Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liza

liza

04-02-2017 om 18:22

Veilig Thuis, hulp


AnneJ

Er zijn geen jeugdbeschermers meer in beeld bij Liza. Dus alles wat je daarover ratelt snijdt geen hout. Het is je eigen pijn en onverwerkte geschiedenis.
Liza mag het zelf doen, zelf haar eigen keuzes maken, en dus gaat haar kind van de psz af en krijgen andere kinderen de schuld van blauwe plekken en trekt ze haar kind steeds verder terug uit een wereld die ze zelf niet vertrouwt.

Tsjor

Misleidend Tsjor

Uit bericht 814: Het is nu helft van september. We hebben niks gehoord van onze VT ambtenaar degene beloofte om ons nog herhalend te blijven inspekteren. Alweer een vraag, wat nu? Zelf contact nemen en ze vragen toch langs te komen of blijven af wachten tot ze op een mooie dag zonder waarschuwing alweer achter de deur staan?

Hoe je ze wil noemen mag je weten maar Liza hangt nog steeds onder de ongrondwettelijke bemoeizorg. Hulpverleners zullen zelf benadrukken dat dit vrijwillig is. Zogenaamd. Want zie er maar eens vanaf te komen.

Liza heeft al een brief geschreven. Vader heeft een brief geschreven. Maar nog steeds kan elk moment zo'n type hun levenssfeer binnendringen. Om te controleren.

En je begrijpt hopelijk dat niet iedereen jou zorg deelt. Liza gaat erop uit en dan blijf jij maar benadrukken dat haar primaire reactie terugtrekking is. Ze zoekt haar eigen weg. Mag ze doen. Gaat verder niemand aan. En is geen bedreiging voor haar kind. Het is wel bedreigend voor haar dat dit soort theorietjes onder haar neus gehangen worden en blijven. Dat blijft haar en haar gezin ontoelaatbaar intimideren. Stress. Dat is geen hulp. Zeker geen vrijwillige hulp ook al noem je het geen jeugdbescherming.

#844 voor Tsjor

"Ze belde terug om door te geven dat in deze nieuwe grotere huis hoeven ze niet meer langs komen. Wel willen ze dat onze huisarts zou een oogje in het zeil houden. Ze zei, begin maart gaan ze nogmaals controle doen. Maar in plaats van onz gaan ze onze huisarts controleren. Inderdaad. Toen we vandaag naar de CB gingen en een visite van huisarts was, gaf hij door dat VT heeft contact genomen. Ze gaan hun instructies geven, hoe en welke vragen moet hij ons op volgende vizite in april ons stellen. De vragenlijst mogen we van te voren niet zien. Op locatie moeten we zijn op tijd. De datum voor onze test-aanvraag had hij al doorgegeven. Dus tot april "zitten we geregeld" en daarna de controle-enquete van huisarts. Afhankelijk van onze antwoorden van enqueten beslissen ze verder, of onze dossier word gesloten of willen ze nog vizieten doen of onze huisarts meer enquetes opsturen. Het is ook vrijwel mogelijk dat als we zou nu naar de kinderspeeltuin gaan of kind een sportschool kiezen zou ze poging doen om groepsleider contact nemen om ze telefonisch nog informatie uit vinden over onze kind. (Doet zij mee. Heet zij neiging om soms lets te psreken. Of tweetaligheid voor kind niet vermoeiend is.) Ik zou niet verbaasd zijn als zij ineens op groep 2 komt zij thuis "mama, de psycholoog van school heeft mij vragen gesteld over wat is mijn relatie met mij opa, met mijn moeder en of zou het mij helpen om goed luisteren als ik zou in alleen nederlandstalige gemeenschap kunnen wonen. Ze hebben me mooie gastouders aangeboden degene zuiver nederlands zijn." Wat staat te wachten blijft dus weer open. Mijn man is aan het voorbereiden van "DE BEZWAARSCHIJFT" en tussendoor besteden we dagen met spelen, eten, plassen, de wereld ontdekken, lezen, zingen... dus doen alsof deze grijse goedsubsideerde volk niet boven de hoofd hangt."

Machtsmisbruik. Jezelf belangrijk maken en niet ondersteunend aan een gezin maar (ver)oordelend en in de houding staan voor 'ínterventies' alleen al het dwingend adviseren. Vrijwillig me hoela.

Schiften

Het is niet eenvoudig om uit zulke brei aan woorden relevante informatie te schiften. Ik haal er dit uit: "Ze belde terug om door te geven dat in deze nieuwe grotere huis hoeven ze niet meer langs komen." Einde dus van de bezoeken en de ongrondwettelijke etc.
De verwijzing naar de huisarts, dat kan wel gezegd zijn, maar iedereen weet dat de huisarts geen verlengde is van jeugdzorg. Dus óf Liza heeft niet goed begrepen wat er is gezegd, of de jeugdzorgmedewerkers hebben niet goed begrepen wat de functie van de huisarts is. Mocht er een huisarts zijn die hieraan gaat meewerken, dan zou ik tegen die huisarts een klachtenprocedure beginnen. Hier staat alles over klachtenprocedures: https://www.zorgklacht.nl/klacht-huisarts?gclid=EAIaIQobChMI8L_c6qms2AIVhynTCh2twQNjEAAYASAAEgIBE_D_BwE.
Gelukkig is het medisch beroepsgeheim nog niet opgeheven en gelukkig is de KNMG ook zeer alert op schendingen van dat beroepsgeheim.
TEgenover intimidatie (als dat het is) moet je niet nog meer angst plaatsen ja, ze zijn ver schrikkelijk, ongrondwettelijke normalisatiebarbaren etc.), maar kennis van de situatie en goede analyses van je eigen situatie. Dan kun je adekwaat handelen.

