Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


yette schreef op 31-12-2023 om 14:11:

Ik kan me voorstellen dat dat lastig was, Lientje. De ex van onze zoon ging van iets als Maartje naar iets als Jeffrey. Daarvan dacht ik ook: wat is er mis met Maarten?!

Hier wilde onze zoon graag dezelfde initialen houden - wat de keuze behoorlijk beperkte. Maar dan hoefde hij geen nieuwe handtekening te verzinnen

Hahaha! Lekker praktisch 😅

AnnaPollewop schreef op 03-01-2024 om 11:41:

[..]

Wij hadden totaal geen inspraak. Ik heb wel aangedrongen om de initialen te handhaven maar dat is niet gebeurd.
Ik heb er wel moeite mee dat de oude naam verdwenen is, en het woord deadname wil ik liever ook niet horen. Wij zijn eerder al een dochtertje verloren en ik vind het nu al moeilijk genoeg om er steeds aan herinnerd te worden dat we er nog eentje kwijt zijn. En ja, ik weet het, de doctrine is dat we deze dochter al niet hadden, maar dat zeiden mensen ook zo makkelijk over ons andere kleintje “ach, je hebt haar amper gekend” en het is zo ongelooflijk lomp om dat te zeggen dat ik er eigenlijk geen reactie op heb. Voor mijn gevoel ben ik twee dochters verloren.
Maar dat terzijde. Ik gebruik de nieuwe naam, we wachten wel af wat de tweede naam nou gaat worden als het eenmaal officieel wordt, en verder zie ik het wel.
Er is overigens een wat oudere Omdenken podcast met Robin, waarin de ouders koppig de oude naam en “zij” blijven gebruiken, dat vind ik dan wel weer erg onsympathiek. Ik heb zelf veel moeite met de hele transitie en ik snap dat andere ouders dat ook kunnen hebben maar je hoeft dat je kind niet voortdurend in te wrijven lijkt me. Enfin, eerst maar naar mijzelf kijken, of beter gezegd, naar mijn eigen kind.

Wat zijn mensen ook ongelofelijk lomp… Of je dochtertje nou in de buik is overleden, kort naar haar geboorte of na een paar jaar maakt toch niets uit? 

En ook het rouwproces van een dochter verliezen en een zoon terugkrijgen mag er gewoon zijn. 

Ik kreeg deze podcast waarin mijn oudste geïnterviewd wordt over non-binair zijn.

Trots 😊  

https://open.spotify.com/episode/7FAUeRIKHwlfq6fQxbWnnP?si=_soZqL2GS3mQROl_J4C91w

Wat leuk, Lente! 

Binnenkort voorlichting over de juridische kant, dus het aanpassen van het geslacht in de burelen van de overheid. En binnenkort ook starten de hormonen. Ik vind het allemaal erg terra incognita en ben wel benieuwd wat de hormonen gaan doen met iemand die best hypochondrisch is en ook niet erg van doorzetten bij een medische behandeling (wat ik me ook wel kan voorstellen als je steeds denkt iets anders te hebben). We houden hier in ons huis een beetje ons hart vast wat deze 2e puberteit en mannelijke hormonen gaan doen met een gezinslid dat toch altijd al redelijk stevig in de emotie zit en dat ook goed duidelijk maakt aan de omstanders. Maar hopelijk geeft het ook verlichting en wie weet knapt de sfeer er juist van op.

Lente2 schreef op 05-01-2024 om 14:45:

Ik kreeg deze podcast waarin mijn oudste geïnterviewd wordt over non-binair zijn.

Trots 😊

https://open.spotify.com/episode/7FAUeRIKHwlfq6fQxbWnnP?si=_soZqL2GS3mQROl_J4C91w

Lente, de link doet 't niet bij  mij?

lientje69 schreef op 06-01-2024 om 08:46:

[..]

Lente, de link doet 't niet bij mij?

Heb je wel Spotify? Hier geen probleem. 

Ik kreeg eerst een melding van spotify dat openen niet mogelijk was omdat de video expliciete taal zou bevatten. Er wordt 1 keer fuck gezegd. 
Je moet dan binnen spotify zeggen dat je dit accepteert. 
En het is handig om een account te hebben van Spotify, dan zie je ook de beelden van het interview

Ik ga hem morgen luisteren, ben heel benieuwd 

yette schreef op 06-01-2024 om 21:48:

[..]

Heb je wel Spotify? Hier geen probleem.

Ah dacht dat het een open iets was. Nee ,geen Spotify hier idd

Het werkt ook online  zonder Spotify account.  Dan zie je alleen het beeld niet. 
Een account is gratis. Een betaald account geeft meer opties maar die heb je niet nodig. 

Lente2 schreef op 07-01-2024 om 18:31:

Het werkt ook online zonder Spotify account. Dan zie je alleen het beeld niet.
Een account is gratis. Een betaald account geeft meer opties maar die heb je niet nodig.

Maar dan moet je evengoed  eerst een account hebben begrijp  ik? Het is niet zoals met YouTube,  aanklikken  en luisteren?

Het werkt ook online zonder Spotify account. Dan zie je alleen het beeld niet.

Lente2 schreef op 07-01-2024 om 20:26:

Het werkt ook online zonder Spotify account. Dan zie je alleen het beeld niet.

Dat dacht ik dus ook omdat er open Spotify staat , maar als ik op de link klik krijg ik, deze  dnslink van de spotifyapp kan niet worden gevonden....

Probeer je het op een computer of op je telefoon?  
Gisteren heb ik mijn schoonmoeder geholpen om de uitzending op haar telefoon te zien. Daar stond spotify niet op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.