Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liza

liza

19-01-2018 om 01:01

Veilig Thuis, hulp vol.2


liza

liza

27-01-2018 om 15:55

aan Masha en de beertje

Eyy, nog een practische vraag, je zei je liet alle vaccinaties doen aan je kind... had je dan ook soort van rekening bij gehouden over alle die bij-middelen wat daar in zijn? Een tabeel of iets officieeels daarvoor? (Heb je een formule om bf. uitrekenen hoe veel aluminium of antibioticas kind voor haar 2de levensjaar heeft al geconsumeerd?)

Donna

Donna

28-01-2018 om 12:33

Nieuwsgierig

Liza, je stelt de vraag of door ouders die hun kinderen vaccineren bijgehouden wordt hoeveel aluminium ze binnenkrijgen. Eerst het antwoord: wij niet. Dan een vraag aan jou: hou jij bij hoeveel aliminium jouw kind binnenkrijgt? Hoe vaak jouw kind ademt? Hoeveel jouw kind drinkt? Hoeveel alimimium in het eten zit? En heb je uitgezocht hoeveel aliminium een kind gemiddeld per dag binnenkrijgt aan aliminium in verhouding tot een vaccinatie?

mirreke

mirreke

28-01-2018 om 17:33

Hier iets over aluminium(zouten) in vaccins

https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/overzicht/additieven-met-schema/

Het gaat hier overigens om aluminium hydroxide... werkzaam als adjuvans.

liza

liza

31-01-2018 om 03:30

aan Donna

het antwoord aan vragen is eenwoudig. Dank voor onze strenge verpakkingsindustrie hebben we zeer goede overzicht over wat onze kinderen eten, drinken en ademen. Hoe veel verschilt het kwalitatief met wat was te krijgen bf. decade terug. Veel informatie dus van verpakkingen. Gebruiksaanwijzingen. En internet. Onderzoeken worden meesta openbaar gepubliceerd. Bf. met aluminium: het word breed citeerd: "mens" Hoe veel keer kind ademt.Weer. Er zijn bf. simpele manieren om rekensom trekken. Om 1 gezond groeiende en eetbare plant te plukken zonder dat het beschadigd is door CO2 van autos, wordt aangeraden alleen planten plukken met afstand van 0,5 km van dichtbijste autoweg. Gemiddede stadskind groeit in een kinderkamer, naast een drukke autoweg, waar 3 rij autos moeten door 1 rij heen, met een afstand slechts 1 dunne buitenmuur zonder extra geluidsisolatie en 1,5 meters van stoep tussen autoweg en de oren degene dat verkeerslavaai dag per dag moet luisteren. As een voorbeeld, op een broeiperiode van vogels wordt niet aangeraden om lavaai maken op dat wijk. Destijds is bij mensen geen probeem om heftige straat-bouw-werken te beginnen op een straat waar net 5-6 moeders met vastgeborene kinderen wonen. (Dan dus in een 24 uur durende herrie.)Het zijn nu ook tegewoordig meer app-s te krijgen over hoe gezond of hoe om te meten, of de luchtskwaliteit invloed geeft aan gezondheid. Er zijn ook eenvoudige keuzes of bijstoffen wat kunnen gemeten worden. Wat is verschil tussen jogurt en een biojogurt etc. Wel benieuwd, wat zijn tips en trucks van mamas om daarin rekening te behouden. Kind kan niet vol tijd op een detox-dieet behouden worden.

liza

liza

31-01-2018 om 03:34

over dat auminium...

In dat film "Silent Epidemic"


https://www.youtube.com/watch?v=K1m3TjokVU4 zegt Lucia Domljenovic: "We weten, dat immuunsysteem een cruciaal belangrijke rol speelt in een ontwikkeling van een kind. Dat betekend, het is onmogeijk om immuunsysteem te manipuleren zonder dat het heeft geen negatieve consequenties voor ontwikkeing van een kind. Bijzonders als het wordt gedaan in een vroegere eeftijd. Er zijn mensen degene hebben een koppeling gemaakt tussen vaccines kunnen directe oorzaak zijn voor ontwikkeingsstoringen van gezondheid van een mens. Een andere citaat over auminium...

(Timecode 38:31) Terwijl kwik is van vaccines deels
verwijderd, omdat het hoog kiftig is. Er is geen pogingen gedaan
om hetsefde doen met aluminium. Het is een compone
nt van DTaP, Hepatitis A, Hepatitis B, Hib,
HPV, Pneumococcus vaccines. Er wordt een onderzoeken begonnen om
uit te vinden, of aluminium in vaccines neurotoxic zijn.
Er word officieel verklaard dat de aantallen zeer klein
en onmerkwaardig zijn. Deze argument is traditioneel opgebouwd aan
een stelling "kind krijgt meer auminium van voedse dan van vaccine."
Maar toxicologisch word geted dat als auminium wat kind
door voedsel zou kind 0,25 percent van aluminium bewerken.
Terwijl aluminium wat door inentingen binnen een lichaam is gezet
word 100 percent geabsorbeerd.

Kaori

Kaori

31-01-2018 om 06:31

rekenen

The aluminum contained in vaccines is similar to that found in a liter (about 1 quart or 32 fluid ounces) of infant formula. While infants receive about 4.4 milligrams* of aluminum in the first six months of life from vaccines, they receive more than that in their diet. Breast-fed infants ingest about 7 milligrams, formula-fed infants ingest about 38 milligrams, and infants who are fed soy formula ingest almost 117 milligrams of aluminum during the first six months of life.
http://www.chop.edu/centers-programs/vaccine-education-center/vaccine-ingredients/aluminum

Je kunt het dan wel 100% opnemen, maar als je op die manier veel minder binnen krijgt is het nog steeds lager dan wat je via je gewone voeding op neemt. 100% van 4 mg is nog altijd minder dan 25% van 38 mg.

