Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


SuzyQFive schreef op 16-09-2022 om 12:16:

Dochter denkt nu dat ze bi is trouwens 😅. Ik denk wel eens: je hoeft het geen naam te geven. Maar het biedt kinderen ook veiligheid, zo’n hokje.

Ik heb mijn kinderen altijd verteld dat je pas bij je laatste adem precies weet wat je was. Wat mij betreft ben je bi tot het tegendeel is bewezen. Het kan altijd nog alle kanten op. 

Mijn schoonvader werd een paar jaar voor zijn overlijden verliefd op een man. Hij overleed met zijn vrouw, zijn vriend en ons aan zijn zijde 💜

yette schreef op 16-09-2022 om 13:02:

[..]

Wat mij betreft ben je bi tot het tegendeel is bewezen.

Niet pan- of omniseksueel dan?

yette schreef op 16-09-2022 om 13:02:

[..]

Ik heb mijn kinderen altijd verteld dat je pas bij je laatste adem precies weet wat je was. Wat mij betreft ben je bi tot het tegendeel is bewezen. Het kan altijd nog alle kanten op.

Mijn schoonvader werd een paar jaar voor zijn overlijden verliefd op een man. Hij overleed met zijn vrouw, zijn vriend en ons aan zijn zijde 💜

Ah mooi 💙. 

Ik vind het dus ook wel lastig dat mijn vriend zijn kinderen naar Gomarus laat gaan. Stiefzoon kwam een poosje terug thuis met dingen als: homo zijn is raar enz. Maar vriend zat er zelf op school en denkt dat het de beste school is voor zijn kinderen. 

SuzyQFive schreef op 16-09-2022 om 12:16:

Dochter denkt nu dat ze bi is trouwens 😅. Ik denk wel eens: je hoeft het geen naam te geven. Maar het biedt kinderen ook veiligheid, zo’n hokje.

Dat zie ik bij mijn dochter ook, ook bi. Ik vind het ook logisch. Juist in de tienerjaren wil je weten wie je bent, heb je dringend een identiteit nodig. Omdat er zoveel zekerheid uit de kindertijd is weggevallen. Als je ouder wordt en been there, done that, zoals wij, is het voor veel mensen waarschijnlijk weer minder belangrijk.  

Hannemeike schreef op 16-09-2022 om 13:07:

[..]

Niet pan- of omniseksueel dan?

Tuurlijk! Maar die termen kende ik nog niet of bestonden nog niet toen ze klein waren 

Klopt Suzy! Ik dacht dat het vanwege de gevoeligheid  van  het  gebied was maar het is idd omdat haren daar zo langzaam groeien en er dan dus nieuwe haartjes komen. Vertelde dochter dus later, lang na mijn post

Ik  val hier maar even binnen, met een vraag.

Vandaag was ik bij de tandarts, daar moet je je op een beeldscherm aanmelden.  Voor het eerst kon ik nu kiezen tussen man/vrouw/non-binair.

In mijn geval dus vrouw.

Ik word dus opgeroepen als:   'mevrouw Laat'.

Hoe dient men een non-binair op te roepen?

Beterlaat2021! schreef op 19-09-2022 om 15:46:

Ik val hier maar even binnen, met een vraag.

Vandaag was ik bij de tandarts, daar moet je je op een beeldscherm aanmelden. Voor het eerst kon ik nu kiezen tussen man/vrouw/non-binair.

In mijn geval dus vrouw.

Ik word dus opgeroepen als: 'mevrouw Laat'.

Hoe dient men een non-binair op te roepen?

Met voornaam en achternaam, simpel toch.

Ja, maar de tandarts weet niet de voornaam van alle patienten toch. Mijn voornaam in ieder geval niet. Dus?

Waarom heb je je tandarts niet gevraagd wat hij of zij (of die) in die gevallen doet?

Beterlaat2021! schreef op 19-09-2022 om 16:06:

Ja, maar de tandarts weet niet de voornaam van alle patienten toch. Mijn voornaam in ieder geval niet. Dus?

Jawel joh, staat gewoon in de computer.

en anders roept hij "Patiënt Laat"

IMI-x2 schreef op 19-09-2022 om 16:45:

[..]

Jawel joh, staat gewoon in de computer.

Echnie.

Beterlaat2021! schreef op 19-09-2022 om 17:09:

[..]

Echnie.

Hier wel, namen geef je op bij reservering. Bij de anamnese komen je namen ook nog aan bod.

Hier ook de voornamen in de computer met bij zoon de nieuwe roepnaam.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.