Tsjor

Hoezo medisch beroepsgeheim

https://www.zorgvisie.nl/informatie-uitwisseling-gaat-voor-beroepsgeheim-jeugdzorg/

"Als een jeugdbeschermer informatie vraagt, moeten artsen, psychologen en psychiaters die vanaf nu verplicht geven. Door een wijziging in de Jeugdwet gaat informatie-uitwisseling nu voor het beroepsgeheim."

Je weet inmiddels dat het wel VT is dat contact heeft met de huisarts. Een taak die men naar de POH wil doen, die toch aan de kant van deze zogenaamde 'zorgprofessionals' staat.

Inderdaad, een klachtenprocedure. Kost je alle energie en geld in een toch al stressvolle situatie maar dat zou goed zijn. Al krijg je ongelijk, er zit een rem op het melden.

Je hoopt op de dag dat deze foute 'hulpverlening' ophoudt te bestaan. Is helaas nog niet doorgedrongen hoe ernstig dit werkelijk is.

Houding van de huisarts

De huisarts lijkt zich niet zo te laten imponeren door VT. De huisarts heeft door de ouders te informeren over de enquête, hen gewaarschuwd. Een VT neemt niet alleen contact op met een huisarts maar ook met andere informatiebronnen, ook bronnen die geen geheimhoudingsplicht kennen.

Liza kan de waarschuwing van de huisarts ter harte nemen.

Wanneer een huisarts zich afhoudend opstelt, heeft VT toch behoefte aan bevestiging dat het 'goed' gaat om zodoende een zaak te sluiten. Als ik zo lees, heeft VT deze zaak niet afgesloten. Liza kan beter nog even zorgen dat ze buiten de spotlight blijft, door niet de aandacht naar zich toe te trekken door zich kritische uit te laten over een psz.

@Tsjor, in de praktijk een situatie mee gemaakt waarin de ouders van een ll, na plaatsing op een VO, door VT werken opgebeld of hun kind reeds ingeschreven stonden, en op welke school. Men was blij en zou het dossier sluiten. De ouders moesten nog wel een paar maanden wachten. Het goede nieuws was blijkbaar niet genoeg. ONdertussen werd de VO gebeld en om hun bevindingen gevraagd. De VO gaf aan dat het prima ging. De VO deelde de actie van VT met de ouders. Kort daarna viel de afsluitbrief op de mat.
VT is niet voor één gat te vangen. Het is belangrijk om daarvan bewust te zijn.

@Liza, sommige posts lijken kritisch, maar zijn goed bedoeld om zo een stop te brengen aan de stress. Wees voorzichtig in je kritiek op anderen;, kritiek op anderen gaat je niet helpen.