Li

Li

31-01-2018 om 09:59

Liza

Hoe bevalt de antroposofische peuterspeelzaal je?

liza

liza

01-02-2018 om 01:54

Hoi Li

We benieuwd, welk zou de standaarde antwoord zijn. Ook excuses dat geen korte antwoord heeft. Hoef niet dan doorlezen als het te ver gaat. Zou kunnen zeggen "Ja,prima" maar dan dat betekent het helemaal niets. Zou willen schrijven: "We hebben 1 gevonden, is erg leuk, en we zijn bij dat onze kind daar heen wil, ze zijn daar inderdaad bezig met brood bakken, speelgoed maken, veel zingen en leren hoe om in vrede te wonen." Schijnt er is geen echt antroposofische peuterspeelzaal degene zelfstandig is. Er is dus in de stad wel een met richting van antroposofie. Maar ze gaf een antwoord dat ze zelf kiezen niet, wie daar heen mogen. Het wordt allemaal door centrale administratie van peuterspeelzalen geregeld. splopvang.nl We zou dus dan het as een voorkeur doorgeven maar daarvoor bestaat een wachtlijst. De gewone groep ging niet goed. Voor een kleine, niet meegemaakt grote groepen was 16 kinderen-groep veel te groot. Zij kreeg daar een roepnaam "klim-piet (klom maar op tafels, kwam echt niet meer af...), voeten waren vol van blaue vlekken (en we weten niet waarmee dat kwam) en zij veigerde om daar heen gaan resoluut pas na 2-3 weken. De juffen waren zeer behulpzaam en ze zei dat het soms gebeurt. We betaalde ervoor... maar daar was ook een verhaal. 1-st kwam er een mail: er is een rekening opgestuurd aan n-bedrag euros. Julie hoeven dat niet te betalen. Dan kwam rekening op de papier wat we wel betaalde. Maar de getallen wat op meil waren gestuurd en op papier klopte niet. In begin van dat gewone peuterspeelzaal zei de juf wel "niet zorgen maken, ze hebben trucks om kinderen te bekalmeren en ze laten kind nooit langer huilen dan 10 minuut voor ze ouders gaan bellen." Van peuterspeelzaal zou we had kunnen haar laten daar zijn. Ze signjaleerde geen problemen. Toen kind krapen kreeg, schakelde ik de huisarts. Onze huisarts gaf door dat als zij moet naar een groep kan de speciaist eerst met hun daarover overleggen. Dus voor haar 3de levensjaar zijn we af van een dwang om haar in een groep te zetten. We hebben een super- oppasser had. Een estlands sprekende toekomstige internationale rechte studerende (degene droomt om te gaan vechten tegen corruptie.) En nu heeft zij een oppasser, met hogere opleiding "Cultureel erfgoed. Zeer tevreden, beiden waren goud waard. Kind heeft momenteel focus-vermogens rond 30 minuut. Oppas geeft haar mini-lesjes van letse taal. (Besprekken vieren. Ze werken, zie echt ontwikkeingen.)We gaan ook best vaak naar een kinder-groep van TOS (Thuis op straat.)Het is tot nu toe onze het meest positieve ervaring wat betreft "uit gaan met kind". Goed geregeld. Informeel. Ruimtevol. 5 dagen per week open. Biedt ruimte en ontmoetingsplaats voor kinderen in diverse eeftijd en zijn ouders. Ze hebben nu ook een goede niews: ze hoeven niet hele winter buiten spelen. Ook niet naar de tent. Wat ze had van gemeente aangevraagd. Ze mogen in 1 van leegstaande gebouwen wat straks gesloopt gaat worden, blijven spelen. Alleen als het regent. (Antikraak.) Kinderen vinden dat fijn. Het is wel voor kleintjes vanaf 4 jaar maar gelukkig mogen we daar in en komen vaak leeftijdgenoten tegen. Vind jammer dat moet nog werken ook en kan niet een mooie uitgebreide bog openen met mooie plaatjes en verhalen over wat we doen samen met kind. Spelletjes, activiteiten documenteren. Of vraagstukken. Geen tijd ervoor dus. In het algemeen, onze kleine zit op 2,5-de levensjaar. Niet een keer ziek geweest. (Behalve zeer negatieve reactie an vaccinaties.) Af en toe lees ik Letse media en kom artikels tegen van Nederlandse VT degene heeft van een van de oostblokker kind afgepakt en jaren niet teruggegeven en dan word ik onzettend bang voor. (Dan schijnt het uiteindeijk in media, als ze komen kind terug geven ofzoiets. Had vandaag weer 1 zon artikel gevonden... Echt eng.) Gemidded probeer ik over deze onderwerp niet te denken. Van alle gevonden opties tot nu toe het meest werkende zijn geweest a. oppasser, b. TOS, c. grootouders-familiebezoeken-omgeving. Kind laten in haar eigene omgeving spelen. Allerfavorietste oppasvorm tot nu toe: moeders met andere kinderen gaan bezoeken. Of ze naar onze plek uitnodigen. Weer iets wat in een piepkleine kamer wat we daarvoor had niet zou had kunnen voorstellen.

liza

liza

01-02-2018 om 01:58

aan Kaori

Bedankt.
Ga morgen s ochtends rustig wat je zei tussen eigene getalletjes zetten.

liza

liza

01-02-2018 om 02:28

literatuur voor een zeurende mama

Heb weer boeken besteld, zou deze wel aanraden hier.
(Voor zeurende en zorgen makende moeders?)
"Beweegbare Wandplaten" door Rozwitha Ockeloen
"Het poppenspelboek" door Christiane Kutik
"Kinderen en hun spel" door Christiane Kutik
"Kleuters in de klas" door Freya Jaffke
"Werken met sprookjesvol" door Dagmas Schmidt
allemaal van uitgeverij Christofoor, denk ik.
Bijvoorbeed beide, stukken van hout en vol zijn voor een peuter een dageijkse speelplezier met grenseloos verhalen wat zij zelf daarbij denkt. Deze boeken bieden ideen aan wat al ang bestaan maar vaak vergeten worden.

