Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Rare dingen die je doet voor je kind.


Bijtje82 schreef op 29-01-2023 om 11:24:

[..]

In de vaatwasser ook.. ik had waarschijnlijk gewoon wat heet water en een afwasborstel met wasmiddel gepakt.

Beetje onnodig..Als 'ie vol is draait 'ie toch en dan verspil je met los afwassen meer water en verhitting daarvan.

MamaE schreef op 29-01-2023 om 12:05:

[..]

Mijn man kreeg ooit een mail van de moeder van een mentorleerling met een foto van een compleet nieuw ecosysteem dat in de vakantie in die jongen zijn tas was ontstaan met de vraag of de biologie practica tegenwoordig mee naar huis gaan. Op de vraag van zijn moeder wat dit nu weer was had deze 15-jarige geantwoord met 'practicum voor biologie'.

Brengt mij ook iets leuks in herinnering.  Er ligt hier al maanden een flesje kookvocht van rode kool in de vriezer. Water met kool aan de kook gebracht door mij,  dan wat vocht uit de pan halen en dan pas de kruiden toevoegen die ik altijd meekook.

Had dochter nodig om te gebruiken tijdens een scheikunde prakticum op de school waar ze een bijbaan heeft. Je kunt met dat vocht aantonen of een stof zuur of basisch is. Binnenkort heeft die school open dag en dan mag ze het nog een keer doen. 

Een beetje geïnspireerd door het vakantiedraadje: naar een groot hotel met zwembad en speeltuintje voor de dreumes en baby. Wij houden daar totaal niet van, zo’n vakantiefabriek. Maar de kinderen vonden het heerlijk om hele dagen in het water te zitten of op de schommel. Wel uitstapjes gemaakt, maar die uren verplicht aan de rand van het zwembad hadden voor ons niet gehoeven. En toch de jaren erna weer gedaan, want we konden ze niet gelukkiger maken, het waren echte waterratten.

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 13:00

Fer13 schreef op 29-01-2023 om 12:31:

[..]

Beetje onnodig..Als 'ie vol is draait 'ie toch en dan verspil je met los afwassen meer water en verhitting daarvan.

Het kwam er botter uit dan ik bedoelde 😉

blik knakworst ha ja ook gepoetst voor een zonnebloem poten. Nou ben ik nogal van de potjes en bakjes voor van alles en nogwat. 
Dingen die heel ander doel hadden een nieuwe functie geven hou ik wel van. Hoeveel speelgoed heb ik niet weer lopend gekregen door er ergens een plakbandje op te plakken. Een houten bakfietsje stuk nieuw hout tussen gesneden en geplaatst. Niet eens voor kind maar omdat ik zonde vind en ook geen nieuwe aanschaf. Hele fiets uit elkaar gedraaid en opnieuw gespoten onderdelen vernieuwd… maar dat was niet echt groot succes. Ik heb duidelijk geen fietsenmakersdiploma. Maar er zijn wel uren en veel werk in weer mooi krijgen opgegaan. Achteraf was een tweedehandsje wel makkelijker en goedkoper trouwens.

Ik heb alle surprises voor school voor mijn zoon gemaakt en zijn vader kaftte altijd zijn boeken. Ik kan dat niet want mijn vader deed dat ook altijd voor mij.

watertoren schreef op 29-01-2023 om 13:13:

Ik heb alle surprises voor school voor mijn zoon gemaakt en zijn vader kaftte altijd zijn boeken. Ik kan dat niet want mijn vader deed dat ook altijd voor mij.

Lullige vraag misschien maar kan die zoon van jou ook iets zelf? Zoals ik jouw berichten lees deden jullie hem letterlijk alles voor en werd er geen enkele verantwoordelijkheid bij hem neergelegd. Komt hij ook nog elke dag bij jou eten en de was brengen en maak jij zijn huis schoon of doet hij dat inmiddels wel allemaal zelf?

MamaE schreef op 29-01-2023 om 16:11:

[..]

Lullige vraag misschien maar kan die zoon van jou ook iets zelf? Zoals ik jouw berichten lees deden jullie hem letterlijk alles voor en werd er geen enkele verantwoordelijkheid bij hem neergelegd. Komt hij ook nog elke dag bij jou eten en de was brengen en maak jij zijn huis schoon of doet hij dat inmiddels wel allemaal zelf?

Het werd juist zo’n grappig draadje...🙈. Even kunnen lachen na een dag met drukte en stress. Even lezen dat het bij anderen ook wel eens dingen anders verlopen zodat je als ouder iets raars voor je kinderen gaat doen. 

