Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Gelukkig skik, dat geeft toch een beetje hoop

Fijn Skik, dat klinkt toch als een heel klein lichtpuntje. Hopelijk kleine stapjes vooruit voor jullie

Leuk om te lezen dat jouw dochter zo lekker gaat, Lientje! 

En fijn dat je dochter zich wat opent, Skik! Op zulke momenten kan je er samen tenminste een stukje mee verder. Van dat afsluiten, voel je je als ouder zo machteloos 

Hier is Zochter plannen aan het maken voor uitstapjes dit weekend en de komende maanden. Morgen gaat ze met vrienden naar een pretpark. Ze vrolijkt er zienderogen van op. Ik ben benieuwd. De laatste jaren kost een dagje sociaal doen zonder achtbanen haar al zoveel energie dat ze de dagen erna in haar bed doorbrengt. Hopen dat ze er eindelijk weer eens wat positieve energie van krijgt! 

Ik hoop met je mee Yette, het is zochter zo gegund 

🥳 We hebben een nieuwe directeur en ik heb voorgesteld om een lhbtiq+ team in te richten op school. We zijn een kleine christelijke school (niet streng) en er werd echt 0,0 mee gedaan (behalve leren respect voor elkaar te hebben wie je ook bent). We hebben uiteraard meerdere leerlingen die homo, lesbisch, trans en inter zijn en ik vond echt dat we hier meer mee moeten doen op school. 
Een mailtje en ik krijg al fiat om een opzetje te maken. Zo super! 
Als jullie nog tips en tops ed hebben, kom maar op! 

SuzyQFive schreef op 02-09-2021 om 21:39:

🥳 We hebben een nieuwe directeur en ik heb voorgesteld om een lhbtiq+ team in te richten op school. Een mailtje en ik krijg al fiat om een opzetje te maken. Zo super!
Als jullie nog tips en tops ed hebben, kom maar op!

Vraag het de leerlingen. Wat hun behoeften zijn, waar zij hulp of steun bij nodig hebben.
Veel succes

SuzyQFive schreef op 02-09-2021 om 21:39:

🥳 We hebben een nieuwe directeur en ik heb voorgesteld om een lhbtiq+ team in te richten op school. We zijn een kleine christelijke school (niet streng) en er werd echt 0,0 mee gedaan (behalve leren respect voor elkaar te hebben wie je ook bent). We hebben uiteraard meerdere leerlingen die homo, lesbisch, trans en inter zijn en ik vond echt dat we hier meer mee moeten doen op school.
Een mailtje en ik krijg al fiat om een opzetje te maken. Zo super!
Als jullie nog tips en tops ed hebben, kom maar op!

vraag het het psychologenteam van Transvisie, die hebben zoveel ervaring met Middelbare scholen

Heidi-Forumbeheer schreef op 02-09-2021 om 23:07:

[..]

Vraag het de leerlingen. Wat hun behoeften zijn, waar zij hulp of steun bij nodig hebben.
Veel succes

Komt ook zeker aan bod👍🏻, dank je 

Lexus schreef op 02-09-2021 om 23:17:

[..]

vraag het het psychologenteam van Transvisie, die hebben zoveel ervaring met Middelbare scholen

Heb nu eerst de lokale COC aangeschreven, zij doen ook de gastlessen. Ik zal met ze bespreken of we transvisie ook benaderen. 

Voor een GSA is het bijvoorbeeld bij ons echt nog te vroeg. Dan moet het uit de leerlingen komen en dat durven ze niet. Het is belangrijk dat er eerst meer begrip en voorlichting is. 

Wat voor onze school misschien wel fijn is ook zijn de roze predikanten die hier wel in de buurt werken en waar ik ook een aantal van ken, waarvan een van hen ook goed is met jongeren. Ook om te laten zien dat geloof en seksuele voorkeur elkaar niet in de weg zitten. 

Wat goed Suzy! En die predikant is ook een goed idee! Doen jullie al mee met paarse vrijdag? Is in december meen ik
Je kunt om uit te delen de paarse vrijdag krant bestellen. Dat initiatief is ooit opgezet jaren terug op de school van mijn kinderen. 

SuzyQFive schreef op 02-09-2021 om 21:39:

🥳 We hebben een nieuwe directeur en ik heb voorgesteld om een lhbtiq+ team in te richten op school. We zijn een kleine christelijke school (niet streng) en er werd echt 0,0 mee gedaan (behalve leren respect voor elkaar te hebben wie je ook bent). We hebben uiteraard meerdere leerlingen die homo, lesbisch, trans en inter zijn en ik vond echt dat we hier meer mee moeten doen op school.
Een mailtje en ik krijg al fiat om een opzetje te maken. Zo super!
Als jullie nog tips en tops ed hebben, kom maar op!

Wat gaaf! Super goed. Wat ik tot nog toe hoor van transzoon... een goede kleedgelegenheid bij sporten (hij mag nu in de scheidsrechterkleedkamer), genderneutraal toilet, vuilnisbakken op de jongens wc. Transjongens worden evengoed nog wel eens ongesteld.

Als ik meer bedenk hoor je het van me 

vanavond in het nos journaal een item over de wachtlijst van de genderpoli's 

Crepe_au_fromage schreef op 10-09-2021 om 20:10:

vanavond in het nos journaal een item over de wachtlijst van de genderpoli's

Heb het gezien. Hopelijk doet de politiek er iets mee

Crepe_au_fromage schreef op 03-09-2021 om 08:02:

[..]

Wat gaaf! Super goed. Wat ik tot nog toe hoor van transzoon... een goede kleedgelegenheid bij sporten (hij mag nu in de scheidsrechterkleedkamer), genderneutraal toilet, vuilnisbakken op de jongens wc. Transjongens worden evengoed nog wel eens ongesteld.

Als ik meer bedenk hoor je het van me

We hebben nu een transjongen die idd om een GN toilet en kleedkamer heeft gevraagd. 
Heb helemaal niets teruggehoord van het COC, erg jammer… 

Las erover in de krant, daar stond dat de gemiddelde wachttijd 38 weken is. Was het maar zo'n feest... Bij Stepworks is het 83 weken en bij alle andere aanbieders die op de site van Transivisie staan ook 1,5 tot 2 jaar

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.