Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liza

liza

04-02-2017 om 18:22

Veilig Thuis, hulp


liza

liza

07-03-2018 om 03:54

VT gebruikers troubleshooting

Wat ik aan medeschrijvers bijvoorbeld kan inmiddels delen:
Het word nu veel keer herhaald: "VT onderzoeken ZIJN normaal, ze gebeuren (bij onse geval werd ik doorgemeld bijna door elk blonde bitch degene me zag maar goed...) Het moet dus." Accepteren we dat. Zien we het als offeren voor een goede doel. Er zijn kwalijke mensen ergen degene kinderen pijn doen. We willen ze vast zetten. Ervoor leveren we voore n. aantal bevolking relatief veel stress aan. Het voelt benederend alsof iemand degene naar je huis komt om je haar te controleren, of je niet toevallig luizen heeft... (Mevrouw, zou je eige haar nu los doen we kijken even in...) En nog... het moet dus. Volgende vraag, er zijn toch communicatie cultuur. Is hewt echt nodzakelijk om van elke blond dan melding aan nemen. Vervolgens een brief opsturen naar onze huis adres. Waar weinig in staat. En dan ons laten "koken" tot uiteindelijk de "echte chekkers" verschijnen. Bij beide beval van VT bezoek... we had moeten 1 maand! wachten voor controle kwam. Als we zou echt "de killers " zijn geweest zou kindtje al lang dood zijn geweest. Ook, wat voor dat brief? Waarom zou ze gewoon niet kunnen ons bellen pas na melding? "Halloo mevrouw, we hoorde van medewerker Anneke Visser dat je zij je een kut oostblokker vindt degene op moet rotten, ik bel nu even, of je niet je kind mishandelt of zit het goed bij jullie?" Ik zou dan terecht zeggen "Ja, ah deze Anneke Visser? Oh, ik vind haar ook een kut vrouw. Verder hou ik van kind en gaat prima hier." De hele onderzoek zou dan slechts 5 minuut duren maar ik zou niet voelen alsof met begin van moederschap heb ik een permanente donor geworden voor locale zorgmaffia. (Het begon eigenlijk al voor bevallen. Bijvoorbeeld ze screenen kindermishandeling al op bevallingsgroeps en babyschools. Een voorbeeld. Ik moest naar ultra-controle. En lag daar. En ze deed het af. En dan ineens vraagt de arts: ik vindt het abnormaal wat je reactie is geweest. (Who cares, je bent een arts, het is een procedure.) En ik kijk. En ik vraag alsof. En wat zij zegt: Ik volgde je... je keek niet 1 keer op scherm! Het is vreemd.) En zij schud met hoofd alsof iets nu mis is. Toen wist ik niet over deze VT signjaleren-lijstjes wat ze gebruiken. Dat arts moet goed voor bepaalde aspecten op letten. En zij bepaalde aantal puntjes ziet dan melden. Het is als mens gewoon een beetje vervelend om met iemand in hetselfde ruimte zijn degene je continu onderzoekt en "puntjes probeert te herkennen zoals op cursus was haar geleerd....". Oh het is so laat en morgen so vroeg wakker... Ik kan alleen beschrijven hoe het van een perspectief van een Oosblokker-moeder blijkt. Andere kan helaas zelf niet beschrijven.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

07-03-2018 om 07:20

sluiten draadje

Beste forummers,

We gaan dit draadje sluiten omdat het wat ingewikkeld wordt met twee draadjes over dit onderwerp. Het andere draadje staat hier: https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/veilig-thuis-hulp-vol2

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.