Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Rare dingen die je doet voor je kind.


Hele dag alle "taken" van dochter die studeert op me genomen en kopjes thee boven gebracht met wat lekkers.  Alles om te zorgen dat dochter haar deadline kon halen voor een stuk dat ze moest schrijven. Net een beetje aan de beterende hand nadat ze griep had wilde ze het echt proberen om niet achter te lopen bij de rest van de groep. 
Het is gelukt, een uur voor de deadline ingeleverd. 
Nu nog even haar broodtrommel smeren dan kan zijn alvast naar bed en morgenochtend vroeg op om toch maar college te gaan. 

Bijtje82

Bijtje82

26-01-2023 om 22:36

Zomertje schreef op 26-01-2023 om 08:28:

[..]

Dit soort ongevraagde tips zijn altijd welkom hoor! Je zal het niet weten en idd bezig blijft omdat je niet het hele gezin behandelt….


Gelukkig wist ik het wel, dat is ook de reden dat het dode wormpjes waren en niet die krioelende (heb ik bij andere dochter wel een keer gezien 🤢).


Zo heb ik ook wel eens snachts met de zaklamp van mijn telefoon mijn dochter gered van nog levende wormpjes. Die kruipen bij de dames de vagina in en dat geeft een heel vervelend gevoel. Blijkbaar zo herkenbaar dat ze de keer erop al aangaf dat ze kriebelwormpjes had. Ik heb die tabletjes standaard op voorraad. 

Ik denk dat ik heel veel rare dingen voor mijn kinderen heb gedaan. 
Het eerste dat me nu binnen schiet: zoon was nog piepklein toen we voor het eerst naar een binnenspeeltuin gingen. Nog erg jong maar motorisch erg vaardig, vliegensvlug en een enorme klimgeit. 
Er was daar een enorm uitgebreid klimparcours, ook flink de hoogte in. Het zat zo ingewikkeld in elkaar dat je het van buitenaf ook nauwelijks kon volgen. 
Hij was niet te houden en vloog dat bouwwerk in. Omdat ik het allemaal nog niet zo vertrouwde wist ik geen andere optie dan achter hem aan te gaan. En dat bouwwerk was duidelijk niet voor volwassen lijven gemaakt! 
Op dat moment was ik er ook wel blij mee want eenmaal erin bleken er ook wel wat ‘gaten’ in het bouwwerk te zitten op flinke hoogte waar hij mogelijk wel had kunnen vallen. 
(achteraf bezien had ik hem natuurlijk niet mee moeten nemen zo jong, weet ook niet meer hoe dat toen zo gekomen is. In ieder geval bleef binnenspeeltuin hier jaren favoriet bij mijn kinderen vanwege al het klimmen. Gelukkig hoefde ik na die eerste keer niet meer mee te klimmen! 

absor schreef op 26-01-2023 om 21:47:

ik weet dat mijn moeder mijn knikkerzakje heeft gebreid. Ik weigerde het op school want de jongens mochten solderen en de meisjes moesten breien toen kreeg ik het als straf mee naar huis. En toen heeft zij savonds dat ding voor me gebreid zodat ik het niet hoefde

Andere tijd he…nu zouden ouders op hoge poten naar de juf gaan maar toen was dat niet. Deed je gewoon stil verzet

Mijn moeder heeft mijn plantenhanger uit macrame volledig gemaakt.  Zelfde reden: ik vond die vrouwelijke knutseldingen stom en wilde liever net zoals de jongens figuurzagen en solderen.

Eigenlijk veel dezelfde dingen, dus zo raar zijn ze eigenlijk niet. Hoeveel knuffels heb ik dezelfde van moeten kopen na kwijt/laten liggen? Ik zat ook zo hoog in een klimtoren dat ik boven stond en dacht okee, hoog dit… 
Ik denk dat velen hier zullen hebben, ah zo gek is het dus niet. Soms voelt het ver gaan op een moment dat je je even apart voelt of af gaat vragen of er een andere manier was geweest? Het gaat meestal om de context en dat er op dat moment een oplossing voor kwam. Zo te lezen allemaal dingen met een happy end of goed dat het zo afliep 

Mijn vader heeft ooit pissebedden voor me gevangen. Ik moest voor een biologiepracticum zelf pissebedden meenemen (de docent ging die natuurlijk niet voor 25 leerlingen maal 20 stuks regelen). Bij mijn opa was de tuin nogal onderkomen en daar houden die beesten van, dus wij daarheen. Ik tilde een steen op en er sprong een mega dikke pad onderuit. Volgens mijn vader sprong ik een meter in de lucht en was mijn gil drie kilometer verderop nog te horen, dus toen heeft hij ze zelf maar gevangen.

Ik denk dat het stuk voor stuk verwijderen van neetjes en plakkende luizen eitjes aan de wortels van het lange haar van dochter, ook niet erg raar is, zelfs al duurt dat wel anderhalve week. Waren we basisschool luizenvrij doorgerold, was het bingo in de puberteit. Dus  elke avond haren onder burolamp nakijken en veel stofzuigen. Ik had het haar ook met luizenshampoo  kunnen wassen, maar die geur is zo herkenbaar en dat willen ze dan niet.

Of die ene keer dat er een rare lucht in huis verscheen en kind bang was dat ter hoogte van convector put /( verwarming) een dood dier lag te rotten. Ik ben al tijgerend met zaklantaarn onder het huis door gekropen ( halve meter hoog en 12 meter lang). Kleding onder het zand en geen dood dier. Even later ontdekte ik de oorzaak; schaal spaghetti in de magnetron. Ik was die vergeten en krioelde ondertussen van de maden. Kind blij.