liza

liza

28-12-2017 om 18:38

De kind moet elke dag uit kunnen gaan

"De kind moet elke dag uit kunnen gaan..." Zin wat tot nu toe bijna elk contole-maakte zorgwerker heeft gevraagd. (Vraag a. speelt zij wel eens ook met andere kinderen. Vraag b. gaat zij ook uit elke dag.) Nou. Nu, 3 maanden in onze nieuwe buurt werkt het dus zo. Naar de speelgroep (waarvan ze enorm enorrm bang voor werd en waarvan blaue vlekken op benen schjnden, gaan we niet meer heen.) Wel heb ik de contact van antroposofische kindergroep in centrum. (Via via hoorde dat er erg vredeliefhebbende sfreer is.) Nog voor hele december dus moest ik kind alternatieve vinden. We gaan naar de speeltuinen van supermarkten. Anders hier naast, in onze wijk. Weer een rare verschijntsel. Kind durft niet meer uit de deur gaan. Het is pas 23, 25 of nu zelfs 28 december, maar we horen harde knallen achter de deur, zo elk 5 minuut! Het is dus niet een avond van een oude-nieuw. Nee, gewone dag van december. Ik doe alsof het allegewoonste zaak is maar kind vindt het niks. Dat is dus de omgeving wat zij nu waarneemt als "normaal." Een halvegebijten komkommer in plastic, ligt naast de buurthuis... al 2de week, lege chips-verpakkingen naast de buren. Ontelbare aantal van lege energiedrank-vlessen overal heen op een "groene gebied" of een "poep-gebied" zoals mn man dat noemt. Hij zegt zelf, als de projectontwikkelaars een woonwijk planeren dan zetten ze daar altijd ook stukje groen neer zo mensen zou eigene honden daar laten poepen. Om uit gaan betekent kind streng op de soep laten lopen en niet naar dat "poepgebied" gaan, anders stapt zij in. So vandelen we rond de kvartaal heen. We zijn al gewend dat er veel veel kinderen in deze wijk wonen. Vaak zijn ze vrouwen degene langs lopen en als ik "dag" zeg, beantwoorden ze niks. Als iemand anders ze "salam aleikum" zegt, beantwoorden ze wel "salam aleikum." Wat zou ik kind als een voorbeeld dan laten zien? Ook gaan "salam aleikum" ze wensen. Uiteindelijk neemt zij mijn levensopvattingen over dus wat zou een fatsoenlijk voorbeeld zijn?? Uiteerst, goed omgaan met buren. Altijd ze begroeten. (Ook als ze niet terug begroeten.) Nooit afval op grond gooien Als gebeurt, op pakken. Niet gaan afval van andere mensen van straat opruimen, ook als er gele koelkast-doos in het midden van het autoweg is gegooid of een bak van roze verf op een stup. Over stappen en door gaan. Alleen als het voor onze huis is dan op ruimen. Maar als zij niet meer uit wil gaan? Is zij pas na deze belevenisen meer vrolijk, ondernemende kind zoals 3 maanden terug? Knallen achter de raam maken haar zenuwachtig en moe. Op gisteren hebben we naar een avond-vandeltocht gegaan en zag hoe voor onze huis groep van 8 donker bekleede 12 jarige kinderen stonden. Maar erg boos rond 1 kind degene had blijkbaar iets fout gedaan en anderen stond om hun nu te intimideren. We liepen door. Met volgende rond, 10 minuut later zaggen we ze weer, hetselfde. Met een rond 15 minuut later kwamen we langs en zag hoe buurman probeert om situatie op te lossen maar wordt uitgeschelden. 20 minuut later, draai ik onze wagen rond en we gaan daar heen om besprek te beginnen. Ik word uitgeschelden. En de slachtoffer-kind zit daar tussen dat groep als een gevangenen. Ze houden hun vast dat hij kan niet weg rennen. Ze adviseren om me goed snel op rotten. Ik bel politie en vraag, of het eigenlijk normaal is. Ze zeggen dat ze gaan iemand daarheen sturen.
Probeer nogmaals de groep adviseren om jonge los laten. Politie arriveert, de groep vlucht weg. Voor mijn verbasing, de enige wat ze geinteresseerd zijn, of ik heb zelf met eigene oog gezien dat ze hebben deze slachtoffer-jonge geslaan. Nee, dat heb ik dus niet. Wel als iemand met een groep tegen stuk kleinere jonge belooft om tanden in slaan en dergelijks, telt het niet als een geveld? Blijkbaar niet? De groep is vertrokken. De slachtoffer ook. Ik probeer deze kinderen te beschrijven. (Ze, allemaal zei dat ze een groep zijn en deze jonge degene allegrootste mond heeft, degene is de baas van de groep...?) Volgt de lezer me nog? Dat gaat over 12-13 jarigers... Politie luistert me af. Ze nemen nog mijn volledige naam, huisadres en telefoonnumer. En vragen voor mijn ID. Terwijl ze weggrijden zie ik de hele bende uit klimmen van achter de hek en me cynisch aploderen. (Goed gedaan, mevrouw, goed gedaan!)De "slachtoffer" loopt achteraf, helemaal verduisterd en in war maar toch volgt de groep. Elk dag als vergelijkbare incident plaats vindt gaan we gewoon thuis. Doen alsof het allenormaalste zaak is. We lachen. Zoeken de speelgoed uit en de leven gaat door. Wel begin ik al voor elk keer als we uit gaan voorbereiden voor volgende avonturen. Ook langzaam ontwikkel ik intuitie om te schatten, of het een veilige vantdeltocht komt of niet. Bijvoorbeeld blijkt dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat kinderen geveldvrij op speeltuin samen spelen. Het beste indicator is, hoe ze begroeten. We had bf onze kind geleerd om altijd vriendelijk te begroeten. Als regel, wat zij terug krijgt is... een stilte. Dat betekent, zij heeft opgegeven. Blijkbaar kinderen in deze wijk begroeten elkaar niet. Tweede indicator, als op een speeltuin komen maar andere kind meteen als een vijdander zien, is het mijn taak als een ouder snel tussen gaan en kind letterlijk op een afstand zetten. Niet alle grotere kinderen willen geknuffeld of geaaid worden en zo handig is de kleine nog niet met spreken dat zij zou met ze een leuke besprek in te kunnen gaan. Dus ja, zij speelt wel met andere kinderen. Betekend, ik hou haar op afstand dat zij zou niet een duw van ze krijgen. En we gaan nog steeds buiten. Het wordt wel steeds moelijker om haar overtuigen dat de wereld een leuke plaats is waar we allemaal grote vriende zijn, is. En ik weet ook niet, wat de alternatief is. Hopeljk dat speelgroep in centrum een stabiele 1 speelplaats wordt en we zou niet met dat vraag elke dag geconfroteerd worden. Iemand anders, vergelijkbare ervaringen?