liza

liza

01-02-2018 om 02:43

"Peuterspeelzaal wordt kinderopvang"

Vrij sterk. Hier is de artikel over peuterspeelzalen.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/peuterspeelzaal-wordt-kinderopvang-dit-gaat-het-betekenen Verder goed en informatief geschrijven. Schrok van een woordgebruik. "Het gaat dan om doelgroepkinderen". Is er niet een punt waar mensen zelf ook gediscrimineerd zou voelen als ze al voorhand label op krijgen en dat norm wordt. (Waarom doelgroepkinderen en of niet gewoon "kinderen")Semantisch gezien,algemeniseren van vakterminologie biedt een mooie grond aan eindeloos aantal nieuwe gemeente-initiatieven om "deze arme kerels" toch op een voeten te helpen of ze duwtje op een rug geven. (Voor zijn eigene geld tuurlijk.)Met behulp van alle zijn eigene gegevens, wat ze met andere onderzoeken aan gemeentes hebben zelf gedeeld. Zou het niet goedkoper zijn om kinderen gewoon kinderen noemen? Het kinkt ook meer politisch correct...

Li

Li

01-02-2018 om 15:18

Doelgroepkinderen

Ja, wat een woord he? De Nederlandse taal kan mooi zijn, maar dat woord is daar geen voorbeeld van. Trek je er maar niks van aan. Mensen worden betaald om dit soort termen te verzinnen.

Denk maar niet teveel aan wat er zou kunnen gebeuren, het gaat nu goed, focus daar op. Die peutertijd is zo voorbij. Wel mooi Nederlands:

"De mens lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest
dat nimmer op komt dagen.
Zo krijgt hij meer te dragen
dan God te dragen geeft."

Mooi dat je goede plekken gevonden hebt! Voor de basisschool zou ik zeker inschrijven op de antroposofische school. Check vast even, soms moet je al vroeg inschrijven.

wat wil je liza

Liza, ik heb alles gelezen wat je geschreven hebt, en kan me vinden in het feit dat jij je eigen manier van opvoeden hebt. Maar oke, ik heb ook een heel slechte ervaring met veilig thuis, ik voel me totaal niet uitgenodigd om het daar met jou over te hebben. Wat ik begrijp is dat jouw ideeën absoluut zijn.
Dat je zelfs loopt te zeuren over mensen die geen gedag tegen je zeggen! Ik zeg nooit gedag! Maar dat heeft te maken met salam aleikum..? En trouwens, wat een goed idee van je om met je kind op een groep jongens af te gaan en politie te bellen. Ik heb echt respect voor je leefstijl, en hoe je dingen voor je ziet, maar weet je wel wat voor een muur je om jezelf gebouwd hebt? Blauwe plekken..geen moeder maakt zich daar zorgen over, ik persoonlijk vind het niet normaal als een kind nooit blauwe plekken heeft. En dan had een ander kind het gedaan??
Weet je, een holistische benadering qua opvoeding is echt heel goed, en jij bent de baas over je kind uiteindelijk. En dan denk ik, als ik jou was ging ik gewoon even relaxen met mijn kind. Ok, blikje op de grond, jammer, maar accepteren. Ok, schreeuwende jongens, niet leuk, maar het is nou een maal zo.

Liza, ik heb alles gelezen, en heb dus ook gezien dat je niks aanneemt van andere mensen, maar. Jij kunt de wereld om je heen niet veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je ermee omgaat. En ook wat je je dochter leert. Je lijkt zo vrij en liberaal, maar intussen moet je dochter jou precies volgen, want je laat haar niet los.Is dat liberaal?
Moet jij zo boos worden op instanties, terwijl je gewoon je man en kind nog hebt? Probeer dan eens naar een ander te kijken. Naar mij. Kun jij je dochter knuffelen, of je man? Had jij de keus om weg te gaan met je kindje, en had je een man die trouw bleef terwijl je weg was? Jouw boosheid tegenover veilig thuis staat in geen verhouding met wat andere mensen mee hebben gemaakt. Dus ik vind dat jouw toon wat lager mag. Als je boos bent op instanties, prima, maar ga geen prinses zijn waar ik naast sta, of andere mensen die hun kind missen, en die geen man hebben die alle dingen accepteert. Denk daar maar over na als je bloemetjes plukt. En kom niet aan met blauwe plekken op de benen of weet ik veel, allemaal bullshit. Een gezond blij kind heeft altijd blauwe plekken. Boosheid moet je op de juiste plek neerzetten. Ik hoop dat je dat inziet.

liza

liza

02-02-2018 om 21:09

nieuwe serie over peuter-opvang!

https://www.vpro.nl/programmas/opgejaagd
"Opgejaagd". Fantastisch! Aanrader. Door Jennifer Petterson. Het werd niet een termometer in haar kont gestoken door het kraamzorgbedrijfs medewerker maar verder heeft zij ook veel verhalen.