Bij gebrek aan vriendinnen mezelf opgeofferd om met dochter in een tentje in de tuin te slapen op mijn laatste vakantiedag. De volgende dag moest ik weer werken.... bleek het inderhaast aangeschafte tentje een eenpersoonsfestivaltentje....lekker knus. Ik helemaal brak, maar zij heeft er in ieder geval leuke herinneringen aan.
Ook hier CKV huiswerk voor dochter gemaakt en in het kader van CKV met beide dochters in het theater gezeten op het allerlaatste moment. Achteraf waren het best leuke avonden.
Voor oudste dochter haar eindscriptie over technische informatica grammaticaal nagelezen. Geen idee waar het over ging, taaie kost, maar van voor tot achter uitgespeld.
Voor de doodzieke cavia van mijn dochter was er midden in de winter gras nodig. Daarvoor ging ik iedere middagpauze in de parktuin van mijn werk gras staan knippen met een schaartje, zodat het diertje bleef eten.

Vandaag kiwi's uit een boom op staan vangen in een druk winkelcentrum als maatje van mijn zoon!

Paar jaar geleden reden schoonzoon en ik in een grote bestelbus ( Sprinter) naar de Zuiderburen waar hij stage ging lopen. Na rit van 3 uur en spullen uitladen, ben ik alleen in dat grote bakbeest met beperkte raam zicht terug gereden. Ik vond het soms best eng omdat ik niet gewend was aan deze afmeting en het vroeg donker werd zodat ik niet precies wist hoeveel ruimte ik had bij het opschuiven van baan; een stressvolle rit. Ik dacht, als ik rustig stuur en iemand afsnijd, dan hoor ik het wel. Ik kwam moe van de files en de spanning, gelukkig ongedeerd thuis.
Anderen verklaarden mij voor gek, dat ik zoveel voor hem over had. Maar ik deed het natuurlijk indirect ook voor mijn kind. Ze was blij dat alles goed gegaan was.

Ik heb voor mijn kinderen ook alle jaren de boeken voor ze gekaft. Dat vind ik, samen met oliebollen bakken, het leukste klusje van het jaar. Ik kan het ook heel erg goed.
Het gekste wat ik heb gedaan, nou ja het meest uit mijn comfortzone, is naar een literair festival gaan gericht op feministische literatuur. Mijn oudste kind was daar vrijwilliger dus ik heb het gecombineerd met hen even weer zien. Het was zo bijzonder en ik heb me het hele weekend zo dom gevoeld tussen al die vrouwen die literatuur als hobby hebben of er op gepromoveerd waren, en die alle presentaties snapten (was in het Engels). Ik ben zelfs naar een knutselworkshop geweest (feministische banners maken) hoewel ik totaal niet kan knutselen. Was in dat gezelschap ook de enige hetero dus dat was ook bijzonder. De kookdemonstratie van een (mij onbekende) Britse tv-kok was heel leuk, een beetje mijn beloning voor alle moeilijke dingen

MamaE schreef op 29-01-2023 om 16:11:

[..]

Lullige vraag misschien maar kan die zoon van jou ook iets zelf? Zoals ik jouw berichten lees deden jullie hem letterlijk alles voor en werd er geen enkele verantwoordelijkheid bij hem neergelegd. Komt hij ook nog elke dag bij jou eten en de was brengen en maak jij zijn huis schoon of doet hij dat inmiddels wel allemaal zelf?

Hij doet alles zelf! Ik ga echt niet bij hem poetsen hoor. Hij komt ongeveer 1 keer per week bij mij eten. Koken is mijn hobby maar het is ook zijn hobby dus ik mag regelmatig bij hem komen eten. 

watertoren schreef op 29-01-2023 om 13:13:

Ik heb alle surprises voor school voor mijn zoon gemaakt en zijn vader kaftte altijd zijn boeken. Ik kan dat niet want mijn vader deed dat ook altijd voor mij.

Surprises maken voor je kind is zo lullig voor zijn/haar klasgenootjes. Net zoals werkstukken maken enzo.

Dan leg je de lat voor de andere kinderen zo verschrikkelijk hoog en de andere kinderen die het wel zelf maken of met hulp van de ouders(wat ik overigens wel heel redelijk vind) maken, zullen altijd denken dat ze niet goed zijn in iets omdat het vergeleken wordt met werkjes van volwassenen.

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 17:45

Decembermamma schreef op 29-01-2023 om 17:37:

[..]

Surprises maken voor je kind is zo lullig voor zijn/haar klasgenootjes. Net zoals werkstukken maken enzo.

Dan leg je de lat voor de andere kinderen zo verschrikkelijk hoog en de andere kinderen die het wel zelf maken of met hulp van de ouders(wat ik overigens wel heel redelijk vind) maken, zullen altijd denken dat ze niet goed zijn in iets omdat het vergeleken wordt met werkjes van volwassenen.

Ik zou ook gewoon de surprise maken voor mijn kinderen. Afgelopen jaar ook gedaan. Tegenwoordig is het niet alleen meer op school. Clubje hier, clubje daar, familie etc. Ze willen allemaal vieren met surprises. Ze zijn hier maar een halve week steeds en hebben meer te doen dan alleen knutselen. Dan help ik graag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.