Helaas, niet meer doen

https://www.volkskrant.nl/binnenland/systeem-voor-melding-van-risicokinderen-werkt-niet~a4176796/

Ondanks dat onderzoek aantoont dat de Verwijs Index Risicojongeren (VIR) niet werkt en voor overbelasting van de politie en VT zorgt door het grote aantal loze meldingen die niets toevoegen is dit systeem nog steeds in de lucht.

Dat ga je dus niet meer doen. De brave burger uithangen en een conflict tussen kinderen beslechten. Al helemaal niet waar je eigen kleintje bij is. Jij denkt dat je door je actieve opstelling bijdraagt aan een betere samenleving maar beseft niet dat je kind opgenomen word in de VIR. Daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen daders, slachtoffers en melders.

Ik zou dit incident overigens strict verzwijgen voor VT, je hoeft ze ook niet wijzer te maken dan noodzakelijk. Maar jou interventie zien ze als een bedreiging voor je kind.

En voortaan ga je niet naar een buurtspeelplek maar naar een kinderboerderij of bewaakte speeltuin. Of je neemt de tram naar een prachtig park zonder vuilnis en hangjongeren.

Je moet tegenwoordig wel erg doordenken want anders ben je zo weer in de problemen.

http://sargasso.nl/hoe-de-politie-duizenden-risicokinderen-produceert/
Nog een waardeloos politiemeldsysteem waar je als burger geen heil maar wel onheil van kunt verwachten.

https://en.wikipedia.org/wiki/As-salamu_alaykum

Je kunt jezelf in een buurt met veel arabischtaligen aanleren om terug te groeten. waʿalaykumu as-salām.

liza

liza

28-12-2017 om 19:18

aan tjor- functie van de huisarts

De verwijzing naar de huisarts, dat kan wel gezegd zijn, maar iedereen weet dat de huisarts geen verlengde is van jeugdzorg. Dus óf Liza heeft niet goed begrepen wat er is gezegd, of de jeugdzorgmedewerkers hebben niet goed begrepen wat de functie van de huisarts is.

Bedankt voor informatie en verwijzing aan dat link.
Zal deze citate uit printen en mee nemen als we naar de huiarts-VT controle-interview zal gaan.

Wat wel tot nu VT systematisch heeft gedaan is: bij elk bezoek naar ons toe ook telefonisch contact genomen met huisarts om toch nog over ons ook daar vragen stellen. (Heb geen opnames of citates maar volgens huisarts "hebben ze gebeld om te vragen, hoe met onze dochter gaat.")