liza

liza

05-02-2018 om 01:37

"Verdachte ouders" film 35 min

Dag. Een film wat met thema koppelt:
https://www.npo.nl/zembla/13-12-2017/BV_101384724
"Verdachte ouders" documentaire film, 35 min, NPO, Sander Rietveld

liza

liza

05-02-2018 om 03:21

deze film hielp heel erg

Deze film hielp me heel erg om te realiseren hoe gelukkig we eigenlijk zijn dat onze kind geen gezondheidsafwijkingen heeft of in welk reele risico we gaan inlopen als ze zou ze krijgen. (Ik zou op basis wat we nu hebben meegemaakt automatisch beschuldigd in kinderisbruik of ze zou dat dan haar ziekte zien als het bewijs van mijn opvoedingsfouten.) Zie nu beter het algemene lijn: 1ste melding. Deze bedreigingen en dwang dat we zou heel vaak naar Consutatiebureau gegaan was dus bedoeld om voor kind goed op letten, dat als zij niet goed ontwikkelt zich zou ze toch kunnen "ingrepen" en haar van ons "af pakken." #Helaas" dus ontwikkelde zij wel goed en ze kon dat niet. En daarom kreeg we nu wel gevolging maar zij is te gezond en daarom kunnen ze bij ons geval niks doen. Dat maakt me wel nog meer bang. Als zij niet snel genoeg alle mijnpalen voldoet. Als. Maar nu moeten we. Kan niet zeggen Veiig Thuis me prestatiestress opwekt, dat niet. Zij is een slimme kind en we gaan eigene beste doen. Wel word meer en meer duidelijk, dat we letterijk lopen best dunne lijn. Word zij nu ineens autist of dyslectisch of wat dan ook. Ik word daarin beschuldigd dus. Afkomend van andere land is nog steeds moeite om te realiseren dat het hier so werkt. Wens van harte sterkte en beterschap voor gezinnen degene eigene levens in deze film hebben openbaar gemaakt.

liza

liza

11-02-2018 om 12:52

nieuwe aflevering!

Hoi idereen.
Nog dus een maand voor onze "controle interview", vragen wat Veilig Thuis gaat naar ons aan onze huisarts opsturen. Begon al kribbels te krijgen. Stelde al voor deze volgende dagen pas na dat interview. Weer lange besprekken met mn man. Weer afwachten tot volgende controle. Hoe ook man reageerde. Al nu begint hij vaker stofzuiger gebruiken. Weer geluidsoverlast.De mooie bos van bomen wat achter onze huis stond was afgekapt. (Een toeval? Ook in het laatse locatie waar we woonden... hebben ze een flinke aantal bos net afgekapt en flinke aantal huizen gesloopt om nieuwe autoweg te bouwen. Onze kind was letterlijk in het midden van een bouw-veld geboren.) Nu wel anders. De bouwbedrijf gaat huizen renoveren dus bomen werden afgekapt zo dat ze zou kunnen eigene bouwcontainers neerzetten. In plaats van appelbomen hebben we nu een flinke dorp van bouwcontainers achter onze raam plus harde booren-herrie elke werkdag 7-20.00. De woonkamer MOET schoon zijn. Kind mag niet spullen laten rond vloer slingeren en ik moet ze opruimen. Het moet ook stil zijn omdat mn man moet kunnen werken. Ook nachtrust. Als kind s nachts wakker is (niet vaak gebeurt), is het probleem dan. Volgens woningbouwvereniging moet er in huizen nachtrust zijn 00.00-07.00, zoals mijn man zei... Een kleine shcroef in een muur boren om spulletjes op hangen voor kind? Da mag dus niet!!! Geen gaten in de muren. Woningbouwvereniging wil huizen later terug in een goede staat. Jesus. We wonen toch hier... Wat meer. Er mag geen speelgoed voor de deur staan. Het moet netjes. Kind mag dus niet uit de deur stappen en meteen eigene speelgoed daar liggend vinden. Alles moet weggestopt worden. Ik krijg geen depressie ervan. Volg alle regels vlot. Soms gaan we nog steeds naar dat "Thuis op Straat" stichting. Ze zijn op werkdagen open. Kinderen mogen daar binnen dat hek zitten. En bal spelen. Stoepbal heet het. Elk dag, 5 dagen in week. Jaren door jaren door. Hetselfde bal. Hetselfde stoepbal. Geen teater. Geen bioskoop. Geen zelf animaties maken of knutselen of houtwerk. Alleen da bal. En als ze ouder worden mogen ze niet meer in. Dan mogen ze gaan voetballen. En dat is het. Had in dat stichting aangheboden dat kan vrijwillig andere workshops doen. Iets met geschiedenis leren kenne of creatif schrijven of creatief fabulas bouwen, iets met storyelling. Nee, ze had me dus niet aangenem. Kinderen daar ballen. Als he regent spelen ze binnen dan met stukjes van schuim of mogwn ze met viltstiften op een klaargemaakte tekeningen lijntjes vullen. Maar dat is ook het. Het leven. Kon dat stress om afwachten van dat VT interwie niet meer tegen. Mn man negeert me. Het moet flink wat gewerkt om voor alle deze luxe te kunnen betalen. Dus hij draait de werkuren. Soms vraagt me weer zenuwachtig: "Heb ik nu nog alle vaccinaties netjes kind geregeld" maar dat is het. Dat heet relatie dus. We volgen Nederlandse normen en waarden. Kon dus de stress niet tegen en omdat heb nog taak als mantelzorger koop ik weer de vliegtuigkaart en 2 uur later zijn we weer in Baltische landen beland. Alles is anders. Overal is witte sneuw. Kind is zichtbaar blij ervan. We hebben in een vliegtuig eigene slee meegenomen en meteen als we uit komen, zoeken we een kleine heuvel up en gaan sleen. Vandaag gaan we niet schaatsen maar ik hoor dat opa heeft kind al schaatsen gekocht. En een sneuw-schep. En nog een slee, zon grotere. En vandaag is kind al 6 uur buiten geweest! Sneuw scheppen, klimmen, sneuwbergjes bouwen. Sneuwpop hebben we gebouwd! Rond huis rennen en verstopperje spelen. Ik wet niet of we regels volgen. Hier zijn ze niet aanwezig. We leven aciviteit-ingericht niet "regels volgen-ingericht." En ik zie duidelijk hoe mijn stuitligging-geboren kind degene in "goede traditionele Nederlandse" zorgprincipes volgend zou nu waarschijnlijk in een hok zitten en met plastic-spelletjes mogen spelen of orders luisteren en in haar 16ste al zeer dikke leelijke billen hebben, hangende celluliet en eetsoornissen, is iemand degene in haar jonge leeftijd al iemand is, degene goed actief beweegt, vindingrijk is, tegen een stoot kan, niet bang is voor koud. Mischien krijgt zij ook ziektes als zij groeit maar liever dan deze ziektes dan degene duidelijk van tekort van bewegen verschijnen. Momenteel rent zij zoals kleine tornado rond 2 verdiepingen, schuur en hele buiten-tuin rond. Bedenkt duizend nieuwe spelletjes en morgen krijgt zij eigene hond. (Weer iets was zij in Nederland zeker niet zou kunnen. 1st. het is niet veilig voor de kind. Toen ik zwanger werd, eers wat ik moest doen was om hond naar dieraziel af geven. Het werd gezefd, da is evalueerd als onveilig.) Dus in Letland is he allernormaalste zaak dat kind een hond heeft. Daardoor leert zij hoe om goed en respectvol omgaan met dieren. En het is ruimte hier waar ze kunnen samens spelen. In Ranstad zou het echt geen sprake zijn dat er een openbare speelplaats is waar kinderen mogen met honden samen spelen. Zelfs als ze naast elkaar wonen, honeneigenaren houden eigene honden vast. Het is te gevaarlijk om ze naar kinderen toe laten. Dus hier zijn we nu. Mijn vader doet goed. Veel beter dan laatste jaar. Mijn man blijft in Nederland, werken en alle deze regels volgen. Hij is ook beter daarin. Dus hij past er goed. Zoals hij ook ons zei "als je deze regels niet kan volgen mischien dan gewoon oprotten...". Ga morgen nu weer naar huisarts bellen en vragen of deze VT interview vragen zou gewoon doorgegeven worden aan locale Kinder-bescherming stichting hier, in Letland. Zou ze graag onze verhaal willen vertellen. En laten ze ons deze toets-controle doen. Het is ook fijn als instanties van verschillende landen eens samen kunnen werken op en zaak. Mischien zien dan de instanties van Letland ook dan, hoe de normen en waarden van Letland gewoon "niet goed ontwikkeld is." Kunnen ze wat van eigene Nederlandse collegas wat leren. (Ik zie wel potentie voor goedfinancteerde scholingen en trainingen en coachings voor Europesew Unie geld...)

