Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2019 om 01:27

Racistische uitingen


Je leest wat je wil lezen Ad

Nadat eerder in de tekst al een paar keer is aangegeven dat het om een deel van de Duindorpers gaat, niet om ALLE Duindorpers, bijf je hangen op 'racistische achterstandswijk'. Niet fraai, ben ik zeer met je eens, maar dat is om het argument te overdrijven, wat Joop doet, het is geen wetenschappelijke analyse. Maar draagt zeker bij aan polarisatie.

Dat maakt het ook zo lastig om genuanceerd over dit soort zaken te spreken. Iedereen maakt er een toestand van. En harkt het politiek naar zich toe.


https://www.youtube.com/watch?v=GlCmbEMxHt4

Het is meer 'Jacobse en Van Es' met dat Haagse accent. Die hebben dit gedachtegoed eerder in de smiezen gehad dan wie dan ook.

De Tegenpartij


https://www.youtube.com/watch?v=t9MxNVnj9BA

Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-12-2019 om 17:01

Anne

"Nadat eerder in de tekst al een paar keer is aangegeven dat het om een deel van de Duindorpers gaat, niet om ALLE Duindorpers, bijf je hangen op 'racistische achterstandswijk'."

Als je een column schrijft denk je na over iedere zin, kan ik je verzekeren. Die zin is er met opzet op een prominente plek ingezet.

"Die hebben dit gedachtegoed eerder in de smiezen gehad dan wie dan ook."

Wat je in de smiezen zou moeten hebben is dat je het je als land niet kunt veroorloven om hele bevolkingsgroepen tegen je in het harnas te jagen.

Een Marokkaan kan altijd nog terug naar Marokko dankzij zijn dubbele paspoort. Waar moet een Duindorper heen?

Duindorp

Hoe komen ze erbij om Duindorpers racistisch te noemen.
https://www.ad.nl/den-haag/bewoners-duindorp-pesten-allochtonen-weg~a98798c0/?referrer=https://www.google.com/
Ze hebben niks tegen allochtonen ze moeten ze alleen niet in de wijk. Simpele logica zal Ad denken
Grappig hoe beschaafd rechts opeens voor Duindorp opkomt. Terwijl Duindorpers niks van gezag of autoriteit - wat voor rechts wel een stokpaardje is - moeten hebben.
Ik ben meestal best mondig als ik nageroepen word, geen voorrang krijg als fietser,etc maar als ik door Duindorp fiets houd ik wijselijk mijn mond. Iets met intimiderend gedrag en zo.

Duindorper

Emigratie is nog steeds mogelijk Ad. Verder zul je het zo goed mogelijk met elkaar moeten zien te rooien, waar je ook bent: vluchten kan niet meer.

Wat een oneliners weer. Als je hier geboren bent is dit jou land Ad. Een toekomst in Tanger is dan wel van een heel ander kaliber.

Ik ben import in Amsterdam (geweest) moet ik dan ook vrezen om mijn verblijf in de stad omdat mijn ouders elders geboren zijn? Of geldt dat niet als je wit bent? Wanneer heb je rechten en wanneer niet? Die vraag is beantwoord alleen men morrelt er aan. Onverdraagzaam en het helpt niet om elkaar beter te verdragen en samen vooruit te komen. Ook al zo simplistisch, maar ja.

Het is een getiktak van argumenten waar geen eind aan komt. Vermaak voor verjaardagen of feestjes, onder ons dan weliswaar want voor je het weet heb je er een spelbreker tussen die die ongein niet kan waarderen.

"De conflictzoekers zijn het probleem". Ja, da's vanuit een bevoorrechte positie wel een lekker makkelijk argument. Want wat jou betreft is alles helemaal prima. Tot die lui ineens beginnen te zeuren dat het toch niet zo leuk is voor om generatie op generatie zonder loon voor je eigenaar is te moeten werken, dat vrouwen het echt niet zo op prijs stellen ondergeschikt te zijn aan mannen, dat je niet ongebreideld kan consumeren zonder klimaatgevolgen. Conflictzoekers allemaal....

skik

Nuffannie

Nuffannie

03-12-2019 om 17:40

Dit is anders ook geen politiek correcte tekst

"Politiek kijkt weg bij rellen Duindorp en ander wit geweld"

Het woord wit doet niet terzake. Dat het een racistische achterstandswijk is doet ook niet terzake.

Ik snap wel dat ze het doen omdat het omgekeerd vaak gebeurt, dat de etniciteit van niet-westerse verdachten breed wordt uitgemeten. Als je als links platform de media wilt opvoeden omdat ze teveel etnisch profileren moet je dat zelf ook niet doen. Tenzij Joop er niet op uit is om politiek correct te zijn, daarvoor ken ik die site niet goed genoeg. Links is niet per definitie hetzelfde als correct natuurlijk.

rode krullenbol

rode krullenbol

03-12-2019 om 18:51

Nou, dit mag in de krant!

Citaat: "Wie doet dat dan allemaal?"

Ad Hombre die zich van de domme houdt!

Ik zal maar zeggen: fijn; weer eens wat anders dan bevoogdende arrogantie.

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

03-12-2019 om 20:09

Bewijs dat maar.Het zal je vast geen moeite kosten om die citaten te vinden, tenzij je liegt natuurlijk.

"Ik zal maar zeggen: fijn; weer eens wat anders dan bevoogdende arrogantie."

Daar ben jij toch meester in?

Dus kom op met je citaten...

rode krullenbol

rode krullenbol

03-12-2019 om 20:51

Okay ... citaten!

Het kost mij inderdaad geen enkele moeite om die citaten te vinden!

Citaat 1: "Bewijs dat maar. Het zal je vast geen moeite kosten om die citaten te vinden, tenzij je liegt natuurlijk."

Citaat 2: "Daar ben jij toch meester in? Dus kom op met je citaten... "

Als dat geen "bevoogdende arrogantie" is ...

Of is het een mislukte poging je te bedienen van de zogenaamde "ironie" van Thierry Baudet?

Voilà; alles bij elkaar maar liefst vier citaten!

Rode krullenbol

Ad Hombre

Ad Hombre

03-12-2019 om 21:04

Ik geloof dat we er een nieuwe trol bij hebben.

Het komt vaker voor dat een ogenschijnlijk redelijke forumdeelnemer radicaliseert en begint te trollen maar het blijft een treurig gezicht.

Simpel Ad

Van jou weten we in elk geval wat we kunnen verwachten. En nee, dat ga ik niet expliciteren, zo met elkaar berichtjes uitwisselen en zaken verdacht maken is gewoon niet prettig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.