Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Pretpark: Hoe hou je het leuk?


ik zie het ook bij center Parks gebeuren. Mensen zijn echt de hele dag in dat zwembad wij zitten er een uur of 2 en zijn dan aan het zwemmen dan weer even iets anders maar om ons heen zien we we ondertussen allemaal bezette stoelen met handdoeken en tassen vol eten. Kinderen en volwassenen die zich vol zitten te duwen om weer door te gaan. Die kinderen zie je later op de dag jengelend rondhangen. 

Tsja, wat iedereen eigenlijk al zegt. Met een peuter zou ik sowieso niet naar een pretpark gaan en met een kleuter alleen naar één die echt leuk is en dan niet de hele dag maar een dagdeel.

"En nou was het zo leuk vandaag, en nu doen jullie zo vervelend" Hoeveel ouders zullen dat na een dagje weg tegen hun kinderen zeggen die op het eind van de dag geen verblijf met zichzelf weten omdat ze hondsmoe zijn, en dat zelf niet doorhebben, en daardoor lastig worden

nlies schreef op 19-03-2022 om 22:18:

"En nou was het zo leuk vandaag, en nu doen jullie zo vervelend" Hoeveel ouders zullen dat na een dagje weg tegen hun kinderen zeggen die op het eind van de dag geen verblijf met zichzelf weten omdat ze hondsmoe zijn, en dat zelf niet doorhebben, en daardoor lastig worden

Die ouders hebben het dagje dus zelf te lang gemaakt. Ja want het is zo duur. Jammer, je doet het zelf. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-03-2022 om 23:27

Waarom zou je een peuter en een kleuter meenemen naar een Pretpark? Sprookjeswonderland of Artis is al avontuurlijk zat voor die leeftijd. Leuker ook, want passender.

Aiden schreef op 19-03-2022 om 23:23:

[..]

Die ouders hebben het dagje dus zelf te lang gemaakt. Ja want het is zo duur. Jammer, je doet het zelf.

Ja en ook nog de ellende met die kinderen. Het gaat heel lang goed en dan ineens de omslag naar moe. En de volgende keer is iedereen weer vergeten dat het zo afloopt, dus weer oververmoeide kinderen.

En toen ik kind was gold dit niet alleen voor een dagje weg, maar ook als er iemand jarig was bijvoorbeeld. Dus had niet altijd te maken met het is duur dus we persen er nog een uur uit

Vrouw85

Vrouw85

20-03-2022 om 01:17 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-03-2022 om 20:15:

Ik weet niet in welk pretpark je geweest bent, maar ik vind een peuter en kleuter daar nog wel een beetje jong voor. Heel veel dingen kunnen ze toch niet in. Ik zou dan eerder naar een grote speeltuin gaan.
En met zulke kleintjes zou ik de dag niet te lang maken.

Efteling is ook een pretpark .

Vrouw85

Vrouw85

20-03-2022 om 01:20 Topicstarter

niet_rechts schreef op 19-03-2022 om 23:27:

Waarom zou je een peuter en een kleuter meenemen naar een Pretpark? Sprookjeswonderland of Artis is al avontuurlijk zat voor die leeftijd. Leuker ook, want passender.

We waren in de Efteling. Die is natuurlijk wel ook voor peuters en kleuters ingericht

En op zaterdag was het nu omdat het een familiedag was van mans werk.

Vrouw85

Vrouw85

20-03-2022 om 01:23 Topicstarter

-Nienke- schreef op 19-03-2022 om 20:11:

Een abonnement nemen en vaker kort gaan. Dat is het enige wat ik vind werken. Wij hebben jaren een abonnement op de Julianatoren gehad toen de kinderen klein waren en gingen dan gewoon alleen een ochtendje of een middagje.

Dit deden wij inderdaad ook toen we abonnement hadden op Dierentuin vlakbij

Vrouw85 schreef op 20-03-2022 om 01:20:

[..]

We waren in de Efteling. Die is natuurlijk wel ook voor peuters en kleuters ingericht

En op zaterdag was het nu omdat het een familiedag was van mans werk.