Ook wat me verbaasde, hetselfde recht schijnt ook de Consultatie bureau arts te hebben. (Privacy? Dus mag ik niet zeggen, in welk wijk?) Toen kind nog 4 maande was. En we daar heen zjn geweest. 1ste keer uitdrukt mijn wens om niet mee te gaan doen aan staatsvaccinatieprogramma. He duidelijk gezegd dat voor eigene kind niet standaarde zorgtraject wil. Als een antwoord kreeg ik 1. verbale intimidatie: "Ik vermoed dat niet goed gaat bij jullie, ik heb ook twijfels, of jullie goed voor eigene kind kunnen zorgen. Ik ga stappen nemen om te controleren en als nodig toch VT een melding doen. Ik vind niet dat je als moeder je functies kan voldaan." 2. Heeft hetselfde arts (zoals ik achteraf hoorde) aan alle mensen gebeld, van wie we had een gegevens op onze intake forumulier van CB staan. Bijvoorbeeld had ze blijkbaar nogmaals discussie met afdeling verloskunde gehad en naar fysiotherapie arts van onze kind gebeld. Zij was wel niewsgierig: "Iemand heeft van CB mij gebeld om te vragen, wat mijne mening is over jou als een vrou en als een moeder. Ik zei dat ze zijn hier geweest en dat gaat prima. " Dat is tot nu toe ongeveer een niveau van een communicatiecultuur geweest. Toen dacht ik dat "waarschijnlijk werkt het so in dit land." Wel verbaas me nog steeds. Dat is dus de land waar homohuwelijk of LGBT kinderwens of draagmoeders zijn allernormaalste zaak. Bijna hele bevolking rookt, drinkt op aanwezigheid van kind en drugs zijn bijna verplicht. Maar als een vrouw in zijn 35-ste ineens een wens toont om "alternatieve zorgstrategie kiezen en niet inentingen in rijksvaccinatie gestelde hoeveelheid en tempo doen... " Dan is het pas ineens "erg zorgwekkend, en deze 5 telefoonbesprekken waar om echt pas weten, of deze vrouw is nu goed gevolgd door een zorgsysteem degene voor deze kind echt zorgt." http://rijksvaccinatieprogramma.nl Dat kan toch niet zijn dat ik niet de enige is, degene deze pagina of flyer gelezende, toch niet zin heeft, dat haar kind al op 1ste levensjaar flinke aantal van aluminium, formaalaldehydes, conserveringsmiddelen,antibiotica, gelatine,http://rijksvaccinatieprogramma.nl/De_vaccinaties/Wat_zit_er_in_vaccins/Bestanddelen_van_vaccins Blijkbaar ben ik niet de enige, degene heeft gedurft om te twijfelen. Blijbaar zijn er alternatieven wel aanwezig en meer twijfelaars ook. CB arts degene me met VT geconfroteerde, had zou moeten dat ook weten. (Over stichting Kritisch Prikken. Als een proffesioneel, werkend in hetselfde stad waar deze stichting opgericht is? Hat zij echt nooit gehoord?)http://www.kritischdenken.info/wat-zit-er-allemaal-in-vaccins/ Net doogel-doorbladerend... http://rijksvaccinatieprogramma.nl/De_vaccinaties/Wat_zit_er_in_vaccins/Bestanddelen_van_vaccins Daar vind ik ineens op een pagina een citaat: "Door de verbeterde productietechnieken worden minder conserveringsmiddelen gebruikt dan vroeger, ook vanwege het gebruik van enkele-dosis-vaccins." Dus ze zijn er wel. Wow. Toen ik net 2 jaar geleden daar in CB was, met deze boze arts, en uitdrukte, dat ik de "coctail-vaccines schadelijk vind" zei de arst: "Dat zijn de vaccines eenmaal, op zon manier moeten ze gegeven worden. Bijmiddelen zijn NIET schadelijk. Als vaccineren niet gebeurt, heb je een probleem en ben je verantwoordelijk daarvoor." Hoe veel moeders hebben moeten gepest worden tot het normaal wordt om losse vaccines geven, om grote hoeveelheid schadelijke bijverkingstoffen in een jonge lichaam te vorkomen, heb iemand wel eens een idee of staat het ergens genoteerd? Ik neem aan, dat 1ste vraag in dat VT-controle lijst wat we nu in februari moeten invullen is: "Hebben jullie netjes alle vaccinaties nu kind gegeven zo hoe rijksvaccinatieprogramma dat voorziet?" Ik moet daarbij verklaren, kind is 2,5 jaar oud. Niet 1 keer echt ziek geweest. Geen verkoudheid, geen keelpijn, geen opgezwolle wounden of allergien. Een typische arts zou waarschijnlijk zeggen dat het komt omdat zij netjes hele rijksvaccinatie-schema-vol coctailspuiten heeft gehad. En ze zitten nu in haar lijf en "werken hard om haar tegen fieze slechte virusen te beschermen." Zou ik dan weer moeten met hoofd knikken. Als het maar zou is.

Antroposofische speelgroep

"Wel heb ik de contact van antroposofische kindergroep in centrum. (Via via hoorde dat er erg vredeliefhebbende sfreer is.) "

Fijn dat je die gevonden hebt. Het is al bijna januari. Als men vraagt of je kind elke dag naar buiten is geweest zou ik mijn negatieve ervaringen voor me houden. Ja ze is naar buiten geweest. De laatste dagen wat minder vanwege het geknal en het vuurwerk op straat. Komt wel weer, ze gaat binnenkort naar een Antroposofische speelgroep.

Ga niet in discussie

Ik hoop dat je de verleiding kunt weerstaan om met deze en gene van VT en hulpverlening in discussie te gaan. Je gaat ze niet overtuigen en zij gaan jou nog vreemder vinden.
Stel je vragen bij het huidige schema van vaccinatie, vulstoffen als aluminium e.d. en het belang van single doses, dan vind men jou een anti vaxxer en gaat op je los. Nogmaals, die lui kun je echt niet overtuigen maar wel jezelf in een nog lastiger positie brengen. Jij doet wat goed is voor je kind, je bent niet de enige met dit soort overtuigingen, maar je houd verder je mond. En desgevraagd houd je antwoord kort. Ja, kind wordt gevaccineerd.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

29-12-2017 om 07:06

Sluiten draad

Beste forumdeelnemers,

deze draad nadert de 1000 berichten. Om technische reden moet hij dan gesloten worden. Uiteraard kan er altijd weer een nieuwe draad gestart worden.
Fijne jaarwisseling gewenst.

Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Nog een laatste opmerking dan

Het staat VT vrij om te bellen en te vragen, het staat artsen niet vrij om antwoord te geven.
Er is wel een richtlijn voor situaties die 'niet pluis' zijn. Dat is een vaag criterium en daar wordt heel verschillend mee omgegaan. Vaak wordt er te vroeg 'gesignaleerd', soms te laat, en dan overlijdt een kind aan mishandeling of verwaarlozing. Ook dat komt voor in Nederland.
Wat ik doe bij vervelende jongeren is een foto maken met mijn mobiel. En dan zorgen voor mijn eigen veiligheid. In gesprek gaan helpt helaas niet bij sommige jongeren.
Arabisch hoef je overigens niet te leren; net zo mij als de Arabisch sprekende mensen Lets moeten leren. Er zijn teveel talen en teveel culturen om ieder in zijn/haar eigen taal tegemoet te komen. De oplossing is dat ieder de taal spreekt die bij het land hoort, hier is dat Nederlands. Over de grens is het Duits, in Letland in het Lets.

