl/binnenland/ruziende-ouders-geven-zeven-maanden-oude-zoontje-mee-aan-de-politie-schrijnender-wordt-het-niet~a0980e9c/

ik krijg eigenlijk kriebels van het bericht dat de agenten zelf geplaatst hebben. Ze schrijven dat de ouders niet voor de baby willen zorgen. Daarmee zetten zij de toon al voor de media die het opgepikt hebben. Eigenlijk vind ik het op een sensatie manier geschreven die niet bij een officiële hulpdienst als de politie hoort (mijn mening). Ik vermoed dat er meer aan de hand is waardoor het ook niet lukt. Er zit zeker een verhaal achter. Ze schrijven nog dat de ouders wel emotioneel zijn dat kind bij oma geplaatst is (maar het er wel mee eens zijn). 
Ik hoop op rust voor de baby maar ook op rust en hulp voor de ouders.

Max88 schreef op 11-05-2023 om 01:19:

Telegraaf of niet, in het algemeen staan praktisch dezelfde teksten elders, in de kranten die wel " goedgekeurd maar net zo gekleurd" zijn.
Blijft een feit dat ondanks wel of niet kunnen, dit kind is afgestaan en dat is gewoon rotnieuws, in wat voor vorm of tekst je het ook giet.

Eens. Je kunt de Telegraaf wel beschuldigen van sensatienieuws, maar zij schrijven vrijwel hetzelfde als RTLnieuws op basis van het Instagram bericht. En die discussie over de Telegraaf leidt af van waar het werkelijk om gaat, dat twee ouders hun eigen kind zo kunnen afstaan. 

Wat verdrietig allemaal

Ik ben het niet met je eens Ysenda. Het leest eerder als een heel verdrietige situatie. Ook voor de ouders. 
Ik vind het juist heel dapper dat ze kunnen toegeven dat het niet meer gaat.

Soms kunnen omstandigheden blijkbaar zodanig zijn dat beide ouders niet capabel zijn. Het beste voor het kind is dan dat iemand anders het overneemt. Met liefde en zorgzaamheid. Als ik het zo lees zou de kans toch groot kunnen zijn dat het kind met nóg ergere dingen te maken krijgt. Misschien hebben de ouders juist voorkomen dat er ook mishandeling o.i.d. gaat plaatsvinden.
Triest allemaal.

Ik vind het vooral ontzettend ongepast dat agenten denken dat zoiets verdrietigs op instagram gepost mag worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.