Dan nog steeds: doseren en zelf de rust bewaren. In de Efteling zijn genoeg plekken om even te zitten en te kijken. 
En, inderdaad nooit op de eerste zaterdag dat het mooi weer is gaan. Of accepteren dat je niet én in de Droomvlucht én in dat huis van Pardoes kunt. Met zulke kleine kinderen moet je niet uren in een wachtrij gaan staan. Die laat je lekker spelen en kijken in het Sprookjesbos en het Land van Laaf.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

20-03-2022 om 05:53

Vrouw85 schreef op 20-03-2022 om 01:20:

[..]

We waren in de Efteling. Die is natuurlijk wel ook voor peuters en kleuters ingericht

En op zaterdag was het nu omdat het een familiedag was van mans werk.

Ik vind de Efteling helemaal niet voor peuters en kleuters. Alleen het sprookjesbos. De rest doe je jezelf aan. 

Je schrijft dat het een familiedag was van het werk van je man. Hobbelde die hele club dan achter elkaar aan of was het meer om 13.00 uur samen lunchen en voor de rest gewoon lekker met je eigen gezin en hooguit dat van een collega?

In het eerste geval was ik niet eens gegaan. In het tweede geval was ik met een peuter en een kleuter in het sprookjesbos gaan zitten. En eventueel met man en/of andere koppel afgesproken om de beurt een of twee attracties te pakken die ik zou willen zien.

Ik maak altijd een picknick plek. Handdoek, dekentje en doosjes met snoep groente, fruit, drinken en wat lekker broodjes. Dat geeft rust en de mogelijkheid om even te hangen (zelfs liggen). 

Wij doen ook altijd met peuter maar korte tijd. Toch voorkomt dat geen huilbuien aan het eind, want of ze is nog niet moe en vind het zo leuk dat ze huilt omdat we naar huis gaan of ze is toch te moe/overprikkeld en huilt daarom. Ik hou er daarom altijd rekening mee dat het op het einde huilen wordt en vind het ook niet ten koste gaan van het plezier dat ze eerder heeft gehad. Overigens maakt het weinig uit wat we gaan doen of dat nu de speeltuin is, de kinderboerderij of de dierentuin alles wat nieuw is betekent bijna vrijwel altijd huilen op het einde.

Op deze leeftijd, gingen wij nog niet naar parken waar een overdaad aan nog-niet-geschikte attracties was. Al die indrukwekkende attracties met de bijbehorende uitgelaten 'grote mensen' en al dat moois en lekkers dat ik niet voor ze kocht, zorgden voor veel te veel prikkels. Maar aangezien het een dag van het werk was, begrijp ik dat jullie wel zijn gegaan. 

Je bent echter niet verplicht om te blijven! 

Ook als we zelf een duur dagje hadden bedacht, hielden we voor ogen dat het doel is om het samen leuk te hebben. Dus dan gingen we later, splitsten we op zodat de jongste(n) rond middagdut-tijd een pauze hadden en/of vertrokken we vóórdat het genoeg was geweest.

Samen lol hebben, is belangrijker dan dat je waar voor je geld en/of moeite krijgt door zo lang mogelijk te blijven en zoveel mogelijk te doen. 

Eigenlijk net zoals je het waarschijnlijk wel doet als je naar de gratis kinderboerderij om de hoek gaat. En ook in het bos zal je geen 10 kilometer gaan lopen met je kleintjes omdat je er het optimale uit wil halen. 

Vrouw85

Vrouw85

20-03-2022 om 07:42 Topicstarter

Helena71 schreef op 20-03-2022 om 05:53:

[..]

Ik vind de Efteling helemaal niet voor peuters en kleuters. Alleen het sprookjesbos. De rest doe je jezelf aan.

Je schrijft dat het een familiedag was van het werk van je man. Hobbelde die hele club dan achter elkaar aan of was het meer om 13.00 uur samen lunchen en voor de rest gewoon lekker met je eigen gezin en hooguit dat van een collega?

In het eerste geval was ik niet eens gegaan. In het tweede geval was ik met een peuter en een kleuter in het sprookjesbos gaan zitten. En eventueel met man en/of andere koppel afgesproken om de beurt een of twee attracties te pakken die ik zou willen zien.

Dan verschillen we daarover van mening . Carnaval festival bijvoorbeeld is leuk voor deze leeftijd. Zijn veel meerdere speeltuinen, draaimolens etc.

Nee het was kaartjes betaald door de baas en verder was er plein met foodtrucks en drinken waar je eventueel heen kon. Verder geen verplichting. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.