Tsjor

liza

liza

31-12-2017 om 23:30

mee eens met Tsjor

Fijne jaarvisseling aan iedereen!
We blijven afvachten onze VT (hopelijk laatste)controle. Dat is pas in Februari. Ik doe mn best om daarover opnames doen en delen hoe dat ging. Vermoedelijk vinden ze filmen niet leuk maar ik ga mn best doen om opnames te krijgen.

Li

Li

01-01-2018 om 00:50

Opnames

In jouw huis ben jij de baas. Alleen als je opnames op facebook of zo zet heb je een probleem.

Goed dat je een antroposofische peuterspeelzaal hebt gevonden! Dat past beter bij je opvoeding en je zult er aardige moeders leren kennen.

Teveel talen

Je hoeft niet alle talen van de wereld te leren om je te interesseren in de taal van je buurtgenoten. Met jou interesse in hun taal laat je zien dat je geïnteresseerd bent in hen en dat wordt dan hopelijk wederzijds. Kan het begin zijn van mooie vriendschappen. Maar ja, lastig in deze tijd waarin taal blijkbaar een onderwerp is dat mensen verdeelt. Jammer vind ik dat. Onnodig.

liza

liza

04-03-2018 om 05:28

een nieuwe stuk van puzzel

Halloo allemaal, weer een stukje puzzel gevonden:
er staat in studieboeken voor CB medewerkers instructies, hoe om kindermishandeling te herkennen. Daarvan is dus in fb forum Vaccine Vrij een copie gemaakt en gediscuteerd.

Daar staat dus duidelijk op dat niet gevaccineerde kind inderdaad een kenmerk van passieve kindermishandeling is.

Zou het zo 1:1 overchrijven hoe dat er staat. (Niet iedereen gebruikt fb en dat is begrijpelijk.)

Copyright 2015 CIVAS HAARLEM, NEDERLAND

Alle rechten voorbehouden. Niets uit onze lessen mag verveelvoudigd en of openbaar worden gemaakt door druk, fotokopie, microfilm of op welke andere wijze ook, zonder voorafgaande schrijftelijke toestemming van uitgever.

En volg-citate van het uitgave:
PASSIEVE MISHANDELING

MATERIELE VERWARLOOZING
. Slecht verzorgde uiterlijk
. Bloedarmoede
. Veel infecties, met name op de huid
. Niet verzekerd
. Niet ingeent, weinig bij de docter
. Achterblijvende of rommelige groeicurve
. Nooit huilen, zogenaamde "streetwise kids"

Uhh... maar begreep nu beter waarom ze dus me "verdacht" vond...
We zijn toch bijna "zero-waste." Goed dat kind niet van glazen vles dronk en plastic speegoed had we nie en kind had geen nike-s aan...
Onze kind is wel top 10 in groeikurve, en nogal heeft zij goede appetit dan slechte. En ook geen ziektes heeft niet. Maar over uiterlijk en de rest konze zeker zeuren.
En afgezien hoe ik uit zie. (Bezoek nooit kapper, maak mn haar zelf. Of maak kleding zelf. Dat ziet zeker niet zo netjes uit hoe dat voor ze moet...)

liza

liza

04-03-2018 om 05:34

volgens

volgens deze beschrijving hebben ze echt een groene licht kindermishandeling aan iedereen verdachten degene sociaal economisch minder verzekerd is... Het moreel, als je niet genoeg verdien om je kind mooie uiterlijk volgens de trend regelen en je gezin mooie verzekering betalen gaat je zoon naar een betere plek toe waar ze meer voor hun hebben... Bij sigeuners doen ze dat niet. Bijvoorbeeld als in een sigeunerdorp mensen problemen hebben dan komen verwanten en gezinsleden mee helpen automatisch. Omas breien kind mooie wollen sokken en trui en opa maakt wat van hout of leert zingen...

liza

liza

04-03-2018 om 05:41

weer aan het wachten

Zoals beloofd, moest we naar huisartse om daar testvragen antwoorden geven. Maar nu hebben we naar Letland verhuisd. Gaf het aan onze huisarts wel door. Hij zei, "het is prima, hij geeft door." Mijn telefoonnumer hebben ze. Verder erg overbodige stress. Hou mn nederlandse numer aan en wacht (weer, weer weer) voor iets bizaars.
Dat stress en angst over of ze nu bellen of niet en waarom nog niet kwam eigenlijk van 1ste VT bezoek. Voornamelijk, 1ste keer ze binnn viel, was excuus: mensen van het ziekenhuis hebben geprobeerd juillie bellen en jullie nam niet op dus ze deed melding... Idd. ik nam geen telef. op, er is een vastgeborene in huis. Nu 2,5 jaar later. Weer zet ik elke dag zelfs buiterland mn telefoon aan om toch horen hoe dat verder gaat. OmsR over beeindigen hebben ze niks had. En zou eigenlijk heel erg graag willen dat deze dossier nu hier in Letland zou komen zo dat zou kunnen hier veder mensen vertellen hoe zon Kindermishandeling-onderzoek eigenlijk moet gedaan worden. (Kunnen ze ervan iets wat leren. En ik ook.) Mijn man heeft helemaal opgegeven. Hij kreeg al lang erg stress ervan en nu wil hij meer niks horen van deze onderwerp en langzamerhand ook minder van ons. Wel dus kletsen met oma maar het is wel vrijwel veinig over gebleven van onze gezin door alle deze "zorg". Wat het voor ons als gezin betekend. Eigenlijk heb ik zelfs niemand te praten erover.

