Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Jee, een heel bericht dat ik vanmiddag dacht te hebben gepost, is blijkbaar nergens meer   Zal wel aan mij liggen. Ben een beetje chaotisch. 

Het kwam erop neer dat onze zoon via zijn hobby anime/cosplay online ook veel lotgenoten tegenkomt. Voor hem is dat voldoende, dus hij heeft verder geen behoefte aan specifieke contactgroepen of zo. 

Hij baalde vorig weekend enorm dat Commic Con alweer niet door gaat. 
Is een van jullie kinderen hier ook mee bezig? 

yette schreef op 30-11-2021 om 18:09:

Jee, een heel bericht dat ik vanmiddag dacht te hebben gepost, is blijkbaar nergens meer Zal wel aan mij liggen. Ben een beetje chaotisch.

Het kwam erop neer dat onze zoon via zijn hobby anime/cosplay online ook veel lotgenoten tegenkomt. Voor hem is dat voldoende, dus hij heeft verder geen behoefte aan specifieke contactgroepen of zo.

Hij baalde vorig weekend enorm dat Commic Con alweer niet door gaat.
Is een van jullie kinderen hier ook mee bezig?

Ja daar zullen er wel meer van gebaald hebben. Commic Con ben ik zelf nog nooit geweest, wel op fantasy dingen als Elfia etc. Daar kom je ook tgirls tegen als zodanig. Dat is mijn referentiekader trouwens tgirls (alleen mtf), ik ken geen nonbinair of ftm personen. 

Die evenementen zijn gewoon leuke plekken om je te verkleden naar wat je wil. Uit mijn contacten overal en nergens vandaan, Carnaval, Halloween en zo zijn er vast nog wel wat meer, evenementen waar het gewoon normaal is dat je niet gekleed bent als normaal (wat is normaal trouwens?). Dan is alles gewoon mogelijk.

yette schreef op 29-11-2021 om 20:31:

Mooi zo, Crêpe! Hoe lang geleden hebben jullie inmiddels al ingeschreven?

In Amsterdam ongeveer een jaar geleden. Nu ook Zaandam, augustus doorverwijzing ingestuurd. Wachtlijst is daar nu circa 14 maanden.

Hunnybee schreef op 29-11-2021 om 21:21:

Hallo allen,

Hier een moeder wiens transgender zoon (13) sinds begin dit jaar uit de kast is gekomen als trans (van meisje naar jongen). Ik voel me soms eenzaam in mijn omgeving. Niemand die in hetzelfde schuitje zit. Soms moet ik even wat kwijt en kan dat niet delen met mijn vriendinnen of ouders. Met mijn man uiteraard wel maar het is fijn om ook andere ouders te spreken die hetzelfde meemaken. Ik lees alvast een beetje mee.

Groet!

Hunnybee

Welkom Hunnybee.

Hier ook een moeder van een transzoon. 14 jaar. Hier kan je je zorgen, veranderingen, gezelligheid kwijt.

hunnybee, ik heb meteen via de huisarts anticonceptie geregeld voor zoon. Menstruatie is nu niet alleen lichamelijk naar maar geestelijk helemaal. Net overgestapt op een zwaardere variant. 
Verder uit Engeland binders besteld, die werken goed. Maar idd het tegenhouden van de ontwikkeling van het lijf doe je er niet mee.

Dankje wel Crepe....we hebben al 2 soorten binders en ook de pil via de gynaecoloog na een hele hoop gerommel met primolut via de huisarts. We hebben 1 binder gekregen en 1 besteld bij g2cb. Alleen het lichaam ontwikkelt zich hard.

Vandaag was een slechte dag. Heb zelf even uitgehuild onder de douche. Je kind zien worstelen is zó pijnlijk....

Crepe_au_fromage schreef op 30-11-2021 om 20:45:

[..]

In Amsterdam ongeveer een jaar geleden. Nu ook Zaandam, augustus doorverwijzing ingestuurd. Wachtlijst is daar nu circa 14 maanden.

In Zaandam maar 14 maanden?

Hunnybee schreef op 30-11-2021 om 21:11:

[..]

In Zaandam maar 14 maanden?

Vanaf nu, doorverwijzing was in augustus.

Zijn zijn heel erg gericht op psychische hulp en werken samen met het zh in Zaandam.

Nou heeft zoon geen last van depressies, wil wel met een psycholoog praten maar niet in groepssessies met andere jongeren. Nou is dat laatste ook niet verplicht.

Begin dit jaar werden we doorverwezen naar Youz maar die nam geen patiënten meer aan. 

Hunnybee schreef op 01-12-2021 om 19:51:

Begin dit jaar werden we doorverwezen naar Youz maar die nam geen patiënten meer aan.

In Zaandam?? Maar die zijn nog maar sinds maart geloof ik begonnen met genderdysforie 

Het was in april. En toen werd er al gezegd geen plek in het algemeen bij Youz.

Hunnybee schreef op 02-12-2021 om 00:26:

Het was in april. En toen werd er al gezegd geen plek in het algemeen bij Youz.

Wat gek, dan zou ik het nog eens via de huisarts proberen.

Zijn er ouders van kinderen die al begonnen zijn bij de genderpoli? Hoe gaat dat in het begin? Waar starten ze mee?

In de tijd van mijn zoon, zo'n negen jaar terug, begon hij met gesprekken met de psycholoog én onderzoeken bij de kinderendocrinoloog. De psycholoog was meer voor de diagnose dan voor de begeleiding

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.