Flanagan schreef op 27-01-2023 om 19:40:

Of die ene keer dat er een rare lucht in huis verscheen en kind bang was dat ter hoogte van convector put /( verwarming) een dood dier lag te rotten. Ik ben al tijgerend met zaklantaarn onder het huis door gekropen ( halve meter hoog en 12 meter lang). Kleding onder het zand en geen dood dier. Even later ontdekte ik de oorzaak; schaal spaghetti in de magnetron. Ik was die vergeten en krioelde ondertussen van de maden. Kind blij.

Ben jij toevallig familie van mijn schoonmoeder? Die was de schaal macaroni in de oven vergeten...die liep ook bijna zelf weg 🙄

Bijtje82

Bijtje82

27-01-2023 om 23:38

Fourtyfour schreef op 27-01-2023 om 20:23:

[..]

Ben jij toevallig familie van mijn schoonmoeder? Die was de schaal macaroni in de oven vergeten...die liep ook bijna zelf weg 🙄

Dat gebeurt iedereen denk ik wel eens. 

Regel is hier dat de kinderen na schooltijd hun tas leegmaken en de broodtrommels in de keuken zetten voor de afwas.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren. Misschien heeft zoon zijn broodtrommel naast de schone vaat op het aanrecht gezet ofzo, maar die trommel is dus met een half afgekloven eten in het keukenkastje beland na de laatste schooldag voor de zomer. Dus na 6 weken broeien tijdens de warme zomermaanden werd hij weer tevoorschijn gehaald. 

Ik denk dat er heel nieuwe levensvorm is ontstaan in dat trommeltje in die 6 weken. Heb hem ook direct de vuilbak in gegooid. 

Bijtje82 schreef op 27-01-2023 om 23:38:

[..]

Dat gebeurt iedereen denk ik wel eens.

Regel is hier dat de kinderen na schooltijd hun tas leegmaken en de broodtrommels in de keuken zetten voor de afwas.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren. Misschien heeft zoon zijn broodtrommel naast de schone vaat op het aanrecht gezet ofzo, maar die trommel is dus met een half afgekloven eten in het keukenkastje beland na de laatste schooldag voor de zomer. Dus na 6 weken broeien tijdens de warme zomermaanden werd hij weer tevoorschijn gehaald.

Ik denk dat er heel nieuwe levensvorm is ontstaan in dat trommeltje in die 6 weken. Heb hem ook direct de vuilbak in gegooid.

Was het niet een biologie opdracht🤣


Ik was vroeger zo lui dat ik de tas niet echt goed leeg haalde. En ook mijn brood niet zelf klaar maakte. Mijn moeder deed het altijd in plastic zakjes 

nu zat er nog een van voor een voorjaarsvakantie in en ik had de nieuwe in het andere voorvakje gedaan. Ik zat te eten op school en dacht gatver wat is dit droog en
een nasmaak. Had ik het brood van anderhalf week ervoor te pakken. Dat was de beste les ever. Daarna haalde ik altijd eerst oud voedsel er tijdig uit voor ik de verse erin stopte 

Mijn moeder heb ik het niet verteld waarschijnlijk ☺️

Ik heb gedaan wat ik niet had gehoopt ooit te hoeven doen voor mijn kind, mee naar een speciale kapper om een pruik aan te meten vanwege kaalheid die eraan gaat komen wegens chemotherapie. Uiteindelijk is de pruik weinig gebruikt, een petje was fijner. Maar er waren een paar gelegenheden waar de pruik meer zelfvertrouwen gaf.
De chemo werkte gelukkig zoals de bedoeling was en ik hoop die pruik nooit meer te zien op een kaal hoofd.

Netherfield

Netherfield

29-01-2023 om 11:15 Topicstarter

Ik heb zonet de wikkel van een leeg blik knakworst afgehaald en deze in de vaatwasser gedaan, blik is nodig voor techniek op school. Een knakworstblik afwassen, dat had ik van te voren nou niet bedacht toen ik kinderen kreeg. 

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 11:24

Netherfield schreef op 29-01-2023 om 11:15:

Ik heb zonet de wikkel van een leeg blik knakworst afgehaald en deze in de vaatwasser gedaan, blik is nodig voor techniek op school. Een knakworstblik afwassen, dat had ik van te voren nou niet bedacht toen ik kinderen kreeg.

In de vaatwasser ook.. ik had waarschijnlijk gewoon wat heet water en een afwasborstel met wasmiddel gepakt.

Eppos schreef op 28-01-2023 om 20:54:

[..]

Was het niet een biologie opdracht🤣


Ik was vroeger zo lui dat ik de tas niet echt goed leeg haalde. En ook mijn brood niet zelf klaar maakte. Mijn moeder deed het altijd in plastic zakjes

nu zat er nog een van voor een voorjaarsvakantie in en ik had de nieuwe in het andere voorvakje gedaan. Ik zat te eten op school en dacht gatver wat is dit droog en
een nasmaak. Had ik het brood van anderhalf week ervoor te pakken. Dat was de beste les ever. Daarna haalde ik altijd eerst oud voedsel er tijdig uit voor ik de verse erin stopte

Mijn moeder heb ik het niet verteld waarschijnlijk ☺️

Mijn man kreeg ooit een mail van de moeder van een mentorleerling met een foto van een compleet nieuw ecosysteem dat in de vakantie in die jongen zijn tas was ontstaan met de vraag of de biologie practica tegenwoordig mee naar huis gaan. Op de vraag van zijn moeder wat dit nu weer was had deze 15-jarige geantwoord met 'practicum voor biologie'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.