Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Pretpark: Hoe hou je het leuk?

Vandaag met kinderen dagje naar Pretpark geweest en aan eind van de dag denk ik altijd dit doe ik nooit meer. Dat moet anders kunnen. 

Kinderen zijn op zo'n dag vaak al wat gespannen omdat we dagje naar Pretpark gaan. Op gegeven moment is iedereen overprikkeld en wordt het laatste stuk van de dag gewoon niet leuk. 

Hoe houden jullie zo'n dag leuk? 


Tussendoor meer rust inbouwen, dus regelmatig pauze inbouwen?
Of accepteren dat het een pittige dag is en die eerder laten eindigen? Hoe oud zijn je kinderen?

Vrouw85

Vrouw85

19-03-2022 om 20:09 Topicstarter

MildredRatched schreef op 19-03-2022 om 20:08:

Tussendoor meer rust inbouwen, dus regelmatig pauze inbouwen?
Of accepteren dat het een pittige dag is en die eerder laten eindigen? Hoe oud zijn je kinderen?

Maar hoe bouw je rust in als Pretpark volledig uitverkocht is die dag? Het was overal druk daar.

Peuter En kleuter.

Een abonnement nemen en vaker kort gaan. Dat is het enige wat ik vind werken. Wij hebben jaren een abonnement op de Julianatoren gehad toen de kinderen klein waren en gingen dan gewoon alleen een ochtendje of een middagje.

Peuter en kleuter - die zijn misschien nog wat klein voor een serieus Pretpark, sowieso voor een hele dag. Ga met hen naar Avonturenboerderij Fien en Teun, of naar Plaswijckpark, of andere bestemmingen voor kleine kinderen. De 'echte' pretparken komen later aan de beurt.

Precies, hier hadden we een abbo op een kleiner pretpark en hebben nog een abbo op een dierenpark. Door corona is dat abbo op het pretpark wel gestopt maar denk dat we er komend seizoen wellicht nog weer aan gaan beginnen. Lekker even een uur of 2 a 3 langs en dan klaar.

Niet. Hier ook altijd drama ondanks dat ze er optimaal van genieten. 
Ik ben na afloop dan ook helemaal gesloopt. Neem me voor nooit meer naar zoiets heen te gaan. Maar na een tijdje ben ik het ook weer “vergeten” en gaan we weer met nieuwe frisse moed. 

Ik weet niet in welk pretpark je geweest bent, maar ik vind een peuter en kleuter daar nog wel een beetje jong voor. Heel veel dingen kunnen ze toch niet in. Ik zou dan eerder naar een grote speeltuin gaan.
En met zulke kleintjes zou ik de dag niet te lang maken.

Vrouw85 schreef op 19-03-2022 om 20:09:

[..]

Maar hoe bouw je rust in als Pretpark volledig uitverkocht is die dag? Het was overal druk daar.

Peuter En kleuter.

Keuzes maken in waar je in gaat. Qua attracties. Even op een bankje zitten/spelen op een grasveldje/speeltuin? Afhankelijk van waar je heen bent gegaan

Vrouw85 schreef op 19-03-2022 om 20:09:

[..]

Maar hoe bouw je rust in als Pretpark volledig uitverkocht is die dag? Het was overal druk daar.

Peuter En kleuter.

En met een peuter en kleuter zou ik vooral maar een halve dag gaan ipv een volle dag

Vrouw85 schreef op 19-03-2022 om 20:09:

[..]

Maar hoe bouw je rust in als Pretpark volledig uitverkocht is die dag? Het was overal druk daar.

Peuter En kleuter.

Vooral niet de ambitie willen hebben het hele park te doen.

Niet de hele dag gaan.

Even neerstrijken bij een speeltuintje oid (wat ook thuis om de hoek zit, maar daardoor voor niet te veel nieuwe prikkels zorgt).

Goed kijken waar lange rijen staan en die attracties vooral skippen. En attracties die goed bevallen gewoon 6 keer doen.

Ten eerste, niet op zaterdag gaan, want dan is het natuurlijk super druk. Kies een doordeweekse dag waarop je kleuter een keer niet naar school laat gaan bijv. of een studiedag. 
En inderdaad korter gaan of meer rustpauzes inlassen en een pretpark kiezen dat minder druk is en meer gericht op jonge kinderen. 

Ik zou er inderdaad voor kiezen om op een minder drukke dag te gaan en niet de hele dag. Zeker op die leeftijd kunnen ze toch niet overal in. Kies een aantal dingen uit die jullie gaan doen, eventueel ook meerdere keren. En genoeg rustpauzes.
Daarnaast zou ik er op die leeftijd ook niet te ver voor gaan rijden, want de reis kost natuurlijk ook energie. Tenzij de kinderen slapen in de auto, maar doorgaans doen ze dat op de heenweg al niet omdat ze dan net uit bed zijn.

Tijdens een studiedag gaan.

Kies een pretpark uit waar je een buggy of wandelkar kan huren omdat kleine kinderen ongedurig worden van het vele staan. In een buggy kunnen ze uitrusten. Graag voor beiden een zitplaats, anders krijg je weer gedoe. Eenmaal in een buggy, verlies je ze ook minder uit het oog.

Caroline80 schreef op 19-03-2022 om 21:04:

Tijdens een studiedag gaan.

En dit inderdaad! (Dierentuin is nog wel te doen op een weekenddag.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.