Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen

Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar

Lexus schreef op 08-07-2026 om 13:34:

[..]

Tja dat is hoe jij in het leven wilt staan. Dat mag maar dat hoeft niets over een ander te zeggen. De transitie van mijn zoon ligt alle vele jaren achter ons meer dan vijftien jaar. Het is indertijd heel zorgvuldig aangepakt met hulp van school en transvisie en voorlichting voor de ouder, leerlingen en leerkrachten. Ja er zullen mensen zijn geweest die politie correct hebben meegeknikt maar intussen hen hunne ervan vonden. Maar ik sprak gister nog een mede-ouder die artsen coacht in het ziekenhuis en het proces van mijn zoon vaak in gesprekken heeft aangehaald. Ze had er heel veel aan gehad en daarom de persoon die ze coachte ook. Transzijn is ook eng voor mensen omdat ze het niet denken te kennen in hun omgeving, coming out en zichtbaar zijn helpt de emancipatie van transmensen, zoals het dat ook voor gays in de jaren 80 heeft gedaan.

Maar dat je negatieve reacties krijgt verwacht je meer van vrienden of familie, die veel closer zijn met je kind. Een collega staat toch zo ver van je af dat je het simpelweg niets kan schelen. Natuurlijk knik je begripvol, wat moet je anders doen? Het zijn toch niet jouw zaken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.