Liza

Je bent niet beschuldigd van kindermishandeling, anders had je een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming gekregen en was je voor de rechter gekomen.
Er is wel op basis van veel signalen gekeken: wat is hier aan de hand? en de conclusie is tot nu toe: geen kindermishandeling.
Het is jammer dat je nu zover bent afgedreven van je man, dat jullie relatie nu niet meer goed is en dat jij, waarschijnlijk met kind, nu weg bent bij hem. het had echt anders kunnen gaan, als je meer geluisterd had naar je man en naar andere mensen hier, op dit forum. Je hebt je weg laten jagen door spookbeelden en nu ben je alleen, met die spookbeelden. Jammer, vooral ook voor je kind trouwens, die nu zonder vader opgroeit, met een moeder die vecht tegen spookbeelden.

Tsjor

Jammer Tsjor

Je legt de verantwoordelijkheid voor het uiteengedreven gezin nu bij Liza. En ik geef toe, je doet er alles aan om je eigen doelen te halen. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat Liza afstand creeert tussen haarzelf en haar kind en die schandvlek in Nederland.

Het is semantiek om nu te zeggen dat Liza niet beschuldigd is van kindermishandeling. Ze heeft een melding gehad op grond van signalen uit het protocol kindermishandeling en dat kleeft dan aan je. Het is karaktermoord.

Bovendien is het geen spookbeeld. Het kan vriezen maar het kan dooien, maar Liza hangt in de overheidsterreur. En natuurlijk moet je jezelf kalmeren en het zo nuchter mogelijk houden, maar je hebt echt geen positie als je zo getarget bent. Dat is geen spookbeeld, dat is de consequentie van de manier waarop we met zorg en kindermishandeling omgaan. Het is uitwisselbaar.

Het is zorg zolang je meewerkt en als je er anders over denkt wordt het (mogelijke) kindermishandeling.

Dat hoef je toch niet te ontkennen?

Stichting KOG

Je kunt overwegen om oma te wijzen op de stichting KOG, Kinderen Ouders, Grootouders. Voor zover ze dat nog niet beseft is het tegenwoordig een ziekte dat gewone families met zon overheidsdwang te maken krijgen.

Dat kan het gezin helpen. Voor oma is het ook echt niet leuk. Voor niemand.

En het kan de politiek niets schelen. Ze praten met twee tongen. Het is erg dat er onschuldigen getroffen worden maar we moeten het er voor over hebben.

Tenzij Liza een advocaat neemt. Maar ook dan ben je niet verzekerd van een positieve uitkomst omdat het om allerlei zorgelijke kletsverhalen gaat die de rechter toch niet kan beoordelen. Je mag hopen op een rechter die wel door die onzinverhalen heenluistert en die snapt dat de terreur op moet houden.

Het is een schandvlek voor de hulpverlening om zo met mensen om te gaan. Dan heb je een misplaatst gevoel van superioriteit en geen idee wat dat teweeg brengt in een gezin dat jij je macht aan het misbruiken bent.

mirreke

mirreke

04-03-2018 om 13:21

Jammer van je man, Liza

Ik begrijp uit je berichtjes, ook je eerdere draadje, dat je man vrij zachtaardig is, en het liefst met niemand gedoe heeft, en zeker niet met de overheid. Toch is het zo jammer dat hij niet wat meer vertrouwen in jullie gezin heeft. Dit gaat ten koste van jullie relatie, en ook van de relatie van jullie dochter met haar vader. Kan je partner niet meeverhuizen naar Letland, al is het maar op proef (eigen woning aanhouden, desnoods tijdelijk verhuren?).
Ik begreep dat jullie beiden (creatieve) zzp-er zijn? Kan hij niet ook gewoon in Letland werken?

Ik begrijp verder eigenlijk heel goed, dat dit hele gedoe je erg zenuwachtig en onzeker heeft gemaakt. Het is een aantasting van een onaantastbare band, de ouder/kind-band. Ze walsen met vooroordelen over je heen.