liza

liza

11-02-2018 om 12:52

Opgejaag, volgende aflevering uit!

https://www.vpro.nl/programmas/opgejaagd.html

Ja leuk Liza

https://www.vpro.nl/programmas/opgejaagd/aflevering-1.html

Leuk dat je deze radioserie hier neerzet. Een vergelijking van een moeder geboren in Zweden met het opvang- en opleidingssysteem in Zweden en Nederland. Haar opbservaties over Nederland. Ik heb het gehoord.

De eerste aflevering heet: De Schoonmaakmoeder.

"Jennifer Pettersson woont al 20 jaar in Nederland en voelde zich hier altijd thuis. Maar sinds ze kinderen heeft, is dat veranderd. Nu twijfelt ze of ze niet beter terug kan gaan naar Zweden.

Sinds Jennifer kinderen heeft, voelt ze zich een vreemde in Nederland; het land waar baby’s opgevangen worden door crèche-leidsters die immuun zijn voor huilgeluiden en waar kleuters dolblij mogen zijn met een volle minuut aandacht van de juf. Het land ook, waarin moeders de klas boenen, bij gebrek aan geld voor een schoonmaker.

Ze vraagt zich af of ze niet beter terug kan gaan naar Zweden, wat in vergelijking met Nederland het paradijs lijkt voor ouders met jonge kinderen. Er is slechts één probleem: haar echtgenoot wil niet mee."

liza

liza

11-02-2018 om 13:16

Anki00

Mijne boosheid... Helaas ben ik niet boos. Het gaat over insantie degen blijkbaar heel veel macht heeft. Degene bepaalt hoe ik ouder, leef. En hoe voed ik mijn kind op. Degene mijn man bang maak dat hij niet goed volgens de regels leeft. En bag is dat hij niet mij kan aanleren om volgens de normen en waarden leven. Instantie dgene recht heeft om structureel in onze huis binnen vallen zonder waarschuwing. Een commentaal geven aan een badkamer waar ik net zelf met eigene handen heb silicoon neergelgd. Degene met hoofd knikt dat mijn voorkeur is om luiers met hand wassen niet in mand of emmer gewaren. Vragen stellen zoals "hoe veel kost onze wasmachine." of halve van freudale onderzoek las ik niet uit. (Een vraag zoals "of ik niet toevallig ook grootouders zou laten spelen met kind..." Waarom niet?)
Erger nog, dat elk zorgwerker letterlijk bijna een premie krijgt (of gratis koffie en boodjes) als ze tegen mij weer een melding gaan doen. God. Kins is nu 3 jaar oud. Als he zo door gaat word ik een rekord-melding krijgende mama ter land straks. Ik schreef niet uit boosheid maar probeer als gedetaillerd mogelijk (saai?) beschrijven, wat deze mensen dan doen, melding in gekrijgen, verder dan? Bijvoorbeeld. Bij ons. Letterlijk, we hebben nu door elk godsnaam instanie met wie ik te maken had gehoord dat ze graag tegen me een melding doen. Maar niet een keer gehoord, wanneer houden ze op. Ook deze dubbel policy. Bijvoorbeeld, als mensen drinken, drugs doen of psychisch gestoord of minder wat... zijn ze gewoon "doelgroepouders" gelabeld en ze zijn in rus gelaten. Bij ons geval ze lopen in. Maken mijn man bang.(Hij is dus degene moet eigene vrouw leren hoe om direct citerend van meneer Veilig Thuis "moet me leren om mijne mond te houden") En klaar. Hoe veel meer zijn zon gezinnen degene onder de gevaar van deze instanie moeten kinderen opvoeden? Hoe veel verdienen ze ervoor? Hoe veel medewerkers zijn er om zo van huis naar huis lopen en mens bang maken?

liza

liza

11-02-2018 om 13:19

Excuses voor slechte toetsenbord

Helaas heb ik geen goedwerkende toetsenbord bij de hand. Kind heeft hier flink op gespeeld en doet niet meer. Excuses voor ongemakt. Groeten uit de schaatsenland!

instanties

Je zou toch wensen dat het geld voor de 'toezichthouders', de verlengde arm van justitie zonder rechtsbescherming, die nu massaal ingezet worden in de zorg voor kinderen, zou gaan naar meer en beter opgeleidde handen in de opvang en in de klas.

En dat het weer eens gaat sneeuwen

lijkt mij zo.
In de herhaling: buiten de randstad is er veel meer ruimte voor kinderen, parkjes, bossen etc.
Het verlangen naar platteland bij Liza lijkt mij duidelijk. Maar dat vind je niet in de Randstad.

Tsjor

liza

liza

11-02-2018 om 16:16

aan Tsjor

Heyy... Oh Tsjor. Heb hiet met hekken. Ranstad is vol met hekken, beschuttingen. Altijd, overal. En ze zijn hoog. Als ik probeer bijvoorbeeld fotos maken in onze stad en omgeving... kan nooit een mooie beeld omdat het ziet altijd uit als een "scene van 2-de wereldoorlog" of "een scene van een science fiction film waar alles en iedereen begrensd zijn." Zie je ergens een kinderdagverblijf... 2,5 meter hek daarrond. Vaak ook met prikkeldraad. Zou nu iemand echt goed voorstellen, wie is een bees degene achter zon verschijntsel vast is gehouden. Het is dus geen gevangenis voor moordenaars. Een kinderdagverblijf. Maar dat gaat maar door. Welk schade geef gebruik van prikkeldraad (had gechekt, he wordt van Duitsland geimporteerd) aan kinderen. Ze spelen nu tegenwoordig vaker die oorlog-1man-schooter-spelletjes. Alvast denken dat de omgeving is gemaakt meer speelzaam. Khmm khmm. Allergekse was beschutting wat heb gezien was rond schootuin naast dat kleine stad-wijk waar onze kind was geboren en nu hele bos afgekapt is vanwege de snelweg. Een schooltuin. Met een hek van 2,5 meter. Niet te klimmen. Plus nog zon tand-achtige begrensing dat niemand zou dichtbij koment. Plus nog prikkeldraad (lijkt naar 2wo films.) Plus een enorme deur vaarvan kan met tanken ingerijden zijn niet kinderen. Ook rond de tuin nog kunstmatig gebouwde kanaal. (Precies zoals een wat rond dat net gebouwde superdure moskee werd gemaakt.) Stel nu voor, waarom zou iemand op 21 eeuw ineens kanaal rond zijn stuk van land laten graven? Op een land waar land tegenwoord "eigendom van ons iedereen is". Had dan naar die schooltuin gegaan en gevraagd. WAAROM? (Broer van mn man gaf geen zucht "ahh, waarom vind je da vreemd, ze had gewoon paar senten subsidiegeld over en iemand kende iemand in Duitsland.") Dat juist. Het is de wijk waar is genoeg natuurlijke hoogwaardige klei. Iedereen degene in dat wijk woont zou uit gaan, schep pakken en zelf 5 kg klei uit de land halen en daarvan zelf een mooie tuinhuis bouwen of een mooie beschutting voor zijn tuinthuis of een openhaard maar ne. Dat doen ze dus niet. Het wordt zelfs streng verboden om kinderen of iemand iets met klei doen. ("Klei? Dat bestellen we van Duitsland hoor, je kan dat van kunstwinkel kopen.") Had geprobeerd met kind daarvan speelgoed maken. Weer: "Het is onhygienisch." Ging dan naar die schooltuin. Wou alleen weten Waarom dat 2de wereldoorlog-beschutting. Ze zei, dat is tegen de kinderen. Dat ze zou geen groenten komen stelen." Het werd verteld door zon 70 jaar oude vrijwilligerswerker degene zeker ook van oorlog of koude oorlog sommige herinneringen had moeten hebben. Verder vertelde hij hoe hij slakken erg vindt. Dat in schooltuin worden omkruid en slakken hard met Monsanto en pesticides bestrijden en dat daarna het veel beter is gegaan. Welk invloed geven deze beschuttingen aan groeiende mensen? Wat leren ze ervan? Zelfs in dat peuterspeelzaal-speelgroep waar mijn kind ging. De deel van dat onderwijs was: ze had zon binnen-ruimte-hekjes. Zo kinderen mochten binnen een hek zijn. Of binnen andere. Maar niet zonder toesemming van een begrensde hek naar andere gaan. En ze moesten altijd met begelijder afspraak maken voordat ze naar andere hek mochte gaan. Het herinnerde heel erg een schreefstuk van biografie van Edgar Mrugalla. Hij beschreefde hoe in Berlijn pas na 2de wereldoorlog een beschutting-grens was gebouwd. Op een deel leefde mensen en op andere. In begin was er geen duidelijke vervolg voor bevolking. Ze mochten heen en weer gaan. Alleen op 1 voorwaarden. Ze mochten over beschutting naar andere kant verhuizen alleen als ze iemand kunnen vinden degene weer van andere kant naar hun kant zou willen komen. Van oost naar west. Of anders om. Nou. En om zelf een verwant vinden, dat mochten ze in de krant zetten. Er was een speciale advertentieafdeling daarvoor. "Ik wil naar west, wil iemand naar oost. Met groet. Meneers Schultz of Maria Ichhabe". Wat ook verbaast me. Vaak is er helemaal geen huis, geen project, geen kinder-relateerde project. Maar deze beschuttingen zijn opgericht. Zo staan ze. Jaren en decades lang. Alsof onze bestaan eigenlijk een grote beschutting is en zonder zijn we niks.

liza

liza

11-02-2018 om 16:24

Geld! Wie wil!