Ik heb toen de kinderen klein waren enkele malen meegemaakt dat ik ook ernstig geschokt was:. En dat waren alleen nog maar vragen (ook al protocol, toen al) van een arts, op een onhandige of nare insinuerende wijze. Schokkend vond ik het... en nog steeds. In DE heb ik dat zo totaal niet meegemaakt. Het is echt iets typisch Nederlands. Als je dat niet gewend bent, bv. omdat je uit een andere cultuur komt, of gewoon omdat het vroegah zo gewoon niet was, kan ik me goed voorstellen dat het gelijk staat aan het gevoel dat je echt beschuldigd bent van kindermishandeling.
Al dat vergoelijken, ik erger me er dood aan. Het is bizar hoe het in Nederland gaat, en dat mag en moet zelfs telkens weer gezegd worden. Je jaagt er mensen mee weg!

En vergeet niet, het is een industrie waar geld mee wordt verdiend. Er zit een lobby achter... Deze industrie is er ook bij gebaar dat er meldingen blijven komen. Ze draaien elkaar helemaal dol.

mirreke

mirreke

04-03-2018 om 13:25

Hier een link naar een artikel van Justine

http://sargasso.nl/de-marketing-van-kindermishandeling/

Mirreke

Dit begrijp ik niet: 'Toch is het zo jammer dat hij niet wat meer vertrouwen in jullie gezin heeft. Dit gaat ten koste van jullie relatie, en ook van de relatie van jullie dochter met haar vader.' Ik zag juist het tegenovergestelde: vader vertrouwt erop dat het allemaal met een sisser afloopt. Hij heeft juist heel veel vertrouwen in zijn gezin. Hij vertrouwt erop dat het gezin de VT-toets kan doorstaan en dat het daarmee ook afgelopen is.
Liza vertrouwt het niet, en AnneJ voedt haar wantrouwen.

Tsjor

Waar Tsjor

Waar lees je dat vader VT vertrouwt? Hij wil vlak gaan voor VT terwijl Liza zo haar grenzen heeft. En vlak gaan voor VT is in dit geval geen handige optie. Ze denken mogelijk toch al dat ze alleen nog 'vrijwillig' in beeld blijven. En dan willen ze dat nog wel een tijdje voortzetten.

Niet VT

Het gezin. Hij vertrouwt zijn gezin. Hij vertrouwt Liza en zichzelf, dat ze daar wel doorheen komen.

Tsjor

Nou Tjsor

Zou mooi zijn, maar dat lees ik toch niet uit de berichten. Mooi dat jij dat er in ziet.

Mieke

Mieke

04-03-2018 om 22:10

AnneJ

Ik lees dat ook. De man van liza is niet zo hysterisch. Hij wil niet continu bezig zijn met Veilig Thuis. Beetje meeveren en je niet zo druk maken. Ook dat kan een prima uitgangspunt zijn. Dat jij zulke slechte ervaringen hebt, wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Of dat veilig thuis altijd fout zit.

Liza kiest voor de aanval. Zoekt naar redenen waarom Veilig thuis slecht is. Waarom Nederlandse kinderen en Nederlandse ouders maar raar zijn. Reageert nooit op mensen die het niet met haar eens zijn maar wel op mensen die met haar meepraten.

Ik vind het erg sneu dat Liza en haar man uit elkaar groeien. Terug naar Letland kan best de juiste beslissing zijn want Liza vindt nederland maar niks. Maar samen verhuizen was natuurlijk wel beter geweest. Jammer dat liza en haar man hier niet samen uitkomen.

liza

liza

07-03-2018 om 03:27

Aan Mieke gebruikers feedback nodig

We weten dat de instanties niet "goed of slecht zijn." We weten dat organisaties altijd met doeleindes zijn gefinanceerd. In EU speelt vechten tegen kindermishandeling een van de sleutelrol. (Kinderen zijn de toekomst.) Lijkt me logisch dat als er een organisatie functioneert af en toe moeten mensen ook feedback geven over hoe dat dan precies werkte. Met welke effect. Welke kosten. Welke inloed. Hoe de doeleindes waren bereikt. Desniettemin, het is een "voorbeeldpaard van EU", VT komt straks overal staan. Lijkt cruciaal dat er mensen zijn degene ook van kant van ouders objectief vertellen, "hoe dat was." Het zou mooi zijn als instellingen zoals justitie, migratie en kinderveiligheidsinstellingen achter de gordijnen zou gewoon problemen op lossen en we zou over ze verder niet hoeven horen. In andere hand, als we vaker horen, weten we ook, wat het dan is. Zou zelf bijf. graag in media een interview lezen met "moeder degene heeft eigene kind misbruikt, passief of actief." Op een voorpagina... So veel vechten tegen zon mensen maar geen enkele roman of interview of character in film erover... is het niet vreemd? Geen stereotype. Hoe zit hij zij uit? Wie. Alleen wat we weten dat er tegen word gewecht (en daarom had ik in piepkleine ruimte maanden land best arrogante ambtenaren moeten blijven wachten en voor een jogurtvlekje op vloer me schamen, wat achteraf idioot is maar toch. In Letland zou absol. geen sprake zijn dat er iemand achter mijn deur mag komet, ik moet ze binnen laten. Not done, gewoon onmogelijk. Hier ik zou ze politie bellen.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.