Hoi allemaal.
Dus had snel even locale Baltisch-landen-Nederland- Noordse landen-geldpotten doorgebladerd. (Deze webpagina van fundsen waar ze samenwerking tussen stichtingen ondersteunen weetjewel.)
Het is wat flink boterham aangeboden momenteel. Dacht ik deel even de link. Dat heet Norden. Deze project ondersteunt al rond 20 jaar initiatieven waaronder de stichtingen en mensen van Baltische landen (relatief flinke) steun mogen aanvragen om naar hoger geontwikkelde landen gaan om te leren hoe ze nog beter zou kunnen worden in coaching, begeleiding, zorgdiensten aanbieden, complexe infrestrutuur opbouwen, administreren etc. etc.
Had meteen bedacht, wetend hoe hoge niveau Nederlandse kinder onderwijs-opvoeding- kinderbescherming heeft. Misschien iets voor iemand om een mooie samenwerk-project te starten en ze daar iets wat gaan leren? De reis naar Baltische landen, Vilnius, Riga of Tallinn duurt slechts 1-2 uur, kost niet veel, Baltisch Airlines is zeer betrouwbare vliegbedrijf, iedereen spreekt engels en mijn kamer in Riga kost 200 eur per maand niet 2000. En ze zijn ook redelijk behoorzame volk en alles wat op cursussen aangeboden wordt, leren ze graag. http://www.norden.org/en/om-samarbejdet-1/funding-schemes-and-scholarships/funding-schemes-and-calls-sorted-by-subject/culture-and-creative-industries

Europese samenwerking?

En van elkaar leren? Please, dat gaat helemaal verkeerd uitpakken.

Hoe goed de voormalige Kinderombudsman hier ook opgekomen is voor onderwijsplicht en hulp in plaats van justitie. Zet die lui bij elkaar en ze forceren elkaar in een veiligheidsdenken waar we de hele komende eeuw niet meer van afkomen. De vraag 'wat doe je aan kindermishandeling' is voor deze mensen nou eenmaal 'overheidsingrijpen'. En dat maakt het voor alle gezinnen juist veel onveiliger want de overheid kan het niet dan met subjectieve draconische maatregelen en kokervisies gebaseerd op roddel en intimidatie en karaktermoord.

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/onderzoek/370/kindveiligheid-2-januari-2007/fase/982/onderzoeksraad-kritisch-over-aanpak-kindveiligheid

"Concreet beveelt de Onderzoeksraad aan dat de overheid met name de jeugdzorg in staat moet stellen om op te treden wanneer een melding wordt gedaan over een vermoeden van kindermishandeling. Professionals van jeugdzorg behoeven zich in hun reactie op de melding niet afhankelijk op te stellen van de medewerking van de ouders omdat zij immers moeten kunnen beschikken over alle relevante informatie. Ook moeten de professionals kunnen beschikken over de relevante informatie van de overige beroepskrachten die hulp verlenen aan het gezin."

https://www.bnr.nl/nieuws/10002274/kinderombudsman-nog-teveel-kindermishandeling-in-europa

"Aanpakken kindermishandeling
In de meeste Europese landen is wet- en regelgeving aanwezig om kindermishandeling aan te pakken, maar het ontbreekt in veel landen vaak aan de implementatie van die wetten en regels, zegt Dullaert. Het rapport heeft tien concrete maatregelen opgesteld om kindermishandeling aan te pakken, zoals betere screeningsmethoden op bijvoorbeeld eerste hulpafdelingen van ziekenhuizen, het stimuleren van positief opvoeden en het trainen van professionals die mishandeling kunnen signaleren."

Daarmee bevorder je juist het alomheersende wantrouwen richting gezinnen en pak je goedwillende ouders, vooral de hulpvragers onder hen, het recht af om zelf voor hun kinderen te zorgen en voor ze op te komen.

Dan worden alle gezinnen vleugellam gemaakt.

Please, ontmantelen die mensonvriendelijke organisaties.

liza

liza

11-02-2018 om 19:55

Anne J een vraag

wat is de definitie "relevante informatie" in dat betreft?
"Concreet beveelt de Onderzoeksraad aan dat de overheid met name de jeugdzorg in staat moet stellen om op te treden wanneer een melding wordt gedaan over een vermoeden van kindermishandeling. Professionals van jeugdzorg behoeven zich in hun reactie op de melding niet afhankelijk op te stellen van de medewerking van de ouders omdat zij immers moeten kunnen beschikken over alle relevante informatie...

Als in appartament onder mij een kind zeer vaak s nachts huilt, mag ik als een 80 jarige dame degene graag destijds slaap, een klacht indienen tegen mn buurvrouw met baby?

Als ik een verloskunde bent, net afgestudeerd van fijne opleiding en mn ouders thuis al jaren herhalen dat alle onze problemen door oostblokkers zijn gekomen, nu heb ik eerse keer bevallende laag opgeleide oostblokker degene "onze banen pakt", mag ik tegen haar een melding doen?

Als ik een man bent, degene veel tijd met geld verdienen, maar buiten dat wel blowen of hardrugs gebruik tijd besteed en mijn ex niet bij mij gemakt behoorzaam is, zou tegen haar een belletje trekken of zelfs ambtenaar met envelopje geld gaan dawarvoor belonen of als hij hun auto in mn garazhe repareert is ook goed.

Als ik een lerares ben, ik wil een stage-niveau-salarisverhoging wat in koppeling zit met cijfers van mn studenten...wil dat in mijn groep goede sterke team zou zijn zo dat ze alle in examens zou goede cijfers halen, zou ik dan niet een belletje trekken over een meisje in een achterbank degene duidelijk veinig geslaapt in de klas komt omdat er is een nieuwe kind geboren in zijn gezin en muren zijn dun en er is geen alternatieve huisvestiging te krijgen...

Of als ik een advocaat ben, en in relatie met een vrouw degene nu zwanger is van me iets eist, zou ik niet veilig thuis melding doen, in plaats van vrouw blijven ondersteunen?

Waarom ik dat schreef... het is tot nu toe, bij geen enkele media-artikel over Veilig Thuis beschrijven over mogelijke motivaties van meldingmakers. Wat en hoe zijn ze beloond voor melding. We zijn allemaal getraind om even verder te komen in het leven. Waar zit de zuikerklontje? In een film https://www.npo.nl/zembla/13-12-2017/BV_101384724 was wel te zien dat op een vergadering scene, best in begin, krijgen artsen mooie maaltijd naast instructies. Maar er zijn nooit interviews verschijnen met bf. jonge ambulance arts (zoals bij onze geval)degene zou dan achteraf moeten verklaren, waarom hij heeft een man in een hogere leeftijd uitgelachen voor hun leeftijd om in hun 50ste kind te krijgen of waarom hij weet niet wat kaliumpermaganaat is of waarom hij heeft bij overbezorgde maar onschuldigde geval vrouw met kleine kind naar ziekenshuis gebracht... Er blijven geen sporen achter deze daden...

liza

liza

11-02-2018 om 19:58

Anne J

Ik vond het zo opmerkelijk opmerking... "Je zou toch wensen dat het geld voor de 'toezichthouders', de verlengde arm van justitie zonder rechtsbescherming, die nu massaal ingezet worden in de zorg voor kinderen, zou gaan naar meer en beter opgeleidde handen in de opvang en in de klas."

Suikerklontje


https://www.youtube.com/watch?v=VzZqpA_nl30

De beloning is dat je je een goed mens kunt voelen want je hebt een kind 'gered'. Alsof een telefoontje zorgt dat alles goedkomt. Helaas begint het dan pas en daar hebben veel mensen geen zicht op.
Maar: je hebt iets geweldigs gedaan, een kind verlost van kindermishandeling, is dat niet geweldig? Er worden er zoveel mishandeld en jij hebt er nu eentje gered.


https://www.youtube.com/watch?v=DCNWuH41ybo
Ook al is het moeilijk, je twijfelt of je het wel goed ziet, het kost je teveel tijd, toch doe je een melding want dan ben je een goede dokter.

Ouders in scheiding kunnen elkaar beschuldigen om zelf meer zeggenschap te krijgen over de kinderen.

Buren kunnen uit boosheid over geluidsoverlast of andere zaken een melding doen, om zichzelf even goed te voelen dat ze hun vervelende gevoel hebben afgereageerd op jou.

Scholen en hulpverlening die hun zin niet krijgen kunnen een melding doen, want jij werkt niet mee.

Nou, ze weten het altijd wel goed te verpakken. Jij zou iets niet goed doen, jij als ouder. Ze zeggen natuurlijk niet: we zijn het niet eens. Nee; Jij zorgt niet goed voor je kind, zaken worden uitvergroot of uit hun context gehaald. Het is een conflict, er is onbegrip, maar het gaat al snel over de keer dat je kind een te dun jasje aanhad. Misschien wel omdat ze haar winterjas per se niet aan wilde. Afijn, melden is zo gebeurt.

De beloning is een beter gevoel over jezelf en meer macht over anderen. Sommige hulpverleners zijn gewoon machtswellusteling. Anders waren ze niet met kwetsbare mensen gaan werken. Mensen die meer macht hebben of gelijkwaardig zijn kunnen ze niet aan.

Motivatie

Bij ons denk ik dat het volgende aan de orde was. Hulpverleners krijgen training in het signaleren van kindermishandeling aan de hand van een onderbuikgevoel. Je krijgt dan een signaal van je lichaam dat er iets scheef zit. Maar het is maar de vraag of het een kwestie is van onbegrip, gebrek aan kennis, iets dat niet goed zit bij jezelf, of niet goed zit bij de ander.
Helaas wordt er maar een kant op gedacht: er is iets niet goed bij het kind als je er een onderbuikgevoel van krijgt.
Bij onze hulpverlener was het, denk ik/speculeer ik, dat ze zelf sexueel of anderszins misbruikt is en die angst kwam boven toen ze geconfronteerd werd met de angst van mijn dochter. Die veroorzaakt werd omdat ze de wereld om zich heen, met name school, niet begreep, en ze werd zelf niet begrepen, door autisme.

Dus in plaats van het veiliger maken van de wereld door dochter te helpen de wereld beter te begrijpen en de wereld, en ons als ouders, te helpen haar beter te begrijpen werden we in het onheil gestort. Geen hulp meer, wel rechtzaken en subjectieve rapporten vol roddel.

Ik ben er van overtuigd dat onze melder nog steeds denkt dat mijn dochter misbruikt is, ook al heeft haar psychiater gemeld dat haar sexuele ontwikkeling ongestoord bleek te zijn en ik wel goed voor mijn kinderen bleek te zorgen.
Een andere uitkomst was namelijk volgens hen niet mogelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.